Téma: Radlická radiála
Bylo vydáno dokumentace EIA na úsek Stavba č. 9567 Radlická radiála JZM - Smíchov, Praha 5, Praha 13 - http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v … ;id=PHA263
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Komunikace mimo MO » Radlická radiála
Bylo vydáno dokumentace EIA na úsek Stavba č. 9567 Radlická radiála JZM - Smíchov, Praha 5, Praha 13 - http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v … ;id=PHA263
Radlická ulice byla zprovozněna (zatím provizorně, možná to ještě při dodělávkách zavřou) i ve směru od Vltavy nahoru. V dolní a střední části se sice ještě dost kope, ale v okolí tramvajové smyčky u ČSOB se zdá být skoro hotovo. Myslím že pro zuřivé fotoreportéry by se tam našel materiál ;-)
Radlickou přenecháme stránkám prazsketramvaje.cz viz. http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? … 2008082401
Tady je pekny nakres: http://www.stavime-bydlime.cz/upload.cs … dis_2v.jpg
Podelný sklon 4,5% :-) pěkné, to bude drahé jak Blanka - estakáda, zářez, tunel, zářez, tunel, zářez tunel, rovina, 3km tunel :-) a všude protihlukovky. Fakt si myslíte, že na to Praha bude v příštích 20 letech mít??!! Když si pomyslím, že se k tomu ještě má realizovat MO, Břevnovská, Severní radiála, Vysočanská, Magistrála - zklidnění a HLAVNĚ stavba metra A a D + oprava Nuseláku. To už je snad přes 200 miliard korun... To všechno mě utvrzuje v tom, že tohle se prostě realizovat nebude :-)
Wizard_01: Hlavně si myslím, že to mělo být postaveno už dávno. Bylo by to za poloviční peníze. Viz. prodražení Mrázovky o zbytečnou miliardu jen kvůli odkladům apod.
Tak s tim moc nesouhlasim :-) Ono nekdy pozdeji znamena lepe. Co by se usetrilo, kdyby se pri budovani magistraly myslelo hlavou a ne ... Radilicka varianta mela puvodne vest po svahu nad Radlickou s tim, ze puvodni zastava padne a bude tam MUK s Mrazovkou povrchove + pokracovani pres probourany Smichov. To by byla teprve katastrofa.
Takhle to přeci nelze brát - všechny stavby vznikají ve stavu poplatné své době. Z finančního hlediska si stojím za tím, že kdyby vnitřní i vnější okruhy byly dávno postavené, tak to na úrocích bude stát méně, než když se to staví až nyní.
Samozřejmě, že vedení SJM je pitomé, ale bylo poplatné své době - tehdy se to tak prostě řešilo. Že Mrázovka neměla být vůbec pod zemí vím také a nadávám na to pokaždé, když jedu přes most nad Plzeňskou, který má nepřirozeně ostrý poloměr.
Na druhou stranu - například metro na letiště už mohlo jezdit 10 nebo 20 let. Ano, stálo by to peníze na úrocích, ale bylo by to také postavené za (řekněme) poloviční peníze, než dnes. Atd..
Na magistrálu se nadává, ale co by bylo, kdyby nebyla? Ta auta by tam byla také, jen by více stála a ucpávala daleko větší prostor města.
Tak podle zápisu z jednání Magistrátu se bude usilovat o zahájení stavby průzkumné štoly v délce 300m od Jinonic ještě v tomto roku. Optimistický (čti nereálný) termín je rok 2015. Na stavbu je tento rok málo peněz (cca 5 mil.) ...
Dnes a zítra tady, pak to z webu zmizí. Do archivu celý text:
Pod Radlicemi povede dálnice
mfDNES 2. března 2009
Praha - Řidiči, kteří sjedou z Pražského okruhu na takzvanou Rozvadovskou spojku vždy narazí na problém. Silnice, která má být spojnicí mezi takzvaným vnějším a vnitřním okruhem, totiž v Nových Butovicích najednou končí.
Přibližně do šesti let by nepříjemné „téčko“ mělo zmizet. Silnice by totiž měla být prodloužena přes Jinonice a Radlice až na Zlíchov.
V rámci jejího prodloužení vzniknou také dva třísetmetrové tunely v Jinonicích a Nových Butovicích a zároveň také dvoukilometrový tunel pod Radlicemi.
Pracovat na dostavbě autostrády, která ponese název Radlická radiála, by se mělo začít již letos.
V dubnu by mělo být vydáno takzvané rozhodnutí EIA, které zkoumá dopad stavby na životní prostředí. Zároveň by měly být zahájeny průzkumné práce v místech, kde v Radlicích silnice zmizí v zemi. Ty jsou důležité pro vydání územního rozhodnutí, které by mohlo být hotovo do konce letošního roku.
„Nejpozději do roka bychom potom chtěli zahájit ražbu průzkumné štoly pro tunel,“ uvedl radní Radovan Šteiner (ODS), který má dopravu v metropoli na starosti.
Na Radlické radiále se začne pracovat již letos Pokud se během schvalování projektu nic nestane, stavební povolení by mohlo město získat v polovině roku 2011. Výstavba by potom měla trvat čtyři roky a celá Rozvadovská spojka bude hotova v roce 2015.
Silnice by neměla pouze zrychlit jízdu mezi oběma silničními okruhy, ale také ulehčit od dopravy místním obyvatelům.
„Výstavbou Radlické radiály bude dokončena výstavba dopravního systému v jihozápadní části Prahy a odlehčí obydleným čtvrtím Jinonic a Radlic,“ vysvětlil radní Šteiner. Významně se uleví od aut Jeremiášově, Radlické a Plzeňské ulici.
Nový úsek bude měřit přibližně pět a půl kilometru a polovina trasy bude vést tunelem, který vyústí na Zlíchově, kde se napojí na vnitřní Městský okruh.
„Radlická radiála bude napojena na uliční síť města mimoúrovňovou křižovatkou s ulicí Bucharova a dále v oblasti stanice metra B Nové Butovice,“ píše se v dokumentu, který projednával před dvěma týdny magistrátní výbor dopravy.
U železniční stanice Jinonická bude další mimoúrovňová křižovatka, která radiálu napojí na Radlickou ulici.
Během výstavby Radlické radiály vzniknou také dvě lávky pro pěší.
První lávka by měla podle plánů vyrůst mezi ulicemi Pekařskou a Bucharovou v Nových Butovicích, ta druhá zase přemostí ulici Schwarzenberskou. „To zajistí připojení nové zástavby Botanika,“ píše se v dokumentu, který dostali na stůl členové magistrátního dopravního výboru.
Kolik bude pět a půl kilometru dlouhá dostavba Radlické radiály přesně stát, zatím není jasné.
Město na její výstavbu navíc s největší pravděpodobností bude muset najít peníze ve své pokladně a zaplatit si výstavbu samo.
„Jedná se o investici v řádu mnoha miliard korun. V současné době je nepravděpodobné, že by se nám podařilo získat například státní příspěvek nebo dotaci z Evropské unie,“ řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner.
V letošním roce je v rozpočtu města pět milionů korun, které by měly pokrýt náklady na zpracování EIA, tedy dokumentu, který zhodnotí, jaký bude mít radiála vliv na životní prostředí. Dalších pětadvacet milionů korun by mělo stát zahájení průzkumných prací pro dvoukilometrový tunel, který povede pod Radlicemi. Radiála vedoucí touto čtvrtí nebude jediná, která oba městské okruhy nově propojí - postavena bude také Břevnovská a Vysočanská radiála.
V současné době jsou hotovy Štěrboholská radiála, Chodovská radiála, kterou tvoří dálnice D1, nebo Chuchelská radiála tvořená Strakonickou ulicí. Řidiči mohou jezdit také po Prosecké radiále, kterou tvoří ulice V Holešovičkách.
Neuvěřitelná novina!
Rada MČ Praha 13 SOUHLASILA s posudkem na dokumentaci o hodnoceni vlivu na životní prostředí záměru Stavba č. 9657 Radlická radiála JZM - Smíchov, Praha 5, Praha 13 posuzovaného podle zákona...
Tedy, po několika letech P13 EIAu nevrací ...
Neuvěřitelná novina!
Rada MČ Praha 13 SOUHLASILA s posudkem na dokumentaci o hodnoceni vlivu na životní prostředí záměru Stavba č. 9657 Radlická radiála JZM - Smíchov, Praha 5, Praha 13 posuzovaného podle zákona...
Tedy, po několika letech P13 EIAu nevrací ...
Z hlediska radlické radiály super (to určitě zase tnelářská lobby)
Můžeš mi upřesnit odkum kam sahá Praha 13, doteď jsem ji viděl v Troji a okolí
Wizard_01 napsal:Neuvěřitelná novina!
Rada MČ Praha 13 SOUHLASILA s posudkem na dokumentaci o hodnoceni vlivu na životní prostředí záměru Stavba č. 9657 Radlická radiála JZM - Smíchov, Praha 5, Praha 13 posuzovaného podle zákona...
Tedy, po několika letech P13 EIAu nevrací ...
Z hlediska radlické radiály super (to určitě zase tnelářská lobby)
Můžeš mi upřesnit odkum kam sahá Praha 13, doteď jsem ji viděl v Troji a okolí
Od Stodulek po Jinonice (to je už snad P5) a pak od Vidoule po Prokopák
Neuvěřitelná novina!
Rada MČ Praha 13 SOUHLASILA s posudkem na dokumentaci o hodnoceni vlivu na životní prostředí záměru Stavba č. 9657 Radlická radiála JZM - Smíchov, Praha 5, Praha 13 posuzovaného podle zákona...
Tedy, po několika letech P13 EIAu nevrací ...
Rada ještě není zastupitelstvo.
Sorry.
Zápis z veřejného projednání EIA http://tomcat.cenia.cz/eia/download.jsp … apis1VPDOC
Zápis z veřejného projednání EIA http://tomcat.cenia.cz/eia/download.jsp … apis1VPDOC
Obcanske sdruzeni Botanica protestuje proti vedeni RR v nezahloubene variante, pry jim to zhorsi zivotni prostredi :-) No jo hosanci, meli se pred 5 lety, kdyz baraky kupovali podivat do U.P. HMP - NO COMMENT!
viz - http://www.mapy.cz/#x=132916336@y=13583 … +3072+2592
a pred par lety :-)
Neblázněte, takové pěkné pole, na metro pěšky 10 minut a developer jim určitě nakecal, že se bude jednat o zahloubení radiály, pokud jim o ní vůbec řekl...
No jestli ono by to nemělo být tak, že když stavební úřad ví, že tudy povede radiála (nezahloubená), tak zároveň v dostatečné vzdálenosti od plánovné trasy nepovolí další bytovou výstavbu... teoreticky... takže je spíš otázka, jaktože dostal developer vůbec povolení? To se zase pak budou donekonečna dohadovat o ochranném hlukovém pásmu jako např. u stavby 511. Pak se úředníci diví, že se jim lidi pořád proti všem umístěním stavby odvolávají, když si takový scénář svými předchozími rozhodnutími sami připravují...
To nemění nic na tom, že když si něco kupuju a notabene byt či pozemek, tak se nejdřív staram, co se vedle plánuje za stavby atd. a ne o barvu kachlíčků v koupelně...
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … dialu.html
Rozestavěná je také Radlická radiála na opačné straně metropole. Již dříve zprovozněná část je známá jako Rozvadovská spojka. Dokončena je zhruba polovina komunikace, tedy přes pět kilometrů, jež vede od dálnice D5 do Stodůlek, chybí ještě 5,5 kilometru ze Stodůlek do Zlíchova. „Dokončení Radlické radiály je otázkou financí, které zatím na tuto akci nejsou k dispozici, což je logické, ve chvíli kdy pokračujeme s výstavbou tunelového komplexu Blanka, který stojí zhruba 22 miliard korun,“ konstatoval David Vodrážka (ODS), předseda dopravního výboru zastupitelů hlavního města a starosta Prahy 13. Poslední termíny počítaly s dokončením Radlické radiály v roce 2015.
tak to máme dneska takový "radiální" den
nejvíc bude asi po zprovoznění jižní části Pražského okuhu chybět "Krčská radiála" (stará Benešovská - Vídeňská)...
Radlická se dle mě dost uvolní, hlavně přesunutím "osobního" provozu na od kamiónů uvolněnou ulici K Barrandovu...
...uvidíme na konci léta
Vysočanská radiála toho také moc nevyřeší - přesune problémy z Hloubětína na Pražský okruh (R10 - Běchovice)...
Doufejme, že již definitivní verze Radlické radiály z právě dokončovaného čistopisu DUR...
Oproti EIA asi zrušili ochranný systém.
Klesací tunel s levým odbočením nakrátko, to bude husté, možná by to chtělo ten třípruh ještě kus protáhnout, aspoň od poslední průjezdné propojky. Stejně tak i třípruh za připojením v Jinonicích dolů, aspoň v celé délce hloubené části, podobně jako v Komořanech. Naopak stoupací třípruh v celé délce je luxus, jaký nemá u Blanky obdoby, když tam stejně kamioni nemůžou. Nebo můžou?
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Komunikace mimo MO » Radlická radiála
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.128 s, vykonaných příkazů: 84.