Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Aha. Stačïlo by napsat "Pavel Baroch" a bylo by jasno ;-)
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Praze hrozí další tunel. Zavrtání magistrály pod zem dopravní problémy v centru nevyřeší, ale zhorší.
21. 1. 2009 › tisková zpráva › Auto*Mat http://www.auto-mat.cz/zprava.php?id=2009012101
PRAHA - Město plánuje utratit deset miliard korun za další tunel. Po rozestavěném komplexu Blanka pod Stromovkou má vzniknout podobná podzemní dálnice zahloubením severojižní magistrály u Muzea. Oficiálním důvodem této akce je údajné zklidnění dopravy. Iniciativa Auto*Mat tvrdí, že jde o zbytečnou investici, která dopravní problémy naopak zhorší. Ke skutečnému zklidnění automobilového provozu totiž může vést jedině zklidnění samotné magistrály - to by také vyšlo na zlomek uvažovaného rozpočtu.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Kez by se se zklidnenim magistraly vyresil i problem Jecna, Zitna, Reslova :-( Neco vy stylu : http://www.mapy.cz/#x=133085440@y=13590 … +1600-1568
pri nerespektovani vsech fyzikalnich zakonu a statni kapsy. V Zitne a Jecne by pak mohl byt jenom jeden pruh a vedle toho cyklostezka :-)
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Tak s cyklo se pocita :-) http://doprava.praha-mesto.cz/(0gtbma55 … -219037672
4. Rekonstrukce a nové stavby
Projekt „Zklidnění severojižní magistrály“: záměrem je zúžit magistrálu na dvoupruhovou + odstavný pruh pro zásobování (ne pro parkování) s fyzicky odděleným pruhem pro cyklisty.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Já bych si představoval tunelové řešení magistrály odlišně, jako hloubený dvoupatrový 3 pruhový tunel pod Sokolskou a Mezibranskou. Podmínkou je rekonstrukce Nuselského mostu která se prý tak jako tak bude muset udělat, při níž by se upravilo zaústění na Karlově tak, aby rampy nezabíraly na povrchu mnoho místa. U Muzea by se tunel plynule přesunul z Mezibranské nad Muzeum tam, kde se plánuje podjezd nyní.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
To já bych si to zase představoval jako dva hloubené dvoupruhové tunely s nízkou výškou pro vozidla do výšky 2 metry. Snad tu někdo doplní odkaz na nový tunel v Paříží s obdobnou výškou. Tam je to tuším jedna ražená tunelová roura se dvěma patrama, světlá výška cca 2,7 metru.
34 27.01. 2009 15.23 Naposledy upravil: P_V (27.01. 2009 15.39)
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Wizard_01: Přesmyk směru do centra by byl již na novém mostě, ale to asi bude poněkud monstrózní. Případně v šikaně tunelu na Fugnerově náměstí. Podstatné je, že ústí tunelu by nebylo v zavazejících povrchových rampách na Karlově, ale přímo na rampy nového mostu.
pp21: Pouhé dva pruhy a navíc vedle sebe, ne pod sebou, neumožní případné napojení Ječné na nám. IPPavlova.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
A nebo dokončit celý vnitřní okruh. Vše co by bylo od okruhu směrem do centra by mělo mýto (dosti vysoké pro mimopražské a přiměřené až symbolické pro lidi žijící v postižené oblasti. Pak zrušit magistrálu, místo ní udělat krásné pěší zóny a relaxační místa. Tím by se ulevilo i ječnejm, žitnejm a podobně. Vešekerá doprava by se hnala po okruhu, který by samozřejmě zpoplatněný nebyl.
36 27.01. 2009 17.29 Naposledy upravil: pp21 (27.01. 2009 17.31)
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Pouhé dva pruhy a navíc vedle sebe, ne pod sebou, neumožní případné napojení Ječné na nám. IPPavlova.
Neřešil jsem detaily, jen bych selským rozumem řekl že malej (nízkej) tunel je podstatně levnější. Vždycky když jedu Mrázovkou do centra tak mě nepřestává šokovat to fotbalový hřiště v místě rozpletu (napojení rampy a přechod na 3pruh). Je to prostě ohromná díra...
Navíc drtivá většina tunelů ve vnitřním městě je z 99% určena pro malý auta. budovat tam tunely s podjezdní výškou 4,5 metru mi přijde jako zbytečná plýtvání tím co nemáme ... peníze.
Tady je nějaký info o tom tunelu v Paříži http://international.fhwa.dot.gov/uts/u … 2.cfm#fig5
A pak jeho oficiální stránky: http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/w … ex-a86.htm
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
budovat tam tunely s podjezdní výškou 4,5 metru mi přijde jako zbytečná
co třena kuli dobré dostupnosti v případě požáru a jinému? Ano existují speciální auta pro sanity a hasiče který se vejdou do těchto nizkých tunelů, ale kolik by se jich dalo pořídit? A byl by v případě nějaké havárie zásah těmito vozy efektivní, když u nehod v tunelech většinou zasahujou desítky záchraných vozidel a pochybuju že by jich Praha tolik nakoupila.
Nicméňe když pomineme tento fakt, tak je to jedno z řešení jak ušetřit.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Nicméňe když pomineme tento fakt, tak je to jedno z řešení jak ušetřit.
A v případě stísněných prostor pod zemí (IP Pavlova, Muzeum) i řešení jak ušetřit místo...
Neříkám že je to ideální řešení, ale za zvážení by to rozhodně stálo ... jen naše normy s tím na 100% nebudou počítat.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Já bych to zavrtal pod muzeem, to není tolik peněz a jeden krizový bod se tím odstraní. Až se dokončí MO včetně východní části a metro D, přijde nutně čas na kompletní rekonstrukci Nuselského mostu. Magistrála bude muset být zavřena nejspíše i včetně metra. Proto metro D jede v těsném souběhu, aby po dobu této výluky mohlo Céčko v rámci možností nahradit... Pak auta na magistrálu nebudou moci a budou si hledat jiné cesty. S jejich návratem na Nuselák už by pak zúžená magistrála mohla stačit. Doplňovat systém okruhů chybným roštovým systémem (akorát v tunelech) mě přijde jako naprosto nelogická věc. Navíc jsou tu pořád ty peníze... Prioritou musí býti zmíněné stavby MO a metro D.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Na idnes je ke zhlednuti video vizualizace http://webtv.idnes.cz/server.V090129_17 … avy_dpr.cz
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Na te vizualizaci se mi nejvice libi, ze tam budou zalozeny zaklady pro pokracovani tunelu k Nuselaku. Kez by se tento projekt delal soucasne se zklidnenim magistraly.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
To jsem se po ránu pobavil...
Zdroj: Metro, dopisy čtenářů
Datum: 3.2.2009
Název: Magistrála se v Praze u Muzea zúží
Úředníci dopravního odboru pražského magistrátu musejí být postiženi tunelomaniakální depresí. Jeden tunel pod Stromovkou ještě není dokončen a už vymýšlí další za 10 miliard u Muzea. Pokud nebude postavena severní část obchvatu v Praze, jakékoliv zužování magistrály bude katastrofa. Podstatně levnějším a rychlejším řešením (asi za 4 miliardy Kč) by bylo postavení čtyř mostů přes Vltavu. Bohnice-Podbaba, VýtoňSmíchov, Podolí-Jeremenkova a Modřany-Velká Chuchle. Doprava se zjednoduší a rozloží a bude možné experimentovat s magistrálou.
43 05.02. 2009 10.26 Naposledy upravil: tomis (05.02. 2009 10.26)
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
vizualizace zklidneni od SATRy na aktualne
http://aktualne.centrum.cz/video/?id=234976
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Magistrála skončí v tunelu jen u muzea http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=038 … ;c=1140012
14. února 2009
Nové Město - Pro obyvatele Legerovy a Sokolské ulice, kteří doufali, že auta z hlučící magistrály zmizí v tunelech pod zemí, je to špatná zpráva. - Magistrátní dopravní výbor totiž...
Plné znění ihned v trafice, nebo od 12:00 http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=038 … ;c=1140012
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Tak ono nic nového, nápad s dlouhým tunelem je podstatně mladší, politicky ještě neuzrál, a levný také nebude. Snad se tedy alespoň připraví v první etapě odbočky. Novináři měli zjevně špeha na jednání dopravního výboru, neboť na webu se ty zápisy objevují tak s měsíčním zpožděním.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
P_V: K čemu dlouhý tunel ? Průtah středem města by se měl po dokončení okruhů naopak "zaškrcovat" a ne zkapacitňovat. Krátký tunel za Muzeem beru, kvůli zcelení Václaváku je to potřeba, ale dlouhý tunel se mi nezdá.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
tunel by se mohl stavět na etapy, jak budou peníze. Důležité je to aspoň pod Žitnou, I.P., a Rumunskou s výjezdem/vjezdem za Muzeem, u Fügnerova náměstí a pak u Nuselského mostu. Představa, že se do centra nebude vůbec jezdit je nesmyslná, je tam řada bytů, úřadů, obchodů atd. a ty musejí být obslouženy/zásobovány. I tahle doprava (po vyloučení "přespolních" nějakými zákazy či co ) bude dost velká. Magistrála pokud bude pod zemí, bude pro tuto dopravu výborná a zklidní povrch.
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Zklidnění v okolí muzea také beru, ale za 8 mld mě to přijde jako jeden velký tunel!
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
článek na idnes: http://zpravy.idnes.cz/prazska-magistra … _praha_itu
Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Užší Legerova ulice? Už za dva týdny http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/u … 90217.html
Už jen necelé dva týdny zřejmě chybí do zúžení Legerovy ulice, kterou vede magistrála, po níž denně projede až sto tisíc vozidel. Ve zkušebním provozu by se měl od 1. března na půl roku uzavřít jeden jízdní pruh, jenž bude s největší pravděpodobností sloužit pro zásobování a cyklisty. Ti si ale na takovou komunikaci většinou stejně netroufnout vyjet.