INRI napsal:S_M_Lomoz napsal:Jojo. Kdysi jsem to počítal. Úroveň terénu středu stanice Motol je podle dokumentace EIA 322 metrů. Úroveň terénu Bělohorské v okolí Kauflandu je 375 metrů. To máme stoupání minimálně 53 metrů, při obvyklém sklonu 30° délku eskalátoru 106 metrů. Při běžné rychlosti 0,7 m/s doba jízdy dvě a půl minuty.
Jenomže... ty trojúhelníky. Jedním eskalátorem téhle délky a sklonu by se zvládla překonat "vzdušná" (řekněme spíš vodorovná) vzdálenost cca 91,7 metru. I ta nejkratší vodorovná vzdálenost od stanice Motol směrem na Bělohorskou je ale přes 300 metrů.
To znamená dvě možná řešení:
- eskalátor s menším sklonem - spočítejme si trojúhelník: svislá 53 m, vodorovná cca 320 m --> délka eskalátoru 325 metrů, při maximální rychlosti 0,75 m/s jízdní doba přes sedm minut. Nehledě na to, že by eskalátor asi místy vyjel nad povrch;
- eskalátor - chodba - eskalátor, což bych tedy chtěl vidět, jak by někdo byl ochotný financovat výstavbu a provoz takové věci a ta doba výlezu ze stanice by se o moc nezkrátila.
A to už nemluvím o možnostech evakuace z takové věci, když se něco zasekne nebo začne hořet.
Tak jsem teď zase zaslechl nějaký hoax, že by snad měl stavbu tunelu a eskalátoru financovat Kaufland, a že se o to zasadilo i nějaké občanské sdružení. Mělo by to vylézat na spodku garáží. Myslím, že je to holý nesmysl a obchod by neutáhl ani provoz, natož stavbu, nehledě na zmíněné extrémnosti, jako je délka eskalátorů a doba jízdy... Jen by mě zajímalo, odkud pramení podobné informace...
Ještě někde se psalo o maníkovi, co měl prosekat pěšinu směrem nahoru - trochu západněji, než Kaufland. Podařilo se v pátek prozkoumat. Pěšinka stojí, nese znaky sjíždění na kole, i když některé úseky s improvizovanými schody bych nedoporučil.
Přibližné trasování je tady: (stav 4. 9. 2015): http://www.mapy.cz/s/l6iX
Vede to až od čela autobusové zastávky (kvůli opěrné stěně). Trasování v lese je pouze odhad, doporučuju metodu sleduj nejprošlapanější cestu (mně fungovala).