Re: Bednění - výztuž - distanční prvky
uvidíme co z toho vlákna vypadne
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Beton » Bednění - výztuž - distanční prvky
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
trocha úklidu z Hradčanské
to by mě zajimalo, jak při armování zajistí, aby výztuž byla schovaná alespoń 5cm v betonu kvuli ochraně před korozí (tedy vespod - nad separační folií) a nekoukala ze stropu železa - při tomto způsobu výroby stropů?
jíra napsal:to by mě zajimalo, jak při armování zajistí, aby výztuž byla schovaná alespoń 5cm v betonu kvuli ochraně před korozí (tedy vespod - nad separační folií) a nekoukala ze stropu železa - při tomto způsobu výroby stropů?
na fólii se pokládají dilatační lišty, které zajistí správné krytí výztuže
Spodní vrstva výztuže se klade na takové distanční věci - na tomhle obrázku je to snad vidět.
S_M_Lomoz napsal:Spodní vrstva výztuže se klade na takové distanční věci - na tomhle obrázku je to snad vidět.
Jj, je to nějakej materiál, kterej splyne s betonem... Používá se dle mě všude...
Např. u armokošů podzemních stěn to jsou taková kolečka s dírkou, která navíc pomohou správnému zajetí koše do díry...
kasme napsal:Jj, je to nějakej materiál, kterej splyne s betonem... Používá se dle mě všude...
Např. u armokošů podzemních stěn to jsou taková kolečka s dírkou, která navíc pomohou správnému zajetí koše do díry...pokud si pamatuji ze školy, tak jsou to diltační lišty, nebo dilatační kolečka. Pro každý průměr je jiná velikost
to jsem ani nevěděl kolik je různých druhů takových serepetiček... http://www.bedneni.eu/?distan%C4%8Dn%C3 … C5%BEe,105
Distanční prvky pro výztuže
Popis:
Distanční stabilní podložky pro vodorovnou a svislou výztuž používáme pro vymezení výztuže od bednících ploch.
Druhy:
* Distanční prvky plastové
* Distanční prvky betonové
* Distanční prvky ocelové
Koukám, že si tu hodně lidí plete distanci s dilatací. Takže (bez nároku na slovníkovou přesnost): distance = odstup,vzdálenost-... dilatace = rozdělení.
Nicméně by mě zajímalo, jestli tyhle distanční podložky, hlavně ty liniové, nemají nějaký vliv na funkci- třeba pronikání vlhkosti a škodlivin k výztuži, snížená smyková pevnost (odlupování betonu) a podobně. Je to vlastně trvalá pracovní spára...
Tady je to zrovna pěkně vidět, jak ty distanční podložky rozmísťují:
Tady je to zrovna pěkně vidět, jak ty distanční podložky rozmísťují:
A zároveň je tam vidět, že tím žádná spára nevzniká, protože se rozmisťují kratší podložky střídavě ve dvou řadách.
Pracovní spára vzniká všude, kde se se beton lije na jiný materiál nebo na starší beton. Prostě se to vzájemně nespojí a minimálně tudy proniká vlhkost. Nelze tu ani počítat s nějakou smykovou pevností (a už vůbec ne s pevností v tahu, ale s tou se u betonu stejně obvykle nepočítá). Proto se ptám.
Text ze stránek firmy Huwa, která vyrábá betonové distanční podložky...¨
Dodržet statikem předepsané prostorové uložení výztuže v železobetonové konstrukci je pak možné více způsoby. Některé firmy používají distanční podložky z umělých hmot, jiné pak podložky z různě zpracovaného betonu. Výhodou distančních podložek z umělé hmoty je pouze jejich nízká cena. Především v plochách, které jsou vystaveny i malým změnám teplot a vlhkosti, tak tvoří v betonu cizorodý prvek, jehož odlišná teplotní roztažnost tvoří zárodek narůstajících trhlinek v kompaktní betonové hmotě. Jakákoli vlhkost pak vzlíná podél rozhraní umělé hmoty a betonu až k železné armatuře a následky pro pevnost železobetonové konstrukce jsou evidentní.
I na Kasme ho odkazu http://www.bedneni.eu/?distan%C4%8Dn%C3 … C5%BEe,105 je vidět, že existují i distanční lajsničky, které neleží na bednění plošně, ale mají různé formy nožiček, čímž se omezí délka spáry na ploše betonu (ty tady teda nepoužívají).Ale povrchové úpravy uvnitř tunelů budou řešit horší vady na kráse, než zrovna toto Tady bylo vidět, jak to vypadá zespod: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.JPG.html
Jindy se také používá, že se ve větších odstupech na terčíky položí např. desítka konstrukční prut a až na něj se klade první vrstva výztuže. Narušení potom také není liniové.
Problematika distančníků je obzvlášť ošemetná zejména u pohledových betonů.
Tak v tunelu hlavně ta spára bude vevnitř, kde neprší, tak to asi tolik nevadí.
A ty stěny budou potřebovat povrchovou úpravu, tak třeba stříknou i strop.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Beton » Bednění - výztuž - distanční prvky
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.231 s, vykonaných příkazů: 90.