Re: MHD směs...
Když Praha nasmlouvá práci za 9,1 mld. A zaplatí jen 7 mld. Tak se někdo musí ozvat...
A pro mě je 1400 celkem dost abych byl proti.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » MHD směs...
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 8 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Když Praha nasmlouvá práci za 9,1 mld. A zaplatí jen 7 mld. Tak se někdo musí ozvat...
A pro mě je 1400 celkem dost abych byl proti.
No, já se absolutně nedivím odborářům, že se jim nelíbí snižování platů, potažmo stavů, ale problém je v tom, že ti odboráři si vždycky řeknou, že oni by to asi zvládli lépe, což bohužel nemusí být pravda (tímto v žádném případě nechci vyzdvihovat manažerské kvality pana Dvořáka), ale je to tak, jak napsal Medvěd.
Jako vzdálený pozorovatel vidím problém především mezi Ropidem a magistrátem, tedy že Ropid skutečně objednal více, než na kolik mu Praha následně poslala peníze. S tím nemůže dopravce nic udělat, maximálně říci neplatíte - nejezdíme. Avšak toto měl DPP říci již v době objednávky ne po 10 měsících.
Podle mne to musí fungovat tak, že DPP si musí prokazatelně a objektivně říci, kolik ho stojí 1 km té a té dopravy včetně všech nákladů, které s tím má (tedy např. obnova vozů, tram tratí, stanic metra atd...). Takto stanovená cena musí projít nějakým auditem. Ropid, potažmo HMP musí tuto cenu odsouhlasit. Pak musí Ropid přijít a říci: Za tuto cenu objednávám tolik a tolik a to Vám také zaplatím. Pak už je skutečně problém jen na straně DPP, pokud nedokáže zajistit za to co předem řekl.
Když Praha nasmlouvá práci za 9,1 mld. A zaplatí jen 7 mld. Tak se někdo musí ozvat...
A pro mě je 1400 celkem dost abych byl proti.
objednala za 9,1 mld ? tohle "nákladové" myšlení je pozůstatek komunismu a důsledkem monopolu DPP. Prostě je Praha ochotná dát 7 mld a je na straně nabídky - ber neber - tak to funguje, když je konkurence na trhu.
Řešením je monopol DPP rozbít, dopravu zadávat několika konkurenčním firmám, samozřejmě soukromým v tendru, větší podpora i železnice ve městě. Konkurence místních dopravců, to je už běžné v meziměstské bus dopravě, začíná se s tím na železnici. Divím se, že Praha ten moloch DPP nerozbila už dávno a nevytvořila i v MHD jinde běžné konkurenční prostředí. Jinak je to stále tatáž písnička - kde neexistuje trh a jsou dotace, tam jsou problémy.
A taky si myslím, že těch 7-9 mld dotací by nemělo jít do DPP, ale na výstavbu okruhu, radiál a parkovacích míst, domů, podzemních garáží. Aby auta zmizla z ulic a doprava byla plynulejší. MHD je příliš společensky drahá, individuelní doprava je levnější i přes dotace a většinou pohodlnější, proto tak lidé jezdí a budou jezdit.
Chraň nás bůh, aby všichni kdo jezdí MHD vyjeli autem. Pak by nás nic nezachránilo ani kdyby bylo v Praze dostavěné VŠE a kompletně by to stejně každý den zkolabovalo. MHD je nutností, naprosto však mohu souhlasit s první částí příspěvku, s tím rozdílem, že na trhu zkrátka není aktuálně jiný dopravce, který by v Praze mohl MHD provozovat. Cestou je postupná liberalizace, nejdřív musí DPP ztratit monopol na busy (což už se částečně děje, třeba u linek 300). Pak by teoreticky mohly přijít na řadu tramvaje, kde by také ještě více dopravců šlo. Metro by dle laického pohledu šlo provozovat relativně nezávisle po linkách a máme zde soutěž dobrou. Jen to chce více času a mít to pořádně promyšlené.
ad nákladové myšlení z komunismu: Něco bylo nasmlouváno, DP dodal, město s placením začalo cukat, a nevole DP má být nějaký pozůstatek komunismu? Ne, právě to neplacení, to je ten komunismus, kde každý pracuje co může pro blaho ostatních, s vidinou že ostatní zas pracují na něj a on z toho možná něco dostane...
ad nákladové myšlení z komunismu: Něco bylo nasmlouváno, DP dodal, město s placením začalo cukat, a nevole DP má být nějaký pozůstatek komunismu? Ne, právě to neplacení, to je ten komunismus, kde každý pracuje co může pro blaho ostatních, s vidinou že ostatní zas pracují na něj a on z toho možná něco dostane...
Město objednalo za 7,2 mld. , DPP nyní "prokazuje náklady za 9 mld".
Vy byste někoho, od koho koupíte za stovku a on pak příjde, že mu musíte zaplatit 120 , protože měl "náklady" nevyhodil ?
problém je, že mhd v jednom městě na bázi konkurence nefunguje a nevím moc o městě kde by fungovala....
vždyť i tady dochází spíše ke slučování než rozlučování (vlaky do PID...)
problém je, že mhd v jednom městě na bázi konkurence nefunguje a nevím moc o městě kde by fungovala....
vždyť i tady dochází spíše ke slučování než rozlučování (vlaky do PID...)
PID je organizační systém. Služby pro něj provozují DPP, ČD, a další dopravci, tedy je zde již konkurence, ale malá.
V rámci PID by mohlo například různé autobusové linky obsluhovat více dopravců, metro by mohlo být samostatným podnikem, stejně busy a tramvaje.
Co je dobré, že se již více angažují ČD, urychlil bych výstavbu těch zastávek S-bahnu - zahradní město, Eden, Vyšehrad, Krč, Kačerov, rajská Zahrada atd.
no... například linku 110 organizuje jiný dopravce a taky to podle toho vypadá....
no... například linku 110 organizuje jiný dopravce a taky to podle toho vypadá....
neznám l. 110 ale pokud by se hledaly mouchy tak lze nalézt na každém dopravci. V každém případě kde není konkurence, tržní prostředí a soukromý majitel jsou vždy problémy.
až na jeden nebo dva oběhy kdy jezdí novější nízkopodlažák jezdí(buď kvůli nákladům, nebo prostě protože nejsou) staré busy a někdy hodně staré....
až na jeden nebo dva oběhy kdy jezdí novější nízkopodlažák jezdí(buď kvůli nákladům, nebo prostě protože nejsou) staré busy a někdy hodně staré....
Spíše je s podivem, proč v současné ekonomické situaci DPP kupuje nové autobusy a tramvaje. Když ty staré jsou dle mnoha cestujících lepší.
Navíc je s podivem jak v současné ekonomické situaci, kdy přebývá v DPP 500 lidí, chtějí dotaci od každého Pražana 9000 ročně ( tj. 750 kč měsíčně) ještě žádají navýšení mezd o 6% !! To je teda drzost !! Vzorem je jim asi Alitalia...
No už dál na tohle téma diskutovat nebudu. Tenhle WEB je technický a velice cením, že poskytuje info, jak Blanka roste. Upřímné a veliké díky.
ok, v pohodě, nechtěl jsem se hádat...
v 99 procentech s tebou i tak souhlasím, jen jsems e snažil vložit svůj pohled za roh.-)
dalo by se tady toho napsat až moc a souhlasím, že nemá smysl.
pojdmě se podívat jak nám roste(hloubí) Blanka:-)
Dobrá : tohle je můj poslední příspěvek k tématu. Tu smlouvu na 9,1 mld. jsem viděl, linkou č. 110 jezím pravidelně a jsem zaměstnancem DPP a to autobusů. Mám kolegy a kamarády i u jiných firem a tak trochu vím, co a jak nárokují po ROPIDu a jak se u nich pracuje. Případné debaty na toto téma kdykoliv na Zbynek.77@eznam.cz
Jo a bydlím v Holešovicích, tak ať už ta Blanka stojí .... nebo leží, či co to tunel vlastně dělá.
Myslim, ze v podtematu MHD Praha je tato diskuze na miste. Klidne se proto muze vytvorit i vlastni vlakno. Forum tady pro diskutovani. Nevahejte napsat, co si myslite.
Oznámení http://magistrat.praha-mesto.cz/82210_Oznameni
Na základě osobní žádosti generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy Martina Dvořáka se dnešního jednání s odboráři dopravního podniku nezúčastní osobně primátor Pavel Bém.
Za hlavní město povede jednání radní Radovan Šteiner.
V Praze 11. 11. 2009
Praha online Stávka v pražské MHD se přiblížila, odboráři opustili jednání
http://zpravy.idnes.cz/stavka-v-prazske … _praha_lpo
Bezprostřední hrozba stávky MHD je odvrácena
Praha - Čtvrteční jednání odborářů dopravního podniku s krizovým štábem byla úspěšnější než předchozí. Obě strany hlásí posun
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 91112.html
Dopraváci se shodli s městem na financích, stávka ale zažehnána není
http://zpravy.idnes.cz/dopravaci-se-sho … _praha_lpo
doplním i článek
Stávka pražské MHD nebude, odbory se dohodly s městem
http://zpravy.idnes.cz/stavka-prazske-m … domaci_jan
Je Dopravní podnik dražší než soukromí dopravci? http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=267 … ;c=1290169
velikost textu:
16. listopadu 2009 0:00
Město vytklo pražskému Dopravnímu podniku, že je drahý. Argumentovalo levnějšími dopravci na příměstských linkách
Praha - V posledních dnech se otevřela diskuse o tom, zda nemá Dopravní podnik příliš vysoké náklady na provoz autobusů. Za jeden ujetý kilometr totiž žádá 52 korun. Soukromníci na příměstských linkách jezdí levněji.
Podle primátora Pavla Béma jen za 36 korun. Proč tomu tak je? „Protože se srovnává nesrovnatelné,“ říká Vladimír Návrat z UDI Morava, odborník v oblasti integrované dopravy.
* Tak jak to je? Jsou soukromé firmy levnější?
Srovnání nákladů příměstské a městské dopravy je scestné. Ve městě je zhruba o 10 litrů na kilometr větší spotřeba nafty než na vesnických okreskách. Navíc čím rychleji může spoj jet, tím méně autobusů potřebuje dopravce, aby linku pokryl. Ve městě je potřeba víc vozů, což se pochopitelně promítá do nákladů.
* Co plat řidiče?
Důležité je, kde má dopravce sídlo. Je jasné, že když je například z Kolínska, tak dá svému řidiči nižší plat, než když je z Prahy, kde jsou vyšší životní náklady. Vliv rozdílné výše průměrné mzdy včetně odvodů v Praze a třeba na tom Kolínsku činí rozdíl v personálních nákladech minimálně čtyři koruny na kilometr.
* Promítá se do nákladů i cena autobusů, když si je dopravce kupuje?
Pochopitelně. Už jen proto, že městské autobusy jsou v průměru dražší až o 15 procent. Mají více dveří, jsou nízkopodlažní, používají se zde ve větší míře kloubové autobusy. Takže se zvyšují náklady na odpisy.
* Odpisy? Můžete to vysvětlit?
Tedy náklady na obnovu vozového parku. Firma, která je dobrým hospodářem, si koupí autobus za čtyři miliony a rozpočítá jeho cenu do nákladů na následujících šest let, což je technická životnost vozu. Pak si koupí autobus nový. Ale ne všichni dopravci to takhle při podávání nabídek dělají. Stalo se v menších městech, že přišel dopravce, nabídl nízkou cenu, koupil starší, nebo dokonce vyřazené autobusy, a když se mu za pět let rozpadly, neměl na nové. Dopravce odešel a město bylo bez hromadné dopravy, nebo muselo stejně nové vozy zaplatit. Takže do nákladů za ujetý kilometr se musí počítat i budoucí nákup nového autobusu. Na druhou stranu: když stále obnovujete vozový park, nepotřebujete opraváře, takže ušetříte.
* Dopravní podnik tvrdí, že se musí starat o společné zastávky, výběr jízdného, revizory, infokiosky...
Sdílené služby přijdou Dopravní podnik na tři koruny za ujetý kilometr. Soukromníci to neplatí, mohou být levnější.
* Proč je nyní podnik ve ztrátě?
Město, zastoupené společností Ropid, si objednalo počet kilometrů, které má Dopravní podnik najezdit, ale celé náklady nepokrylo. Všichni se tvářili, že je to v pohodě. Když se vědělo, že se podnik řítí do ztráty, vlastně už od ledna, tak se měl v polovině roku seškrtat jízdní řád. Nejlepší by bylo, kdyby si Ropid objednal, kde chce jezdit a kolik chce spojů, a to si také zaplatil. Tento model má začít nyní platit, takže k podfinancování by už docházet nemělo.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:
* PETR ŠVEC
Je Dopravní podnik dražší než soukromí dopravci? http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=267 … ;c=1290169
To jsou zase odborné informace: "Ve městě je zhruba o 10 litrů na kilometr větší spotřeba nafty než na vesnických okreskách."
kasme napsal:Je Dopravní podnik dražší než soukromí dopravci? http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=267 … ;c=1290169
To jsou zase odborné informace: "Ve městě je zhruba o 10 litrů na kilometr větší spotřeba nafty než na vesnických okreskách."
ve městě zase jezdí v autobuse asi více lidí..... Víte, tyhle argumentace vč. argumentace "náklady" nemají smysl. Když někdo z nás něco potřebuje, porozhlédne se po nabídce různých konkurentů a podle výhodnosti koupí. Náklady toho prodávajícího jsou mi šumafuk....
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 8 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » MHD směs...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.403 s, vykonaných příkazů: 77.