126

Re: Z tisku a médií

Při požáru vzduchotechniky restaurace v hale pražského Hlavního nádraží bylo evakuováno několik stovek osob
12.12.2017 19:56, 21:55
Hlavní město Praha

Dne 12.12.2017 od 19:56 hodin zasahovala jednotka pražských hasičů z centrální stanice u požáru mastných usazenin ve vzduchotechnice restaurace ve vstupní hale pražského Hlavního nádraží.

https://www.pozary.cz/clanek/178454-pri … osob/#2155

127

Re: Z tisku a médií

No jo, task proto mi vypli Playtvaci primy prenos :-)

Petr od Pankráce

128

Re: Z tisku a médií

České dráhy ustoupily od prodeje nádraží v Hostivaři a Modřanech, další nabízí Praze

http://zdopravy.cz/ceske-drahy-ustoupil … raze-8572/

129

Re: Z tisku a médií

Výtoňský most je neopravitelný a půjde k zemi, na základech vyroste kopie

    Zdroj: https://praha.idnes.cz/vytonsky-most-ze … zpravy_rsr

Petr od Pankráce

130

Re: Z tisku a médií

Mimo již započaté stavby „Optimalizace trati Praha-Hostivař – Praha hl.n., 2.část“ má v roce 2019 začít již mnoho let toužebně očekávaná stavba „Prodloužení podchodů v žst. Praha hl.n.“ s předpokládaným nákladem 668 milionů korun a předpokládaným spolufinancováním z Operačního programu Doprava 2. (OPD 2.).

Po mnoha letech snah tak konečně dojde k pěšímu propojení dnešních městských částí Prahy 1, 2 a 3 (Nového Města, Vinohrad a Žižkova) pro cestující z těchto lokalit využívající dráhu a stanici metra „C“ Hlavní nádraží.

https://www.koridory.cz/archives/43103/

131

Re: Z tisku a médií

Oprava Negrelliho viaduktu je ve třetině, zřejmě se protáhne

23. srpna 2018  12:00

Oprava Negrelliho železničního viaduktu překlenujícího Vltavu mezi pražskou Florencí a Holešovicemi se zřejmě o několik měsíců protáhne. Vloni při zahájení oprav předpokládala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), že se na zrekonstruovanou památku vrátí vlaky v září 2019. Kvůli horšímu technickému stavu některých mostních oblouků se ale toto datum zřejmě nestihne.

https://ekonomika.idnes.cz/stavby-negre … oprava_cfr

132

Re: Z tisku a médií

Z magazínu Z metropole - o železničním muzeu. Už za deset let. Možná...

Už zcela konkrétní podobu má chystané muzeum železnice a elektrotechniky na Masarykově nádraží. Tedy aspoň na plánech architektů. Ti říkají, že celý prostor museli především osvobodit z vězení okolní zástavby silnic.  Historické budovy jsou totiž doslova utopeny ve spleti ramp křižovatky U Bulhara.

– My jsme se snažili o propojení úseku od Hybernské až směrem na Žižkov. A aby bylo bezkolizní, pohodlné a aby pěší měli vůbec chuť do toho území nějak vniknout nebo jít.
– Plno turistů, kteří bydlí v ubytovacích kapacitách na Koněvově, tak scházejí. A protože tady začíná široký chodník, tak všichni jdou sem. A tady zjistí, že jsou v pasti. Tak jsme udělali průchod pod magistrálu asi dvoumetrovou rampou, tady scházíme dolů a tady se dostáváme před hlavní vstup do muzea.
– Obrovskou výhodou budoucího muzea železnice a elektrotechniky je právě poloha, kde jsme v centru, dovolím si říci v centru nejcentrovatějším. Jsme těsně za hranicí hradeb královského hlavního města Prahy. A samozřejmě také je nesmírně cenné prostředí budov, ve kterých se budoucí muzeum bude nalézat, protože jsou to nejstarší železniční objekty, které se v Praze dochovaly.
– Tyhle budovy pamatují třeba i příjezd prvního vlaku do Prahy v roce 1845. Navíc oproti celému zbytku Masarykova nádraží, které bylo několikrát přestavěno, ony zůstaly v autentické podobě první poloviny 19. století. Kromě ideální polohy má budoucí železniční muzeum i další velkou výhodu, je přirozeně napojené na stávající kolejovou síť.
– Prostor mezi dvěma halami bude zastřešen, tzn. že to bude právě ten krásný ideální prostor pro výstavu železničních vozidel, protože i dnes jsou mezi těmi budovami tři koleje, takže tam i do budoucna budou tři koleje.
– Tenhle dvorek plný přístaveb z nedávné doby bude nahrazen novou budovou, která celé muzeum zvýrazní. Právě tady bude část muzea věnovaná elektrotechnice.
– My jsme reagovali i na monstrózní projekt celkového urbanistického řešení zástavby Masarykova nádraží. Objekty budoucího muzea tam vypadají trošku pohádkově jako perníková chaloupka, zapadlé v zástavbě.
– Tendence je skoro schovat a utopit. Takže by to chtělo nějakou dominantu, která by aspoň trošku na to upozornila.
– Národní technické muzeum má zhruba 155 kolejových vozidel ve svých sbírkách. Pro představu diváků, kdybychom z toho seřadili vlak, tak ten bude dlouhý 1,6 km. A pouze čtyři exponáty mohou návštěvníci vidět ve stálé expozici v Praze na Letné v hlavní budově muzea.

Pokud všechno půjde podle plánů, mělo by muzeum železnice a elektrotechniky své brány otevřít za deset let. Vystaveno tu bude přes 40 unikátních lokomotiv a vagónů.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ … cni-muzeum

Thumbs up Thumbs down

133

Re: Z tisku a médií

TVL metro D - za 10 let mozna.....muzeum zeleznice - za 10 let mozna.....umru...za 5 let, mozna....kecy a zase kecy.....ta Praha opravdu jede :-( A bude hur....

Petr od Pankráce

134

Re: Z tisku a médií

Most pod Vyšehradem nelze opravit, potvrdila studie pro památkáře

Praha - Nutnost zbourání ocelové konstrukce památkově chráněného železničního mostu pod Vyšehradem v Praze potvrdila i studie pro památkáře. Uvedl to dnes server Aktuálně.cz. Ke stejnému závěru už dříve dospěla analýza pro státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Národní památkový ústav (NPÚ) tehdy uvedl, že lze možná ještě most opravit. Podle studie, kterou poté pro NPÚ provedl Kloknerův ústav ČVUT, ale oprava mostní konstrukce není reálná.
"Zkorodovaná konstrukce je v natolik špatném stavu, že je třeba, aby byla nahrazena novou. Prvků, které by bylo potřeba opravit, je totiž opravdu hodně. Zbourání konstrukce je proto varianta, která odpovídá stavu, ve kterém ten most nyní je," sdělil serveru ředitel Kloknerova ústavu Jiří Kolísko.
SŽDC původně zvažovala opravu mostu. V květnu ale správa oznámila, že kvůli rozsáhlé korozi ocelové konstrukce navrhuje studie projektantské firmy Sudop demolici a stavbu nového mostu. "Použitá ocel je z dnešního pohledu pro dynamicky namáhané mostní konstrukce zcela nevhodná a v rámci rekonstrukce je nutné vyměnit minimálně 60 procent prvků stávající ocelové konstrukce s efektem prodloužení životnosti nosné konstrukce o pouhých 30 let," řekla tehdy mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Postavení nové konstrukce by umožnilo průjezd vlaků na celé století, uvedlo Aktuálně.cz.
Památkáři ještě v květnu uváděli, že by bylo možné most opravit. "Je bohužel zcela zřejmé, že základní údržba mostu je značně zanedbaná, most má plošně degradované nátěry nosných konstrukcí, lávky a další části, ale to vůbec neznamená, že je neopravitelný," sdělil tehdy ČTK šéf pražského pracoviště NPÚ Ondřej Šefců. Nyní uvedl, že by mohly být zachovány alespoň kamenné pilíře mostu. "Kamenné části jsou hodnoceny jako opravitelné, včetně pilířů v řece, které jsou kvalitní a není důvod pro jejich bourání. Jde o to, jakým způsobem co nejcitlivěji nahradit ocelové nosníky," řekl Šefců Aktuálně.cz.
Zachování pilířů je možné i podle Kloknerova ústavu. "Kovové konstrukce bohužel nelze zachránit, ale zbytek určitě ano," sdělil ředitel ústavu Kolísko. SŽDC už dříve uvedla, že by mohla být spodní část mostu po rozsáhlé opravě zachována a kovovou konstrukci by nahradila replika, což podle serveru navrhl i Kloknerův ústav. Závěry nejnovější studie chtějí památkáři spolu s odborníky z Kloknerova ústavu ještě představit Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.
SŽDC by chtělo kvůli zbourání ocelové konstrukce sejmout z mostu památkovou ochranu. Podle NPÚ jsou ale i razantnější úpravy možné bez odebrání ochrany. Návrh na odejmutí památkové ochrany mostu nyní posuzuje ministerstvo kultury. Most na Výtoni je podle památkářů významnou technickou kulturní památkou v exponované části Pražské památkové rezervace.

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/most- … re/1692466

Thumbs up Thumbs down

135

Re: Z tisku a médií

Trocha historie z tisku a médií.
Na konci roku 1913 vyšlo v časopise Český svět několik fotografií z výstavby na trase zastávka Královské Vinohrady - Vyšehrad. Konkrétně jde o most přes Svatoplukovu a most přes Bělehradskou u Nuselských schodů. S jeho výstavbou zároveň vybudovali dolní část Bělehradské jako podjezd.
http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/vie … 5056825209

Thumbs up Thumbs down

136

Re: Z tisku a médií

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ … tobus.html

V pátek 15. ledna ve 22.30 dočasně skončí provoz tramvají v úseku mezi obratišti Radošovická a Nádraží Hostivař. K jeho obnovení by mělo dojít zhruba za dva týdny - v sobotu 30. ledna ve stejný čas.

Thumbs up Thumbs down

137

Re: Z tisku a médií

150 let nádraží Františka Josefa Wilsona Hlavního

Slavné české nádraží. Využila ho výprava Karla Němce i prezident Masaryk
14. prosince 2021  12:00
Před 150 lety přijel první vlak z Vídně na nově otevřené pražské Nádraží císaře Františka Josefa, které dnes známe jako Hlavní nádraží. Tenkrát to však bylo nádraží zcela jiné. Co se mu stalo, a jak se časem měnilo, si ukážeme v dnešním referátu nabitém velkou dávkou zajímavých fotografií a ilustrací.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/w … chnika_erp

Thumbs up Thumbs down