Re: Z tisku a médií
odkazy
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MO mimo Tunel Blanka » Z tisku a médií
Výfukové zplodiny na hodinu zavřely pražské tunely Mrázovka a Strahov http://zpravy.idnes.cz/vyfukove-zplodin … _praha_cen
Příliš vysoké koncentrace škodlivin donutily správce silnic na hodinu uzavřít pražského tunely pod Strahovem a na Mrázovce....
Tunel spojí Balabenku s Bulovkou http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=070 … ;c=1162299
mfDNES 24. března 2009
Libeň - Křižovatka U Kříže v Libni je dnes jednou z těch méně nápadných. Sjíždějí se tu řidiči aut jedoucí z Proseku, od Vysočan, z Troje či od Kobylis, ale často jen ve snaze objet ucpaný hlavní tah procházející ulicí V Holešovičkách.
Libeň, kterou protíná vlastně jen jediná kapacitnější silnice - estakáda od Spojovací přes Balabenku směrem na Pelc-Tyrolku - je tak často uvězněná v kolonách aut, kterých tudy projede denně k padesáti tisícům. Aby auta Libeň nedusila, plánuje se zde výstavba nové silnice zvané Libeňská spojka a zmiňovaná křižovatka U Kříže v plánech projektantů hraje důležitou roli. Silnice by měla spojit Balabenku s lokalitou Vychovatelna a její převážná část by měla být pod zemí.
Na křižovatce se plánuje velký kruhový objezd. Ten překlene most, z něhož budou auta sjíždět rovnou do tunelu.
Spojka ochrání Libeň před vychytralými řidiči Proč vlastně stavět čtyřproudovou silnici a tunel zrovna v této části hlavního města? Vysvětlení je netradiční, ale jasné: kvůli vychytralosti pražských motoristů.
V současné době staví město vnitřní silniční okruh mezi Malovanou a Pelc-Tyrolkou.
Dálnice tu povede pod zemí a auta tím pohodlně objedou celé Dejvice a Holešovice, aniž by obtěžovala tamní obyvatele. Jenže se vynoří v Pel-Tyrolce u mostu Barikádníků. Většina z nich by měla dále pokračovat ulicí V Holešovičkách směrem na Prosek a Letňany.
To se bude psát konec roku 2011. Silniční okruh zde bude končit provizorně a dál by měla stavba pokračovat právě směrem do Libně do těsného sousedství křižovatky U Kříže. Okruh se kolem ní stočí na již stojící estakádu na Balabence, aby se těsně za ní zanořil do tunelu. Auta pak vyjedou na Jarově a později se napojí na Jižní spojku u lanového mostu ve Strašnicích.
Projektanti dopravních staveb se však obávají, že by si motoristé v cestě mezi Jarovem a Prosekem zkracovali cestu přes Zenklovu ulici v Libni. Právě proto se musí postavit spojka mezi okruhem a takzvanou Proseckou radiálou, která je dnes známá jako ulice V Holešovičkách. Koneckonců stejný důvod vedl projektanty už před mnoha lety k vystavění Spořilovské spojky - dálniční propojky mezi Jižní spojkou a brněnskou dálnicí na Spořilově.
Jakmile bude Libeňská spojka postavena, nastoupí dělníci do ulic Zenklova a Vosmíkových a začnou je přestavovat tak, aby odtud vyhnali auta motoristů, kteří v této lokalitě nebydlí. Nová silnice uleví právě ulici Vosmíkových, která je dnes rušným tahem. Ta by se měla změnit v klidnou městskou ulici s alejí stromů. Provoz opadne i v Zenklově ulici, která se zúží a budou v ní dominovat tramvaje.
Výstavba pomůže odblokovat stavební uzávěru „Na Libeňskou spojku netrpělivě čekáme. Kvůli plánované výstavbě zde máme stavební uzávěry, které hyzdí vzhled Prahy 8, navíc se tato část nemůže rozvíjet,“ uvádí starosta Prahy 8 Josef Nosek. Tím připomněl polorozpadlé domy kolem křižovatky U Kříže, nedaleké vrakoviště a nevyužité pozemky v okolí.
Novou podobu by díky silnici mělo získat i náměstí Na Stráži nedaleko areálu nemocnice na Bulovce. To by měl obkroužit kruhový objezd a po jeho obvodu vyrůst několik domů včetně místního společenskoobchodního centra.
Dnes je za Balabenkou jen nedokončený most S Libeňskou spojkou se počítá již dlouhá léta, což dokazuje nedokončený most na estakádě za Balabenkou. Právě po tomto mostě, až bude dostavěný, budou auta jezdit dále směrem na Kobylisy.
V plánech projektantů je silnice již od roku 1974, ale tehdy se ještě počítalo s tím, že nepovede pod povrchem, ale bude kopírovat Zenklovu ulici. Jenže dálnice na povrchu by čtvrť rozdělila. „Navíc by byly nutné poměrně rozsáhlé demolice zástavby podél Zenklovy ulice. Část těchto demolic již byla provedena v průběhu 80. let,“ vysvětluje Pavel Šourek z projekční kanceláře Satra. Od roku 1999 se již počítá s tunelem.
Silnice by se měla začít stavět spolu s libeňským úsekem městského okruhu. Zatím se hovoří o letech 2013 až 2015.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:
* PETR ŠVEC
Co to ten redaktor plácá o vychytralých řidičích... Na Pelc-Tyrolce nejsou příslušné rampy a i kdyby byly, v ulici V Holešovičkách by za ten dodatečný nápor pěkně "poděkovali".
Pražský městský okruh by mohl být dokončen v roce 2016
Praha dostaví radiály, až se vyjasní obchvat
E15, 6.4.2009
Praha - Pražský magistrát začne se stavbou připravovaných silničních radiál, až bude znát termíny budování velké-10 pražského okruhu. Pokud by tyto spojovací komunikace hlavní město postavilo dříve, mohlo by to metropoli způsobit dopravní potíže. Uvedl to editel magistrátního odboru městského investora Jiří Toman. Kdy bude celý dálniční obchvat kolem Prahy dostavěn, není jasné, u severozápadní části se teprve jedná i nejvhodnější variantě. Vybudování radiál, které propojí městský okruh s velkým pražským obchvatem, magistrát plánuje jako další krok k vyřešení dopravních problémů v metropoli. „Dokud nebude hotov velký dálniční okruh, tak by se mohlo stát, že v okamžiku, kdy budeme mít jak městský okruh, tak i radiály, tak vlastně budeme suplovat funkci toho velkého okruhu a tahat auta do Prahy," zdůraznil Toman. Metropole proto podle něj s výstavbou radiál pospíchat nebude. „Výstavbu radiál spustíme v okamžiku, kdy uvidíme světlo na
konci tunelu, to jest, kdy budou známy jednotlivé termíny zprovoznění částí dálničního okruhu," dodal.
Na malý městský okruh by se časem mělo napojit sedm radiál. V současné době již fungují radiály Chuchelská, Chodovská, Štěrboholská a Prosecká, částečně také Radlická.
Příští rok magistrát plánuje zprovoznit část Vysočanské radiály, jejíž stavba začala v roce 2004- Řeší dopravu v oblasti vymezené křižovatkou Kbelská a končí křižovatkou se silnicí I/iO (Novopacká) s připojením na dálnici Dli směřující na Mladou Boleslav. Než vznikne severovýchodní část vnějšího silničního okruhu, bude Vysočanská radiála plnit jeho funkci, především odklon tranzitní dopravy na vnější dálniční sítě. V budoucnu by se tato radiála měla napojit na městský okruh u Balabenky.
Přípravné práce Praha plánuje zahájit na radiálách Břevnovské a zbývající části Radlické, které by částečně měly vést v tunelech.
to samé...
Pražský městský okruh by mohl být dokončen kolem roku 2016
dnes ráno 7.4.2009 jsem poslouchal ČR 2. Nějaká redaktorka tam "vyváženě" vykládala o Blance. Mimo jiné prohlásila, že obří křižovatka Malovanka "do dosud klidné čtvrti přitáhne tisíce aut"....není to k sežrání !?
dnes ráno 7.4.2009 jsem poslouchal ČR 2. Nějaká redaktorka tam "vyváženě" vykládala o Blance. Mimo jiné prohlásila, že obří křižovatka Malovanka "do dosud klidné čtvrti přitáhne tisíce aut"....není to k sežrání !?
V podstate je to ale pravda, Malovanka byla pred 20-30 lety klidna cast Prahy. A rozhodne minimalne jedno auto zvoli Blanku jako alternativu k magistrale a pokud budeme pocitat pocet takovych aut za 10 let, urcite to budou alespon jeden tisic.
wizarde, v Břevnově bydlím a Břevnov/Malovanka byl relativně klidnou čtvrtí tak za císaře pána když v polích osamoceném hostinci u Kaštanu zakládali socdem. a kolem Ladronky chodila procesí , ovšem ne "dosud". Posledních 20 let provoz neustále narůstá, bez ohledu na Blanku a MUK. Proč ? Patočkova, Malovanka, Milady Horáková slouží jako tranzit a neustále intenzita narůstá - kolik tisíc aut jezdilo asi 1970,1980,1990,2000 a teď ? - místo této současné tranzitní trasy se dnes staví MO a SOKP 518,519,511 - kvůli těm magorům co jim strašně vadí ty tisíce aut bohužel se zdržením. Až bude i Radlická a Břevnovská radiála, tak celá oblast přestane být tranzitní, zklidní, protože tisíce aut budou v tunelech a na Malovance za zelení a protihluk. stěnami....tyhle redaktorky bych osobně nejraději nakopal do zadku, ona ještě říkala, jak jsou místní lidé proti, jak kteří, já určitě jsem pro co nejrychlejší dokončení celého MO, radiál i SOKP (a rychlodráhy a metra).
Včerejší Černé ovce na téma sjezdy z D1 na Jižní spojku a z MO na Černém mostě
http://www.ceskatelevize.cz/program/cer … 35-24.html
lávka pro pěší - Praha, Zahradní město
vizualizace projektu lávky pro pěší na Zahradním městě v Praze
zadavatel: Metroprojekt Praha, a.s.
lávka pro pěší - Praha, Zahradní město
napínací lana vespod odkrytě vésti = holuby mohutně hnízditi míti
Prvním říjnovým dnem začne výstavba nové větve městského okruhu. Omezení se projeví na Štěrboholské radiále v prostoru mezi lanovým mostem a ulicí Rabakovská. Výstavba skončí až koncem roku 2011.
http://zpravy.idnes.cz/ridicum-v-praze- … _praha_lpo
Praha 15 - Štěrboholská radiála: Od 1. 10. do 31. 12. 2011
Zkapacitnění Městského okruhu a výstavba nové větve. V prostoru Lanový most (Rybníčky) – Rabakovská – bude částečné omezení podle aktuálních potřeb a postupu prací
http://magistrat.praha-mesto.cz/81244_N … o-20-srpna
Tak to jsem na to zvědavej...
Že by konečně větev MO - ŠR na MÚK Rybníčky
Už to tak vypadá :-)
http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … 9.JPG.html
Dnes v pořadu Z metropole pár slov a obrázků k výstavbě SAT a Mrázovky (a okrajově tunelů na SOKP).
Výměna kabelů komplikuje provoz na Jižní spojce
Praha - Kvůli výměně kabelových rozvodů je na Jižní spojce v Praze omezen provoz. V místech od Lanového po Barrandovský most je po kratších úsecích uzavřen vždy v jednom směru levý pruh, o víkendech může být doprava omezena také v obou směrech. Dělníci pracují u středového dělícího pásu. Kromě kabelů elektrického osvětlení se vyměňují také optické kabely, které přenášejí data z telematických zařízení. Kdy opravy skončí, není zatím jasné. Eltodo totiž musí žádat o povolení na každý úsek u Technické správy komunikací, která vyhodnocuje, jaký vliv bude mít oprava na plynulost dopravy.
Podle mluvčího společnosti Eltodo Jana Rafaje jsou kabely veřejného osvětlení na Jižní spojce v havarijním stavu. Jsou zpuchřelé a jejich stav se prý zhoršil natolik, že dělníci nejsou schopni je opravit v nočních hodinách. Podle Rafaje zaznamenali v letech 2000 až 2004 celkem 42 poruch kabelů, v letech 2005 až 2009 dokonce 87 poruch.
"Časté výpadky veřejného osvětlení na Jižní spojce ohrožují bezpečnost provozu a také přenos dat o provozu na Jižní spojce z dopravních kamer a detektorů do pražského dopravního informačního centra," doplnil Rafaj.
VIDEO: Nahlédněte do „centrálního mozku“ pražských tunelů na Strahově
že by nějaký návštěvní den?
Pražské tunely patří mezi nejbezpečnější v Evropě http://www.novinky.cz/domaci/186745-pra … vrope.html
Pražské tunely městského okruhu, jimiž denně projedou desetitisíce aut, patří mezi nejbezpečnější v Evropě. Veřejnost se měla v těchto dnech poprvé možnost podívat do řídícího centra, z nějž je doprava v tunelech řízena a monitorována. Prozatím je velín pro pětici tunelů v hlavním městě umístěn poblíž toho Strahovského, po dobudování všech plánovaných tras bude postaven nový dispečink.
"Veřejnost se měla v těchto dnech poprvé možnost podívat do řídícího centra, z nějž je doprava v tunelech řízena a monitorována. "
hm, by mě zajímalo, kde a kdy to té veřejnosti dali vědět ... tam bych šel hodně rád, navíc když to mam tak 100m daleko
a do třetice...
Pražské tunely bude sledovat nový dispečink
Praha - Provoz pražských automobilových tunelů bude v budoucnu monitorovat nový dispečink. Zatím se pět tunelů řídí z centrálního dispečinku poblíž Strahovského stadionu. Až bude dokončen tunel Blanka, bude se řídit také odsud. Po dokončení dalších pražských tunelů se postaví nový centrální dispečink na jiném místě. Dopravu v tunelech řídí a monitorují dopravní policisté z pražské městské dopravní ústředny v ulici Na Bojišti. Současný tunelový dispečink hlídá Strahovský, Zlíchovský, Těšnovský a Letenský tunel a tunel Mrázovka...
Komise rozhodla: pražský okruh povede Suchdolem
Odborná komise ministerstev dopravy a životního prostředí ukončila po více než dvou letech činnost a vydala stanoviska ke třem sporným dálnicím. R55 na Hodonínsku má vést tunelem, u okruhu kolem Prahy v okolí Suchdola komise doporučila jižní variantu a D3 ve středních Čechách by měla procházet Posázavím.
Nedokončené přemostění U kříže účinkovalo v akčním filmu.
http://www.lidovky.cz/filmovy-kajinek-b … _domov_mev
Vnitřní okruh v Praze dokončí v roce 2018. „Bobová dráha“ zmizí už letos
http://zpravy.idnes.cz/vnitrni-okruh-v- … -zpravy_ab
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MO mimo Tunel Blanka » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.225 s, vykonaných příkazů: 69.