126

Re: z tisku a médií

Prodloužení trasy metra A se prodraží. Ražbu komplikuje tvrdý povrch
Adéla Paclíková 31. prosince 2011  14:43
Prodloužení trasy metra A do Motola bude patrně dražší než se původně předpokládalo. Dělníci, kteří na výstavbě pracují, narazili totiž na výrazně horší geologické podmínky, než s jakými se počítalo. Původní odhadovaná cena za nový úsek trasy, zhruba 21 miliard korun, tak pravděpodobně ještě poroste.
http://praha.idnes.cz/prodlouzeni-trasy … zpravy_sfo

a že zrovna dneska smile

127

Re: z tisku a médií

kasme napsal:

Prodloužení trasy metra A se prodraží. Ražbu komplikuje tvrdý povrch
a že zrovna dneska smile

Dovolil jsem si jenom zvýraznit důvod silvestrovskosti článku.

Thumbs up Thumbs down

128

Re: z tisku a médií

Když se Adéla zakousne do kamenů, projíždí skálou padesátkou

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2387

129

Re: z tisku a médií

Noviny Metrostavu: Za účasti pražského primátora Bohuslava Svobody a zástupců investora i Metrostavu by měla ve čtvrtek 19. ledna proběhnout prorážka zeminového štítu Adéla do prostoru stanice Veleslavín na trase metra V.A.
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/012012.pdf


Z Dejvic do Motola
Pravidelná návštěva fotografa na stavbě metra V.A odhaluje, že se dílo Metrostavu a firmy HOCHTIEF CZ rychle rozrůstá nejen do délky, ale i do hloubky.
V demontážní jámě TBM na zařízení staveniště E1 u Evropské třídy provádějí pracovníci firmy Zakládání staveb horizontální tryskovou injektáž pro vylepšení pevnosti okolních hornin (foto č. 1). Zatímco zeminový štít Adéla stále ještě razí pravý traťový tunel od Petřin, Tonda už čeká před stanicí Veleslavín (foto č. 2), než mu v ní stavaři připraví železobetonové lůžko pro protažení (foto č. 3). Na Petřinách razí pracovníci sdružení divizí 8 a 5 Metrostavu eskalátorový tunel do vestibulu (foto č. 4). Ve stanici Motol náš partner ze sdružení zajišťuje stavební jámu (foto č. 5) a provádí zemní práce. V raženém tunelu pro obratové koleje pokračuje v izolaci klenby, kterou pro něj realizuje naše divize 1, a zahájil betonáž definitivního ostění (foto č. 6). Další snímky najdete na stránkách http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro.

Thumbs up Thumbs down

130

Re: z tisku a médií

Razicí štít Adéla dorazil do budoucí stanice metra Veleslavín
     
Praha 19. ledna (ČTK) - Razicí štít Adéla, který razí tunely nové části pražského metra A, dorazil dnes do budoucí stanice Veleslavín. Informovali o tom zástupci zhotovitele, kterým je sdružení společností Metrostav a Hochtief CZ. Štít má za sebou přes kilometr dlouhou trasu z Petřin, kterou urazil zhruba za dva měsíce. Nyní bude pokračovat ke stavební jámě na Evropské ulici. Kromě Adély se na stavbě podílí také štít Tonda, který do Veleslavína dorazil už v prosinci.
'Je tomu přesně čtyři měsíce od prorážky stanice Petřiny. Jsem rád, že stavba metra pokračuje hladce a oba štíty se v rekordních časech postupně blíží svému cíli ve stanici Dejvická,' uvedl při dnešním proražení pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Ražba podle stavařů postupuje rychleji, než se předpokládalo. Průměrná rychlost u štítu Adéla dosáhla téměř 1,5 metru za hodinu. V rekordní den štít urazil 36 metrů za 24 hodin. 'Sešly se dvě příznivé okolnosti. Razili jsme v homogenním geologickém prostředí, a protože většinou pracoval pouze jeden štít, probíhalo hladce i zásobování stavebním materiálem,' uvedl vedoucí projektu David Cyroň z Metrostavu.
Stavaři mají hotovou zhruba polovinu z plánované délky traťových tunelů metra. Ražba bude nyní pokračovat směrem k budoucí stanici Červený Vrch a ke stávající konečné stanici Dejvická. Zhruba 100 metrů za Veleslavínem vyjede štít ve stavební jámě, do které pak bude vyvážena odtěžená zemina z další prorážky.
Metro A bude prodlouženo z Dejvické až do Motola. V průměru šestimetrové štíty, kterým vybraly jména děti z motolské nemocnice, razí dva souběžné tunely směrem z Vypichu. Výstavba začala na jaře roku 2010. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. První soupravy metra by na nově vybudovanou trasu měly vyjet v roce 2014.
Nový úsek bude měřit více než šest kilometrů. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun. Část peněz Praha získá z EU, na zbytek si zřejmě půjčí od Evropské investiční banky (EIB). Pro letošní rok s EIB vyjednává o úvěru ve výši tří miliard korun.
sdv mha

131

Re: z tisku a médií

Adéla dorazila na Veleslavín na rande s Tondou

Plnoprofilový razicí štít Adéla dnes prorazil do budoucí stanice pražského metra Veleslavín a v otevřené stavební jámě se přímo setkal se svým kolegou Tondou, který na stejné místo zavítal už na začátku prosince. Sešli se tak dva rekordmani, díky nimž postupuje ražba na trase V. A. rychleji, než se původně předpokládalo.
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … nde_s.html

http://www.praha6.cz/aktuality/adela-do … 01-19.html


na ČRo Leonardo bude obsáhlejší reportáž o štítu, zřejmě ve středu

132

Re: z tisku a médií

celkem slušné video http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi/c1 … veleslavin

reportáž ČT http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci … leslavina/

133

Re: z tisku a médií

Prodloužená trasa metra A dorazila na Veleslavín, Adéla se potkala s Tondou
Zdroj: http://praha.idnes.cz/prodlouzena-trasa … zpravy_sfo

134

Re: z tisku a médií

O prorážce Adély na Veleslavín dnes i v magazínu Z metropole na ČT24 (11:32) a ČT1 (12:00). Doprovozeno vcelku zábavnou mapkou.

Thumbs up Thumbs down

135 Naposledy upravil: kasme (21.01. 2012 12.03)

Re: z tisku a médií

on i ten odkaz do mapy ukazuje kus dál...

na mapku už jsem koukal ve čtvrteční reportáži, http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci … leslavina/
která bude zřejmě hlavním prvkem o prorážce v pořadu Z metropole

edit: no tak to byla slabota... sad hlavně že tam prskli tu spatlanou mapku... smile

136

Re: z tisku a médií

Adéla na Veleslavíně
vloženo: 27. 1. 2012

http://k-report.net/clanky/adela-na-veleslavine/

137

Re: z tisku a médií

Tonda v E2
Bez ohledu na extrémně mrazivé počasí se práce na stavbě metra V.A nezastavily. Tunelovací stroj Tonda se proto mohl
už 8. února ráno prorazit do stavební jámy E2 u Evropské ulice. Od 18. ledna, kdy Tonda zahájil cestu ze stanice Veleslavín, vyrazil trasu dlouhou 210 metrů. Příští týden se za ním vydá i Adéla, která razí pravý traťový tunel.

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/032012.pdf

138 Naposledy upravil: medvid (23.02. 2012 09.20)

Re: z tisku a médií

Podél nové trasy metra A asi nevznikne žádné záchytné parkoviště
Praha - U nové části metra A z Dejvické do Motola zřejmě nevznikne žádné záchytné parkoviště P+R (Park and Ride), které by umožnilo parkování lidem dojíždějícím do Prahy ze středních Čech. Zaznělo to dnes na jednání výboru dopravy pražského zastupitelstva. Parkoviště pro zhruba 600 aut mělo původně vyrůst u předposlední stanice Veleslavín, Praha na jeho výstavbu ale nemá dostatek peněz.
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … ste/758930


řekl bych, že je to velká škoda...

Thumbs up Thumbs down

139

Re: z tisku a médií

Prodloužené metro A bude bez parkovišť, odstavená auta zaplní ulice
Zdroj: http://praha.idnes.cz/prodlouzena-trasa … zpravy_sfo

140

Re: z tisku a médií

Jojo magoš zase jede :-) Já prostě nevěřím, že na Magoši nejsou prachy...spíše je to dneska moderní říkat, "nemáme peníze"...parkoviště jsou přeci nutná...mělo to být součástí.....

Petr od Pankráce

141

Re: z tisku a médií

kasme napsal:

na ČRo Leonardo bude obsáhlejší reportáž o štítu, zřejmě ve středu

tak jsem si vzpomněl na lednové natáčení a našel odkaz na pořad smile

http://www.rozhlas.cz/leonardo/technolo … va/1016330

zajímavější je druhá půlka

142

Re: z tisku a médií

Praha si v první fázi půjčí od EIB na dostavbu metra tři miliardy

Praha si v první části úvěru půjčí od Evropské investiční banky (EIB) na dostavbu prodloužení metra A do Motola tři miliardy korun, rozhodli dnes pražští radní. Novináře o tom informoval primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Záměr musí ještě schválit zastupitelstvo. Praha bude zřejmě muset čerpat celý úvěr ve výši 8,5 miliardy korun, uvedl radní pro dopravu Josef Nosek (ODS).

http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … rdy/771152

Thumbs up Thumbs down

143

Re: z tisku a médií

Stavaři propojili budoucí stanici metra A Motol s Vypichem

Praha - Stavbaři dnes dokončili ražbu další části metra A mezi budoucí stanicí Motol a Vypichem. Proražena je tak více než polovina délky tunelů. Podle dřívějších informací plánuje město dokončení ražby na konec roku. Prodloužení trasy metra A, které Prahu vyjde na zhruba 19 miliard korun, by mělo být dokončeno v roce 2014.
Reklama

Dnes dokončený úsek se razil jinou metodou než opačná část z Vypichu ke stanici Dejvická. Proražení 750 metrů dlouhého úseku v hloubce zhruba 15 metrů mezi Motolem a Vypichem trvalo stavebníkům téměř celý rok. Podle mluvčího společnosti Hochtief CZ Michala Taliána byla rychlost ražby přibližně 2,5 metru za den. Součástí nově vzniklého tunelu je i 400 metrů dlouhá část pro otáčení vagonů metra. "Nyní budeme pracovat už přímo na dalším hloubení stanice metra Motol," řekl ČTK Talián.
Metro A bude prodlouženo z Dejvické až do Motola. Jinou metodou pracují dva razicí štíty pojmenované Tonda a Adéla, které razí tunely od Vypichu směrem do Dejvic. Hotové jsou tunelovací práce mezi Vypichem a budoucí stanicí Veleslavín. Štíty nyní razí tunel směrem do stanice Červený vrch. Poté bude zbývat ještě prorazit trasu ke stanici Dejvická.
Výstavba začala na jaře roku 2010. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. Nový úsek bude měřit více než šest kilometrů, přibudou na něm čtyři stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
Část peněz na výstavbu Praha získá z EU, na zbytek si půjčí od Evropské investiční banky (EIB). Pro letošní rok s EIB vyjednala úvěr ve výši tří miliard korun.

Autor: ČTK
www.ctk.cz

Thumbs up Thumbs down

144

Re: z tisku a médií

Pražský deník: Podél nové trasy metra nakonec zřejmě záchytné parkoviště bude
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … -is82.html

Praha – U nové části metra A z Dejvické do Motola možná nakonec jedno záchytné parkoviště P+R (Park and Ride) vznikne. Praha se nyní pokouší přepracovat projekt na výstavbu terminálu u stanice Veleslavín tak, aby náklady na vybudování parkoviště nezatížily městský rozpočet. Řekl to náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS).
Na únorovém jednání výboru dopravy pražského zastupitelstva zaznělo, že u nové trasy žádné záchytné parkoviště nebude a cestující ze středních Čech budou muset parkovat v ulicích města. Toho se Pražané obávají.
„Přepracováváme projekt tak, abychom mohli i s minimálními náklady parkoviště vybudovat. Pokud se nám podaří vyřešit pohyb autobusů u stanice, mohlo by na Veleslavíně vzniknout až 200 parkovacích míst,“ řekl Nosek. Podle Noska město nyní zvažuje i variantu, že by u stanice Veleslavín nebylo odstavné parkoviště pro autobusy. Ty by v místě pouze zastavovaly. Parkovat by pak mohly ve Vokovicích nebo u letiště.
Praha se potýká s nedostatkem záchytných parkovišť. Nosek si proto také nechal zpracovat studii, která by měla vytypovat další místa, kde je možné za minimálních nákladů vybudovat parkoviště P+R. „Zhruba za dva měsíce bychom mohli mít seznam těchto míst,“ poznamenal Nosek. Podle něj připadá v úvahu i spolufinancování parkovišť pomocí zapojení soukromého kapitálu (PPP projekt).
U stanice Veleslavín mělo původně vzniknout parkoviště pro 600 aut. Počítalo se s výstavbou několikapodlažního objektu, v kterém by byl i autobusový terminál. Náklady ale měly činit asi 1,3 miliardy korun, na což Praha nemá peníze.
Pokud by se parkoviště nepostavilo, neměli by řidiči z Kladenska a dalších částí Středočeského kraje kde parkovat. Nejbližší parkoviště P+R jsou na Zličíně a v Nových Butovicích, ty ale jsou na trase B a bývají už brzy ráno plné.
Na území metropole je 17 parkovišť P+R s kapacitou zhruba 2900 míst. Nedostatek záchytných parkovišť dlouhodobě kritizuje sdružení Auto*Mat.
Nový úsek metra bude měřit přes šest kilometrů a měl by být zprovozněn v roce 2014. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun. Část peněz Praha získá z EU, na část si půjčí od Evropské investiční banky (EIB).

Thumbs up Thumbs down

145

Re: z tisku a médií

Zkušenosti z výstavby trasy metra V.A

Ačkoliv od zahájení ražby jednokolejných traťových tunelů
prodloužení trasy metra V.A neuběhlo ani půl roku, Tonda a A déla,
jak oba zeminové štíty EPBS pojmenovali malí pacienti z F akultní
nemocnice Motol, již vyrazily přes 40 % z celkové délky tunelů
a byly úspěšně protaženy stanicemi Petřiny a Veleslavín.

http://www.metroprojekt.cz/files/casopi … 12_web.pdf

146

Re: z tisku a médií

OBRAZEM: Razič metra Tonda dorazil do nové stanice Červený vrch

http://praha.idnes.cz/nova-trasa-metra- … zpravy_top

147

Re: z tisku a médií

Prochaine napsal:

OBRAZEM: Razič metra Tonda dorazil do nové stanice Červený vrch

http://praha.idnes.cz/nova-trasa-metra- … zpravy_top

prorážka moc efektní nebyla, betonová šlupka spadla na dvakrát - viz video

a ty popisky fotek... smile
ale fotky dobré

148

Re: z tisku a médií

MHMP napsal:

Dostavba metra A

Harmonogram se i přes ztížené podmínky během výstavby daří dodržet

Spuštění metra do konce roku 2014

Vysoká bezpečnost provádění stavby – doposud bez mimořádné události

Minimalizace dopadů výstavby na veřejnost (ovlivnění nadzemní zástavby prováděnou činností) ze strany provádění stavby i z dopravně-inženýrských opatření

P+R
„Přepracováváme také projekt Veleslavín u nové trasy metra A tak, abychom mohli s minimálními náklady parkoviště přece jen vybudovat,“

149

Re: z tisku a médií

No, doufam, ze se to parkoviste udela, jinak to bude desny :-)

Petr od Pankráce

150

Re: z tisku a médií

To bude i tak - 20,- Kč je 20,- Kč a když půjde zaparkovat o 300m vedle zadarmo, tak tam bude hned narváno.

Thumbs up Thumbs down