Re: z tisku a médií
Metro A by mělo skončit v Motole a na letiště jezdit vlak, plánují véčkaři
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Áčko do Nemocnice Motol » z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 15 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Metro A by mělo skončit v Motole a na letiště jezdit vlak, plánují véčkaři
...na desce mramorové byl nápis těchto slov: Naplánovali trasu metra. Pak zjistili, že je tam obří stoka. Teď se má "kutat" pod činžáky (iHned)
"TAM DOLE JE PRÁCE JEN PRO TVRDÝ CHLAPY"
deník Metro 23.9.2010
Za čtyři roky má být otevřena nová trasa metra linky A do Motola Práce probíhají dvacet čtyři hodin denně Deník Metro se byl podívat, jak vypadá práce havířů na novém metru
Na Vypichu je klid. Když přicházím na staveniště, kde se právě hloubí tunel pro budoucí trasu metra, uvažuji, zdali pracovníci nemají zrovna pauzu. "Tady vše probíhá v poklidu, ne jako na Červeném Vrchu, kde se metro hloubí přímo vedle paneláků," vysvětluje mi vedoucí stavby Jan Prosr z Metrostavu. Abych se mohl podívat pod zem, jak probíhá hloubení tunelů, musím si obléct reflexní vestu, helmu a holínky. K pásku si připínám baterku a poslední věc mě trochu vystraší. "Tato pomocná kyslíková maska je pro vstup do tunelu podmínkou," vysvětluje mi vedoucí útvaru výrobní přepravy Metrostavu Jozef Uriga, který mi bude průvodcem.
Snad nám ten tunel nespadne na hlavu, říkám si, když se mi vybaví propady tunelu Blanka. "Toto je něco jiného. To se nedá vůbec srovnávat," ujišťuje mě Prosr. Scházíme do štoly Markéta, kde se začalo razit v červnu letošního roku. Dělníci se nezdraví jinak než dvojslovím zdař bůh. "Takhle se zdraví všichni havíři," vysvětluje mi Uriga.
Vyrážíme do štoly Markéta. Všudypřítomné bahno mi doslova zouvá holínky z nohou. I můj průvodce se po chvíli zastaví a z bláta mu musí pomoci jeden z havířů. Po dvě stě padesáti metrech přicházíme na konec tunelu. Před námi je vápencová stěna. K mému překvapení je zde pouze šest havířů.
"Většinou zde pracuje pět až šest havířů. Po dvanáctihodinových směnách. Je to práce pro tvrdý chlapy, který uměj zamakat," říká Uriga. Šest havířů právě zpevňuje stěny tunelů, aby se nezhroutily. Ze žlutého vápence doslova leje voda. "Se spodní vodou máme problémy, ale nic, co bychom nezvládli," říká Prosr, který poukazuje na čerpadlo, které za minutu z tunelu odčerpá čtyři a půl litru vody.
Když se vracíme zpátky na povrch, cesta blátem do kopce z třicetimetrové hloubky je nesnesitelná. Hned, jak uvidíme slunce, scházíme opět do další štoly. Tentokrát do Kateřiny. "Tady si vody teprve užijete," směje se Jozef Uriga.
Má pravdu. Voda zde teče ze stěn, jako kdyby v tunelu pršelo. Na jeho konci se tunel rozpojuje do dvou směrů. "V tomto tunelu bude za pár let jezdit metro," ukazuje Uriga.
Hloubení se zde momentálně nekoná. Z povrchu se totiž právě doluje "jáma", která se propojí s tunelem. "Tudy se do tunelu dopraví razící štíty. S těmi to už půjde jedna báseň," říká Prosr. Štíty, které budou na stavbu metra dopraveny v průběhu ledna příštího roku, začnou tunel hloubit počátkem jara. Za měsíc by měly být schopné vyhloubit až tři sta metrů.
Po zhlédnutí dosavadního tunelu nás opět čeká výšlap na povrch. "Zdař bůh," loučí se havíři.
***
18,7 Tolik miliard stojí prodloužení metra A o stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Když město stavbu dokončí do roku 2014. Dostane dotaci 8 miliard od Evropské unie.
Řeč horníků Štajgner - vedoucí stavby neboli mistr. Štajgrovna - místo, kde přebývá vedoucí stavby. Jinak také mistrovna. Oškrt - dláto či část zbíječky. Gracka, Jáchymka -motyčka. Lampovna - základna, kde se skladuje vybavení, mimo jiné i baterky, podle nich pak lampovna. Bor - vrtací tyč. Zdař bůh - uznávaný pozdrav havířů. Invert - dno tunelu, protiklenba. Čelba - stěna tunelu, kde právě dochází k hloubení.
pěkný fejeton. Jen ten šéf u havířů se vždy nazýval štajgr
Mimochodem těch 18,7 mld Kč je cenově skoro přesně totéž jako celá 512-514.
pěkný fejeton. Jen ten šéf u havířů se vždy nazýval štajgr
Mimochodem těch 18,7 mld Kč je cenově skoro přesně totéž jako celá 512-514.
A čerpadlo asi taky nebude čerpat 4,5l/min. 19mld. je dost, přeci jen to není bůhvíjak dlouhý úsek a tunely pro metro mají výrazně menší profil než automobilové
obr napsal:pěkný fejeton. Jen ten šéf u havířů se vždy nazýval štajgr
Mimochodem těch 18,7 mld Kč je cenově skoro přesně totéž jako celá 512-514.
A čerpadlo asi taky nebude čerpat 4,5l/min. 19mld. je dost, přeci jen to není bůhvíjak dlouhý úsek a tunely pro metro mají výrazně menší profil než automobilové
k ceně - jistě tam počítají i technologii, možná i vozy. A nepočítají dotace, co to toho pak každoročně půjdou.
Ještě k 512-514, stala se okamžitě "nejziskovější" částí dálnice pokud jde o výběr mýta. Jen mýto 512-514 při dnešním výběru by tu dálnici zaplatilo za 40 let.
k ceně - jistě tam počítají i technologii, možná i vozy. A nepočítají dotace, co to toho pak každoročně půjdou.
Ještě k 512-514, stala se okamžitě "nejziskovější" částí dálnice pokud jde o výběr mýta. Jen mýto 512-514 při dnešním výběru by tu dálnici zaplatilo za 40 let.
Můžete brát dotace jako převedení prostředků, které se ušetří díky téměř nulovým záborům lukrativních pozemků, které tak budou moci generovat zisk a které by byly zabrány jiným dopravním řešením.
Argument o výběru mýta na okruhu je zcela irelevantní, jelikož nákladní metro budováno není.
objevila se zpráva o průběhu prací, sice měsíc stará
http://www.praha6.cz/aktuality/stavebni_denik.php?ID=31
Přehled postupy výstavby
http://www.praha6.cz/aktuality/stavebni_denik.php?ID=33
delší článek s popisem technologií ražby, geologických poměrů, technických řešení tunelů, postupy provádění tunelů....
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … a-v-praze/
Pokračování trasy metra A ze stanice Dejvická na letiště Ruzyně je etapovitě rozděleno na tři provozní úseky V.A, VI.A a VII.A. První část prodloužení tj. provozní úsek V.A, navazuje na stávající stanici Dejvická a končí tunelem pro obratové koleje za konečnou stanicí Motol. Provozní úsek trasy metra V.A je dlouhý 6,12 km a jsou na něm navrženy ražené stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny a dále hloubená stanice Motol. Trasa metra propojuje hustě obydlené oblasti podél Evropské a Kladenské ulice, sídliště Červený Vrch a sídliště Petřiny. Navíc umožní snadný přístup do Fakultní nemocnice Motol. Mezistaniční úseky jsou téměř celé ražené. Traťové tunely jsou v převážném rozsahu navrženy jako jednokolejné, poprvé v ČR ražené tunelovacím strojem TBM. Pouze v okolí stanice Motol jsou navrženy dvoukolejné traťové tunely ražené pomocí technologie NRTM.
Následující popis trasy metra V.A je zpracován ve směru staničení od stanice Motol až po stanici Dejvická.........
Práce na stavbě metra nabírají na tempu
Na osmi místech v Praze, od Dejvic po Motol, se už do země zavrtávají stavební stroje, aby připravily přístupové cesty pro výstavbu metra V. A. Za Metrostav, který jej buduje ve sdružení s firmou HOCHTIEF CZ, práce řídí divize 8 v čele s Ing. Miroslavem Filipem.Když se na cestu podél trasy V. A vydáme z Dejvic, nejprve najdeme tři staveniště, ze kterých náš partner ve
sdružení připravuje výstavbu stanice Červený vrch. Na jednom dnes mimo jiné zajišťuje stavební jámu pro přístupovou štolu, na dalším hloubí šachtu pro větrací objekt.V následném stavebním dvoře, nazývaném E2, se u Evropské třídy v prostoru bývalé smyčky tramvaje číslo
2 Metrostav připravuje na ražby traťových tunelů mezi Červeným vrchem a Veleslavínem. Mimo vrtání, armování a betonáže pilot stavební jámy zde tým Ing. Tomáše Daneše
připravuje také místo pro provizorní myčku aut.Na dalším pozemku, označeném jako SD VE, pracuje tým divize 8 vedený Ing. Petrem Chamrou. Přeložkami sítí tu zatím uvolňuje prostor pro stavební jámu, ze které firma Subterra provede výstavbu ražené stanice Veleslavín.
Nejrušněji je však zatím stále na Vypichu na zařízení staveniště BRE1, jež je společné pro obě firmy ve sdružení. HOCHTIEF tu hloubí šachtu (foto č. 1), odkud v dubnu 2011 vyrazí na svou trať první tunelovací stroj typu EPB od firmy Herrenknecht. O kus dál má již hotovou štolu
Kateřina, z níž razí dvoukolejný tunel do Motola. Než první i druhý stroj EPB dorazí do stanice Červený vrch, bude Kateřina s pásovými dopravníky sloužit pro odvoz veškeré rubaniny, kterou tunelovací stroje odtěží. Za Metrostav ve dvoře BRE1 pracuje sdružení divizí 5
a 8, jež zde pod vedením Ing. Jana Štoncnera z divize 8 zajišťuje výstavbu jednolodní ražené stanice Petřiny. Přístupová štola Markéta, o níž jsme psali v letním dvoučísle, je už hotová (foto č. 2). Stejně jako následná strojovna hlavního větrání a raziči divize 5 z týmu Ing. Miroslava Vlka se už dostali i do prostoru obratového tunelu, na nějž bude vlastní stanice navazovat. Na povrchu ve stavebním dvoře vyrostla mimo jiné i konstrukce haly pro případné
opravy razicích mechanismů a souvisejících zařízení. Putování po staveništích na trase V. A zakončíme opět u firmy HOCHTIEF, tentokrát v Motole. Podél Kukulovy ulice tu pod taktovkou jejích pracovníků roste opěrná zeď. O pár set metrů dál se nachází zajištěná stavební jáma,
z níž převážně pomocí technologie NRTM brzy začne vznikat dvoukolejný obratový tunel za hloubenou stanicí Motol. Stavba metra V. A se už totiž rozjela naplno.
První nasazení moderních tunelovacích strojů v republice se blíží
U německé firmy Herrenknecht už rostou tunelovací stroje typu EPB pro ražbu metra trasy V. C. Na levé fotografii
je polovina předního štítu s hlavní hydraulickou pohonnou jednotkou pro řeznou hlavu a písty pro tlak na čelbě. Na
pravé je závěs č. 1 – první pojízdná nosná konstrukce pro podporu pásového dopravníku následující za štítem
Nové stanice metra netáhnou, jsou drahé a málo využívané
PRAHA - Projektování nových tras pražského metra má zásadní zádrhel. Vysokou cenu a nízkou využitelnost.
Ano, to je zábavný článek. Stanice Prosek (2008) je o celou miliardu dražší než Nové Butovice (1988) ;-)
o miliardu ano... ale v absolutních číslech..... kdyby ty tehdejší peníze někdo přepočetl na dnešní či naopak tak by to nebyl takový rozdíl.....
Podle receptu 180MKč pro 46k lidí, takže trojčlenkou pro 12k lidí musí stačit 45MKč.
BTW - taková Radlická stála podle Metrowebu 306,5 MKčs a těch lidí tam jezdí ještě výrazně míň ;-)
BTW - taková Radlická stála podle Metrowebu 306,5 MKčs a těch lidí tam jezdí ještě výrazně míň;-)
Tohle podle mě už moc neplatí. A to od tý doby, co tam stojí sídlo ČSOB. A ta prodloužená tramvajová trať asi taky udělala svý.
Praha6.cz: Přehled postupu výstavby metra - 44. týden
o miliardu ano... ale v absolutních číslech..... kdyby ty tehdejší peníze někdo přepočetl na dnešní či naopak tak by to nebyl takový rozdíl.....
četl jsem že za 20 let stouply ceny (i mzdy) v průměru 7x .
tady to taky celkem odpovídá - stanice za 180 mil Kč = 1,25 mld dnes
Pražský deník: Stavba prodloužení metra A běží. Další Blanka prý nehrozí
včetně fotogalerie ze zahájení ražby štoly František (ke stanici Červený vrch)
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/r … 01124.html
Praha 6 - Aktivisté se odvolali proti změně územního rozhodnutí. Postup pražských úřadů kritizuje i veřejný ochránce práv.
Autor:
Jakub Krupka
Zahájení ražby technické štoly v rámci prodloužení trasy metra A slavnostně začalo 12. listopadu v pražských Dejvicích.
Autor: Deník/Martin Divíšek
Tunely metra A povedou, kudy neměly. Pod panelovými domy. Lidé se tak prý mohou ocitnout v ohrožení. Tvrdí to Občanské sdružení Červený Vrch (OSČV), které napadlo další ražbu na trase směr Motol. Jeho předseda Zdeněk Stehlík se odvolal proti změně územního rozhodnutí, která odklání trasu ražby pod paneláky na sídlišti Červený Vrch. Podle jeho závěrů podpořených názorem veřejného ochránce práv se tak stalo v rozporu s územním plánem i se zákonem, a to kvůli nekompetentnímu přístupu odpovědných úřadů.
„Jsme řádnými účastníky řízení a jako takoví jsme byli v rámci rozhodnutí o změně územního rozhodnutí nezákonně ignorováni. Změna není podle našeho názoru platná,“ míní Stehlík. Oddálit ražbu se snaží stůj co stůj. Už dříve varoval, že výškovým domům, pod nimiž má být veden tubus metra, hrozí náklon. Studie renomovaného Kloknerova ústavu ČVUT, kterou má OSČV k dispozici, hovoří mimo jiné i o problematickém podloží a upozorňuje, že ražba vedoucí místním tektonickým zlomem nemusí být bezpečná.
Uklidňují frázemi?
Zdejší obyvatele se v tomto ohledu už před časem snažil uklidnit Metroprojekt spolu s Metrostavem. „Speciální technologie, kterou zde použijeme, nebude mít nejmenší vliv na povrchovou zástavbu,“ prohlásil mluvčí Metrostavu František Polák. „Domy se pohnou maximálně o milimetr. Obyvatelé to vůbec nezaznamenají,“ doplnil ředitel Metroprojektu David Krása.
Jenže podle Stehlíka i dalších oslovených obyvatel Červeného Vrchu jsou to jen prázdné fráze. Navíc odvolání proti změně územního rozhodnutí se otáčí spíše na pochybení úředníků.
„Již ombudsman příslušnému úřadu vytýkal, že ve změně nejsou uvedeny všechny pozemky vymezeného obvodu dráhy. Konkrétně pod objekty sídliště Červený Vrch,“ namítá Stehlík. Úřad podle něj navíc nepřiznává vlastníkům těchto pozemků ani titul účastníků řízení. Podle úřadu nejsou dotčena jejich vlastnická práva. „My jsme přesvědčeni o opaku,“ dodává Stehlík. Odůvodnění samotného odklonu ražby pod pět čtrnáctipatrových panelových domů na Červeném Vrchu kritizoval i veřejný ochránce práv Pavel Varvařovský. „Magistrát přesvědčivě neprokázal, že stavba je v souladu s územním plánem. Odchýlení trasy odůvodnil pouze povahou stavby,“ vzkázal Varvařovský. Kriticky se vyjádřil také k argumentu, který napadá OSČV, totiž že práva vlastníků domů a bytů nebudou dotčena. „Toto tvrzení není podložené a narušuje důvěru stěžovatelů v nezávislé a odborné jednání státní správy,“ dodal Varvařovský.
tady je web toho sdružení http://oscv.webnode.cz/
Novinky.cz http://www.novinky.cz/domaci/218149-vyb … iardy.html
Vybavení nových stanic metra A přijde na 3,7 miliardy
V tendru na technologické vybavení prodloužení trasy metra A za 3,7 miliardy korun vyhrála společnost Skanska. Smlouvu pražský dopravní podnik (DPP) podepíše až po rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ke kterému se odvolal jeden z účastníků tendru. Novinářům to po jednání představenstva řekl ředitel DPP Martin Dvořák.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 15 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Áčko do Nemocnice Motol » z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.302 s, vykonaných příkazů: 81.