Téma: Z tisku a médií
http://www.lidovky.cz/barta-chce-oznaci … _domov_ape
Bohužel případné cedule u neexistujících dálnic a neexistujících obchvatů "ZDE ZAKÁZAL STAVĚT MINISTR BÁRTA" by určitě od našich novinářů nedostaly takovou "poblicitu"
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Zbytek ČR » Z tisku a médií
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
http://www.lidovky.cz/barta-chce-oznaci … _domov_ape
Bohužel případné cedule u neexistujících dálnic a neexistujících obchvatů "ZDE ZAKÁZAL STAVĚT MINISTR BÁRTA" by určitě od našich novinářů nedostaly takovou "poblicitu"
Výstavba "čínské" dálnice se v Polsku zadrhla
číňani se diví, že za dumpingovou cenu nepostaví, co vy na to, pane Bárto A.B.L. (abych nezapomněl na tituly)
http://byznys.lidovky.cz/cinane-uz-daln … doprava_hs
Že by se podařilo odříznout soudruhy Patriky a podobné rackateery od jejich živobytí?
http://byznys.lidovky.cz/schvalovani-da … y-trhy_apa
Snad sem..
Další problém dálnice v Ostravě: přes špatné mosty jen šedesátkou
Řidiče v Ostravě čeká už od soboty výrazně pomalejší jízda po dálnici D47. Na problematické stavbě totiž našli kontroloři po zvlněném asfaltu další problém: tři špatné mosty. Jde přitom jen o čtyři roky staré stavby.
Řidiče na východě Čech ukázní policejní octavie v civilu, podívejte se
Luboš Kratochvíl 6. ledna 2012 15:51
Až si budete užívat divokou jízdu po silnicích v hradeckém kraji, ohlédněte se, zda vás nesleduje nenápadná tmavá Škoda Octavia. Pokud ano, soustřeďte se, zda vpravo na palubní desce nemá malou bílou kameru. To je totiž jedno z mála poznávacích znamení nových policejních aut. Než spustí sirénu a začnou blikat majáky.
http://hradec.idnes.cz/Clanek.aspx?c=A1 … zpravy_klu
Dobeš odřízl dalšího Bártova „koně“. Šéf ŘSD Poruba končí
http://ekonomika.idnes.cz/sef-reditelst … nomika_spi
no to je dost...
Česko překreslí silniční síť, přibude dalších 300 kilometrů dálnic
No jo, přejmenujme Tálinskej rybník na Tálinské móře a hned jsme přímořský stát. A z rybářských lodiček máme rybářskou flotilu. Jen do toho rybníku, pardon moře, ještě nasadit veleryby.
Stavba D5, která začala před 40 lety, skončila až v roce 2006
Praha - Dálnice D5, jako téměř každá větší stavba v ČR, byla dlouhou dobu pro úřady i stavebníky těžko řešitelným oříškem. Komunikace v délce 151 km, spojující Prahu s Plzní a Německem, se stavěla plných 29 let. Od otevření prvního úseku - necelých šesti kilometrů z Prahy do Rudné - uplyne 20. října 40 let. Poslední úsek, který zahrnoval i sporný tunel pod vrchem Valík, byl otevřen 6. října 2006. Ve stejný den německá strana otevřela úsek dálnice A6 od hranic u Rozvadova k dálnici A93. Poprvé v historii se tak napojila česká dálniční síť se západoevropskou.
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … 006/854274
už se těším až si přečtu podobný článek o D3 někdy v budoucnu.
Stavba D5, která začala před 40 lety, skončila až v roce 2006
Praha - Dálnice D5, jako téměř každá větší stavba v ČR, byla dlouhou dobu pro úřady i stavebníky těžko řešitelným oříškem. Komunikace v délce 151 km, spojující Prahu s Plzní a Německem, se stavěla plných 29 let. Od otevření prvního úseku - necelých šesti kilometrů z Prahy do Rudné - uplyne 20. října 40 let. Poslední úsek, který zahrnoval i sporný tunel pod vrchem Valík, byl otevřen 6. října 2006. Ve stejný den německá strana otevřela úsek dálnice A6 od hranic u Rozvadova k dálnici A93. Poprvé v historii se tak napojila česká dálniční síť se západoevropskou.
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … 006/854274už se těším až si přečtu podobný článek o D3 někdy v budoucnu.
Začala před 40, skončila před 6 a stavěla se 29?
Kde je chyba?
Pokud teda odhlédnu od informace o tom, že se pře 40 lety otevřel první úsek.
Podle http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/data-dalnic.pdf se první úsek D5 otvíral 20.10.1982, tedy přesně před 30 lety - ne před 40, chyba číslo 1.
Poslední úsek byl otevřený 6.10.2006, tj. před 6 lety. Pokud se D5 stavěla "plných 29 let" a mezi daty otevření prvního a posledního je 24, znamená to, že ten první úsek se stavěl 5 let. Proč ne.
Znamená to tedy, že v titulku je dvojchyba. Měl by být "Stavba D5, která začala před 35 lety..." nebo se zjednodušením "Stavba D5, která slouží motoristům 30 let,..."
-na-nekterych-silnicich-1-tridy-se-ma-zvysit-rychlost-na-110-km-h.
http://www.novinky.cz/domaci/299333-na- … -km-h.html
Zajímavý termín "dálnice druhé třídy"
Snad sem...
Vláda schválila program výstavby cest do roku 2020
http://aktualne.centrum.cz/domaci/polit … ?id=795251
--------------------------------------------------------------------------------
Rychlostní silnice R49 vedoucí od obce Lípa nedaleko Zlína po slovenské hranice nevznikne. Aspoň v podobě sedmadvacetikilometrového úseku prosazovaného Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), kterou zamítlo ministerstvo životního prostředí.
Zdroj: http://zlin.idnes.cz/ministerstvo-zivot … zpravy_ras
http://zlin.idnes.cz/ministerstvo-zivot … zpravy_ras
Zda a jak moc případná varianta s více tunely stavbu prodraží, nechce odhadovat.
Na rušných silnicích přibude třetí pruh, předjíždění bude bezpečnější
http://ekonomika.idnes.cz/stat-chysta-n … onomika_zt
V Aši si léta přáli obchvat. Teď se ale původního plánu začínají bát
Téměř zapomenuté plány na vybudování obchvatu, který by odvedl nákladní auta mířící přes Aš do nedalekých Hranic, ožívají. A vyvolávají velké emoce u obyvatel okraje Aše i přilehlé Krásné.
http://vary.idnes.cz/plan-vystavby-siln … zpravy_slv
Dálnice D11 se k Hradci ani letos nepřiblíží, stavba opět „zamrzla“
Ani letos na jaře se nezačne stavět dálnice D11 k Hradci Králové. Z plánu, že letos v říjnu bude léta plánovaný úsek hotový, je pouhý cár papíru. Stavba se opět zadrhla a nikdo nedokáže odhadnout, kdy se silnice končící v polích u Praskačky konečně pohne.
Zdroj: http://hradec.idnes.cz/dostavba-dalnice … zpravy_kvi
Sedm miliard zkrátí cestu z Opavy do Ostravy na 20 minut
OPAVA Stavba rychlostní silnice z Opavy do Ostravy by měla být hotová v polovině příštího roku. Stále se však hledají varianty, kudy povede hlavní tah I/11 kolem Komárova a Nových Sedlic.
http://moravskoslezsky-kraj.5plus2.cz/s … mpaign=sph
--------------------------------------------------------------------------------
Cesta na Slovensko může mít povolení ještě letos, R49 podpořil i Sobotka
Zdroj: http://zlin.idnes.cz/premier-bohuslav-s … zpravy_ras
--------------------------------------------------------------------------------
Konkrétně jde o pět kilometrů dlouhý úsek z Třebětic do Martinic.
Nejasnosti kolem barvy značek zdržují zvýšení rychlosti na přivaděči
Dálniční přivaděč z Plzně na Klatovy prošel kontrolou nutnou k povolení navýšení maximální rychlosti na 110 kilometrů v hodině. Dál tady ale bude povolená jen devadesátka. Není totiž jasné, zda tady mohou zůstat modré dopravní značky, nebo je silničáři musí vyměnit za zelené, jaké jsou na dálnici.
Zdroj: http://plzen.idnes.cz/dalnicni-privadec … -zpravy_pp
Zeman: Nedostavěná dálnice do Hradce je ostudou ministrů dopravy
Hradec Králové - Nedostavěná dálnice D11 do Hradce Králové je podle prezidenta Miloše Zemana ostudou ministrů dopravy. Rychlejší výstavbu dálnic by podle něj měl přinést zákon o liniových stavbách, který by státu umožnil snadněji získávat pozemky, a to i pro silnice druhé a třetí třídy. Zeman to řekl na dnešním setkání se zastupiteli hradeckého kraje.
Dálnice D11 nyní končí tři kilometry před Hradcem Králové, protože státu se za zhruba 20 let nepodařilo získat všechny potřebné pozemky. Vlekoucí se dostavbu D11 do Hradce Králové a její budování dál na Jaroměř a k polským hranicím označují zástupci kraje a samospráv za největší problém regionu.
Zeman připomněl, že za posledních pět let se v křesle ministra dopravy vystřídalo devět lidí. "Než se ten člověk pořádně zapracoval, tak už byl z kanceláře venku," řekl Zeman. Doplnil, že nynější ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) přislíbil, že se osobně zasadí o ukončení sporů o pozemky. V úseku do Hradce státu chybí poslední malý pozemek spoluvlastněný Jaroslavou Štrosovou a Ludmilou Havránkovou.
Zástupci hejtmanství v diskuzi uvedli, že dosud na opravy silnic kraj používal hlavně peníze z fondů Evropské unie, ale pro další období je financování nejisté. Podle radního Josefa Táborského (ČSSD) je přes provedenou třímiliardovou investici vnitřní zadlužení krajských silnic na úrovni osmi až devíti miliard korun.
Podle Zemana by se měla dopravní infrastruktura, včetně silnic druhých a třetích tříd, nadále financovat z fondů EU a také ze Státního fondu dopravní infrastruktury. "Za poslední rok jsme nepostavili ani jeden kilometr dálnice. A přitom ve Státním fondu dopravní infrastruktury je toho času 70 miliard korun a tyto peníze vůbec nejsou využívány," řekl Zeman.
Praha 2. června (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) našlo chyby u více než třetiny připravovaných veřejných zakázek. Nejčastěji kontrola odhalila nepřípustná dělení veřejných zakázek do více tendrů, nevhodně nastavené kvalifikační podmínky nebo nepřesnosti v dokumentaci. ČTK to dnes řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Celkem ŘSD zkontrolovalo 135 veřejných zakázek a chyby našlo v 55 případech.
Kontrolu všech veřejných zakázek s odhadovanou cenou nad 300 milionů korun nařídil v polovině dubna generální ředitel ŘSD Jan Kubiš s tím, že ŘSD bez souhlasu nového vedení nemůže žádný z velkých tendrů spustit. Kvůli zjištěným chybám budou napříště parametry vypisovaných výběrových řízení podléhat schválení členů vysokého managementu organizace na úrovni náměstka generálního ředitele. ŘSD rovněž předpokládá potrestání pracovníků ŘSD, kteří jsou za nalezené chyby odpovědní.
"Nastavujeme nový systém, který bude efektivnější a především zaměřený na křížovou kontrolu. Chyby se v minulosti děly a s lítostí musím konstatovat, že na některá rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nebyl dříve brán zřetel," uvedl Kubiš.
Celkem dopravní resort pro letošní rok oznámil vypsání zakázek na stavbu infrastrukturních projektů za zhruba 54 miliard korun, z nichž do nových silničního staveb by mělo směřovat 16 miliard korun. Ředitelství silnic a dálnic letos hospodaří se zhruba 39 miliardami korun.
Aktuálně má ŘSD do soutěží připravené stavební zakázky za více než 4,1 miliardy korun, uvedlo dnes ředitelství v tiskové zprávě. Jde například o prodloužení rychlostní silnice R4 mezi Skalkou a křížením s komunikací I/118, průtah přes Červenohorské sedlo v Jeseníku nebo o obchvat Mělníku.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Zbytek ČR » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.814 s, vykonaných příkazů: 88.