Re: TRAM
Tramvaje všeobecně...
nějaká ta zajímavost a tak
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
návrat ke dřevu: nejnovější pražská tramka má "dřevěné" sedačky
http://www.tramfoto.cz/displayimage.php?pos=-701
http://www.stepan.tramfoto.cz/galerie/a … CN1503.jpg
http://www.stepan.tramfoto.cz/galerie/a … CN1506.jpg
konec "nepovedených" nízkopodlažek... vozů RT6N1/RT6N2 - někteří z Vás možná v provozu ani neviděli
spousta pěkných a zajímavých fotek TRAMek mimo TRAM koleje...
i v Brně si ničí nové Tramvaje...
i v Brně si ničí nové Tramvaje...
je vidět, jak u tram Porsche fuinguje "nárazová absorpční zóna"
v Praze to bylo horší, ale to bylo s T3, která je vyšší a ve vyšší rychlosti...
http://foto.prazsketramvaje.cz/2008/uno … nicelo.jpg
Pod číslem 17 vyjede již třetí páteřní tramvajová linka
http://www.ropid.cz/tiskove-informace/p … 3x860.html
http://zpravy.idnes.cz/praha.asp?c=A091 … _praha_itu
Tramvají častěji z Barrandova a přímo na I.P.Pavlova
http://www.ropid.cz/tiskove-informace/t … 3x863.html
Pod číslem 17 vyjede již třetí páteřní tramvajová linka
http://www.ropid.cz/tiskove-informace/p … 3x860.html
Nejvíc mě pobavilo tohle:
# celá modřanská trať prošla v loňském roce důkladnou opravou
jestli celou trať opravili tak důkladně jako most u Obchodního náměstí, tak jsem zvědav, jak dlouho zintenzivněný provoz vydrží
Tramvaj číslo 17 stane třetí páteřní linkou
Praha - Jedou každých pár minut, takže v podstatě není potřeba sledovat jízdní řád. To jsou páteřní linky 9 a 22, od konce listopadu k nim přibude další..
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/t … 91119.html
Pozor: Tramvaje za týden mění jízdní řády
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 91120.html
Do Stromovky se vrátí tramvaj číslo 3 http://magistrat.praha-mesto.cz/82396_D … aj-cislo-3
/zpráva z 39. jednání Rady hl. m. Prahy 1. prosince 2009/
Ještě před koncem roku bude zahájena obnova dětského hřiště v prostoru před zrekonstruovanou historickou budovou bývalé tramvajové vozovny, která slouží jako restaurace. Finanční prostředky na tuto investici pro letošní rok ve výši 5 milionů korun v rámci úpravy rozpočtu magistrátního odboru ochrany prostředí schválila dnes městská rada.
"Ve Stromovce se snažíme vyjít vstříc tradici, památkové péči, ochraně přírody a především jejím návštěvníkům. Tématické dětské hřiště u někdejší konečné tramvaje bude zahrnovat spoustu herních prvků pro děti různého věku. Jako upomínka na bývalou vozovnu a konečnou tramvaje to bude dětská tramvaj č. 3, která kdysi do Stromovky zajížděla," řekl pražský radní Petr Štěpánek, v jehož působnosti je oblast životního prostředí.
Tramvaj č. 3 se tak po více než 60ti letech do Královské obory Stromovka vrátí, i když jen na odstavnou kolej jako dětský herní prvek. Tramvaj doplní pérové a závěsné houpačky, vahadlové houpačky, houpadla s točením, kladina, taneční okruh a obousměrná lanovka s plošinou. Celé hřiště je projektováno se zajištěním maximální bezpečnosti dětí.
Město již dříve zrestaurovalo bývalou tramvajovou vozovnu, která je součástí areálu Královské obory Stromovka zapsané v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek a současně se nachází na území ochranného pásma Pražské památkové rezervace. Stavba je zajímavá také tím, že za ni Praha získala ocenění v rámci soutěže Fasáda roku 2007. Město do „nové fasády“ investovalo přibližně 26 milionů korun. Finanční prostředky na nové hřiště byly uvolněny z částky původně plánované na akci I. etapa obnovy Kinského zahrady, která byla dodatečně zařazena do spolufinancování „Projektů v rámci 2. výzvy OPPK – oblast podpory“.
V Praze 1. 12. 2009
Tramvaj v Praze srazila a přejela chodce. Nepřežil http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/tra … rezil.html
...Tramvaj, která ho srazila, vláčela tělo několik desítek metrů a muži amputovala nohu. Řidič tramvaje si nehody nevšiml, tělo objevil až řidič cvičného vozu...
...Nehoda se stala v místech, kde chodec neměl co dělat - na viaduktu mezi zastávkami Geologická a Hlubočepy...
zajímavá diskuse a spekulace - postupné doplňování informací http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … &t=560
jinak přes to tělo projelo asi dvacet vlaků včetně toho cvičného. Ani se nedivím, že ho nikdo neviděl. Stačí se podívat jak v té kabině někteří sedí - sedačku na podlaze a roletu staženou na průzor 10cm...
se taky nedivím...
a na závěr...
nepodařilo se dohledat osudnou tramvaj. Na jednu stranu to je zase dobře. Co se týče couvání do zastávky když už takhle někdo vyrazí, tak při tom intervalu co tam teď je, tak už máš mezitím plnou stanici, takže je to na prd. Ta cvička se eviduje jen jako oznamující vlak, nic víc. To, že přes něj jela (jako jiní) je jedno.
Další 14T (9121) má celovozovou reklamu (CVR)
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php … ref=48/513
Od čtvrtka 15. dubna se v ulicích objevuje nová celovozová reklama na voze Škoda 14T. Reklamní polep v tmavěmodré barvě s barevnými balónky na čelech se nachází na voze 9121 a reprezentuje tiskárny a kopírky Kyocera. Premiéru si odbyla na 7. pořadí linky 20.
http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o … yocera.jpg
Pěkný grafický přehled výluk a náhradních tras přes léto:
8.53 nehoda tram z c. x OSO d.c.
křižovatka Opletalova x Bolzanova (bez zranění - kupodivu)
8719 + 8738 linka 9 pořadí 820
8.57 příjezd RR
9.03 uvolněno
9.04 příjezd Berger
foto: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … da-100503/
a zrovna tímto spojem jsem chtěl odjet
z dálky my přišlo, že tramvaj skoro nebrzdila...
tramky tu jezdí celkem rychle a proti zrovna pomalu odjížděla nějaká 14T a paní s Pickupem asi vystrčila moc čumák...
prej tramvaj vůbec neviděla...
škoda na tramce: zlomené tágo, spřáhlo a přední dveře
nějaké info možná ještě doplním za chvilku
Vypravení a trasy tramvajových linek 9. května 2010 (PIM)
http://www.prazsketramvaje.cz/jizdnirady/20100509.xls
letos i se změnami čísel linek "za jízdy"
mapka trasy PIM
http://www.praguemarathon.com/images/st … 010_FM.jpg
[REKLAMA]
Tramvaje a tramvajové tratě
Historické centrum a Holešovice
http://www.paseka.cz/?produkt=789
Autor: Fojtík Pavel
ISBN: 978-80-7432-039-2
Dostupnost: skladem
[/REKLAMA]
Proč některé tramvaje (a zvláště jednu z nich) nemáme rádi...
http://subrt.blog.idnes.cz/c/154515/Pro … -radi.html
...aneb Pražská dopravní apokalypsa 13 - Napadlo vás někdy, proč tu či onu tramvaj nebo autobus máme rádi a cestuje se nám v nich příjemně, a u jiných si jen smutně povzdechneme ihned, jak je spatříme na obzoru?
Proč některé tramvaje (a zvláště jednu z nich) nemáme rádi...
http://subrt.blog.idnes.cz/c/154515/Pro … -radi.html...aneb Pražská dopravní apokalypsa 13 - Napadlo vás někdy, proč tu či onu tramvaj nebo autobus máme rádi a cestuje se nám v nich příjemně, a u jiných si jen smutně povzdechneme ihned, jak je spatříme na obzoru?
Zajímavý... a něco na tom asi bude, i když mě ještě nenapadlo se na to podívat z téhle stránky, ale z T14 mívám takový stísněný pocit.
Jak je to s "rekonstrukcemi" pražských tramvají...
Poslední T3R.P šlo do světa na konci září a další už pravděpodobně nepřibudou, jedna z tří posledních wan bude ještě tenhle měsíc, rekonstrukce KT probíhají dál, další vyjede někdy na přelomu listopadu a prosince.
po čase nás (prý) čeká tramvajová perlička a to provoz dvojic vozů KT (to jsou ty hranaté kloubové)
v úseku I.P.Pavlova - Karlovo náměstí od 28.10.2010 do 31.10.2010
http://www.ropid.cz/mimoradnosti/i.p.pa … x1059.html
Nový model tramvají Porsche je nejporuchovější ze všech. Každá sedmá stojí
http://ekonomika.ihned.cz/c1-49833350-n … edma-stoji
Tramvaje Porsche mají proti starým modelům i další záporné body. Kromě toho, že je v nich málo místa, jsou nešetrné k pražským kolejím.
Nejspolehlivější pražskou tramvají posledních tří let je ta nejstarší, která v ulicích metropole jezdí. Naopak nejhůře dopadla ta zatím nejnovější s designem Porsche. Vyplývá to z údajů Dopravního podniku, které mají HN k dispozici.
Rozdíl mezi novými a starými tramvajemi je markantní. Z 60 tramvají Porsche vyráběných od roku 2006 v plzeňské Škodě Transportation za tři roky provozu v průměru každá sedmá stojí. Proti tomu z nejstarších tramvají typu T3 je mimo provoz každá 50. Loni to bylo dokonce každá stá souprava. Výrobci kolejových vozidel běžně garantují že vyjede minimálně 97 souprav ze sta.
Za 60 souprav 14T s designem Porsche dopravní podnik přitom zaplatil 3,5 miliardy korun.
„Náklady na opravu a údržbu tramvají 14T jsou úměrné typu a technické složitosti nízkopodlažních tramvají a tyto náklady tlačíme v průběhu životnosti neustále dolů,“ vysvětluje mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Konkrétní náklady však neuvedla. Statistika jí dává za pravdu, čím starší tramvaje Porsche jsou, tím více jich je provozuschopných.
S každým vylepšením častěji na opravách
Například v roce 2008 byla v průměru mimo provoz každá pátá souprava, tento poměr se rok od roku zlepšuje. Platí jednoduchá rovnice, čím je tramvaj modernější, tím má více poruch. Staré tramvaje, které prošly modernizací, tak mají spolehlivost výrazně nižší. V průměru nemůže kvůli servisu vyjet každá čtrnáctá z nich. Každé vylepšení zvyšuje pravděpodobnost, že tramvaj bude spíše v dílnách než na trati.
Tramvaji Porsche se podílem oprav v posledních třech letech vyrovná pouze obousměrná tramvaj postavená v posledních šesti letech firmou Pragoimex modernizací tramvaje vyráběné na přelomu osmdesátých a devadesátých let. V loňském roce šlo dokonce o nejporuchovější tramvaj.
Jenže Porsche mají proti ní i další záporné body. Kromě toho, že je v nich málo místa, jsou nešetrné k pražským kolejím. Kvůli tomu, že nemají otočné podvozky, brousí v prudkých obloucích vnitřek kolejnic.
Nová 15T má taky problémy
I proto Dopravní podnik další tramvaje tohoto typu nechce a pořídil vylepšenou Škoda 15T. Ta byla v Praze do ostrého provozu nasazena tento víkend. Otázka je, jak bude poruchová ona. Technicky je ještě složitější než tramvaj Porsche a Dopravní podnik jich v následujících šesti letech koupí 250 za celkem 17 miliard korun. Už jejich zprovoznění se kvůli technickým komplikacím se sběračem proudu o několik měsíců odložilo.
S podobnou situací jako pražský dopravní podnik se potýkají i České dráhy. Konkrétní údaje o spolehlivosti starých souprav sice nesledují, ty nové však mezi rekordmany nepatří. V zimě je mimo provoz až polovina patrových souprav Škoda Elefant, jež jezdí například mezi Prahou a Benešovem. Každá přitom stojí zhruba čtvrt miliardy korun.
"To není jen český problém, například holandské železnice v zimě kompletně odstavily moderní soupravy Siemens," říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Popisuje také, jak Německé dráhy preventivně zredukovaly počet souprav v provozu, aby měly v případě kalamity více záloh.
Za celý loňský rok byl mimo provoz v průměru každý devátý elefant. Ještě hůře jsou na tom žluté soupravy Regionova, kde do provozu kvůli opravám nemůže každá šestá. Údaje však zahrnují i odstraňování škod po vandalech. Slavné to není ani s pendolinem, které má poruchovost 12 procent.
"Výrobci sice tvrdí, že v provozu bude vždy 99 procent souprav, ale realita bývá dost jiná. Případně to udrží jen po dobu záruky, a pak to jde dolů," upozorňuje Štáhlavský.
Typ Poruchovost* Výrobce Výroba
T3 1,89% ČKD Praha 1961-1976
T3R.P 5,76% Pars Nova – modernizace 1999-dosud
T3M 7,07% ČKD Praha 1976-1981, modernizace 2006
KT8D5 7,43% ČKD Praha 1986–1993
T3SU 7,54% ČKD Praha 1982-1989
T6A5 8,20% ČKD Praha 1991-1998
KT8N2 11,44% Pragoimex – modernizace 2004-dosud
14T 13,65% Škoda Transportation 2006-dosud
Zdroj: DPP, HN
* Procento souprav, které kvůli opravám a údržbě nemohly v průměru v letech 2008 až 2010 na trať.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.572 s, vykonaných příkazů: 58.