Re: BUSo - TAXI - cyklo pruhy
Někdo mi říkal, že už někde viděl (most Barikádníků) vyhrazené jízdní pruhy pro BUS a TAXI...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » BUSo - TAXI - cyklo pruhy
Někdo mi říkal, že už někde viděl (most Barikádníků) vyhrazené jízdní pruhy pro BUS a TAXI...
dnes vydal MHMP tiskovou zprávu na podobné téma
Praha nechce taxi na kolejích http://magistrat.praha-mesto.cz/79457_P … a-kolejich
Hlavní město Praha kategoricky odmítá jízdu taxikářů po tramvajových kolejích. Tato informace, která se objevila v některých médiích, je nepravdivá.
„Je to naprostý nesmysl, nechceme nic takového, navíc jízda po kolejích je nemožná technicky. Jediné, o čem se uvažuje, je umožnit taxikářům jízdu v pruzích vyhrazených pro autobusy. Věc není rozhodnuta, pokud ano, týkalo by se toto povolení všech taxikářů, kteří splňují podmínky městské vyhlášky č. 18 z roku 2006, a pouze tehdy, pokud by vůz jel se zákazníkem. Pokud tedy někdo tvrdí, že chceme vytvořit exkluzivní podmínky pro některou skupinu taxikářů, lže. Vyhláška platí pro všechny, jejím cílem je zlepšit úroveň taxislužby v Praze a pokud magistrát jízdu taxíkům v autobusových pruzích nakonec povolí, bude se toto povolení také řídit touto vyhláškou platící pro všechny,“ řekl tiskový mluvčí magistrátu Jiří Wolf.
Současně se tvrdě ohradil proti tvrzením některých médií, že by právo jízdy po kolejích získal ten, kdo si zaplatí. „Je to naprostá mystifikace veřejnosti.Ta není blíže seznámena se způsobem a podmínkami provozování taxislužby na území hlavního města Prahy, což lze chápat. Absolutní neznalost redaktora, který o věci píše, už chápu obtížně. Pokud například v článku spojí jízdu po kolejích s úhradou 40 Kč nástup a 28 Kč za každý ujetý kilometr, je to nesmysl. Tyto uváděné sazby jsou maximální sazby, které schválila Rada hlavního města Prahy pro všechna vozidla provozující svoje služby na území hlavního města Prahy, bez ohledu na to, kudy jezdí, jak jsou barevná apod. Nemluvím často na adresu konkrétních médií, která podle mne mají odpovědnost hlavně ke svým čtenářům a ne oficiálním institucím. V tomto případě ale musím konstatovat, že ředitel odboru dopravy magistrátu redaktorce Blesku jednoznačně řekl, že umožnit jízdu vozidlům taxi ve vyhrazeném jízdním pruhu vedeném po kolejích je z technických důvodů nemožné. Článek přesto vyšel s titulkem „Kdo si zaplatí, může v taxi svištět po kolejích“. Tady už nejde jen o profesionalitu novináře, ale i klamání veřejnosti a dokonce veřejnosti odborné, protože nepravdivá informace zneklidnila například pražskou záchrannou službu, dodal Wolf.
tak to je fakt síla...
---------------
Na magistrátu se zcvokli?
TAXI: Kdo si zaplatí, ten pojede jako tramvaj! http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domac … amvaj.html
Foto: Foto Blesk – David Malík
Dnes 05:00
Taxikáři a magistrát se asi definitivně zbláznili! Máte dost peněz? Už žádné kolony a hodinové popojíždění beznadějně ucpanou Prahou! Stačí si chytit žlutý taxík a do cíle dojedete podle jízdního řádu tramvají.
Jak je to možné? Podle návrhu, který leží na magistrátu a už se testuje na dvou místech Prahy, pojedete třeba i po tramvajových kolejích!
Pražský magistrát se totiž rozhodl své žluté "fair place" taxíky povýšit na městskou hromadnou dopravu!
"Je to požadavek taxikářů. Ti už na to tlačí, řeší se to asi dva roky. Na zkoušku jsme vyznačili dva autobusové pruhy – V Holešovičkách a na Strakonické ve směru do centra," vysvětlil bláznivou novinku šéf odboru dopravy pražské radnice Jan Heroudek.
Jak to má v praxi vypadat? Zatímco obyčejné taxíky a jiná auta se budou dál plazit v dlouhých kolonách, žlutý taxík bez překážek dojede rychle k cíli po tramvajových kolejích nebo v pruzích určených jen autobusům MHD. Tohle privilegium může mít každý, komu nevadí, že už při nástupu do žlutého taxíku je chudší o 40 korun a za každý ujetý kilometr zaplatí 28 korun. Problém v tom vidí hlavně záchranáři.
"Při věčně ucpaných komunikacích máme problémy projet Prahou," děsila se nápadu mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová.
Zatím totiž koleje mohly využívat jen vozy záchranářů. "Při hromadném neštěstí by neprůjezdnost po tramvajových kolejích mohla mít fatální následky," dodala Ernestová.
Autor: Alena Sobotková, Lucie Koubová
a tady je pár fotek dopravních značek...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/dz/t/
a pak ještě...
Kbelská http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … /k/090222/
a kruhák v Satalicích http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/kr … 5.JPG.html
a tady je pár fotek dopravních značek...
Takovou značku když jako taxík uvidím , tak přece zastavím a jdu si ji přečíst, ne? Pak si skočím do nejbližší trafiky koupit řečenou vyhlášku, nastuduji ji, hluboce se zamyslím, no a když když dojdu k závěru, že bych snad eventuelně mohl být v souladu , tak si po tom výkonu dám kafe, po kafi samozřejmě vyčůrat, a pak... pak už můžu konečně vyrazit.
Od 1. 7. spousty nových BUSo - TAXI - Cyklo pruhů
Nové buspruhy zlepší provoz autobusů mezi Jižním Městem a Vršovicemi
http://www.ropid.cz/preference/Nove-bus … 5x778.html
----
celkem pěkně zpracovaná stránka o preferenci
http://www.ropid.cz/preference/%C2%A0Pr … 5x750.html
V Modřanech novej busopruh směrem ke Kačerovu. Jen pro BUS a celodenně!
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html
V Modřanech novej busopruh směrem ke Kačerovu. Jen pro BUS a celodenně!
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html
Ve směru do centra je to zbytečnost, jezdím tam ráno ve špičce busem každý den a až do zastávky Družná se jelo bez problémů. Pár aut pak stojí u kruháče na kopečku, ale tam busový pruh ničemu nepomůže. V obráceném směru je ale také úprava, u zastávky Tylova čtvrť je nově pravý jízdní pruh pouze odbočovací do prava, ovšem s výjimkou busů MHD které mohou i rovně. Vzniklo tam velice nebezpečné místo (více jsem se už rozepsal na svém blogu). Považuji to ze strany magistrátu za nešťastný a neefektivní přístup. Na trase busů ať už na Kačerov či Smíchovské nádraží jsou mnohem bolavější místa. Zajímavý je postoj Prahy 12 a TSK. Praha 12 tvrdí, že o akci nevěděla. TSK pro změnu ve svých materiálech píše, že záměr byl ze strany Prahy 12 schválen.
V Modřanech novej busopruh směrem ke Kačerovu. Jen pro BUS a celodenně!
tak kola jsou již dolepena a domalována.
foto dne http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 3.JPG.html (ještě jsou tam další a předchozí)
málem jsem spadl ze sedačky...
jedná se o...
Nový buspruh v Hostivaři
Od července 2009 využívají linky 122, 177, 212 a 277 v ulici K Horkám nově zřízený vyhrazený jízdní pruh v délce téměř 400 metrů.
http://www.ropid.cz/preference/Novy-bus … 5x792.html
foto dne http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 3.JPG.html (ještě jsou tam další a předchozí)
málem jsem spadl ze sedačky...jedná se o...
Nový buspruh v Hostivaři
Od července 2009 využívají linky 122, 177, 212 a 277 v ulici K Horkám nově zřízený vyhrazený jízdní pruh v délce téměř 400 metrů.
http://www.ropid.cz/preference/Novy-bus … 5x792.html
Ono na druhou stranu to trochu logiky má... V tomhle místě byly od nepaměti 2 pruhy do kopce a 1 dolů, takže už vidím jak tam nějaký zmatenec automaticky vlítne do protisměru...
Kubajsu: Jedná se o historicky první použití nového typ značky IP44a "Pruh vyhrazený nehodám autobusů" :-)
V Modřanech novej busopruh směrem ke Kačerovu. Jen pro BUS a celodenně!
Jé, ono je toho ještě víc...
http://www.ropid.cz/preference/Preferen … 5x796.html
Aby to s těmi úpravami nepřehnali
Kubajsu: Jedná se o historicky první použití nového typ značky IP44a "Pruh vyhrazený nehodám autobusů" :-)
Jo, vypadá to divně
Minulý týden byly malovány pruhy na Vídeňské ulici, následně doplněny i svislé DZ. V pondělí již byly v provozu.
BUS - TAXI - cyklo s časovou platností, tuším že 6 - 10 a 14 - 19
Jedná se o úsek od zastávek Nemocnice Krč do centra k připojení ulice Thomayerova před křižovatkou s ulicí U Michelského lesa.
V opačném směru začíná hned za křižovatkou s ulicí U Michelského lesa a hned je přerušen výjezdem od ČS Shell, končí před zastávkou Nemocnice Krč.
Zatím jsem to projížděl je jednou nahoru.
Nevím jestli je nějak upravováno řazení před křižovatkou s ulicí U Michelského lesa.
je to i v tabulce http://www.ropid.cz/files/img-pref/buspruhy_prehled.pdf
38 Vídeňská Praha 4 z centra U Krčského nádraží (30 m za) zastávka "Nemocnice Krč" (před) pravý JP bus+cyklo+taxi IP20 - Po-Pá 6-10 + 14-19 X 340 2009 / *7 2009 / *7 2009 / *7 Stanovení MHMP z 10.7.2009
39 Vídeňská Praha 4 do centra Thomayerova Zálesí (60 m před) pravý JP bus+cyklo+taxi IP20 - Po-Pá 6-10 + 14-19 X 90 2009 / *7 2009 / *7 2009 / *7 Stanovení MHMP z 10.7.2009
40 a Vídeňská Praha 4 do centra zastávka "Nemocnice Krč" (za) U Krčského nádraží (120 m před) pravý JP bus+cyklo+taxi IP20 - Po-Pá 6-10 + 14-19 X 240 2009 / *7 2009 / *7 2009 / *7 Stanovení MHMP z 10.7.2009
40 b Vídeňská Praha 4 do centra U Krčského nádraží (60 m před) U Krčského nádraží pravý JP výlučný směr IP19+E13 - - X 60 2009 / *7 2009 / *7 2009 / *7 Stanovení MHMP z 10.7.2009
Bus pro preferovaná vozidla se také rozšířil ve Vrchlického (dc) na Praze 5 - původně začínal někde u Shell na křižovatce s Podbělohorskou, teď už někde u Kotlářky.
Buspruhy ve Vídeňské a Michelské ulici
Autobusy Plzeňskou ulicí konečně plynule
Po deseti letech došlo k dalšímu pokroku v preferenci na trase jedné z nejfrekventovanějších pražských autobusových linek – linka 167 zajišťuje spojení k motolské nemocnici až ve tříminutových intervalech. Opatření má zásadní vliv také pro linky 123, 130, 167, 191 a 217.
Praha 5 chce zrušit pruh pro MHD v Plzeňské
Praha – Zrušit nebo alespoň upravit pruh v Plzeňské ulici vyhrazený pro tramvaje a autobusy chce vedení Prahy 5. Tento pruh sice existuje již deset let, letos v srpnu byl ale prodloužen. Podle radnice po začátku školního roku kvůli pruhu vznikají kolony aut, zdržení při ranní cestě autem je podle starosty Prahy 5 Milana Jančíka nejméně půlhodinové. Kolona se rozpouští až chvíli před polednem a řada řidičů navíc pruhem pro MHD frontu stejně předjíždí. Magistrát chce ovšem situaci řešit jinak – pruh od příštího roku upraví tak, aby do něj auta vůbec nemohla vjet...
IMHO by pri ceste do centra ted nemelo dochazet k vaznejsim zdrzenim oproti minulemu stavu, auta se proste do jednoho pruhu zacnou radit o neco drive (situaci sleduju kazdy den z okna). Neco zdrzi par aut na krizovatce u Porsche, kudy se to lide snazi objizdet (via Jinonice -> Porsche -> Vrchlickeho).
Faktem je, ze mne to zpusobuje problemy velke, do centra autem nejezdim, ale do oblasti Porsche se potrebuji dostat domu. Resim to jako ostatni objezdem pres Jinonice..
Podle mě by se mělo vyzkoušet ten pruh pro busy zrušit úplně. Je tam dávno od doby kdy se ještě z Plzeňské nedalo najet do Mrázovky a nikdo ještě nevyzkoušel, co by se stalo. Podle mého názoru by doprava šla celkem plynule, kdyby oba pruhy byly využitelné pro všechnu dopravu. Stejně dobře a relativně plynule je průjezdná Evropská díky tomu, že dva pruhy mám v celé délce pro všechny bez jakéhokoliv omezení. A kolik tam jezdí busů...
Je tam zvolen přístup regulace na vjezdu první semaforem a funguje to, řekněme hodnoceno stupněm 2-3 i v nejvyšší špičce (když není bouračka a blokován jeden pruh...)
Zkusit by se to mohlo, ale nemyslím si že by to pomohlo.
Jeden pruh pro automobily funguje jako "přirozené" omezení počtu automobilů vjíždějících do centra. Pokud se postavíš v dopolední špičce před Moevenpick, uvidíš že naprostá většina aut jede do centra.
Pokud nebude fungovat toto omezení, kolony, které se teď tvoří u tančícího domu, by se IMHO posunuly až na Vrchlického.
Zajímavé by to bylo, až dojde k otevření R1 a Blanky, což DOUFÁM výrazně zlepší dopravní poměry v Praze.
Z terminálu Opatov vyjíždějí autobusy plynule http://www.ropid.cz/preference/z-termin … 5x841.html
aktualizována obecná stránka o Preferenci http://www.ropid.cz/preference/preferen … 5x750.html
Pro auta byla otevřena Francouzká ulice do centra, autobus 135 zatím ještě jezdí Chorvatskou a Korunní...
ale busopruhy na kolejích jsou již namalovány. Bylo upraveny i přilehlé křižovatky a dopravní značení
a hlavně funguje i "časový ostrůvek" ve směru d.c.
V regionální zpravodajství na Primě informace o plánovaném BUS pruhu z Jižního města na Smíchov po Brněnské, Spořilovské a Jižní spojce po zprovoznění R1...
nějaké další info se určitě objeví...
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » BUSo - TAXI - cyklo pruhy
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.174 s, vykonaných příkazů: 90.