Re: "Zelená" Malovanka
Jj, jde primárně o odrazy od betonu a jejich rozbití do prostoru - přestanou vznikat místa, kde se ty odrazy sečtou s původní vlnou. Vlastní útlum toho zeleného bude mizivý.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » "Zelená" Malovanka
Stránky Předchozí 1 2 3 4 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Jj, jde primárně o odrazy od betonu a jejich rozbití do prostoru - přestanou vznikat místa, kde se ty odrazy sečtou s původní vlnou. Vlastní útlum toho zeleného bude mizivý.
Záleži na tom, jaká je to zeleň. Alej stromů hluk netlumí, ale neprostupný pás keřů ho tlumí dost dobře.
Taky se mi to celkem líbí (narozdíl od té sítě). Kráter Malovanka, v této podobě, v této lokalitě, je totiž něco příšerného a vůbec neměl vzniknout. Takže se vůbec nedivím i občas krkolomným snahám s tím dodatečně a bohužel limitovaně něco udělat. Nářky nad plýtváním jsou ve světle Tunelu (nomen omen) Blanka zcela směšné.
Už bylo několikrát veřejně prezentováno, že pás zeleně (rozuměj ten co roste sám ... tj stromy, keře případně popínavé rostliny na konstrukci) má prakticky nulové protihlukové vlastnosti.
O tom bych si dovolil pochybovat (aneb nebyla to nějaká prezentace výrobce PHS?). Jde sice jen a pouze o můj subjektivní dojem, ale když občas přicházím tudy k JS, tak auta prakticky neslyším, dokud je nevidím... A jsem přesvědčen že právě kvůli těm keřům...
když občas přicházím tudy k JS, tak auta prakticky neslyším, dokud je nevidím... A jsem přesvědčen že právě kvůli těm keřům...
a nebude to kvůli zářezu?
Jo a to už je stavebně Štěrboholská radiála... i když na mapě je JS...
a nebude to kvůli zářezu?
Jo a to už je stavebně Štěrboholská radiála... i když na mapě je JS...
Částečně asi jo. Ale Malovanka je taky pod ÚT, ale slyšet je. V zimě je to taky horší...
Pokud si to dobře pamatuji, tak souvislý kompaktní pás zeleně má podstatnější vliv na hladinu hluku, pokud je alespoň cca 10 m "tlustý". Což ten Kubajsův je, ten má tak 15 m..
Pokud je limitem cca 10m "tloušťky", tak u dálnic to zařídit jde, na křižovatkách jako Malovanka, ale dost těžko. Jde o to, k čemu se vztahovala ona studie o schopnosti zelených pásů pohlcovat hluk.
"nejnovější bejkárny z Šestky" aneb za co utrácet peníze z veřejných rozpočtů...
A ví se už na kolik by tohle vyšlo? Podle mě je důležitý hlavně aby to negativně neovlivnilo světelnost nebo přehlednost křižovatky.
K uvedeným částkám patří, jedině správný, původní komentář AGy
AGa.. napsal:
"nejnovější bejkárny z Šestky" aneb za co utrácet peníze z veřejných rozpočtů...
Jelikož chce Praha šetřit 300M na úpravě povrchů po Blance (nebo už zas ne?), tak se mi tenhle projekt nezdá smysluplný Ale kdo ví co zas vymyslej...
Že by to Prah 6 nechtěla ze zdrojů Magistrátu, když je to v souvislosti se stavbou okruhu, to bych neřekl.
A to v těch částkách vůbec nejsou započítány náklady na přestavbu provozních souborů, které jsou z větší části zakopány v zemi a tudíž je páni architekti nevidí + zmařené investice (tyto soubory nedávno někdo zaplatil; obklady stěn klinkerem atd...).
Praha 15. 10. 2012 – Zelené protihlukové stěny na mimoúrovňové křižovatce Malovanka v Praze 6 získaly v letošní soutěži Zlatý decibel 2012 nominaci. V kategorii produktů a nových technologií bojující proti zdraví ohrožujícímu hluku tak dosáhly na titul „Kandidát Mezinárodní soutěže Zlatý decibel – Décibel D´or Praha 2012“.
•Datum publikace: 15.10.2012
ZELENÁ MALOVANKA BODUJE!
Stavba je výjimečná tím, že dokáže zachytit hluk a zplodiny a hlavně z nevzhledného kráteru dopravní křižovatky vykouzlila zelený park. „Jsme rádi, že na území šesté městské části máme stavbu, která přesvědčila porotu a jistě ji ocení také občané žijící v těsné blízkosti křižovatky," řekla starostka Prahy 6 Marie Kousalíková.
O ocenění rozhodla odborná porota zvolená ze 72 zástupců Parlamentu ČR, 8 univerzit, 4 ministrů současné a minulé vlády ČR, Akademie věd ČR, další experti ze 6 evropských zemí a řada členů Národní hlukové observatoře ČR.
To není dobrá zpráva...většina insiderů se modlí, aby se to nerealizovalo...
To není dobrá zpráva...většina insiderů se modlí, aby se to nerealizovalo...
mohu vědět proč?
město o to nestojí - je to lobby architektů, sporná funkčnost a smysluplnost, vysoké investiční náklady, vysoké provozní náklady, nikdo to nechce převzít do správy, zmařená předchozí investice do křižovatky, krkolomná realizace za provozu na křižovatce, krkolomná údržba za provozu na křižovatce...
Myslím, že nejen většina insiderů, ale i většina rozumných lidí. Jestli tuhle nákladnou šílenost tlačí několik desítek lidí, tak je to moc
Mně se to ani moc nelíbí, já bych radši koukal na tu křižovatku :-) Ta je svým způsobem pěkná.
Mně se z celého nápadu líbí jen ta lávka napříč, zhruba v trase lávky původní. Nynější lávka je prostě nepovedená co do trasování i do přístupu. Obyvatelé břevnovského sídliště mají výhodnější úrovňový přechod se semaforem, a od oblasti Parléřova - Myslbekova je zas lávka příliš daleko, navíc s velmi klikatým a prodlužujícím přístupem - místo chodníku po mostě je tu další most ještě dál, schody vedou na druhou stranu od mostu, a ty úplně zbytečné výtahy místo úrovňového přístupu...
Jj, místo toho extra masivního ozeleněného mostu mohli u zbylých dvou přemostění udělat běžný chodník a ještě by se ušetřilo.
Praha koupí od DPP Malovanku, chce křižovatku ozelenit
17. 3. 12:03
Křižovatka Malovanka je součástí komplexu Blanka. Zazelenění má snížit hluk a emise.
Praha - Pražský magistrát koupí od dopravního podniku pozemek, aby mohl ozelenit křižovatku Malovanka, která je součástí tunelového komplexu Blanka.
Smlouvu schválili pražští radní. Bez ní by nebylo možné vydat stavební povolení pro stavbu konstrukcí pro popínavé rostliny. Kolem ústí tunelu mají zmírnit hluk a emise. Cenu pozemku smlouva neuvádí.
Křižovatka Malovanka leží v místě napojení Strahovského tunelu na tunelový komplex Blanka. Za odhadem 48 milionů korun v ní firma vybuduje stěny z ocelových profilů vyplněné ocelovou sítí, v níž porostou popínavé rostliny. Stavba má začít ve druhém pololetí tohoto roku.
U ústí tunelu je velká ekologická zátěž
Řešení situace si vyžádalo vedení Prahy 6, které spolu s občanskými sdruženími upozorňovalo na ekologickou zátěž u ústí tunelu Blanka. Zeleň má zmírnit hlukové i emisní znečištění.
Tunel Blanka je součástí městského okruhu, jeho výstavbu zahájila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS).
Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun. Stále se také odsouvá termín jeho otevření, posledním důvodem jsou navlhlé kabely, které bude nejspíš třeba vyměnit.
autor: ČTK
Stránky Předchozí 1 2 3 4 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » "Zelená" Malovanka
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.208 s, vykonaných příkazů: 91.