26 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (03.05. 2010 12.20)

Re: Metro - trasa D

Praha 3. května (ČTK) - Firma Mott MacDonald stáhla své připomínky k vyřazení z výběrového řízení na zpracování projektu trasy D pražského metra. Soutěž tak může být uzavřena a na stavbu nové linky metra může začít připravovat plány společnost Metroprojekt. Novinářům to dnes řekl místopředseda představenstva pražského dopravního podniku (DPP) Antonín Weinert (ČSSD). Stavební práce by mohly začít asi v roce 2013.
Společnost Mott MacDonald podala na zpracování projektu metra z centra Prahy do Písnice nejnižší nabídku, dopravní podnik ji ale ze soutěže vyřadil kvůli pochybnosti o její reálnosti. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale rozhodnutí zrušil. DPP ale posléze firmu znovu z výběrového řízení vyřadil, údajně kvůli "nedodržení základních kvalifikačních předpokladů pro účast v soutěži".
Mott MacDonald se nakonec rozhodla ve sporu nepokračovat. "Je to bolestné rozhodnutí. Nemůžeme dál pokračovat, náklady s tím spojené jsou značné. Nevidíme konce," řekl ČTK ředitel firmy Jiří Petrák. Rozhodnutí podle něj přišlo z Velké Británie, kde sídlí vedení společnosti.

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Metro - trasa D

S_M_Lomoz napsal:

Praha 3. května (ČTK) - Firma Mott MacDonald stáhla své připomínky k vyřazení z výběrového řízení na zpracování projektu trasy D pražského metra. Soutěž tak může být uzavřena a na stavbu nové linky metra může začít připravovat plány společnost Metroprojekt. Novinářům to dnes řekl místopředseda představenstva pražského dopravního podniku (DPP) Antonín Weinert (ČSSD). Stavební práce by mohly začít asi v roce 2013.
Společnost Mott MacDonald podala na zpracování projektu metra z centra Prahy do Písnice nejnižší nabídku, dopravní podnik ji ale ze soutěže vyřadil kvůli pochybnosti o její reálnosti. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale rozhodnutí zrušil. DPP ale posléze firmu znovu z výběrového řízení vyřadil, údajně kvůli "nedodržení základních kvalifikačních předpokladů pro účast v soutěži".
Mott MacDonald se nakonec rozhodla ve sporu nepokračovat. "Je to bolestné rozhodnutí. Nemůžeme dál pokračovat, náklady s tím spojené jsou značné. Nevidíme konce," řekl ČTK ředitel firmy Jiří Petrák. Rozhodnutí podle něj přišlo z Velké Británie, kde sídlí vedení společnosti.

tak zase Metroprojekt jo ? to zas bude něco :-( .........

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Metro - trasa D

Metro D do Písnice se začne stavět za tři roky. Po řadě stížností se nyní začíná projektovat
PÍSNICE V roce 2013 má být zcela naprojektována nová trasa metra Da město má mít také všechna potřebná povolení ke stavbě. Tak alespoň hovoří harmonogram příprav, který včera schválilo...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=103 … dc=1379317

29

Re: Metro - trasa D

Link už nefunguje, ale článek je tady:
Metro D do Písnice se začíná projektovat, stavba začne za tři roky

MF dnes napsal:

Nová trasa metra D má být vyprojektována v roce 2013 a město má mít také všechna povolení ke stavbě. Tak alespoň hovoří harmonogram příprav, který schválilo představenstvo Dopravního podniku... Autor dokumentu poradí, jakým způsobem stavbu financovat, třeba zapojit soukromé peníze. Celkový odhad ceny také určí, zda se bude stavět celá nová trasa od náměstí Republiky přes náměstí Míru a Pankrác do Nových Dvorů a Písnice, nebo jen její část mezi náměstím Míru a Novými Dvory...

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Metro - trasa D

Trasa D pražského metra získává reálné obrysy http://www.stavebni-forum.cz/cs/article … ne-obrysy/

Letos v květnu uplynulo 36 let od okamžiku, kdy se rozjely soupravy pražského metra mezi stanicemi Sokolovská (dnešní Florenc) a Kačerov. Od té doby se síť metra výrazně rozrostla a výstavba dalších úseků se chystá i v nejbližších letech. Nejvýznamnějším rozšířením od roku 1985, kdy se otevřela třetí trasa metra, bude plánovaná výstavba trasy D, která by teoreticky mohla začít už v roce 2013. Za předpokladu, že se vyřeší její financování.

31

Re: Metro - trasa D

http://zpravy.idnes.cz/chystane-metro-d … domaci_taj

Chystané metro D povede až za hranice Prahy

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," uvedl pro noviny ředitel Metroprojektu David Krása.

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Metro - trasa D

Metro D? Bez řidičů a skokanů do kolejí
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m … 01014.html

Praha - Nová trasa metra D by se měla od těch stávajích zásadně lišit.

Politici se předbíhají v prohlášeních o tom, že jasnou prioritou města je zahájení stavby nové trasy metra D. Zatím je ale vše ve fázi příprav, nicméně už nyní je jisté, že „déčko“ by se mělo zásadně lišit od svých tří sourozeneckých tras.

33

Re: Metro - trasa D

kasme napsal:

Metro D? Bez řidičů a skokanů do kolejí

V sedle po minutě...hmmm

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Metro - trasa D

Včera jsem na Náměstří bří Synků viděl průzkumnou vrtnou soupravu, že by GEO průzkum pro metro? smile smile

35

Re: Metro - trasa D

kasme napsal:

Včera jsem na Náměstří bří Synků viděl průzkumnou vrtnou soupravu, že by GEO průzkum pro metro? smile smile

Informoval jsem se a zdroj potvrdil, že ano smile

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Metro - trasa D

Dnes ráno viděni kolegové z našeho průzkumného střediska, kterak vrtají u křižovatky Vídeňská-Zálesí, přesně v místě budoucího výstupu z metra směrem do sídliště Krč.

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Metro - trasa D

Někoho jsem viděl pohovat se zde:
http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133113408+ … 92144@z=16

Zeby take kolegove ? (je to v miste budouci stanice)

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Metro - trasa D

Tak už to prasklo... Trasa D je prakticky hotová z Pankráce do Nových Dvorů. Stavěla se v utajení, aby se vyhnula politickým tahanicím. Zastírací taktika pod názvem "Lehké metro", kterou vymyslel pan architekt Kotas a nakreslil k ní kýčovité návrhy nerealizovatelné nadzemní dráhy, se opravdu vydařila. Finance se ulejvaly z jiných nabubřelých rozpočtových položek, občas bulvárem propíraných jako předražené nebo korupční, jako třeba OpenCard. V konečném důsledku se tak ušetřilo asi 25% odhadní ceny, neboť se platily jen skutečné náklady bez nabalených příživníků. Razilo se stroji se zeminovým protitlakem, které se dokonale osvědčily - žádné poklesy, nikdo si ničeho nevšiml. Razicí stroje se teď repasují a brzy se přesunou na Vypich. Nyní se už jen dodělávají vstupy do hotových stanic. Depo sice není, ale na první etapu ho nebude třeba, budou tam zatím jezdit nadbytečné vlaky z trasy A, co se v předstihu nechaly zrekonstruovat za účelem prodloužení na letiště. Prvního dubna by se mělo začít jezdit.

Thumbs up Thumbs down

39

Re: Metro - trasa D

Tak to je skvele, beru lopatu a jdu se svézt smile

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Metro - trasa D

Nedávno jsem při zajíždění do nejnižšího patra podzemních garáží poblíž zastávky Olbrachtova zahlédl vůz Lada Niva. Ač jsem pod plným plynem okamžitě prodriftoval zatáčku, za záhybem najednou nebyla! Druhý den byly garáže uzavřené, prý havárie kanalizace. Kdepak, žádná kanalizace, v utajení se krtkuje za použití techniky ze země, kde zítra již znamená včera!

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Metro - trasa D

Zpátky na zem ... na této točně uvnitř sídliště Krč/Lhotka je údajně nasázen zákaz zastavení na následující 3 dny ... že by další místo pro průzkum? Tuším že to je v trase, ne?

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Metro - trasa D

Tunel bude veden o cca 50m na východ od té točny, aby se vyhnul těm věžákům. Jinak bych byl první, kdo by začal protestovat... :-)

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Metro - trasa D

info z metrowebu: http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=70005#p70005

Drak napsal:

Na tuto bohulibou stavbu byla vyexpedována dokumentace pro územní rozhodnutí.

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Metro - trasa D

Myslím, že se to tady ještě neobjevilo:

O VÝSTAVBĚ METRA NA LIBUŠI A V PÍSNICI
Dne 15. listopadu 2010 proběhlo jednání Metroprojektu(projektant metra) s MČ Praha-Libuš, MČ Praha-Kunratice a MČ Praha 12.  Za MČ Praha-Libuš se zúčastnil zástupcestarosty ing. Pavel Macháček a ing. arch. Zdeněk Kříž.

Obsahem jednání bylo upřesnění výstavby trasy 1D metra (jdeo propojení Náměstí Míru přes Pankrác až do Depa Písnice). První etapou tétotrasy bude propojení Pankráce až do Depa Písnice. Výstavba bude zahájena v roce2014, úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory bude zprovozněn v roce 2018,prodloužení do Depa Písnice v roce 2021 a prodloužení na Náměstí Míru v roce 2024.

Na území naší MČ budou tři stanice: Libuš, Písnice a DepoPísnice.

Stanice Depo Písnice:mělce zahloubená stanice, autobusový terminál, parkoviště P+R. Trasa směrem kdalší stanici Písnice bude částečně povrchová - v tomto úseku bude kapotovaná.Jde přes obchvat Písnice a Kunratickou spojku.

Stanice Písnice(u SAPA): mělce zahloubená stanice. Umístění parkoviště P+R bude řešeno územnístudií.

Stanice Libuš:poslední hloubená stanice, další už budou ražené, tramvajová smyčka(prodloužení tramvaje z Modřan), stanice se dvěma vestibuly.

Ing. arch. ZdeněkKříž, odbor správy majetku a investic ÚMČ Praha-Libuš

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Metro - trasa D

na metrowebu ve vlákně o Déčku
http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=5&t=32

se objevilo provozní schema I.D
http://metroweb.cz/diskuze/download/fil … ;mode=view

46

Re: Metro - trasa D

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … eho-metra/

Siemens je připraven spolupracovat na modernizaci pražského metra

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Metro - trasa D

bla, bla, bla... smile


Metro D: není jasný termín, fáze stavby ani finance

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=694481

48

Re: Metro - trasa D

http://www.estav.cz/zpravy/new/metro-tr … =rdf_eStav

a

Metro D - 60 mld Kč ?
http://ekonomika.ihned.cz/c1-51257450-p … ny-proti-s ebevrahum-vozy-bez-strojvudce-a-pruchozi-vagony

připravovaná trasa metra D, která má vést z Náměstí Míru přes Pankrác do Nových Dvorů, Libuše a Písnice.
Není ale ani zřejmá cena. Dosavadní plány předpokládaly náklady 44 miliard korun. Jenže toto je číslo ze srpna 2007
Že se ani poslední plánovaná suma 44 miliard nedodrží, je zřejmé i ze slov ředitele Metroprojektu Davida Krásy. A to nejen kvůli tomu, že se začátek výstavby neustále posouvá. "Sledujeme poslední technologické trendy a tedy bude nutné si připlatit," uvedl tento týden před členy dopravního výboru pražského zastupitelstva. I přesto však podle něj bude cena metra D pod evropským průměrem. "Počítáme i, že bude lacinější provoz," dodal Krása.

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Metro - trasa D

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ni-podobu/

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Metro - trasa D

odborná reakce na článek smile

McQ metroweb.cz napsal:

Obrazový doprovod má nejméně dvě podstatné chyby - resp. uvádí již překonané verze: u stanice Písnice nebude parkovací dům, neboť by byl v kolizi s ochranným pásmem vedení vysokého napětí (kvůli němu se musel upravit i projekt vlastního depa Písnice, konkrétně v jihovýchodním sektoru. Druhá vada: za stanicí Depo Písnice bude dvojitá kolejová spojka + obratové koleje. Pouhá jednoduchá kolejová spojka by způsobila velkou zranitelnost této stanice...