Re: Stavby v sousedství
tram smyčka Troja...
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php … =48/254369
Úplnej šum to není. Někdy na podzim byla schválena změna územního plánu vymezující prostor mezi původní tratí z Rámusáku a novou tratí z Trojského mostu pro výhledové umístění P+R. Na základě tohoto rozhodnutí, které je motivováno tím, že moc míst, kde by se dal před centrem udělat nějaký záchyt vozidel není, jsme se dívali trošku na možnosti to P+R napojit rozumně na MHD. Vyšlo nám, že při napojení pouze na linky 17 a 112, a to ještě s docházkou kousek zpět, to P+R ani ve výhledu nemá žádný smysl.
Současně jsme se podívali na kolejovou síť tramvají v Holešovicích po případné dostavbě Buben a z toho vyšlo, že pro linkové vedení zde není příliš vhodná zamýšlená smyčka ve stopě dnešního jižního terminálu busů Nádraží Holešovice. Tj. se doznávám, že jsem pachatelem myšlenky, že když někdy bude možné najít peníze na stavbu P+R v Troji (což bude určitě za dlouho, ne dříve než za 5 let), tak by bylo vhodné do toho P+R integrovat tramvajovou smyčku. A proto vznikl náčrtek, který byl z TSK-ÚDI zaslán na IPR a bude zvažováno, jak s ním v případě realizace P+R případně naložit, či nenaložit. Tj. dnes se zatím nic neplánuje, jen se to maličko zvažuje, zda by to mělo smysl.
Přece jen je tam místo i na patrové parkoviště nejen ve vztahu k ZOO, ale i Výstavišti, sportovní hale, ale i obecně k centru. Pokud by se udělal jen busový pendl k metru, atraktivitu by to moc nemělo, proto je tu snaha, aby kromě dovozu k metru z té smyčky jezdily i tramvaje do prostoru Ortenova nám., Manin, Argentinské, Strossu, Dlouhé třídy a Staroměstské, což jsou lokality, které budou tramvají velmi rychle dostupné a jsou mimo metro C. Přece jen, Bubny by měly generovat asi 60 000 nových cest denně a to už je slušná porce, kterou nelze nechat na autech, ta auta se do Holešovic už pak neprotlačí.
Tj. pokud by něco jako smyčka Trojská vznikalo, asi až s výstavbou akce Bubny v poměrně dalekém výhledu. Přece jen, tramvajových linek v Holešovicích spíše do budoucna s novou tratí přibude a bylo by nevhodné tam 6 linek smyčkovat do tří smyček, nebo všechny spojovat. Smyčka hned za řekou nabízí krátký dojezd na obrat, nenutí to tahat mrtvou Trojskou nahoru a trošku pomáhá rozplést gordický uzel v podobě 14+24 a dotáhne k metru Holešovice i nějakou z linek, co obvykle od centra končí na Výstavišti.