1

Re: Trolejbusy v Praze

Zajímavý projekt trolejbusů v Praze : http://www.trolejbusyvpraze.net/

nás asi nejvíc zaujme misto okolo Blanky: http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_stav … canska.htm

Musim rict, ze BUS pasy zcela podporuju + v kombinaci s cyklopruhem. Tj. bud kolo nebo bus. To je koncept, ktery se hodne osvedcil v Parizi.

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Trolejbusy v Praze

V prostoru "poslední" trolejbusové smyčky Orionka http://wgp.praha-mesto.cz/tms/projects_ … t,poi&
vzniká Trolejbusový pomníček - čtyři sloupy, troleje a asi i nástupní zastávka

jeden už je v Šárecké ulici

MOp napsal:

Stranou všeho současného dění byl 1.7.2009 slavnostně "odhalen" trolejbusový pomníček. Za pomoci vyřazeného materiálu ze starého tramvajového vedení (a hlavně přispění JDCT), vznikla neobvyklá památka v Šárecké ulici, poblíž domu č.p. 38.
Pomníček tvoří dvojice autentických trolejbusových sloupů opatřená převěsem, na kterém jsou instalovány trolejbusové izolátory s krátkými kousky skutečné troleje.
Zatímco JDCT se úkolu zhostila se ctí, Praha 6 svůj jednoduchý slib nesplnila! To nejzásadnější chybí - městská část Praha 6 slíbila na sloupy dodat informační tabulky, dodnes se tak však nestalo...

Velké díky pane doktore!

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view

3

Re: Trolejbusy v Praze

Začalo se s osazováním prvků na stožáry...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1005/orionka/

teď bude teda asi dešťová přestávka smile

Absolut napsal:

Na Orionce skutečně bude něco jako pomník trolejbusů, bude zachována část smyčky, vytvořena zastávka s označníkem (bohužel ne autentickým) a můžete se těšit i na kus trolejového vedení.

4

Re: Trolejbusy v Praze

Tak už visej... smile
pár fotek z dálky...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1005/orionka/

5

Re: Trolejbusy v Praze

Trolejbusy do Prahy rozhodně ne !!! je to nesmysl a zastaralé, vždyť za pár let bude možnost elektrobusů, tak proč zadrátovat Prahu, stačí, že tu jezdí tramvaje, pokud někam investovat, tak do elektrobusů nebo do metra

Thumbs up 0 Thumbs down

6

Re: Trolejbusy v Praze

Milý Reálný Honzíku, proč ten výlev?
Trolejbusy jezdlily po Václavském náměstí, přes Palackého náměstí, na Jungmannově náměstí měly točku, jezdliy v Dejvicích, na Strahově , po Smíchově, po Vršovicích... a nikomu nevadilo "zadrátování" (je stejné jako u tramvaje, jenom v ulici nejsou koleje, a není tak hlučný. Jenže v šedesátých letech se začaly systermaticky rozpadat podpovrchové sítě a bylo potřeba mnohé hlavní ulice rozkopat (to bylo tenkrát komunální satiry!) A protože na náhradní trasy byly nasazeny autobusy, tak soudruh bolševik rozhodl "perspektivně", že autobusy jsou "flexibilní" a tedy trolejbusy neperspektivní. Zdůvodnil to tehdy hezkým sloganem "jen tři typy MHD - metro, tramvaj, autobus" a začal systematicky trolejbusovou dopravu v Praze likvidovat. Poslední linka 51 (DEjvice-Strahov-Smíchov někdo asi doplní konečné) dojezdila po zprovoznění metra v sedmdesátých letech (někdo opět dolní přesné datum).
A o elektrobusech jserm si čítával již před 40-45 lety (T, Svět techniky, VTM) že "už za pár let", takže dnes to vidím stejně jako jakékoliv jiné "zelené perspektivní projekty" (fotovoltaika, větrnika, biomasika = těžkej kšeft za moje  peníze do jejich kapsy),
Takže můj závěr je trolejbusy Ano, elektrobusy Ne.
A mmch funguje vůbec ta elektrominibusová linka z Malostranského níměstí k Nemocnici Pod Petřínem - nejezdila když byla zima, když bylo horko...) Tak hezký zelený symbol na trase, která trvá pěšky 5minut, a se zlomenou nohou jedu odjinud sanitkou nebo taxikem.

Thumbs up +2 Thumbs down

7

Re: Trolejbusy v Praze

Pěkně napsáno, jen s jedním nesouhlasím a to s tím zadrátováním - zatímco tram trolej je jedna, zde jsou dvě, což zejména na křižovatkách opravdu způsobuje neskutečnou změť drátů, ještě umocněnou tím, že křížení trolejbusových trakčních vedení je o kus složitější než u tram smile

Trolejbusy ano, ale jen na určité místa mimo centrum (např. ona trať Smíchov-Strahov-Dejvice by se dnes velice hodila). Rozhodně 100x lepší než autobusy na baterky na baterky smile

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Trolejbusy v Praze

u všech těchto úvah o trolejbusech či tramvajích nebo busech či vlastních autech je třeba kromě fanouškovského a jiného citového nadšení vždy udělat i ekonomickou úvahu. Oni ti soudruzi s nadšením pro autobusy zase nebyli až tak tak vedle a dnes už se vyrábějí i autobusy se spalovacími motory docela málo hlučné a bez smradu z výfuku....

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Trolejbusy v Praze

Zanedlouho (optimistický předpoklad) trolejbus v klasické podobě bude zastaralý, neboť pokrok v oblasti akumulace energie umožní (ekonomicky vhodné řešení), aby se vozidlo nabilo jednorázově, např. na konečné, a ve zbytku trasy dráty nepotřebovalo.

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Trolejbusy v Praze

Ke směru jakým se ubíhají myšlenky konstruktérů bych měl jedno jméno a číslo :
Volvo 7700A
http://technet.idnes.cz/hybridni-autobu … ortaze_rja
http://www.busportal.cz/modules.php?nam … p;sid=7607

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Trolejbusy v Praze

obr napsal:

.... autobusy se spalovacími motory docela málo hlučné a bez smradu z výfuku....

otazkou zustava ale -  co se v nich bude v blizke budoucnosti jeste spalovat...

http://www.naseadresa.cz/cz/s347/c908-Z … vina-dojde


zajimave je, ze i v Emiratech se jiz zajimaji o to, jak zajistit dopravu az "era oleje" zkonci:


http://www.vtm.cz/clanek/kdyz-sejkove-hraji-simcity

Thumbs up Thumbs down

12 Naposledy upravil: Medvěd (20.08. 2010 10.33)

Re: Trolejbusy v Praze

Jestli chceme tvrdit že myslíme dopředu, pak se nutně musíme připravit na alternativu prudkého zvýšení ceny ropy z důvodu jejího nedostatku. Proběhlé ropné krize, i ta co proskočila někdy zjara jsou jasným důkazem že trh s touto komoditou nemůže být dlouhodobě stabilní a proto je třeba zajistit dostatečný a levný zdroj energie. Nejen pro vozidla, ale i pro dopravu, strojírenství a domácnosti.
I proto jsou ti, kdo jako první vědí o stavech a zásobách ropy, ochotni investovat veliké sumy do vývoje nových technologií, a to i ve státních firmách. Jedná se totiž o státní zájem, který nemůže být svěřen do rukou soukromníka (pokud tím soukromníkem není monarcha). Pak by se totiž mohlo stát, že z výzkumu provedeném v zájmu jednoho státu profituje stát jiný, a pokud možno ještě na úkor prvního (z ČSR : mikrovlnky, kontaktní čočky atd.). Stát však musí chtít umět zjištěné výstupy využít.

EDIT : Můj drahý chlebodárce vypracoval zadání výběrového řízení na dodávku 20 midibusů. Nějak jsem si nevšiml, že by se mělo jednat o elektrobus či hybrid. Jo a zpřesnily se parametry pro metro D.

EDIT 2 : Tak mě napadlo že to píšu v objektu, který je ještě nyní zapsán na katastru jako trolejbusová provozovna. Modří již vědí ...

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Trolejbusy v Praze

medvěde - nepodléhejme vytváření katastrofické atmosféry a problémů s ropou se závěrem, že je třeba bádat za státní peníze  - k pochopení toho je nejlepší si pustit klasika - sira Humpreyho smile.
Prostě se bude vždy využívat ta energie, která je nejefektivnější (užitečná a hospodárná) - tohle pravidlo narušují jen zelení zloději dotací za podpory užitečných idiotů -  s dlouhodobě neudržitelnou ideologií, že lze investovat dlouhodobě do toho, co se bez dotací neuživí..

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Trolejbusy v Praze

obr: Ohledně smysluplnosti státních investic bych si dovolil připomenout program Apollo. Stovky miliard dolarů utopené v tom, aby se několik lidí prošlo po poušti na jiné planetě. Jenže se při tom vyvinuly mraky jiných technologií, které využíváme dodnes.

Thumbs up +1 Thumbs down

15

Re: Trolejbusy v Praze

V prvni rade se muze pouzivat ta energie, ktera je dostupna - jeli je hospodarna nebo ne je otazka druhorada.

Ta era ropy .... tech 150 - 200 let ( velmi zhruba pocitano od 1900 do 2050/2099? ) je pro lidstvo skoro zanedbatelna a z dnesniho technologickeho hlediska nemame nic moc na vybranou:

slunecni, vodni, vetrna a atomova => elektricka

S ohledem na to, ze dve tretina lidi na svete trpi hlady .... vyclenovat dalsi oblasti na pestovani repky olejne? aby bylo co spalovat?

Thumbs up Thumbs down

16

Re: Trolejbusy v Praze

obr : nepodléhám panice (ručník mám vždy při sobě), ale když vidím kolik je stát ochoten pustit za dobrý drobný peníz pro znalé úředníky ( Sir Humpfrey : "My jsme to co udělalo Británii Británií !" ) a když vidím způsoby financování ve větších subjektech, ať státních či soukromých, soudím že někdo by měl přijít s opravdovou podporou vědy a výzkumu, jejímž výsledkem například bude pokud možno trvale využitelná energie. Bude-li takovým podporovatelem soukromník či stát je mi srdečně jedno.
Až budeme mít dostatečně na výběr, pak vybírejme podle vlastního uvážení.

Thumbs up Thumbs down

17

Re: Trolejbusy v Praze

sir Humphrey : "co lidé chtějí, to si zaplatí sami. My musíme platit to, co lidé sice nechtějí, ale mít musí.."

Thumbs up Thumbs down

18

Re: Trolejbusy v Praze

Trojelbusy ale potřebovat mohou. Pokud by přežilo několik linek dodnes, mohly se dále rozvíjet právě v širším extravilánu centra města. Dovedl bych si představit jejich využití tam, kde je stále nemožné či zbytečné stavět tramvaje, zároveň je v pojížděné vozovce (přímo pod silnicí) minimum inženýrských sítí. Ona instalace trolejového vedení je časově nenáročná a trolejbus je brán jako nejekologičtější městský dopravní prostředek, a to i z důvodů minimálních emisí zvuku. V současné době změnou kolejového spodku i interakce kolo-kolejnice se tomuto snaží přiblížit i tramvaje.
Mimochodem : Víte lidi z jakých let je seriál Jistě pane ministře a Jistě pane premiére ? Dobrý co ?

Thumbs up Thumbs down

19

Re: Trolejbusy v Praze

Tisková zpráva MČ Praha 10:

Slavnostní otevření trolejbusové zastávky se uskuteční u příležitosti Dnů Prahy 10 v pátek 8. října ve 12.25 hodin v místě křížení
ulic Korunní a Benešovská. Návštěvníci si zde v tento den mohou v době od 10.00 do 18.00 hodin prohlédnout skutečný trolejbus
Škoda 8 Tr ze sbírek Muzea městské hromadné dopravy v Praze.

20

Re: Trolejbusy v Praze

Dnes (pátek 8.10.) kolem jedné hodiny ráno zavěšovali na Orionce troleje. Nemáte někdo zdání, proč zrovna v takovou hodinu?

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Trolejbusy v Praze

no aby to do rána bylo...
viz předchozí příspěvek smile smile

22

Re: Trolejbusy v Praze

a něco fotek...

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1923712

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.jpg.html

Dnes ve 12:25 došlo k slavnostnímu otevření trolejbusové zastávky Orionka v místě někdejší smyčky trolejbusové linky 51 v Praze 10 – Vinohradech, odkud 15. října 1972 odjel poslední pražský trolejbus. Během dne byl na místě vystaven trolejbus Škoda 8 Tr ev.č.494 ze sbírek Muzea městské hromadné dopravy v Praze. Zachovalý pozůstatek dláždění z "kočičích hlav" původní smyčky stál na počátku úvah radnice Prahy 10 o důstojném připomenutí si provozu trolejbusů jako součást parkových úprav. Původní dlažbu byla doplněna o novou symbolickou zastávku (nástupiště), které však nemá historickou polohu ani podobu. Pro stavbu části trolejového vedení v podobě dvou trolejových polí délky cca 20 metrů se použily čtyři stožáry, tři z nich pocházejí z někdejší trolejbusové trati v Peroutkově ulici z roku 1939 a čtvrtý je klasický tramvajový. Na úpravě prostoru spolupracovali: Městská část Praha 10, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Sekyra Group, CASUA, Pragoprojekt a Metrostav
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage.php?name=kratasy

23

Re: Trolejbusy v Praze

Přesně před čtyřiceti lety projely Prahou poslední trolejbusy
15. října 2012  6:14
Praha byla prvním českým městem, které zavedlo trolejbusy. Jejich éra trvala od roku 1936 do roku 1972, vrcholu dosáhla v 60. letech. Tehdy přepravovalo 123 trolejbusů na deseti linkách přes 48 milionů cestujících ročně. Poslední trolejbusy vyjely do ulic v noci z 15. na 16. října 1972.

http://praha.idnes.cz/trolejbusy-v-praz … zpravy_sfo

24

Re: Trolejbusy v Praze

Kezby se zase vratily......

Petr od Pankráce

25

Re: Trolejbusy v Praze

Na Želivárně na autobusáku vyrostlo cca 20m trolejbusové trati. Tváří se to funkčně, je tam kontejner CEGELEC a je to napojené z troleje na Vinohradské. Že by nějaké natáčení, či co?

Thumbs up Thumbs down