obr napsal:Doprava je důsledek dělby práce, lepší efektivnosti ekonomiky a větší svobody lidí (individuelní doprava) a bude nejen v Praze stále více a někudy musí být vedena. Představa, že dopravy bude méně je nesmyslná a hloupá.
No vidíte, a teď se do ekologů z ideologických pozic opíráte sám, když ztotožňujete svobodu lidí s potřebou jezdit autem. Pokud chcete větší svobodu v dopravování se, tak toho nedosáhnete nabídnutím neomezené možnosti individuálně se dopravovat autem. Skutečná svoboda je v co nejširší možnosti VOLBY dopravního prostředku tak, aby co nejvíce lidí mělo tuto možnost co nejširší. Auto není a technicky ani nemůže být dopravní prostředek pro většinu populace. Kromě toho je teď IAD v situaci, kdy její další rozvoj půjde vždy na úkor ostatních dopravních modů (viz dále).
Doprava může i poklesnout, pokud se město stane kompaktnějším a nebude se rozlézat do nekonečného sprawlu podél rychlostních komunikací. Pokud se zefektivní veřejná doprava a udělá se pohodlnější, rychlejší a přitažlivější (to ovšem nesplňuje ani už poslední úsek metra C, natož právě zahajované Áčko do Motola).
obr napsal:Jen bych dodal - je mnohem levnější a jednodušší řešení, pro ty kdo si stěžují na hluk či smrad (nejen dopravy automobilové, ale i tramvají či vlaků, letiště či z opilců hospody, fanoušku, továren ) atd.)- odstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..
Ano, odstěhují se z města, kde měli všechny své cíle na dosah ruky (MHD) někam, odkud budou muset dojíždět do práce autem a tak budou těm, kdo ve městě ještě zůstali, dělat ten život ještě nesnesitelnější.
obr napsal: Je možno řešit jen to, aby i doprava byla efektivnější a šetrnější k okolí (stejně jako továrny či tramvaje nebo vlaky atd.) a k tomu slouží výstavby okruhu, radiál, tunelů a parkovacích míst.. opakem je to co předvádějí škodiči jako Patrik či automat - ve výsledku zabraňují a prodražují řešení a fixují dnešní horší stav.
Ne, k tomu, aby doprava byla šetrnější ke svému okolí, slouží doprava veřejná. Auta, která se odsunou z radiál a okruhů, musejí stejně dojet poslední míli. Po ulici, a taky někde zaparkovat. V lepším případě v parkovacím domě, který zabere místo, kde mohli žít lidé, v horším případě rovnou na té ulici.
Současný stav je možná špatný v tom, jaké jsou místní dopady na životní prostředí na zatížených ulicích. současně je tím ale (na centrálním kordonu už asi deset let) omezované další bujení cílové IAD v centru města. Když tohle uvolníte, dostanete nakonec ještě víc aut na parkovištích a ve vedlejších ulicích. Za dvacet let po dokončení všech radiál na tom budeme stejně s tím rozdílem, že těch aut bude o polovinu víc.