26

Re: Tunel Muzeum

Sliby chyby. Vláda brzdí tunel za muzeem
PRAHA Vláda před dvěma lety slíbila, že metropoli pomůže se zklidněním magistrály u Václavského náměstí. Podepsala s Prahou memorandum o spolupráci na tomto projektu, jehož součástí...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=112 … dc=1385487

27

Re: Tunel Muzeum

Bez tunelu se hroutí plány na obnovu Václaváku
Slibujeme Václavské náměstí v novém, říkalo město. Podmínkou byl tunel za muzeem. Jenže ten hned tak nebude, projekt je ohrožen. - VINOHRADY Přestože před dvěma lety česká vláda společně...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfp … dc=1385490

28

Re: Tunel Muzeum

podstatné je, že nejsou peníze, ostatní jsou jen řeči okolo. V každém případě i tohle je jen příkladem, že aby se stavělo je třeba politická vůle a politici, kteří to prosazují a umějí prosadit i s rizikem, že se na ně sesype kde kdo.
Kritiků a kazišuků hodně, stavitelů málo.
Mimochodem, včera zase Praha prodělala již dost obvyklý dopravní kolaps - chyběli tam v dešti jen aktivisti od nějakého automatu, aby řidičům vysvětlovali, že mají jet i s rodinami na chalupy vlakem či na kole

Thumbs up 0 Thumbs down

29

Re: Tunel Muzeum

Přidá stát Praze osm miliard na tunel pod Muzeem? Ministři rozhodnutí odložili

(...) zapravdu odpůrcům dává i ministerstvo financí. "Pokud by se peníze měly dávat, tak na stavby jiného typu než ty, které přivedou další dopravu do města,“ uvedl mluvčí Jakob.

O tom, kdy padne definitivní verdikt, zda stát na ukrytí pražské magistrály pod zem přispěje a defacto tak umožní tuto stavbu, nyní musí rozhodnout premiér Jan Fischer. A to tím, že rozhodne, zda a kdy materiál ministrům znovu předloží. Podle již citovaného Jakoba to ale není příliš reálné.

Thumbs up 0 Thumbs down

30

Re: Tunel Muzeum

je zajímavé, jak se tady prezentují příznivci ekoteroristů/automatů - potěšili mě, jak mi dali ty mínusy smile
- schválně jsem po dlouhé ignoraci, taky obodoval jejich propagandu minusem a čekal jsem a nespletl jsem se - odpovědí byla smršť minusů - jen se ukázalo jak jsou netolerantní k jiným názorům

Já vás ekoteroristy, auto*mat a další opravdu nemám rád. Nemám rád ty, kteří škodí zemi a Praze, mají na svědomí desítky mrtvých a stovky nemocných, zaneřádili zemi žlutou řepkou a solárními panely, lezou na komíny a střechu vlády a tahají z daňových poplatníků peníze na miliardové nesmysly, udávají do Bruselu, aby připravili ČR o peníze a vlastní zemi udávají v UNESCO  či Mikronesii.

Ty karmy by tady se měli dávat těm, kdo sem dodávají fota, přispívají na kamery a  tvoří tenhle WEB, je zajímavé že vlastně snad s vyjímkou Kasme vlastně nemají ani moc dobré hodnocení...a nejlepší ty karmy zrušit, tenhle WEB přeci nejsou Novinky, aby se tady dávala šance ekoteroristům..

Thumbs up −1 Thumbs down

31

Re: Tunel Muzeum

Obr: Za "ekoteroristy" bych se rád zeptal, jestli jste četl studii Auto*Matu ke zklidnění magistrály a pokud ano, co na ní považujete za nesmyslné.

Jinak myslím všichni chceme, aby byla Praha městem, kde se bude příjemně žít, jediný rozdíl je v tom, že k tomu cíli vidíme každý docela jinou cestu a taky vidíme jako optimální dost jiný cílový stav ;-) . Osobně chápu a také trošku i souzním se zdejším fandovstvím vůči velkým inženýrským stavbám v náročném prostředí. Také je mi jasné, že názory někdy zpochybňující výslednou podobu nebo dokonce potřebnost těchto staveb se sem zrovna nehodí. Na druhou stranu, tenhle web je cenný tím, že se zde debatuje celkem na úrovni (i když z hlediska AM řekněme poněkud jednostranně), proto i ti, kdo přicházejí s jinými názory, většinou tohle tolerují a svoje mínění projevují věcně a slušně.

Právě to by dalo jistou možnost otevřít tady věcnou debatu nejen nad tím, co zajímavého se děje v Praze a okolí v dopravním stavitelství, ale také také nad oprávněností některých těch staveb, možnými alternativami apod. Debatu, která mimochodem v pražském veřejném prostoru zoufale chybí.
Samozřejmě vám nelze lézt "do zelí" a je na hlavních administrátorech, zda takové věci připustí nebo slušně sdělí, "ne, děkujeme, jsme jen pozorovatelé," případně "musíme zůstat loajální". To pochopíme. Ale byla by to škoda. To, čemu říkáte "šance ekoteroristům" bych já považoval naopak za šanci nalézt v některých otázkách, kde se nyní zdají existovat dva naprosto nesmiřitelné tábory, alespoň minimální míru shody. V optimálním případě by zde mohlo (třeba ve věci té magistrály) vykrystalizovat nějaké nové, poněkud méně obludné řešení.

32

Re: Tunel Muzeum

pane Vratislave, mluvím ted za sebe. Já na tento WEB chodím především proto, že sleduji, jak rostou stavby, kterým fandím. jsem rád, že tady vidím fota a čtu informace lidí, kteří jsou odborníky a fanoušky.
Bohužel se někdy nechám vyprovokovat k "debatě", za to se omlouvám. Debaty či dokonce nějaká agitace dokonce automatu nebo hejla či Neely a jim podobných, jak to tak chápu, nejsou účelem tohoto WEBu, účelem je informovat o stavbách, které příznivce WEBu zajímají a sledovat co se děje.

Thumbs up +1 Thumbs down

33

Re: Tunel Muzeum

S tím se nedá než souhlasit - diskuze je vždy přínosná, pokud se vede korektně, tak ještě více. Jenže je zde v současnosti problém (mluvím obecně, ne o tomto fóru), že tyto sdružení jsou považovány veřejným míněním za něco škodlivého a zbytečného. Z pohledu obyčejných lidí se není co divit - většina známých akcí je naprosto šílených. Například blokády staveb, které již stejně nelze změnit (viz. dokončení D8 nebo i zde garáže na letné), které akorát ***** spoustu lidí a nic neřeší.

Bohužel z této pozice jsou pak všechna tato sdružení házena do jednoho pytle s ekoteroristy a ekologisty a jejich pozice pro jakýkoli dialog je již předem dána.

Myslím, že nejprve je třeba, aby se tato sdružení zbavila právě té nálepky, kterou používá obr (kazišuci) a vybudovala si nějakou důvěryhodnější image. Pak jistě bude i na jejich názor přihlíženo. Tady na fóru si myslím, že ale věcně můžeme diskutovat i teď bez problémů smile

Thumbs up 0 Thumbs down

34

Re: Tunel Muzeum

totez z jineho uhlu pohledu:
ja bych mnohdy s auto*matem apod i velmi rad souhlasil ... akorat kdyz jsem se snazil  nejak vice angazovat, informovat se, pripadne angazovat - tak jsem velmi brzo narazil na skoro az militantni zastance jedineho spravneho reseni bez realneho pohledu na vec (neco ve stylu "vsechna auta pryc z magistraly, cokoliv jineho je spinavy kompromis"- to berte jenom jako extremni priklad).
Podobne mam problem s mnohymi jinymi obcanskymi sdruzenimi, proto mam problem podepisovat vetsinu petic apod ... i kdyz bych s nimi rad souhlasil - velmi brzo se clovek dostane tam, kde nechtel...

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Tunel Muzeum

Když jsme u toho auto*matu, tak jsem se kouknul na jejich stránky a samozřejmě že jsou tam výmysly, které mají podpořit tu "správnou" věc. Tedy přesně to, co naprosto diskredituje jakékoli snahy o to, aby to sdružení bylo bráno jako regulérní partner s věcně správnými připomínkami.

Koukal jsem jen na text o Blance a toto jsou ty největší propagandistické nesmysly:

- Například část Letenské pláně zaberou garáže, stejně tak prostor u Prašného mostu.
- V Břevnově, na Prašném mostě a v Tróji vznikají obří dálniční křižovatky...
- Tunely vytvářejí značné bariéry pro chodce i cyklisty v oblasti Prahy 6 i Prahy 7.
- neustálé opakování toho, že stavba bude stát 40 mld, i když to není pravda
- a tak by se dalo pokračovat . . .

Thumbs up +2 Thumbs down

36

Re: Tunel Muzeum

Vratislav napsal:

Za "ekoteroristy" bych se rád zeptal, jestli jste četl studii Auto*Matu ke zklidnění magistrály a pokud ano, co na ní považujete za nesmyslné.

to Vratslav: Studii automatu ke zklidnění magistrály jsem nečetl, četl jsem ovšem jiné jejich materály. Domnívám se, v souladu s jejich záměry, že betonové bariéry napříč ulicí před pankráckou stranou Nuselského mostu a holešoviskou stranou Hlávkova mostu, by byl dost zajímavý pokus. Musel byste ovšem počítat, že úřady a kanceláře v centru neotevřou vůbec a rohlíky dsostanete nejdřív v jedenáct, takže bez piknikové výbavy byste v centru nepřežil.
Co se týče magistrály, je to koncepce stará devadesát let (již starý Bechyně...) realizovaná se čtyřicetiletým zpožděním koncem  let šedesátých (přes všechny problémy rozvinutého socialismu). Tato magistrála umožnila zklidnit (to je vaše slovo) Nusle, Vinohrady, Nové město, Malou stranu... Návazně se postavil jen Barandovský most a jižní spojka a třicet let nic. Po roce 90 si možná vzpomenete na boje se škůdci o rozestavěný strahovský tunel a  pak Mrázovku a zkuste si to dnes představit bez něj.
Automaty a jiná "společenství" považuji za škůdce Prahy, dajší za škůdce země
Každý člen Auto*matu či iného podobného sdružení budiž vidtelně označen. Bude-li přistižen při jinémm způsobu dopravy než MHD či pěšky, budiž pokutován ve výši svého ročního příjmu

Thumbs up +3 Thumbs down

37

Re: Tunel Muzeum

jeníku - připojuji se k vašemu názoru. S fanatiky, teroristy neználky a vyděrači nemá smysl diskutovat. Diskutují z pozice víry nebo nějaké ideologie nebo prostě vydírají.
Doprava je důsledek dělby práce, lepší efektivnosti ekonomiky a větší  svobody lidí (individuelní doprava) a bude nejen v Praze stále více a někudy musí být vedena. Představa, že dopravy bude méně je nesmyslná a hloupá.
Jen bych dodal - je mnohem levnější a jednodušší řešení, pro ty kdo si stěžují na hluk či smrad (nejen dopravy  automobilové, ale i tramvají či vlaků, letiště či z opilců hospody, fanoušku, továren ) atd.)- odstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..
Je možno řešit jen to, aby i doprava byla efektivnější a šetrnější k okolí (stejně jako továrny či tramvaje nebo vlaky atd.) a k tomu slouží výstavby okruhu, radiál, tunelů a parkovacích míst.. opakem je to co předvádějí škodiči jako Patrik či automat - ve výsledku zabraňují a prodražují řešení a fixují dnešní horší stav.

Thumbs up −1 Thumbs down

38

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

jodstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..

Tohle nedává smysl, copak by někdo chtěl aby to kolem magistrály vypadalo jako v Černobylu kdyby tam nikdo nebydlel...nebo ty prázné domy potom zbourat ?

Thumbs up +1 Thumbs down

39

Re: Tunel Muzeum

squish napsal:
obr napsal:

jodstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..

Tohle nedává smysl, copak by někdo chtěl aby to kolem magistrály vypadalo jako v Černobylu kdyby tam nikdo nebydlel...nebo ty prázné domy potom zbourat ?

Připomenu: Magistrála vede v linii novoměstských barokních hradeb. Po jejich zrušení byl v každém jiném městě místo nich budován park s okružní třídou (Vídeň, Brno...). A mělo to tak být i v Praze, kdyby tehdejší radní nenechali území rozparcelovat. Ostatně, návrhy na vybourání bloků mezi Sokolskou a Legerovou se pak pravidelně objevovaly až donedávna. Dneska si to už nikdo ekonomicky nedokáže představit. A nejen ekonomicky- ne každý se bude chtít stěhovat a nejsou tam jen byty, ale taky hotely, hospody a pod.
A co se týče odstěhování se z  vlastní vůle- kam a za co? Byty v tomhle místě budou asi dost neprodejné, ne?

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Tunel Muzeum

squishi - především nevím, kde kolem magistrály je nějaké opuštěné místo, naopak stavby tam rostou stále více.
Taky kolem dopravních tepen všude ve světě bydlí řada lidí, kterým to nevadí nebo i vyhovuje. Jak píšu, komu to nevyhovuje, ať se odstěhuje. Taky kolem dopravních tepen jsou třeba kanceláře či obchody, protože jsou dobře dostupné - to vzniká i v Praze. Každý prostor má svoje - třeba přízemí na hlavní třídě je ideální pro byznys a 5. patro v témže domě pro bydlení - naopak ne. Je třeba na Staromáku, kde je hluk a smrad i bez dopravy nějaký Černobyl ?

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Tunel Muzeum

jk2 - píšete to dobře - ano, prostor kolem magistzrály není prostorem pro klidné bydlení, ale pro hotely, hospody, kanceláře a lidí, kteří chtějí žít v "ruchu velkoměsta". Že jsou tam pozemky a objekty prodejné docela dobře nepochybujte. Problémem ve skutečnosti je něco jiného - bydlí tam hodně regulčíků a za málo peněz chtějí hodně muziky

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Tunel Muzeum

Chápu, že teď se s magistrálou nic dělat nedá ale až se otevře Blanka, měla by se zklidnit. Zmenšit na dva pruhy, zatravnit, udělat místo pro pěší a cyklostezku. Před Nuselským mostem závést mýtné aby si to někdo tamtudy furt nezkracoval. Myslím si, že dělat tunel na jednom místě je nesmysl, musel by vést od Nuseláku až za Hlavní nádraží. Spíš by se pak měla ztunelovat ulice v Holšovičkách.

Thumbs up +1 Thumbs down

43

Re: Tunel Muzeum

squish napsal:
obr napsal:

jodstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..

Tohle nedává smysl, copak by někdo chtěl aby to kolem magistrály vypadalo jako v Černobylu kdyby tam nikdo nebydlel...nebo ty prázné domy potom zbourat ?

Je to radikální, ale dává - ne všechny využití těch domů okolo silnice mají stejné nároky na klid ... to vůbec neznamená, že se s magistrálou něco nemá udělat, ale to něco nesmí omezit či znemožnit její funkci - a tou je, aby se po ní lidé někam dostali ...

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Tunel Muzeum

squish napsal:
obr napsal:

jodstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..

Tohle nedává smysl, copak by někdo chtěl aby to kolem magistrály vypadalo jako v Černobylu kdyby tam nikdo nebydlel...nebo ty prázné domy potom zbourat ?

Je to radikální, ale dává - ne všechny využití těch domů okolo silnice mají stejné nároky na klid ... to vůbec neznamená, že se s magistrálou něco nemá udělat, ale to něco nesmí omezit či znemožnit její funkci - a tou je, aby se po ní lidé někam dostali ...

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Tunel Muzeum

squish napsal:

Chápu, že teď se s magistrálou nic dělat nedá ale až se otevře Blanka, měla by se zklidnit. ....

Magistrála se podle mne zklidní, až bude otevřena JZ část R1. Potom se kamiony přemístí na ni a cesta jižní spojkou se uvolní. Nyní přes hustý provoz je výhodnější jet od Chodova na Pavlák a potom na Smíchov. No a pokud už jsem na Pavláku, tak nebudu pracně najíždět do Blanky ale pojedu rovnou směr sever. To samé opačně. Až bude Blanka, tak je sporné, kolik řidičů bude volit cestu okolo (západní nebo východní), i když časová ztráta snad bude menší. Jenže asi ona nebude. Zprovozněním části MO ubude něco na provozu, ale tím pádem bude také průjezd po magistrále rychlejší, takže se nic moc nezmění. Podle mne je jediná možnost ta, že se průjezd po magistrále řidičům nějak maximálně znepříjemní, ale samozřejmě až po vybudování nějaké příjemnější alternativy. Samotná Blanka na to stačit nebude. Řešení vidím až po dokončení celého MO a také celé R1. Ale to už budu mít táááákovýhle vous.

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

Doprava je důsledek dělby práce, lepší efektivnosti ekonomiky a větší  svobody lidí (individuelní doprava) a bude nejen v Praze stále více a někudy musí být vedena. Představa, že dopravy bude méně je nesmyslná a hloupá.

No vidíte, a teď se do ekologů z ideologických pozic opíráte sám, když ztotožňujete svobodu lidí s potřebou jezdit autem. Pokud chcete větší svobodu v dopravování se, tak toho nedosáhnete nabídnutím neomezené možnosti individuálně se dopravovat autem. Skutečná svoboda je v co nejširší možnosti VOLBY dopravního prostředku tak, aby co nejvíce lidí mělo tuto možnost co nejširší. Auto není a technicky ani nemůže být dopravní prostředek pro většinu populace. Kromě toho je teď IAD v situaci, kdy její další rozvoj půjde vždy na úkor ostatních dopravních modů (viz dále).
Doprava může i poklesnout, pokud se město stane kompaktnějším a nebude se rozlézat do nekonečného sprawlu podél rychlostních komunikací. Pokud se zefektivní veřejná doprava a udělá se pohodlnější, rychlejší a přitažlivější (to ovšem nesplňuje ani už poslední úsek metra C, natož právě zahajované Áčko do Motola).

obr napsal:

Jen bych dodal - je mnohem levnější a jednodušší řešení, pro ty kdo si stěžují na hluk či smrad (nejen dopravy  automobilové, ale i tramvají či vlaků, letiště či z opilců hospody, fanoušku, továren ) atd.)- odstěhovat se někam do klidové zóny. Takových oblastí je dost a rovněž je dnes k dispozici dosti bytů a normální lidé to tak dělají..

Ano, odstěhují se z města, kde měli všechny své cíle na dosah ruky (MHD) někam, odkud budou muset dojíždět do práce autem a tak budou těm, kdo ve městě ještě zůstali, dělat ten život ještě nesnesitelnější.

obr napsal:

Je možno řešit jen to, aby i doprava byla efektivnější a šetrnější k okolí (stejně jako továrny či tramvaje nebo vlaky atd.) a k tomu slouží výstavby okruhu, radiál, tunelů a parkovacích míst.. opakem je to co předvádějí škodiči jako Patrik či automat - ve výsledku zabraňují a prodražují řešení a fixují dnešní horší stav.

Ne, k tomu, aby doprava byla šetrnější ke svému okolí, slouží doprava veřejná. Auta, která se odsunou z radiál a okruhů, musejí stejně dojet poslední míli. Po ulici, a taky někde zaparkovat. V lepším případě v parkovacím domě, který zabere místo, kde mohli žít lidé, v horším případě rovnou na té ulici.

Současný stav je možná špatný v tom, jaké jsou místní dopady na životní prostředí na zatížených ulicích. současně je tím ale (na centrálním kordonu už asi deset let) omezované další bujení cílové IAD v centru města. Když tohle uvolníte, dostanete nakonec ještě víc aut na parkovištích a ve vedlejších ulicích. Za dvacet let po dokončení všech radiál na tom budeme stejně s tím rozdílem, že těch aut bude o polovinu víc.

47

Re: Tunel Muzeum

jannnn napsal:

Koukal jsem jen na text o Blance a toto jsou ty největší propagandistické nesmysly:

- Například část Letenské pláně zaberou garáže, stejně tak prostor u Prašného mostu.

Ony tam žádné garáže nebudou? A nebudou ani trošičku nad povrchem? (pokud vím, jejich střecha bude tvořit takovou elegantní terénní vlnku, možná to ale bude k dobru, protože se tím ta příšerně rozšířená MH aspoň trochu pohřbí). Mimochodem, chápu, že technicky dává smysl plácnout ty garáže do výkopů nad podzemními křižovatkami, ale naprosto nechápu, proč se nikdo alespoň nepokusil propojit ty garáže nějak s veřejnou dopravou. Když už se nevejdou k metru, tak aspoň třeba přímé výstupy k tramvajím na Prašném Mostě a u Sparty.

jannnn napsal:

- V Břevnově, na Prašném mostě a v Tróji vznikají obří dálniční křižovatky....

Tak co tam vzniká? Náměstíčka s parkovou úpravou, kam si půjdu po ránu zaběhat na čerstvý vzduch? Vznikají tam mimoúrovňové křižovatky a malé nejsou.

jannnn napsal:

- Tunely vytvářejí značné bariéry pro chodce i cyklisty v oblasti Prahy 6 i Prahy 7.

To není žádná propaganda, stačí se podívat na projekt (věnoval jsem se tomu zde: http://www.prahounakole.cz/2009/07/15/a … se/#blanka ). Nad tunely zůstane záložní komunikace a přechodů spíš ubude než přibude.
Ty povrchové úpravy nad tunely jsou vyloženě promarněná příležitost. Kdyby se při projektování myslelo i na něco jiného, než na IAD, tak mohl být z Milady Horákové městský bulvár, po kterém se pohodlně dojde (pěšky nebo na kole) z Letenského náměstí až pod Strahov. Ale co tam bude po dostavbě? Záložní okruh, který si za pár let natáhne desetitisíce aut "místní" obsluhy.

jannnn napsal:

- neustálé opakování toho, že stavba bude stát 40 mld, i když to není pravda

Dobrá, kolik je aktuální odhad? To, že se letos neprostaví všechno, znamená spíš, že to bude později a dražší, ne?

48

Re: Tunel Muzeum

Mirajz napsal:
squish napsal:

Chápu, že teď se s magistrálou nic dělat nedá ale až se otevře Blanka, měla by se zklidnit. ....

Magistrála se podle mne zklidní, až bude otevřena JZ část R1. Potom se kamiony přemístí na ni a cesta jižní spojkou se uvolní. Nyní přes hustý provoz je výhodnější jet od Chodova na Pavlák a potom na Smíchov. No a pokud už jsem na Pavláku, tak nebudu pracně najíždět do Blanky ale pojedu rovnou směr sever. To samé opačně. Až bude Blanka, tak je sporné, kolik řidičů bude volit cestu okolo (západní nebo východní), i když časová ztráta snad bude menší. Jenže asi ona nebude. Zprovozněním části MO ubude něco na provozu, ale tím pádem bude také průjezd po magistrále rychlejší, takže se nic moc nezmění. Podle mne je jediná možnost ta, že se průjezd po magistrále řidičům nějak maximálně znepříjemní, ale samozřejmě až po vybudování nějaké příjemnější alternativy. Samotná Blanka na to stačit nebude. Řešení vidím až po dokončení celého MO a také celé R1. Ale to už budu mít táááákovýhle vous.

No, to je docela realistický odhad možného vývoje. Když se otevře jih R1 a Blanka, tak pokud se současně s tím magistrála poněkud nepřiškrtí (odhadem tak o 20%?), bude výsledek rychle ten, jaký popisujete. No povede k dalšímu tlaku na dostavbu východní větve MO, protože za pět let bude na magistrále zpátky těch 100k aut a východní sekce se stane "nezbytnou".

49

Re: Tunel Muzeum

1) ano, pokud chceme slovíčkařit, tak opravdu část zaberou. ale ta část je tak nepatrná, že to nestojí za zmínku. obsahově je ta věta korektní, ale formulována je tak, aby evokovala že na letné bude vybetonovaná plocha plná aut. a to je právě to "výhodné" překroucení faktů wink

2) malovanka - plocha křižovatky se rozšíří o pouhých cca 90 arů
prašný most - plocha křižovatky se rozšíří o pouhých cca 40 arů (celá změna je ve vyústění jedné rampy do prostoru kde dříve byly stejně nálety a bordel)
(pro představu zmiňovaná dálniční křižovatka - tak i ty nejkompaktnější zaberou 500+ arů, takže opět účelové přehánění)

3) tunely již z principu nevytváří žádné překážky, jelikož jsou pod zemí. ano, na povrchu to šlo řešit někde lépe (třeba ty nepochopitelný schody na Malovance), ale i tak bude situace pro cyklisty o kus lepší než byla dřív. takže tunely bariéry nevytváří, pouze zde při jejich výstavbě nebyla využita možnost je výrazně zmenšit.

Thumbs up +1 Thumbs down

50

Re: Tunel Muzeum

Ještě mne napadla taková kacířská myšlenka. Dělat tunel pod muzeem jsou vyhozené peníze. Lepší by bylo přetrpět těch pár let ve stávajícím stavu, a potom udělat střed města naprosto neprůjezdný odkudkoliv. Systém smyček třeba i jednosměrných. Potřebuješ jet do středu? No prosím, jeď si ale vyjedeš tam odkud jsi do něj vjel! Chceš na opačnou stranu Prahy? Tak se prosím obtěžuj přes MO. Na Pavlák se přes most dostanu, ale holt zpátky musím buď zase přes most, nebo dolů do Nuslí. Na druhé straně to samé. Maximálně k Hlavnímu nádraží nebo k Bulharu a tam se rozhodni co dál, ale kolem Muzea? Naprosto ne. hmm
Magistrála byla možná řešením v dobách kdy nebylo ani ponětí o takovém provozu jaký je v současnosti. Tyto problémy se opakují cca každých 30-50 let. Praha se holt rozrůstá a provoz houstne. Před 60-ti lety jsme si jako děti běžně hráli na ulici a průjezd auta byl vítaným potěšením. Pivovarští valaši rozváželi Staropramen po Praze, trousili koblížky a my se vozili za vozem. Že se míč zakutálel z kopce až na hlavní? Žádný problém. Prostě jsme pro něj doběhli a pokračovali v kopané, nebo v jiné klukům milé zábavě. Nyní pomalu nejde přejít ulici kvůli zaparkovaným autům, nemluvě o provozu. S tím se ovšem musíme smířit, jinak bychom stále ještě bydleli v jeskyních, při nemocech skákali kolem ohně a vyháněli zlé duchy a kvůli kusu žvance kopali jámy na mamuty. smile

Thumbs up +1 Thumbs down