Re: Libeňský most & IAD vs. MHD :)
No jo...Libenak :-) Jsem zvedavej, jestli po tom podepreni tam pusti nejaky tramvaje....
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Pražské mosty » Libeňský most & IAD vs. MHD :)
Stránky Předchozí 1 … 6 7 8 9 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
No jo...Libenak :-) Jsem zvedavej, jestli po tom podepreni tam pusti nejaky tramvaje....
PŘÍMÝ PŘENOS: Sledujeme provoz kolem zavřeného Libeňského mostu
19. ledna 2018 8:18
Kvůli havarijnímu stavu se v noci uzavřel pražský Libeňský most přes Vltavu pro tramvajovou a automobilovou dopravu. Přístupný bude pouze pro pěší a cyklisty, a tak to zůstane přinejmenším několik týdnů. Dopravní situaci kolem mostu v první den uzavírky sledujeme v přímém přenosu.
sledovat lze třeba i kolik lidí chodí na červenou
...kdyby jen lidi :-) Zatim klidek :-)
10 faktů o Libeňském mostě a jeho aktuálním stavu
20.01.2018
1. Kdo rozhodl o okamžitém zavření mostu a proč?
O uzavření Libeňského mostu pro veškerou dopravu kromě pěších a cyklistů rozhodl generální ředitel Technické správy komunikací, a.s. Petr Smolka ve čtvrtek 18. ledna 2018 na základě prvních výsledků diagnostického měření Kloknerova ústavu ČVUT, které v tento den obdržel. Na základě tohoto měření byl označen stav jednoho z šesti mostů Libeňského soumostí a jeho rámové konstrukce za havarijní, a proto na něj s okamžitou platností nesmí tramvaje ani vozidla těžší než pět tun. Vzhledem k tomu, že není možné zajistit, že se na nejvíce poškozeném úseku soumostí neobjeví více aut najednou, a že nebude překročen uvedený limit pěti tun, rozhodla Technická správa komunikací, a.s. o jeho uzavření pro veškerou dopravu.
2. Co to znamená, že je most v havarijním stavu?
Stav Libeňského mostu byl ve čtvrtek 18. ledna 2018 oficiálně přeřazen do kategorie technického stavu mostu číslo VII ze sedmi možných stupňů. Právě tento stupeň označuje havarijní stav, který může být pro uživatele mostu nebezpečný, pokud se nedodrží limity maximální doporučené zátěže. To je jeden z klíčových důvodů, proč byl most ihned uzavřen.
3. Která část mostu je v havarijním stavu?
V havarijním stavu není hlavní most přes Vltavu, ale rámová konstrukce jednoho z menších mostů, které tvoří předpolí hlavního mostu. Jedná se o tzv. rámový most C, u kterého se nachází schodiště pro pěší vedoucí z mostu ke golfovému hřišti. Celý most je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Nejslabším článkem je právě tento rámový most C, kvůli němu bylo nezbytné celé soumostí dočasně uzavřít.
4. Jaký je další postup v opravě mostu?
Technická správa komunikací, a.s. připraví v nejkratším možném termínu provizorní podepření poškozené konstrukce podle doporučení specialistů Kloknerova ústavu. Doba této rekonstrukce je odhadována minimálně na tři týdny ode dne uzavření mostu.
5. Bylo opravdu nezbytné most uzavřít pro veškerou dopravu?
Ano, bylo. Bezpečnost lidí, kteří se pohybují na mostě nebo pod ním, je v tomto případě na prvním místě. Technická správa komunikací, a.s. se za stav objektu jako správce mostu nemohla v daný okamžik z bezpečnostního hlediska zaručit.
6. Kdy se na most vrátí doprava?
Snahou představitelů města i Technické správy komunikací, a.s. je co nejrychleji přijít s řešením aspoň provizorního dopravního spojení Palmovky a Manin, například veřejnou dopravou. Do konce ledna obdrží TSK, a.s. od Kloknerova ústavu kompletní dokumentaci s výsledky všech diagnostických měření včetně detailní zprávy ke stavu hlavního mostu přes Vltavu. Z toho vyplyne konkrétní podoba dalších opatření na mostě, následných prací a také možností obnovení provozu přes most.
7. Jaký byl přesně proces uzavření mostu ve čtvrtek 18. ledna 2018?
9.00 – Bylo zahájeno pracovní jednání na Kloknerově ústavu ČVUT se zástupci Technické správy komunikací, a.s. i Odborem památkové péče MHMP.
9.30 – Zástupci Kloknerova ústavu informovali o nezbytném přeřazení mostu do VII. kategorie stavebního stavu označující havarijní stav a o významném snížení zatížitelnosti mostu.
10.00 – Zástupci TSK informovali o stavu Libeňského mostu představitele hlavního města Prahy a připravili z jednání písemný zápis, který na místě všichni účastníci jednání stvrdili svými podpisy.
13.00 – Interní jednání specialistů Technické správy komunikací, a.s. ze kterého vyplynula nutnost okamžitě uzavřít most pro veškerou dopravu kromě pěších a cyklistů. Zároveň se zde rozhodlo o tom, že se ihned spustí práce na provizorním podepření poškozené části mostu dle závěrů Kloknerova ústavu.
15.00 – Mimořádné jednání Technické správy komunikací, a.s. se zástupci dalších klíčových institucí města (Dopravní podnik hl. m. Prahy, ROPID, Magistrát hlavního města Prahy a další), na kterém byl stanoven přesný termín uzavření mostu na hodinu po půlnoci 19. ledna 2018.
19. ledna 2018, 1.00 hod. – Uzavření mostu pro tramvajovou i automobilovou dopravu do odvolání.
8. Od kdy Praha připravuje rekonstrukci Libeňského mostu a bylo možné začít dříve?
Srpen 2002: Velká povodeň v Praze významně ovlivnila zadání, jak by mělo rekonstruované Libeňské soumostí vypadat. Most musí být připraven na tisíciletou vodu a musí být koncipován tak, aby se stal funkční součástí protipovodňové ochrany Karlína, Libně i Holešovic.
Březen 2004: Rada hlavního města schválila harmonogram příprav rekonstrukce Libeňského mostu.
Leden 2005: Ministerstvo kultury ČR ve správním řízení rozhodlo, že v případě Libeňského mostu se nejedná o kulturní památku.
2006: Bylo vydáno územní rozhodnutí o rekonstrukci Libeňského soumostí.
2009: Byla vydána série stavebních povolení k rekonstrukci Libeňského soumostí.
2009–2013: V těchto letech se přípravy rekonstrukce Libeňského mostu v podstatě zastavily. Technická správa komunikací byla připravena rekonstrukci zahájit a vypsat výběrová řízení na zhotovitele a správce stavby, ale rekonstrukce Libeňského mostu nebyla zařazena do investičního rozpočtu města a v tomto období nebyly uvolněny finanční prostředky na zahájení rekonstrukce.
Září 2013: Rada hlavního města vzala svým usnesením na vědomí zprávu TSK o technickém stavu Libeňského mostu a příprav rekonstrukce. Celková cena akce byla v souladu s dosavadní přípravou odhadnuta na 1,9 miliardy bez DPH.
Září 2014: Zastupitelstvo hlavního města schválilo veřejné zakázky na zhotovitele a také na správce stavby rekonstrukce Libeňského soumostí. Následně Technická správa komunikací zahájila veřejné soutěže na zhotovitele a na správce stavby.
Červenec 2015: Technická správa komunikací vyhodnotila první kolo veřejných soutěží – kvalifikační kritéria splnilo v každém z výběrových řízení pět firem a TSK začala připravovat zadávací dokumentaci pro druhé kolo výběrových řízení.
Leden 2016: Ministerstvo kultury zahájilo na základě občanského podnětu správní řízení o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky, toto řízení bylo obnoveno po 12 letech od původního neprohlášení Libeňského mostu za kulturní památku.
Duben 2016: Zastupitelstvo hlavního města uložilo pozastavit výběrové řízení na dodavatele stavby a správce stavby z důvodu probíhajícího správního řízení Ministerstva kultury o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky.
Duben 2016 až leden 2018: Správní řízení Ministerstva kultury nebylo stále ukončeno. Hlavní město Praha a TSK se proto do finálního rozhodnutí Ministerstva kultury musí k mostu chovat jako ke kulturní památce a nemohou pokračovat v soutěži na zhotovitele ani správce stavby dle původního projektu. Smí na mostě provádět pouze nejnutnější údržbu, která nevyžaduje stavební povolení.
9. Jak byl most v posledních letech udržován?
Technická správa komunikací se musí aktuálně podle správního řádu k soumostí chovat jako ke kulturní památce. V roce 2016 byl opraven povrch části vozovek a chodníků na části soumostí, aby se zmírnil dopad zatékání do konstrukce mostu a zpomalila se jeho pokračující koroze.
10. Jaká je konstrukce mostu a proč ji není možné obnovit v původní historické podobě?
Současný most spojuje Holešovice s Palmovkou od roku 1928 a jeho konstrukce odpovídá požadavkům na zatížení mostu, které měli naši předkové v roce 1924. Konstrukce hlavního mostu nad řekou je tvořena oblouky z prostého betonu bez železné výztuže. V dnešní době tento typ konstrukce již vůbec nelze pro stavbu mostů použít, a není tak ani možné rekonstruovat Libeňské soumostí za podmínky zachování stávající historické konstrukce.
Ostatní mosty celého soumostí mají betonovou nebo případně železobetonovou konstrukci, kterou dlouhodobě narušuje koroze, a potřebují proto kompletní rekonstrukci.
novinky z portálu TSK Praha.
Libeňský most – co bude dál
23.01.2018
Aktuální stav přípravy rekonstrukce Libeňského mostu
• Technická správa komunikací má platné územní rozhodnutí pro rekonstrukci mostu z roku 2006 a stavební povolení na rekonstrukci mostu z roku 2009 (jedná se o sérii čtyř stavebních povolení, dvě jsou platná, dvě jsou pozastavena kvůli probíhajícímu správnímu řízení Ministerstva kultury.)
• Schválené projekční řešení počítá s kompletní demolicí stávajících 6 mostů s výjimkou pilířů hlavního mostu přes Vltavu a s výstavbou 4 nových mostních objektů, které by byly rozšířeny ze stávajících 21 m na 26 m, aby měl most dostatečnou kapacitu pro dalších minimálně 100 let. Součástí je i navazující infrastruktura a přeložky inženýrských sítí.
• Veřejné soutěže na zhotovitele stavby a správce stavby byly pozastaveny v roce 2016 v souvislosti s opětovným zahájením řízení na Ministerstvu kultury, zda je či není most kulturní památkou (viz dokument 10 faktů o Libeňském mostě a jeho aktuálním stavu).
• Technická správa komunikací se musí aktuálně podle správního řádu k Libeňskému soumostí chovat jako ke kulturní památce až do finálního rozhodnutí Ministerstva kultury. Další postup rekonstrukce závisí na rozhodnutí Ministerstva kultury.
Další postup přípravy rekonstrukce
Varianta 1: Libeňský most bude zařazen mezi kulturní památky
Pokud by Ministerstvo kultury rozhodlo o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky, příprava rekonstrukce se vrací zpět do roku 2005. Kromě úplně nových projektů bude nezbytné požádat znovu o územní rozhodnutí i o všechna stavební povolení, a pak teprve bude možné znovu vypsat veřejné soutěže na zhotovitele a na správce stavby.
Současná příprava rekonstrukce v hodnotě cca 60 mil. Kč bude odepsána a odhadovaný čas na novou přípravu rekonstrukce celého soumostí je minimálně 4 až 5 let.
Varianta 2: Libeňský most nebude zařazen mezi kulturní památky
Pokud by Ministerstvo kultury ve správním řízení rozhodlo, že Libeňský most není kulturní památkou, může Technická správa komunikací pokračovat tam, kde před zahájením správního řízení Ministerstva kultury přestala.
Pokud by Odbor dopravních agend MHMP prodloužil platnost stavebního povolení, dokončí Technická správa komunikací již započaté veřejné zakázky na zhotovitele a na správce stavby dle existujícího projektu, a podle optimistického odhadu by mohla rekonstrukce mostu začít na přelomu let 2018/2019.
Pokud by nebylo možné pokračovat v soutěži, protože se Technická správa komunikací mezi tím transformovala z příspěvkové organizace na akciovou společnost, bylo by nutné připravit nové veřejné soutěže od začátku, což by termín zahájení prací na Libeňském soumostí posunulo spíše k podzimu 2019.
TSK zcela ignoruje usnesení zastupitelstva z února 2016, které pověřilo Dolínka zajištěním rekonstrukce mostu ve stávající šíři. Případně to usnesení ignoroval Dolínek.
Když v roce 2005 rozhodovalo MK o tom, zda jde o kulturní památku, bylo to zamítnuto s tím, že veřejný zájem vyžaduje o 5 metrů širší most, jak argumentoval tehdejší magistrát. Tenhle argument ale už od té doby padnul.
Aktuálně z Libeňského mostu
23.1.
V těchto dnech na Libeňském mostě proběhla úprava dopravního značení. Jednalo se o úpravu betonových svodidel tzv. city block tak, aby byl cyklistům umožněn průjezd i po vozovce a nejen po chodnících. Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. vyhověla návrhu, který vzešel za strany cyklistů, aby nemuseli složitě vjíždět na chodník přes vysoký obrubník.
Dále se provádějí první přípravné práce před zahájením samotného zajišťování a uzavírají se některá schodiště.
Praha spustí další přívoz, spoj pomůže nahradit uzavřený Libeňský most
24. ledna 2018 11:24
Na řece Vltavě mezi Karlínem a Holešovicemi bude od čtvrtka pendlovat přívoz P7. Službu, která běžně v zimních měsících nefunguje, magistrát obnoví kvůli uzavření Libeňského mostu.
Dolínek:
Praha nyní zvažuje, že by zavedla dvě náhradní autobusové linky, po jedné vždy v Libni a Holešovicích. Ty by zajížděly na most tak daleko, jak by to jen bylo možné. Lidé by tak nemuseli chodit celou trasu z Palmovky až do Dělnické.
Praha 7:
Pokoušeli jsme se zajistit, aby autobus mohl přiblížit cestující co nejblíže k uzavřené části Libeňského mostu. Bohužel vzhledem k tomu, že se bude podepírat rámová konstrukce také na holešovické straně, není možné pustit autobus ani na předmostí z ulice Dělnická.
to je informací..., najednou...
novinky z portálu TSK Praha.
Práce na zajištění Libeňského mostu se rozeběhnou do dvou dnů
24.01.2018
Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., v těchto dnech vybírá stavební firmu, která provizorně zabezpečí havarijní stav Libeňského mostu. Dodavatel by měl převzít staveniště tento pátek 26. ledna 2018.„Musíme zajistit, aby byl na mostě co nejdříve zajištěn přinejmenším provoz veřejné dopravy, aby se lidé dostali z Palmovky do Holešovic a zpět. To je teď největší priorita, kterou všichni máme,“ říká náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. „Na Technické správě komunikací už běží v rámci tzv. jednacího řízení bez uveřejnění výběr stavební firmy, která zajistí potřebné podepření jednoho z mostů soumostí, kvůli kterému je teď celý Libeňský most uzavřen.“
Stav Libeňského mostu byl v pátek 19. ledna na základě měření Kloknerova ústavu ČVUT přeřazen do kategorie stavebního stavu mostu číslo VII ze sedmi možných stupňů. Právě tento stupeň označuje havarijní stav a indikuje možné nebezpečí pro uživatele mostu. Dodavatel bude garantovat, že po provedené opravě a následné prohlídce splní most podmínky na převod do nižšího stupně číslo VI, aby na něm mohl být přinejmenším v omezeném rozsahu obnoven provoz.
„Oslovili jsme pět firem. Uchazeči nám budou podávat nabídky do 26. 1. 2018 do 10.00 hodin, pak je okamžitě vyhodnotíme, podepíšeme smlouvu, a ještě v pátek budeme chtít předat dodavateli staveniště, aby začal okamžitě pracovat,“ doplnil ředitel TSK Petr Smolka. „Počítáme, že oprava potrvá tři maximálně čtyři týdny.“
novinky z portálu TSK Praha.
Zajišťovací práce na Libeňském mostě zajistí SMP CZ
26.01.2018
Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., vybrala stavební firmu, která zabezpečí havarijní stav Libeňského mostu. Dodavatel zahájí první práce neprodleně. Pražané se zároveň od pondělí dostanou přes most rychleji.Uchazeči mohli v rámci poptávkového řízení podávat nabídky do dnešních 10.00 hodin. Poté se uskutečnilo jejich vyhodnocení a výběr vítězné firmy na základě nejnižší ceny a nejkratší doby realizace. S dodavatelem, firmou SMP CZ, a.s. se následně uskutečnila detailní obhlídka místa, tak aby mohl neprodleně začít s přípravnými pracemi.
Úkolem stavební firmy je zajistit potřebné podepření rámového mostu C na libeňské straně a dalších navržených konstrukcí na holešovické straně soumostí. Dodavatel zároveň garantuje, že opravu provede do 30 dnů. Nezávislý statik následně vyhodnotí provedené úpravy a vydá stanovisko ohledně možností obnovy provozu na mostě.
Nová dopravní opatření v okolí Libeňského mostu
Z důvodu zajištění co nejvyššího možného komfortu dopravního spojení prostředky veřejné dopravy byla v minulých dnech provedena opakovaná místní šetření, která od pondělí 29. 1. 2018 zlepší dopravní obslužnost a přestupní vazby v oblasti Libeňského mostu.Na Palmovce bude obousměrnou přepravu osob z terminálu Palmovka až na spojnici ramp z ulic Štorchova a Libeňského mostu zajišťovat náhradní autobusová linka X25.
Na holešovické straně Libeňského mostu Technická správa komunikací posune zátarasy, což umožní vjezd minibusu linky X156 až do prostoru předpolí Libeňského mostu, kde vznikne obratiště pro minibus. Zároveň se jedná o místo před prvním mostním obloukem, aby zůstala zachována plná bezpečnost.
O budoucnosti Libeňského mostu se rozhodne příští týden, památkou patrně nebude
Památkovou ochranu si prý zaslouží jen obloukový most, ostatní části jsou bezcenné. Ale protože byl návrh na prohlášení památkou podán na celý komplex, tak prý bude návrh zamítnut.
Takže asi můžeme čekat další návrh jen na kus mostu a další odklad...
Praha už má analýzu Kloknerova ústavu k Libeňskému mostu
Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) dnes obdržela expertní zprávu Kloknerova ústavu ČVUT o stavu Libeňského mostu. Zpráva již byla odeslána představitelům hlavního města Prahy a rovněž bude zítra předána na Ministerstvo kultury.
31. ledna 2018
Zpráva shrnuje výsledky diagnostiky, statických analýz a stanovení zatížitelnosti konstrukcí mostu s ohledem na jejich aktuální stav a z toho vyplývající nezbytná opatření, možnosti rekonstrukce, oprav a sanačních zásahů pro zajištění zatížitelnosti a životnosti konstrukcí mostu dle současných standardů.
Libeňský most památkou není, rozhodlo ministerstvo. Praha může i bourat
19. února 2018 11:26
Pražský Libeňský most se kulturní památkou nestal. Rozhodnutí ministerstva kultury zatím není pravomocné. Zastupitelstvo hlavního města však přesto může hlasovat i o tom, že se stavba namísto oprav zcela zbourá.
dneska byly na Radiozurnalu rozhovor s ministrem a Dolínkem, neslyšel jsem to celé, protože jsem musel běžet.
v podstatě stále stejná pohádka
Na Libeňský most se vrátí tramvaje v březnu, pro auta stále platí zákaz
22. února 2018 15:28
Na pražský Libeňský most se vrátí tramvaje od 3. března. Kdy se na most vrátí automobily, zatím není jasné. Po zprovoznění MHD zavede město zvýšený dohled a provoz vyhodnotí.
Veřejná prezentace zprávy o stavu Libeňského mostu na Úřadu MČ Praha 7:
http://www.praha7.cz/24735_Prezentace-k … kemu-mostu
V sobotu 24.2.2018 jsem se byl projít okolo LM a zde je pár fotek z probíhajících prací:
http://johnyttnz.rajce.idnes.cz/Libensky_most_2018/
Celé je to o tom, že vytvořili betonový základ, na něj podpěrná konstrukce a na závěr asi natlakovali hydraulické písty (malé zelené válce v rozích každé podpěry), které to našponovaly.
Na holešovické straně je v podstatě hotovo, odstraňovalo se pomocné lešení. Na libeňské straně je konstrukce mostu asi víc v p....i, takže asi došlo na plošnější podepření. Moc vidět není, protože to bylo zabalené do plachty a foukali tam teplý vzduch.
Docela by mě zajímalo, co za materiál je nahoře mezi traverzou podpěry a železobetonovým rámem mostu. Přijde mi, že to je nějaká zelená plechová vana a v ní vylité a ztuhlé cosi... Asi aby to vytvořilo dobrý plošný kontakt, jinak by styk traverzy s nosníkem mostu byl víceméně (několika)bodový a mohl by se nosník drtit a praskat?
Může to někdo ze zdejších znalců popsat, o co asi jde?
někde se mluvilo o sobotní betonáži, takže asi beton
Můj tip je, že je tam vylitý rozpínavý beton pro zajištění spolupůsobení mezi podpěrou a trámy. Případně normální beton, pokud odhalili výztuž. Ale je vidět, že most už je dost v nepořádku. Snad sám nespadne do zahájení demolice.
opatreni obecne povahy - stanoveni prechodne upravy provozu na pozemni komunikaci Libensky most
Dne 23.2.2018 podala spolecnost Technicka sprava komunikaci hl. m. Prahy, a.s. zadost o
stanoveni prechodne upravy provozu na pozemni komunikaci, ktera se tyka upravy osazeneho
prenosneho dopravniho znaceni, ktere bylo na Libensky most umisteno pro zajisteni dopravnich
opatreni pri jeho uzavirce, z duvodu havarijniho stavu. Uprava prenosneho dopravni znaceni
spociva v opetovnem umozneni prujezdu tramvaji, jelikoz aktivaci samotneho podepreni
tnamovych konstrukci bude most prerazen do kategorie stavu 6, tedy k moznemu provozu
s vyhradou.
Automobily se na Libeňský most vrátí v sobotu 3. března společně s tramvají
02.03.2018
Libeňský most se nejpozději od sobotního rána 3. března otevře nejen pro městskou hromadnou dopravu, ale vrátí se na něj také osobní automobilová doprava. V úterý nezávislý statik zkontroloval funkční podepření mostu a navrhl nutná opatření.Veškeré zabezpečovací práce včetně aktivace samotného podepření skončily již začátkem týdne, kdy je zhotovitel předal zástupcům Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a. s.
Ze zprávy nezávislého statika vyplývá, že na mostě mohou jezdit v omezeném režimu tramvaje, a také vozidla až do hmotnosti 11 tun. Na základě rozhodnutí mostních techniků se ovšem zachová původní povolená hmotnost, tedy do šesti tun. Nyní na mostě probíhají nutné opravy tramvajové trati a v průběhu dnešního dne dojde i k úpravě trasy pro automobily. Jízdní pruh musí být fyzicky oddělen od tramvajového tělesa a upravuje se dopravní značení.
Od soboty se na Libeňský most vrátí i auta, řekl Dolínek
1. března 2018 8:45, aktualizováno 13:29
Od soboty se na Libeňský most vrátí s tramvajemi i auta. V pořadu Rozstřel to na iDNES.tv řekl náměstek primátorky Petr Dolínek. O budoucnosti mostu by se podle náměstka mělo rozhodnout v dubnu. Soudní znalkyně v oboru stavebnictví by most ráda zachovala dalším generacím.
Tramvaje i auta opět jezdí po Libeňském mostě, místy je podepřený
3. března 2018 9:49, aktualizováno 10:37
V sobotu se vrátil provoz na pražský Libeňský most. Auta a tramvaje se na něj dostaly po zhruba měsíci, kdy byl most uzavřen pro dopravu kvůli havarijnímu stavu a vstoupit na něj mohli pouze pěší. Technická správa komunikací nechala nejpoškozenější části mostu podepřít.
No nevim, jestli se tomu da rikat jezdi - spise se plouzi tramvaj 10 :-(
A půjde k zemi:
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ … 80424.html
Stránky Předchozí 1 … 6 7 8 9 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Pražské mosty » Libeňský most & IAD vs. MHD :)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.434 s, vykonaných příkazů: 35.