Téma: Gotthardský tunel
jen info pro zájemce. Kdo má možnost se dívat na německou n-tv - ted jde document o stavbě Gotthardského tunelu, 57 km, má být hotov 2015. Opakování kdo se chce dívat/nahrát si je na n-tv ve čtvrtek 20.5.2010 v noci 2.15-3.00
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunely » Gotthardský tunel
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
jen info pro zájemce. Kdo má možnost se dívat na německou n-tv - ted jde document o stavbě Gotthardského tunelu, 57 km, má být hotov 2015. Opakování kdo se chce dívat/nahrát si je na n-tv ve čtvrtek 20.5.2010 v noci 2.15-3.00
to je ten železniční? však silniční Gotthard, asi 16km dlouhý, už existuje, nebo ne? :-)
ano, už je silniční i železniční Gotthardský tunel (oba cca 16 km) viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotthardsk%C3%BD_tunel
Ale ted Švýcaři stavějí "nízkoúrovňový" dlouhý 57 km za cca 12 mld CHF tj. cca něco přes 200 mld Kč , v nížší výšce nad mořem, nebude se muset stoupat do průsmyku. Má být v provozu asi v r. 2016, už je dost hotovo.
http://www.neat.ch/en/project-alptransi … rail-link/ (ofic. web)
http://de.wikipedia.org/wiki/Gotthard-Basistunnel
trochu mě dostala tato inforamce: "Hochtief se podílí na první, třicetikilometrové části, zhruba pětadvaceti procenty. Denně na svém úseku vytěží horninu, která zaplní 150 nákladních vlaků, z nichž je každý dlouhý 120 metrů", nějak ji nemohu pobrat :-)
trochu mě dostala tato inforamce: "Hochtief se podílí na první, třicetikilometrové části, zhruba pětadvaceti procenty. Denně na svém úseku vytěží horninu, která zaplní 150 nákladních vlaků, z nichž je každý dlouhý 120 metrů", nějak ji nemohu pobrat :-)
no jestli jsou vagony hornické "huntíky", tak možná ano 
samozřejmě mi taky napadlo, že to je nějaké divné/nesmysl, že by překlad ?
Chystá se slavnostní prorážka. Ve východní troubě už chybí jen 30 m !
http://www.alptransit.ch/
http://obrazem.ihned.cz/c1-46906970-vyd … ho-svycari
Vydejte se na cestu nejdelším železničním tunelem světa. Staví ho Švýcaři
Přes 56 kilometrů má měřit tunel Gotthard Base, který se po dokončení stane nejdelším železničním tunelem na světě - bude o asi tři kilometry delší než japonský podmořský tunel Seikan. Narozdíl od něj však nepovede pod vodou, ale pod horami Švýcarských Alp, konkrétně v horském úseku trasy ze severu na jih země, cestujícím tak zkrátí například cestu z Curychu do Lugana. Stavba probíhá od roku 1993 a první vlaky by tudy měly projet až v roce 2017
http://www.casopisstavebnictvi.cz/clane … etail=3826
Stavbu Gotthardského železničního tunelu, kterým by první vlaky měly projet v roce 2017, schválili Švýcaři v několika referendech před téměř 20 lety. Při jedenáctileté ražbě dvoutubusového tunelu, který je místy i 2500 metrů pod vrcholkem hory Piz Vatgira, muselo na 2500 horníků, z nichž sedm přišlo o život, odstranit na 13 milionů krychlových metrů horniny. Spolu s bočními a spojovacími tunely je podzemní systém dlouhý 152 kilometrů. 
    Po položení odhadem 230 kilometrů kolejí bude za několik let tunelem jezdit na 300 osobních a nákladních vlaků denně rychlostí až 270 kilometrů za hodinu.
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/ev … ?id=680140
Zázrak se povedl. Nejdelší tunel světa je proražen
Používali osm velkých razicích souprav. O jednu přišli, když skončila beznadějně uvězněná a poničená v sutinách poté, co se propadl strop. Na některých místech museli raziči použít výbušniny.
Nebyla to bezpečná práce, o čemž svědčí fakt, že během stavby osm pracovníků přišlo o život.
Autoři projektu zase bojovali s tvrzením skeptiků, že stavba vyjde nakonec mnohem dráž a dost možná se ukáže jako neproveditelná.
Švýcaři dokončují ražbu nejdelšího tunel světa. Měří jako cesta z Prahy do Příbrami
http://ekonomika.idnes.cz/svycari-dokon … oprava_vem
DOD na tunelu Ceneri
http://www.alptransit.ch/fileadmin/imag … ladung.pdf
17.3. prorazili jižní část tunelu Ceneri.
http://www.alptransit.ch/en/media/press … -1053.html
V září měli DOD, na oficiálním webu ohlášený jen 5 dnů předem.
Prorazili tunel Ceneri.
https://www.alptransit.ch/en/media/pres … se-tunnel/
Přišlo se na to, že pneumatický efekt vlaky příliš zpomaluje, a že ten "optimalizovaný" průřez tunelu zas tak optimální není.
http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-v-gotth … oprava_suj
No jestli to náklad zpomalí tak, že není schopen jet 100km/h, tak to u osobáku při 200 km/h musí udělat celkem celkem solidního žrouta energie... Jestli se těch 10% ušetřeného průřezu za chvilku nevrátí na vyšších nákladech na pohon...
Ten článek je trochu zmateně psán, řekl bych že se tam něco ztratilo v překladu. V odkazovaném zdroji se píše, že problém je v zpomalování těch rychlíků, které se sice vejdou do větší mezery mezi náklady, ale pneumaticky je musí přetlačovat.
V Cenerském tunelu bude DOD.
https://www.alptransit.ch/de/media/medi … 2019-1066/
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunely » Gotthardský tunel
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.147 s, vykonaných příkazů: 75.