Re: Metro - směs
P_V napsal:Jakpak to, že mohl projet po Jižní spojce? Když tam nesmí ani jeřáb sždc...
že by nějaká vyjímka
Nebo že by se nevešel do tunelu na okruhu?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - směs
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
P_V napsal:Jakpak to, že mohl projet po Jižní spojce? Když tam nesmí ani jeřáb sždc...
že by nějaká vyjímka
Nebo že by se nevešel do tunelu na okruhu?
Trasa metra B slaví výročí, komunističtí pohlaváři ji otevřeli přesně před 25 lety
16. 12. 2010: Žena se vydala za vidinou do tunelu metra, soupravy musely zpomalit
Vlaky metra na trase C musely dopoledne zpomalit. Hrozilo, že tunelem mezi stanicemi Muzeum a I. P. Pavlova prochází žena, pravděpodobně pod vlivem drog. Dozorčí a policisté ji nakonec našli nezraněnou v technickém zázemí stanice.
Na soupravu 4107 - 4108 se bude v příštích několika málo dnech lepit další celovozová reklama.
Půjde o další banku. Po 4177 - 4178 "Komerční banka" bude na 4107 - 4108 "Citybank" :MC
Prohání se na oběhu 1
v 8.29 povstání směr Háje
Vypadá vcelku pěkně
Metro nebo kryt? Smysl stanice na Klárově je nejasný
http://www.denik.cz/regiony/metro-nebo- … 10204.html
Praha - Historik dopravního podniku se pustil do pátrání po účelu tajemné stanice metra na Klárově. Metro sem nikdy nezajelo. K čemu tyto prostory tedy vlastně sloužily?
Zítra okolo 11h přijede poslední rekonstruovaná souprava 3903-3680-3681-3683-3904, určená pro trasu A.
Celkový stav tedy je A: 41 souprav, B: 52 souprav, C: 0 souprav = 93 souprav
z Plzně přes Radotín do Krče a pak do depa Kačerov
Zítra okolo 11h přijede poslední rekonstruovaná souprava 3903-3680-3681-3683-3904, určená pro trasu A.
před chvilkou přistála v depu Kačerov
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 5.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.JPG.html
snad je to ona
Tom napsal:Zítra okolo 11h přijede poslední rekonstruovaná souprava 3903-3680-3681-3683-3904, určená pro trasu A.
před chvilkou přistála v depu Kačerov
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 5.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.JPG.htmlsnad je to ona
kasme gratuluju k fotkám a dík ! vy jste úplný dopravní paparazzi, lezete i po střechách, jen abyste tu krasavici mohl vyfotit
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 10215.html
Do Prahy dorazila poslední zrekonstruovaná souprava metra. Pojede na trase A. Vozů už je tolik, že vystačí i na prodloužení do Motola.
Provoz moderních souprav metra M1 na trase C bude muset už v březnu posílit staré ruské metro Ečs, které jezdilo v Praze mezi lety 1974, tedy od zahájení provozu, do roku 1997.
Nikdo nemusí mít strach, pražský dopravní podnik (DP) nemá potíže s kapacitou vozového parku. Naopak, chce připomenout tento starý typ souprav, který by měl být po vzoru historických tramvají využíván pro zážitkovou turistiku.
„Dopravní podnik je na spuštění této akce už delší dobu připraven, čekali jsme jen na posvěcení od města. Historická souprava Ečs by měla vyjíždět každou třetí sobotu v měsíci,“ řekl v úterý Deníku Petr Havlíček z jednotky Správa vozidel metra.
Most v pohybu
Poprvé by se tak mělo stát už v březnu, přesné informace by měl DP ještě sdělit v následujících týdnech. Jedním z největších zážitků by údajně mohlo být to, když vlak zastaví na konci Nuselského mostu a počká na průjezd soupravy M1 v opačném směru tak, aby bylo cítit, jak se most a metro hýbe.
Kromě toho Deník navštívil Depo Zličín, kde nyní parkuje poslední zrekonstruovaný vůz 81–71M, který před pár dny dorazil z plzeňské škodovky do Prahy. Rekonstrukce vozů 81–71 tak byla jednou provždy ukončena.
„Skončil rozsáhlý více než desetiletý projekt rekonstrukce tohoto typu vozidel původem sovětské výroby,“ upozornil na místě Havlíček s tím, že tyto soupravy, původně známé například jako brikety, jsou po rekonstrukci připraveny sloužit dalších 15 až 20 let.
„V současné době je stav vozového parku takový, že budeme mít dostatek souprav i po spuštění provozu metra do Motola,“ potvrdil Havlíček.
Celkově je tak pro trasu A a B 93 modernizovaných souprav metra typu 81–71M. Na trase A je 28 stávajících a 13 nových souprav a na lince B k dispozici 52 souprav.
Zkušební jízdy
Poslední opravené vozy se ihned do provozu nedostanou, potřebují ještě nainstalovat několik důležitých komponentů, například bezpečnostní zařízení, či zpětná zrcátka. Pak mimo jiné čekají každý vůz zkušební jízdy, kdy musí jezdit osm hodin v kuse na zkušební trati bez cestujících, aniž by měl nějakou poruchu. „Tyto zrekonstruované soupravy by normálně byly na Depu Hostivař, protože jsou určené pro trasu A. Jelikož tam ale opravují zkušební trať, tak jsou tady na Zličíně,“ doplnil Havlíček.
Na závěr uvedl zajímavost, že na trase A by dnes metro v podstatě mohlo jezdit bez strojvedoucího, což samozřejmě nedovoluje legislativa a byly by nutné úpravy stanic metra, ale technicky je to možné.
Soupravy typu 81–71 se začaly v systému pražského metra objevovat v roce 1976, kdy postupně nahrazovaly starší vozy Ečs, které disponovaly zastaralou provozní výbavou, měly řadu technických nedostatků a nedostatečnou výkonnost trakčních motorů. Celkem dopravní podnik od roku 1976 převzal 204 kusů tohoto typů vozů v čelním provedení a 303 vozů vložených.
Březina oznámil privatizaci některých vestibulů metra
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 10223.html
Vestibuly metra zaplní obchody
Praha - K nepoznání se promění některé vestibuly metra. Dopravní podnik se prostory chystá nabídnout obchodníkům,
Českomoravská, Vysočanská, Kačerov. Tak tyto tři vestibuly metra a přilehlé okolí už brzy nebudou patřit pražskému dopravnímu podniku (DP).
Rozhodl se je totiž prodat do soukromých rukou, čímž hodlá zajistit kompletní revitalizaci často zanedbaných prostor. Nemělo by zůstat jen u výše zmíněných třech vestibulů, následovat by měly i další. Samozřejmostí je vestibul Národní třída, jehož obnova je součástí projektu stavby obchodně-administrativního centra Copa. Dále se uvažuje také o Andělu (vestibul Na Knížecí) a Opatovu.
„Důvod je jednoduchý, investor prostory zvelebí, cestující se zde budou cítit lépe. Dopravní podnik prodejem získá nemalé finanční prostředky a navíc se zbaví povinností, jako jsou úklid či údržba, čímž se sníží náklady na provoz,“ řekl po jednání dozorčí rady DP její předseda Karel Březina (ČSSD).
Jména jsou zatím tajná
Projekt je zatím v té fázi, že bylo vyhodnoceno výběrové řízení a určeni vítězové. „Dokud nebudoudojednány smluvní podmínky a další záležitosti, tak nebudeme jména zveřejňovat,“ pokračoval Březina.
Mezi podmínkami by mělo být například to, že ve vestibulu nebude provozován hazard, ani jiné nevhodné služby. Naopak tak, jak je v mnohých stanicích zvykem, by zde měly zůstat nebo přibýt prodejny s občerstvením a podobně.
Jednou z hlavních podmínek revitalizace by pak mělo být vybudování výtahu pro bezbariérový přístup.
„Vítěze oznámíme ke dni uzavření smluvní dokumentace, a to s ohledem na podmínky výběrového řízení,“ doplnila mluvčí DP Ilona Vysoudilová.
„Důvod je jednoduchý, investor prostory zvelebí, cestující se zde budou cítit lépe. Dopravní podnik prodejem získá nemalé finanční prostředky a navíc se zbaví povinností, jako jsou úklid či údržba, čímž se sníží náklady na provoz,“ řekl po jednání dozorčí rady DP její předseda Karel Březina (ČSSD).
Zvláštní... Investorovi se vyplatí prostostor koupit, zrekonstruovat, platit tu samou údržbu co DP a ještě z toho mít zisk... A DP to bere jako snížení nákladů... Tady je něco špatně...
kubajsu - co by bylo špatně ? nic nového, realita a běžný rozdíl mezi soukromým a státním/veřejným hospodařením. I kdyby při té privatizaci momentálně si někdo bohužel přivydělal, dlouhodobě pro daňového poplatníka i cestujícího jen dobře.
Jen je třeba, aby stát/město stanovily takové podmínky/předpisy/zákony a dohlédly na to, aby ty vestibuly se nestaly něčím odpudivým. To je to, nač má stát/město a tedy i Březina dohlédnout.
Kubajsu: Rozdíl bude v tom, že soukromník si nechá platit nájemné i za tu díru do metra. To mu ponese vždy, i kdyby se obvyklým prodejnám návykových látek a automatovým prádelnám peněz nedařilo.
P_V - myslíte, že úředník je takový blb či gauner, že ve smlouvě o prodeji vestibulu nebude věcné břemeno, tedy zdarma volný pohyb a průchod k metru ?
obr: A myslíte, že soukromník bude mít zájem o takové břemeno?
obr: A myslíte, že soukromník bude mít zájem o takové břemeno?
předpokládám, že pokud takového Březina nenajde, tak vestibuly neprodá. Předpokládám, že magistrát chce udělat něco, jako je na Hlavním nádraží.
http://zpravy.idnes.cz/metro-proda-tri- … zpravy_sfo
Metro prodá tři vestibuly, nový majitel je bude muset zvelebit
Dopravce chce prodejem vestibulů ušetřit peníze za jejich úklid, údržbu i opravy. To vše by v budoucnu zajišťoval nový majitel. Personál Dopravního podniku by se tak nemusel starat o místa, která končí turnikety, kde si cestující označují jízdenku při vstupu do přepravních prostor metra.
Podnik zároveň počítá s tím, že vestibuly budou pro cestující daleko přitažlivější a nabídnou lepší služby než dnes.
Co ve vestibulu bude, je na novém majiteli
"Zda tam bude trafika či jiné obchody, my neřešíme. To záleží na společnosti, která si vestibul koupí. Ta bude mít pochopitelně zájem na tom, aby nabídla takové služby a činnosti, které budou vydělávat," řekl šéf Dopravního podniku Martin Dvořák.
Podle něj nyní Dopravní podnik jedná se dvěma developery, kteří uspěli ve výběrovém řízení. O koho se jedná, chce Dvořák zveřejnit až ve chvíli, kdy budou podepsány smlouvy.
"Zatím není dohodnutá ani kupní cena, protože o podmínkách smlouvy se ještě jedná," řekl předseda dozorčí rady a náměstek primátora Karel Březina.
Firmy přispějí i na výstavbu nových výtahů
Jednou z podmínek je například požadavek dopravce, aby developer zčásti hradil výstavbu bezbariérových výtahů ve stanicích metra. Dále požaduje, aby se prostory ve vestibulech nepronajímaly hernám. Podle Dvořáka musí také zajistit, aby vstupy a výstupy do metra zůstaly zachovány.
"Novým majitelům předáme i všechny současné nájemní smlouvy, které máme. Takže pokud má třeba trafika nájemní smlouvu na pět let, tak se tam s ní po tu dobu počítá," doplnil Dvořák.
Zároveň budou firmy v součinnosti s dopravcem pracovat na obnově vestibulů, opraví se i zastaralé technologie. Se stavebními úpravami stanic metra by se podle vedení podniku mohlo začít v nejlepším případě za rok a půl.
metroweb.cz:
Dneska se objevil pro nás laiky hezký Článek o výměně pražců na Technetu. I s pár fotkama.
Věřím, že tady to určitě zdrbnete.
http://www.youtube.com/watch?v=C3NKP32Q … ture=feedu
Portál hl. m. Prahy se nám pořádně rozjíždí: Úklidové vozy pražského metra
----------------------
Pražský Dopravní podnik chystá zážitkové jízdy historickými vozy metra
http://praha.idnes.cz/prazsky-dopravni- … -zpravy_ab
11. března 2011 19:01
Dopravní podnik v Praze bude pořádat pravidelné jízdy historickými vozy metra. Staré soupravy vyjedou vždy jednou za měsíc, poprvé to bude 19. března. Během dne se budou moci zájemci podívat také do depa Kačerov. Akce se koná v rámci magistrátního projektu zážitkové turistiky.
a je to opravdu tak
historická souprava opustila v 11.07 depo Kačerov http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 2.JPG.html
a další foto http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1103/
a je to opravdu tak
historická souprava opustila v 11.07 depo Kačerov http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 2.JPG.html
a další foto http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1103/
ta historická v r. 1974 byla složena ze 3 vozů
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A11 … zpravy_alt
i s videem
Jízdy se budou celý rok pravidelně jednou za měsíc opakovat. Program trvá přibližně dvě hodiny a cena vstupenky je 150 Kč. Děti do 10 let mají vstup zdarma. Místa je však nutné si předem zarezervovat na webu dopravního podniku, nejbližší volný termín je až v červnu.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A11 … zpravy_alt
V pořadu Víkend v úterý 19. dubna od 21:30h bude reportáž z noční přepravní výluky v metru.
schválně jestli si vzpomenu
Rozhovor s GŘ Metroprojektu o prodloužení V.A a výstavby trasy D
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ym-prvkem/
Dopravní podnik dokončil výstavbu bezbariérového přístupu do stanice metra Národní třída
http://magistrat.praha-mesto.cz/86457_D … odni-trida
Zástupci Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a Magistrátu hl. města Prahy dnes slavnostně zahájili provoz čtyř nových výtahů do stanice metra linky B Národní třída.
Bezbariérový přístup do stanice metra linky B Národní třída začal Dopravní podnik ve spolupráci s dodavateli stavby budovat v lednu 2010. S ohledem na stávající zástavbu a polohu stanice metra bylo nutné zvolit netradiční stavební řešení ve formě kombinace dvou dvojic výtahových šachet a mezilehlé podzemní přestupní chodby. Nově zbudované výtahy ústí z nástupiště stanice Národní třída do ulice Magdaleny Dobromily Rettigové v blízkosti tramvajové zastávky Lazarská.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - směs
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 1.733 s, vykonaných příkazů: 13.