Téma: SSZ - odborné články
ať to trochu oddělíme
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Křižovatky, přechody, SSZ, ZPI, PDZ, telematika » SSZ - odborné články
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Přišlo mailem:
Dobrý den,
v rámci své bakalářské práce, která se zabývá vlivem semaforů s odpočtem na chodce a na řidiče, bych Vás ráda požádala o vyplnění ankety, kterou najdete na tomto odkazu:
www.mojeanketa.cz/pruzkum/204049866/
Anketa není dlouhá a nezabere Vám více jak 3 - 4 minuty. Dále bych Vás chtěla požádat o rozeslání tohoto dotazníku co největšímu počtu lidí, abych mohla z daných výsledků vyvodit relevantní závěry. V případě Vašich podnětů a připomínek mi prosím napište na mail: wranova@email.cz.
Moc děkuji za Vaši ochotu a čas
S pozdravem
Markéta Wranová
asi sem... nějaké info od zdroje...
Praha měla první automaticky řízený semafor
21.01.2015
Automaticky řízené světelné signalizační zařízení (SSZ) zastavilo pražské řidiče poprvé v lednu 1930 na křižovatce uprostřed Václavského náměstí, v odbočení ulic Vodičkova a Jindřišská. Tato nejvytíženější řízená křižovatka ve městě se stala předmětem vášnivých polemik o provozu světelné signalizace. Řada lidí si totiž stěžovala, že toto zařízení na rozdíl od strážníků, kteří do té doby osobně řídili dopravu, nebo ručně ovládaného semaforu, který stál již od roku 1927 na křižovatce Hybernské a Dlážděné, zdržuje plynulost provozu.
První semafory byly jednoduchá elektromechanická zařízení, programovaná pouze na pevné časy červených, zelených a žlutých. Neexistovala samostatná návěstidla pro chodce ani pro tramvaje. Nynější moderní semafory mají samostatná návěstidla pro automobily, tramvaje, cyklisty a chodce. Pro automobily mají navíc kromě plných kruhových signálů i směrové šipky, vyklizovací šipky a blikače před přechody. Programují se pro každý směr jízdy a chůze zvlášť a většinou reagují na dopravu v reálném čase podle okamžité poptávky.
Chytré semafory jsou vybaveny různými čidly pro automobily a MHD, a tlačítky pro chodce. Reagují na aktuální dopravní situaci a mění svůj režim v reálném čase (prodlužují nebo zkracují délky zelených a střídají zelené pro různé směry jízdy). Tím mohou krátkodobě zvýšit kapacitu těch směrů, které to momentálně potřebují, a celkově zkrátit zdržení všech účastníků dopravy. Semafory v malých vzdálenostech od sebe bývají dále synchronizovány do tzv. zelených vln, které umožňují vozidlům průjezd pokud možno bez zastavování na červenou. Podle místních podmínek lze naprogramovat zelenou vlnu buď pouze v jednom směru jízdy, nebo za příznivých podmínek i v obou směrech.
Do roku 1967 bylo v Praze jen 33 světelně řízených křižovatek. Od té doby se jejich počet začal výrazně zvyšovat, v prvních letech až 50 ročně, v posledních letech o 5 až 10 ročně.
„Nyní máme v hlavním městě 640 světelných signalizačních zařízen (SSZ). Z toho je 129 SSZ samostatných přechodů, 329 SSZ je centrálně řízeno, 246 SSZ je na tramvajové síti, 177 SSZ preferujících tramvaj a 183 SSZ preferujících autobus,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.
Největší modernizace začala již v roce 2007, a plánovaná je až do roku 2022. Po tuto dobu by mělo dojít k obnově všech původních světelných signalizačních zařízení na území metropole ve správě Technické správy komunikací hl. m. Prahy. Momentálně je celá akce v necelé polovině. Od roku 2007 bylo obnoveno 107 světelných signalizačních zařízení a 61 jich máme kompletně nových.
V rámci modernizace se také buduje nové kabelové propojení mezi SSZ, což umožňuje jejich připojení k oblastním dopravním řídicím ústřednám (ODŘÚ), kterých je v Praze celkem 11. Současně probíhá výměna starých ústředen za nové.
„Připojení světelné signalizace k moderní oblastní dopravní řídicí ústředně umožňuje nejen řízení dopravy v širším kontextu, ale zejména přímé řízení z hlavní dopravní řídící ústředny (HDŘÚ), která je jednou z nejmodernějších v Evropě,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK a dodává; „Umožňuje nám to mít přehled o aktuálním stavu těchto zařízení, který je důležitý pro operativní správu, údržbu a kontrolu správné funkčnosti. Dynamické řízení přináší řidičům nejen zkrácení stání na červenou, ale zároveň přispívá k bezpečnosti a plynulosti provozu na komunikacích.“
Dále jsou na některých přechodech instalována odpočítadla času. Tato zařízení ukazují čas do konce signálu „stůj“ nebo „volno“, tedy do zhasnutí červeného nebo zeleného světla. Jsou umístěna na přechodech pro chodce u řízených křižovatek Legerova - náměstí I. P. Pavlova a Sokolská - náměstí I. P. Pavlova, na přechodu přes Křižovnickou ulici u Karlova mostu a na přechodu přes Dlouhou ulici na křižovatce s Revoluční ulicí. Další odpočty času s jiným systémem zapojení jsou k vidění na světelných křižovatkách u Čechova mostu, v Korunní ulici na přechodu pro chodce u Sázavské ulice a na křižovatce s Kladskou ulicí a nově na přechodu v Karmelitské ulici. Tato zařízení jsou v tzv. dynamickém režimu SSZ.
V Praze ročně přibývá dvacet semaforů. Město jich plánuje sedm stovek
Zdroj: http://praha.idnes.cz/85-let-semaforu-v … pravy_mis1
Na náměstí Jana Palacha bude nově odpočet času pro chodce
Pražané i návštěvníci metropole si oblíbili na přechodech odpočty času, které je informují o délce signálů STŮJ nebo VOLNO. Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) nyní přichází s novinkou odpočtových návěstidel typu ZEBRA, které neznázorňují délku signálu, ale grafický odpočet pro bezpečné ukončení přecházení v tzv. vyklizovací době. Chodci tak za pomoci symbolu vidí ubíhající čas, kdy už nesmějí vstupovat na přechod, svítí signál STŮJ, ale ti co na přechod vstoupili v poslední vteřině signálu VOLNO, mohou bezpečně přecházení dokončit.
hmm me se to celkem libi, jde o to, zda to lidi budou chapat :-)
Podle mě by to mělo svítit žlutě, to by bylo pochopitelnější.
No podle mě, je ten odpočet co je na třeba na I.P.Pavlova, mnohem pochopitelnější a lepší. Tohle vypadá jak kdyby mi to počítalo životy
stacilo rici
http://video.idnes.cz/?c=A150520_104553 … _webtv_mad
No to je zase konina... Kdyby radši za ty prachy zalepili nějakou díru, nebo opravili chodník...
To tedy znamená: Klidně vlezte na červenou na přechod a pokud to stihnete do zhasnutí pruhů přeběhnout, tak vás nic nezajede. Otázkou je, co by na to řek´ policajt, číhající na druhé straně přechodu. Další otázka je zda-li mají řidiči nárok po zhasnutí pruhů přejet nějakého opozdilce či loudala typu "O berličce hnáty křivé pod plachetkou osoba".
Před lety jsem se zeptal dopravního odborníka, jak to je podle nové vyhlášky /zákona. Že dřív jsem chodce neměl přejet a teď nesmím. A on mi začal citovat doslovně paragrafy i s čísly
Brněnští hasiči testují „zelenou vlnu“ na městských křižovatkách, komunikační jednotky jsou ve dvou vozidlech
22.12.2017 12:00
Jihomoravský kraj
Ve spolupráci s Brněnskými komunikacemi, Dopravním podnikem města Brna, Zdravotnickou záchrannou službou Jihomoravského kraje a odbornými brněnskými firmami testují hasiči tzv. preferenci vozidel IZS ve městě Brně.
Principem preference je nastavit zelenou v křižovatce jen ve směru, ze kterého přijíždí vozidlo jedoucí k zásahu. Všechny ostatní směry včetně chodců mají v tu chvíli červenou. Aktuálně probíhají testy ve třech oblastech města Brna na šesti křižovatkách. Komunikačními jednotkami jsou vybavena dvě vozidla.
Co myslíte, jak dlouho bude trvat, než si někteří "nadlidé" pořídí takovou komunikační jednotku?
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Křižovatky, přechody, SSZ, ZPI, PDZ, telematika » SSZ - odborné články
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.350 s, vykonaných příkazů: 87.