Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...
Já se nepřu, že by efekt měl být měřitelný, já jsem napsal, že ji nelze s ničím porovnat (míněno s odhady při zahájení stavby či s obdobnou stavbou v obdobném terénu a obdobném čase někde jinde v Evropě ap.)
Tomu moc nerozumím, nejde porovnat "obdobné stavby v obdobném terénu a obdobném čase někde jinde v Evropě"? Proč?
čistě ekonomicky nikdy nemůže vyjít dobře - dálniční stavba v tunelu musí být "drahá jako prase" vždycky. Máte snad nějaké měřítko, jaké náklady na vozokilometr za 50 let (na příklad) jsou ještě "správně" a jaké už jsou "špatně"?
Ne, nemám, takové měřítko si musí stanovit společnost. Potřebují k tomu ale nutně znát celkovou cenu stavby, což se z našich médií nemají šanci dozvědět. A o to mi šlo, dopátrat se skutečné částky, kterou za tu legraci daňový poplatník zaplatil. Proto jsem o tom psal sem, kde jsou sdruženi nekritičtí příznivci stavby, kteří z ní znají každý patník. Pokud zde nikdo částku 42 Mld Kč věcně již nerozporuje a útočí se pouze na mou osobu, beru to jako částku reálnou.