Re: Z tisku a médií
snad je to tu správně, kdyžtak to kasme hoď k MHD:-)
Podívejte se, jak se stavělo metro v Praze. Unikátní fotografie staré 40 let
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunely » Z tisku a médií
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
snad je to tu správně, kdyžtak to kasme hoď k MHD:-)
Podívejte se, jak se stavělo metro v Praze. Unikátní fotografie staré 40 let
Jen taková zajímavost, co jsem našel na metrowebu - aneb jak zajímavě může vypadat tunel, když jsou k tomu vhodné podmínky
Výtahové výstupy mají v Oslu na dvou ražených stanicích, které nejsou příliš vytížené. Stanice mají boční nástupiště, spletí chodeb se dojde k baterii tří velkokapacitních výtahů. Mimo to je ze stanic zřízena dlouhá šikmá únková štola.
na Nově v pořadu Víkend reportáž o tunelu pod La Manche
Německo řeší další pochybení při stavbě metra v Kolíně nad Rýnem: http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/694695
nevím sice, co přesně jsou "stabilizační tyče", ale i tak je 83 % stopeného materiálu dobrý výkon
Německo řeší další pochybení při stavbě metra v Kolíně nad Rýnem: http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/694695
nevím sice, co přesně jsou "stabilizační tyče", ale i tak je 83 % stopeného materiálu dobrý výkon
že jim to nespadlo na hlavu rovnou, jako kdysi těm "železným orlům" v hale po Poldi v Kladně...
A pak prý "německá kvalita", co na to ten magor Tachau nebo jak si říká.
Když u nás stavěli Nové Spojení nějací Dagestánci, nebo co to bylo (někteří mluvili řečí vzdáleně připomínající moji učitelku ruštiny), tak by mě zajímalo kdo staví v takovém KadR tunely metra. "Stabilizační tyče" = kotvy ???
Také nevím, co je myšleno těmi stabilizačními tyčemi. Já měl informace, že tam nedali smykové třmínky, ale to nemusí být přesné. Únosnost v konečném stavu prý ohrožena není, to bylo přepočítáno, ale problémem je montážní stav, kdy jsou konstrukce betonovány po částech. Je zde totiž podzemní voda, takže se řeší co s tím. Možná se to během výstavby následujících částí zaplaví. Většinou co se zde dělá v otevřené jámě, tak je za milánskými stěnami, tudíž by mě zajímalo, zda zmíněný průšvih se týká vlastní konstrukce metra nebo těch milánských stěn.
Ale aféra je to vcelku solidní, protože všude je podepsané, že výztuž byla přebrána v pořádku. A to včetně tzv. Prüfera, což je v podstatě takový státní úřad pro kontrolu staveb. A ten má v této spolkové zemi i povinnost přebírat výztuž.
Vývoj podzemního stavitelství v České republice
Publikováno: 4.7.2010
Rubrika: Tunely
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při ražbě ve skalních horninách v 1. polovině 17. století – poprvé byl střelný prach použit v roce 1627 na Slovensku v rudných dolech v Banské Štiavnici. Bezesporu nejvýznamnější dobou v rozvoji tunelového stavitelství byla 2. polovina 19. století a začátek 20. století – období výstavby základní železniční sítě. Tehdy byly při stavbě dodnes obdivuhodných a používaných vysokohorských tunelů vytvořeny a propracovány základní klasické tunelovací metody pilířového typu s výdřevou.
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … republice/
vč. přehledu řady staveb
Češi razili nejdelší islandský tunel a nakonec na něm prodělali
http://technet.idnes.cz/cesi-razili-nej … ortaze_vse
Desetkrát dražší? Klidně i víckrát, srovnává ražbu tunelů doma a v zahraničí šéf Metrostavu
http://ekonomika.ihned.cz/c1-47710010-d … metrostavu
ČT: Milénium
Rusko oživilo víc než sto let starý projekt transkontinentální železnice, která by pod Beringovým průlivem spojila Asii se Severní Amerikou. Bude projekt klíčový pro rozvoj Ruska? Odpoví Milenium.
Na trati z Benešova do Votic roste unikát, vlaky pojedou pěti tunely
12. října 2011 19:05
Středočeský kraj se zanedlouho bude moci pochlubit dalším technickým unikátem. Na železniční trati z Benešova do Votic se dokončuje pět tunelů. Jeden z nich, Votický, je navíc nejdelším hloubeným tunelem na železnici v České republice. Otevřít by se měly v listopadu.
Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … -vystavby/
Publikováno: 3.10.2011
Rubrika: Tunely
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloubeným železničním tunelem, jehož ostění tvoří beton odolný proti průsakům. Originální je i konstrukce ostění tunelu rozpíraná ve spodní části o boky stavební jámy nebo způsob vyztužování ostění. Stavbu tunelu provázely od samého počátku geotechnické problémy, které si vyžádaly změnu způsobu zajištění stavební jámy. K odtěžování stavební jámy byla kromě trhacích prací použita i skalní fréza. Článek popisuje úskalí, se kterými se musí projektant, zhotovitel i investor potýkat při změně geotechnických poměrů a s tím souvisejícího postupu výstavby.
video: Mezi turisty vyhledávaná místa středozápadu USA patří i Custer State Park v Jižní Dakotě, který motoristům nabízí neobvyklý zážitek v podobě skalního tunelu. Silnice číslo 87, která vede státním parkem Custer State Park, nabízí na své 31. míli úzký skalní tunel, který ale není v tomto parku jediný. Při jeho průjezdů přepadají klaustrofobické pocity nejednoho řidiče osobního vozu.
http://www.auto.cz/do-tesneho-skalniho- … ideo-66268
Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel
Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě.
V německém železničním tunelu císaře Viléma, který rekonstruuje Subterra, bude 23.7.2016 DOD.
http://www.bremm.info/kaiser-wilhelm-tu … 1607.shtml
Češi Norům ukázali, jak razit tunely jinde než ve tvrdé skále
Zdroj: http://technet.idnes.cz/norsko-tunel-me … chnika_mla
Jedná se o NRTM, pro nás nic nového
Když se stavaři poprvé odvážili pod Vltavu, 70 metrů tunelu trvalo měsíc
18. října 2016
Přesně před 40 lety, 18. října 1976, se razicí štít pracující na trase A propracoval z malostranského břehu Vltavy až do stanice Staroměstská. Bylo to vůbec poprvé, kdy se stavaři v Praze odvážili pod řeku.
V rozestavěném železničním tunelu pod rakouskými Alpami se vznítil razicí stroj
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunely » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.125 s, vykonaných příkazů: 84.