76

Re: Tunel Muzeum

k omezování dopravy jednoduchá matematická úloha - jak dlouho bude pobývat v úseku 1 km 1000 automobilů poskakujících v koloně průměrnou rychlostí 15 km za hodinu a jak dlouho bude v tomtéž úseku 2000 automobilů plynule jedoucích průměrnou rychlostí 40 km/h.
Kolik v těchto případech spotřebují PHM a kolik vyprodukují emisí ?
Takže těch 1000 aut bude v tom úseku každé 4 minuty, těch 2000 bude 1,5 minuty. Úsek bude zatížen 1000 auty 4000 minut, 2000 aut 3000 minut. 
Emise, hluk, spotřebu a úsporu času řidičů už si spočítejte sami.
Je to stejný efekt jako na běžná silnice vs. dálnice.

Thumbs up Thumbs down

77

Re: Tunel Muzeum

zasadni rozpor myslim je, jestli na tomtez useku bude/nebude za par let poskakovat 4000 automobilu (coz objektivne je pripad poslednich 10-15 let).
jinymi slovy - jak moc nove cesty indukuji dalsi provoz: a nesmyslne jsou oba extremy - jak auto*mat tvrdici, ze libovolna cesta bude vzdy brzo plna novych aut, tak lide tvrdici, ze nova cesta zadny novy provoz nevygeneruje...

Thumbs up +2 Thumbs down

78 Naposledy upravil: obr (15.06. 2010 13.40)

Re: Tunel Muzeum

poskakování aut, nedostatek parkovacích míst je důsledkem toho, že se v ČSR, ČSSR, ČSFR a ČR v podstatě od WWII podcenil rozvoj IAD a byl a je z ideologických důvodů omezován ve prospěch nekonkurenceschopných jiných druhů dopravy. Počet aut neroste nekonečně, je limitovám počtem lidí a jejich aktivitami.

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Tunel Muzeum

V tomhle bych souhlasil s auto*matem: pokud ma byt horni hranice az pocet lidi a jejich aktivity, tak neni sance aby se do mesta vesli, jinymi slovy neni sance postavit tolik silnic aby nebyly zacpy.
Ono to nejde ani v US, kde prostor mnoho neznamena, natoz v Evrope.

Thumbs up Thumbs down

80

Re: Tunel Muzeum

jannku, no a vidíte, já zase považuju automat za škůdce Prahy.

Jak jsem psal, na tenhle WEB chodím jako fanoušek těch, kdo dopravní problémy Prahy řeší, tedy stavitelů a ty podporuju, jak to jde. Mám radost z fotek a informací, jak se staví. Kdybych měl zájem se ukájet  na straně kazišuků a škodičů, chodil bych na jiné WEBy.
Nemám zájem po soudružsku tady dokazovat pravdu dáváním plus/minus jako na novinkách..
Plusy dávám těm, kdo mi potěší fotkami a informacemi.
Omlouvám se, že jsem se zase nechal vyprovokovat k této jalové debatě. Bohužel jsem nepoučitelný.. sad

Thumbs up −3 Thumbs down

81 Naposledy upravil: P_V (15.06. 2010 17.18)

Re: Tunel Muzeum

obr: Tak třeba i v té Číně řeší dopravní problémy, a řeší je úspěšně. Prostě nepovolí auta provozovat :-) Řešení jako řešení.
(a co teprv v Severní Koreji, kde je ani není kde a za co koupit, i když silnice tam mají ve městě luxusní...)

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Tunel Muzeum

p_v Čína  - v r. 1980 neměla dálnice a dnes má přes 68.000km - více dálnic nežli USA - jen namátkou http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … 7&t=44 či http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … amp;t=1700 řada těch projektů již realizovaných nemá ve světě srovnání konkurenci. Ročně staví cca 5.000 km dálnic. Čína je dnes největší světový automobilový trh (počet prodaných aut), větší nežli USA.

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Tunel Muzeum

... a presto si drtiva vetsina Cinanu si nemuze koupit auto, protoze rocni poplatek za provoz auta (jen poplatek, zadne naklady na provoz) je hodne pres jejich moznosti.
... a presto se v Pekingu neda prejit cesta, protoze ty 4+4 proude dalnice se proste nedaji prejit a nekdy prilis nepomuze ani semafor (clovek musi regulerne bezet, ani nahodou, ze by auta pockala az vsichni prejdou)
... a presto jsem za pouhe 2 tydny v Pekingu videl 3 dopravni nehody, kdy auto tak brutalne sejmulo cyklistu, takze si nejsem jisty, ze to vsichni z nich prezili :-( (coz teda i podle mych pruvodcu fakt byla nestastna nehoda, tolik nehod tam pry zase neni)

v tomhle pripade bych opravdu preferoval trochu mene technicistni pristup k projektum/silnicnim stavbam.

Thumbs up +1 Thumbs down

84

Re: Tunel Muzeum

jo jannku, srovnejte to s tou idylou, když po Pekingu jezdilo 10 milionů cyklistů (mít kolo to byl v Číně symbol bohatství, ostatně jako ve Vietnamu) po bulvárech/cyklostezkách a všichni v šatech jednoho střihu...že tenhle životní styl ti Číňani opustili  smile
Podstatná je ta dynamika, oni si ty problémy postupně vyřeší.....

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Tunel Muzeum

jo, vyresi - treba i za cenu velmi spatneho zivota jedne ci vice generaci uprostred nedychatelneho vzduchu (viz olympiada) mezi skutecnymi dalnicemi uprostred mesta (myslim skutecnymi, ne tim, co jako dalnice oznacuje auto*mat & spol. :-)
porad jim nejak nezavidim :-)

ale nechme toho, vratme se k zahrabavani dopravy pod zem v Praze :-)

Thumbs up +1 Thumbs down

86

Re: Tunel Muzeum

lehce k tematu, aneb jak to vypada v Pekingu
ted nevim, jestli tu patri :-) nebo :-(

Thumbs up Thumbs down

87

Re: Tunel Muzeum

k Pekingu - dnes má město 22 milionů obyvatel, v r. 1949 jen 2 miliony. Čína má i době "světové krize" hospodářský růst tak rozjetý, že nestačí stavět infrastrukturu. A to stavějí dnes nejvíc a nejrychleji na světě.  Stejně je na tom Šanghaj a několik dalších hodně velkých měst, která ani neznáme. Jsou to prostě úplně jiná měřítka, 1,4 mld pracovitých a skromných lidí...

Thumbs up +1 Thumbs down

88

Re: Tunel Muzeum

Exbankéř Tůma podpořil nápad zakopat magistrálu u muzea do tunelu
http://praha.idnes.cz/exbanker-tuma-pod … -zpravy_ab

89

Re: Tunel Muzeum

Magistrála v tunelu pod zemí? Nejspíš ne

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m … 10213.html

Zdá se, že rozum začíná vítězit.

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Tunel Muzeum

diskutovat o tunelu kolem Muzea je o ničem, nejsou na to peníze.

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Tunel Muzeum

Blesk 28.4.2011 napsal:

Magistrála pod zem? Už zpracovávají studii!
Magistrát to v únoru zarazil, teď znovu plánuje: Takhle se změní Václavák

PRAHA – Plán zahloubit magistrálu u budovy Národního muzea se zrodil už v hlavě bývalého primátora Pavla Béma... Teď to vypadá, že znovu ožívá! Nové vedení magistrátu se myšlenky vést frekventovanou silnici pod zemí zatím nechce vzdát a stále přemýšlí, jak to vyřešit! A proto si nechává zpracovat posudek vlivu na životní prostředí.

Přesto, že už v únoru dostal Přesto tento projekt od magistrátu stopku, v březnu vedení města rozhodlo, že si nechá vypracovat vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území.
    „Jedná se o posuzování vlivů na životní prostředí.
Chceme tak prověřit záměr zahloubení magistrály u Národního muzea,“ potvrdila Blesku mluvčí pražského magistrátu Tereza Krásenská s tím, že jde o úsek od garáží Slovan až k Nuselskému mostu.
Jedno je ale jasné již teď. Tunel mezi Václavským náměstím a Nuselským mostem dostane na magistrátu číslo jedna v jednání až ve chvíli, kdy bude e dokončen Pražský okruh. Přitom se zahloubením frekventované silnice už před dvěma lety počítal dokonce už i územní plán. Podmínkou je tedy i nadále dostavba právě severozápadní části okruhu včetně tunelu Blanka... V návrzích se také opět počítá s návratem tramvají na Václavské náměstí a celkovou úpravou plochy nynější magistrály. „Změna územního plánu nebude nakonec už nic složitého. S ohledem ale na to, kolik máme naplánovaných staveb, nepovažuji za dobré staveb otevírat jakoukoliv další,“ nechal se slyšet už v únoru současný primátor a hlavní muž Prahy Bohuslav Svoboda (ODS) a jeho slova potvrzuje teď i mluvčí magistrátu Tereza Krásenská: „Hlavní město s touto stavbou bohužel v příštích letech nepočítá a ani kvůli vysokým nákladům nemůže. Projekt je tak spíše jakousi hudbou budoucnosti.“

92

Re: Tunel Muzeum

Tunely na magistrále nebudou, projekt za 12 miliard Praha ukončila

http://www.novinky.cz/domaci/300677-tun … ncila.html

93

Re: Tunel Muzeum

Tohle se asi dalo čekat...

Petr od Pankráce

94

Re: Tunel Muzeum

Zdravý rozum zvítězil. Paradoxní je, že na MD ten projekt pořád běží (tuším dokumentace pro EIA), protože to měl být společný projekt města a státu. Zastaví se to asi na dalším stupni.

Thumbs up −1 Thumbs down

95

Re: Tunel Muzeum

Zdravý rozum je asi nechat magistrálu na povrchu a vymýšlet různá nefunkční opatření k rozlití její kapacity do jiných městských ulic, kde na tom ještě tak špatně nejsou.  roll

Thumbs up Thumbs down

96

Re: Tunel Muzeum

Tak rozlití (= roštový systém) a redukce automobilové dopravy přes centrum (mýto, redukce parkovacích míst, rozšiřování chodníků) je asi to jediné možné řešení. Navíc oproti jakýmsi novým tunelům, které by tu magistrálu zakonzervovaly navěky, je to výrazně levnější. IAD zabírá v centru 80% plochy ulic, je potřeba to začít měnit...

http://youtu.be/EsGPi_vuxYw

Thumbs up Thumbs down

97

Re: Tunel Muzeum

Ne, rozlití = přesun aut z kapacitní komunikace, která je pro to určena, právě do těch malých ulic určených pro život a kde je tranzitní IAD nežádoucí.

Thumbs up Thumbs down

98

Re: Tunel Muzeum

Kolem té "tranzitní" komunikace vedoucí skrz centrum také žijí lidé, navíc ta komunikace není z hlediska centra města tranzitní, ale slouží zejména k přemísťování lidí mimo centrum do centra, což prokázal dopravní průzkum. Následně tím trpí celé centrum (a lidé v něm), protože je plné aut. Rozlití a snížení kapacity magistrály, ruku v ruce se snížením parkovacích míst v centru a zavedením mýta, ulehčí celému centru od automobilové dopravy, a to je cíl.

Thumbs up −4 Thumbs down

99 Naposledy upravil: Mosquit (02.05. 2013 19.19)

Re: Tunel Muzeum

To by mě zajímalo, kam se třeba rozlije úsek mezi Štvanicí a Nuselským mostem.

Thumbs up Thumbs down

100

Re: Tunel Muzeum

O tom je právě projekt humanizace SJM. Nicméně rozlívání začne už dávno před Nuselským mostem, protože dopravní stoka 5. května do města nepatří. Nuselák už přejede zlomek dnešního stavu.

Thumbs up −1 Thumbs down