326

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Hezky udělaná publikace vydaná u příležitosti otevření jižní části R1

http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnic … ikace-o-r1


PS: doufám, že to tu již nikde není - nenašel jsem

Thumbs up Thumbs down

327

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Doufám, že ji na DOD důchodci nerozkradou dřív, než se tam dostanu smile smile

Thumbs up Thumbs down

328

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

nerozkradou, protože tam prej nebude smile

329

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pražský okruh v zajetí remcalů
Mladá fronta DNES 14.9.2010

Za týden se otevře jihovýchodní část Pražského okruhu. Praze by měla výrazně ulevit. Ale ještě potentáti nepřestřihli pásku a už se zvedá kritika. Kus okruhu se postavil bez stavebního povolení, provoz na okruhu vyvolá ohromné zácpy kamionů na nájezdech. U soudu je žaloba, černá stavba by neměla být do rozhodnutí soudu otevřena. Soud zatím nerozhodl, na něco čeká.
Jsou to zprávy jako z blázince. Je-li tam kus černé stavby, copak to naše vševědoucí úřady už dávno neviděly? Chápu, že si někdo postaví chatku načerno, ale stavbu, která je vidět i z vesmíru? A kolik času zabere soudu zjištění, jestli je ten dopravní obr černá stavba? Týden, měsíc? Rok? Byl by to hezký pomník českého úřednictva -zamknutá dálnice za desítky miliard.
Zajímavé jsou i poplachy, co zlého nový kus okruhu vyvolá. Máme snad málo dopravních univerzit, výzkumných ústavů, ministerských dopravních radů, silničních analytiků a dalších automotoznalců, kteří už dávno měli všechno prozkoumat, zabezpečit, zdokonalit a zabránit všem příštím z nebe spadlým potížím? Anebo jsme jen svědky masivního remcání, jaké v českém státě zní vždy, když se objeví něco nového a dost velkého, aby se to remcalům vyplatilo?

330

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Praha zakáže vjezd kamionů na Jižní spojku, odkloní je na nový okruh
http://praha.idnes.cz/praha-zakaze-vjez … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

331

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Redispero napsal:

Po novém okruhu pojedete 130, 80 i míň. Určí to počítač
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=677250

Kouzlo nechtěného   tongue

"Kvůli nízké spolehlivosti ŘSD nikde, a tedy ani na této stavbě, neinstalovalo systém na rozprašování solného roztoku...."

332

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Nová část Pražského okruhu: Kudy se kam dostanete?
Blesk 16.9.2010

PRAHA - Jak to tak vypadá, Pražský okruh, který se otevře už v pondělí, pomůže řidičům méně, než se čekalo! Kvůli protestům místních obyvatel se totiž neotevřou hned tři sjezdy. Navíc se řidiči na okruhu budou muset vypořádat hned se třemi mimoúrovňovými křižovatkami (MÚK), na kterých nebude jednoduché se vyznat

Představa o snadno průjezdných silnicích v metropoli drží nad vodou posledních pár let snad každého řidiče, který denně projíždí centrem. Jenže kvůli nevoli obyvatel okrajových částí Prahy a neschopnosti města se s nimi dohodnout se neotevřou 20. září tři sjezdy - na Komořany, Cholupice a Písnici!
Další komplikace na řidiče čekají na třech MÚK. Napojení dálnic D1 a D5 na Pražský okruh a křížení se Strakonickou je totiž řešeno několika patry s mnoha větvemi. Sice Ředitelství silnic a dálnic slibovalo a také nainstalovalo detailní a přehledné značení všech odboček, přesto bude pro motoristy ze začátku těžké se na složitých kříženích zorientovat. Proto vám Blesk přináší podrobně rozkreslené křižovatky s návodem, jak nájezdy na okruh zvládnout.

***

Jihozápadní část Pražského okruhu

Do otevření zbývají dny4

1 D5 Křížení Pražského okruhu a D5 je už v provozu, v uplynulých měsících však prošel rekonstrukcí. Díky otevření jihozápadní části okruhu se řidiči jedoucí z D1 dostanou rychleji například i na letiště v Ruzyni.

2 CHRÁŠŤANY Hned vedle velké MÚK s D5 u Třebonic je vystavěn i jeden malý sjezd v Chrášťanech. Ten budou využívat především lidé právě z Chrášťan, Třebonic nebo Rudné.

3 JINOČANY Sjezd jménem Jinočany nejvíce přivítají obyvatelé Rudné u Prahy. Když bude D5 ucpaná, dostanou se domů právě přes Jinočany. A vyhnou se tak nepříjemným pátečním kolonám.

4 OŘECH Číslo čtyři dostal sjezd na Ořech. Kam se odtud dostanete? Do Řeporyj, Zbuzan a nebo třeba Zadní Kopaniny. Na Pražský okruh se ale mohou dostat i lidé z Chýnice, Choteče či z Tachlovic.

5 SLIVENEC Jeden z důležitějších sjezdů je právě tento. Když zde sjedete, jednoduše se dostanete na Barrandov a k důležité Jižní spojce. Smůlu však mají kamiony, které na Jižní spojku a do ulice K Barrandovu budou mít zákaz vjezdu.

6 LOCHKOV Bydlíte v Radotíně a už nemáte nervy na denně přecpanou Strakonickou? Právě pro vás je tu sjezd Lochkov. Najet na něj mohou i lidé z Velké Chuchle i Malé Chuchle.

7 ZBRASLAV estakáda se skládá ze tří mostů. Jeden z nich je právě součástí MÚK Strakonické a Pražského okruhu. Ta bude sloužit především pro obyvatele Zbraslavi, Velké i Malé Chuchle a Barrandova.

8 KOMOŘANY Tak to je on, první sjezd, který se 20. září neotevře! Místní se totiž báli, že vzroste provoz a zhorší se životní prostředí. Sjezd ještě ani není postavený, přes okruh vede pouze most odnikud nikam. Navíc se kolem této stavby objevují nejasnosti. Jednak není nikdo z magistrátu schopen doložit stavební povolení na most. Podle informací Blesku totiž toto povolení neexistuje a jedná se tedy o černou stavbu. Navíc podle stavebních inženýrů nesplňuje plánovaný sjezd na Komořany technické parametry stanovené zákonem.

9 CHOLUPICE Druhým zavřeným sjezdem je ten u Cholupic. Bohužel bude sloužit pouze vozům údržby. Běžní řidiči tak nájezd na okruh mezi Cholupicemi a Točnou používat v dohledné době nebudou. Ze stejného důvodu jako sjezdy na Komořany a Písnici.

10 PÍSNICE Písnice, Kunratice nebo třeba Libuš. Tak přesně tyto tři části Prahy se nechaly dobrovolně odříznout od Pražského okruhu. Buď budou muset sjet na Vestec, nebo risknout magistrálu.

11 VESTEC Kvůli třem zavřeným sjezdům, bude právě tento jedním z hlavních sjezdů. Písnice, Cholupice a i Komořany jsou totiž zatím zavřené a tohle je sjezd směrem na jih z Prahy.

12 JESENICE Tento sjezd budou využívat především dopravci. Jedním z hlavních důvodů jsou velké sklady, které obkličují celé Jesenice. Zároveň se do této lokality stále více stěhují mladé rodiny, mělo by se dařit i novým restauracím či obchodům.

13 D1 Tato MÚK bude sloužit pro napojení Pražského okruhu na dálnici D1 ve směru od Brna i ve směru od Prahy. Trasa silničního okruhu kříží dálnici D1 mezi desátým a jedenáctým kilometrem. Od úterý bude tento sjezd také jedinou možností pro kamiony, jak se dostat na plzeňskou D5. Průjezd Prahou pro ně bude zakázaný.

Zítra čtěte o tom, co kladného dopravě v Praze otevření okruhu přinese, a naopak, kde se situace zhorší. Připravujeme také srovnání cesty přes Jižní spojku a jihozápadní část Pražského okruhu.



Bude to sláva, ale bez slávy
Metro 16.9.2010

V pondělí se po Pražském okruhu poprvé projedou automobily Lidé na něj vkročí již o dva dny dříve Slíbené chlebíčky okruh nenabídne

Otevření nového úseku Pražského okruhu, který spojí dálnici D1 na Brno a D5 na Plzeň, mělo být atrakcí, na kterou lidé jen tak nezapomenou. Dny otevřených dveří, které se budou konat tuto sobotu, měly doprovázet různé atrakce, objevit se měly i stánky s občerstvením. Z toho však nakonec sešlo. "Nová vláda rozhodla, že se musí šetřit, tak nakonec nebude připraveno ani občerstvení," říká starosta Radotína Karel Hanzlík.
Podle něj je však důležité hlavně to, že se okruh otevře, což ještě nedávno nebylo zcela jisté. K soudu se totiž dostala žaloba, že ředitelství silnic a dálnic část stavby provádí na cizím pozemku. Spor však nakonec otevření okruhu nijak neovlivní.
Spolu s otevřením okruhu bude čekat na řidiče řada změn. V ulicích se objeví nové značky. Na ty mohou doplatit především řidiči kamionů. "Již dříve se mluvilo o tom, že bude jízda po okruhu zpoplatněna. To by mohlo vést k tomu, že by si řidiči kamionů opět zkracovali cestu právě přes Radotín. Proto budou od pondělí v ulicích značky se zákazem vjezdu do dvou tun," dodává starosta Hanzlík.

333

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Do dvou tun zákaz vjezdu :-) dobrý :-)

Thumbs up Thumbs down

334

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

no tak tam chybí jednička... smile

335

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

a opravdu tam bude do?:-)

Thumbs up Thumbs down

336

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Vyhrazený pruh pro autobusy MHD na pražské Jižní spojce nebude.

"Pruh pro autobusy rozhodně nebude. Kvůli jednomu autobusu, který projede jednou za čtvrt hodiny, jej dělat nebudeme. To by potom ztratil význam zákaz vjezdu pro kamiony na Jižní spojku," ...

Thumbs up Thumbs down

337

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Praha 16. září (ČTK) - Městský soud v Praze zamítl předběžné opatření, kterým chtěla firma Greyhound Company (GC) zabránit kolaudaci a otevření jihozápadní části pražského okruhu. Uvedla to dnes Česká televize. Firma tvrdí, že část křižovatky dálnice D1 s okruhem se staví v rozporu s územním plánem.
"Podle soudu žalující společnost dostatečně neupřesnila, jakou újmu utrpěla údajnou černou stavbou," uvedla televize. Pokud by soud dal firmě zapravdu, bylo by ohroženo otevření okruhu mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1, které je plánováno na 20. září.

Thumbs up Thumbs down

338

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Sláva. Jsem rád, že nejsem jediný, komu tento nápad nepřipadal divný..

339

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Za pár dnů propojí Pražský okruh východ a západ země
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 00916.html

Thumbs up Thumbs down

340

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Otevření povoleno smile
Pražský okruh se otevře, soud odmítl zastavit jeho kolaudaci
http://praha.idnes.cz/prazsky-okruh-se- … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

341

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pražský okruh se otevře v termínu, soud zrušil zákaz kolaudace
http://tn.nova.cz/zpravy/doprava/prazsk … udace.html

a mediální hvězda mapman smile

342

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Články se nám množí smile
Deset otázek a odpovědí o novém úseku Pražského okruhu
http://praha.idnes.cz/clanek.asp?c=A100 … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

343

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Poněkud delší čtení.

Praha 17. září (PROTEXT) - Firma Greyhound Company se brání kolaudaci stavby křížení Pražského okruhu a D1 podáním žaloby, neboť stavebním povolením jsou zablokovány její vlastní pozemky, ke kterým stavebník Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepředložil žádná vlastnická práva. Soud tuto žalobu zamítl. Úkon kolaudace se nekoná a jen tak asi konat nebude. Zamítnutí zmíněné žaloby proti byť platnému, ale nezákonnému stavebnímu povolení nemá ale žádný praktický význam na uvedení této stavby do provozu. Firmě Greyhound však vzniknou další škody. Žalobu a předběžné opatření, kterými bylo napadeno předčasné užívání stavby, však soud dosud neprojednal.   
Včera obdržela firma Greyhound Company a.s. Usnesení Městského soudu v Praze, který rozhodl o zamítnutí podaného návrhu na předběžné opatření proti kolaudaci části Pražského okruhu, konkrétně SOKP 512, křížení Pražského okruhu a D1. Je velmi zajímavé, že toto usnesení firmě bylo doručeno až dne 16.9.2010 v pozdních odpoledních hodinách poštovní cestou namísto rychlejší datovou schránkou, přičemž ŘSD o této skutečnosti bylo informováno již 2 dny dříve.
ŘSD však nemá vůbec v úmyslu tuto stavbu kolaudovat v nejbližších dvou letech, jak informovala sama tisková mluvčí ŘSD, Vápeníková. Stavebník ŘSD hodlá tuto stavbu uvést do provozu na základě titulu předčasného užívání stavby. Povolení však ŘSD dosáhlo díky pochybného postupu na stavebním úřadě Magistrátu hlavního města Praha (MHMP).
O změně stavby a úmyslu předčasného užívání stavby se firma Greyhound Company dozvěděla až z usnesení soudu, neboť Magistrát hlavního města ještě v srpnu 2010 písemně tvrdil, že k žádným změnám v projektu před dokončením stavby nedošlo, a to dopisem MHMP-DOP ze dne 6.8.2010, viz http://www.cgdf.cz, odkaz z menu hlavní strany těchto internetových stránek.
Zamítnutí zmíněné žaloby nemá žádný praktický význam na uvedení této stavby do provozu, není-li v úmyslu ŘSD stavbu kolaudovat. Společnost Greyhound Copany totiž podala žalobu a žádost o předběžné opatření nejen proti kolaudaci, ale tzv. z opatrnosti i proti předčasnému užívání stavby. A na tu soud dosud nereagoval.
Je však neuvěřitelné, že v režimu předčasného užívání stavby je i část 6 km dálnice D1 a to téměř 15 let! Důvodem jsou totiž dosud nevykoupené pozemky a bez těch se dálnice nedá zkolaudovat. To je typické obcházení zákona, které si úřady a soud vzájemně tolerují. Pokud by se takto choval občan, nedoplatil by se na pokutách, příp. by musel stavbu odstranit. Takže firmu Greyhound Copany asi čeká podobný osud, pokud soud v nejbližší době bude ve svém usnesení tolerovat obcházení zákona státními úředníky pod záštitou veřejné stavby.   
V dalším si dovolujeme upozornit na to, že Magistrát hlavního města Prahy zástupcům firmy Greyhound Company vědomě tyto informace zatajoval (přímo zakázal úředníkům, aby dovolili nahlédnout do spisu), přičemž tvrdil, že k žádným změnám k dokončení stavby nedošlo. Zástupci firmy Greyhound Company však zjistili, že změny stavby byly provedeny jakýmsi zápisem ve stavebním deníku a to již v dubnu 2010. Firma Greyhound vlastní písemný dokument MHMP-DOP ze dne 6.8.2010, v něm sám vedoucí speciálního stavebního úřadu
uvádí, že firma Greyhound Company není účastníkem řízení a že k žádným změnám stavby nedošlo!
Co se týče názoru, že firmě Greyhound nevznikla v souvislosti s touto změnou stavby před dokončením, tímto provizoriem původního projektu křížení Pražského okruhu a D1 vážná újma, považuje firma Greyhound Company za naprosto absurdní tvrzení. Uvedení křižovatky do provozu ve stavu po změnách, které provedlo ŘSD spolu se stavebním úřadem MHMP, dojde k odklonění vozidel směřujících ve směru Jesenice - Říčany (silnice číslo ll/101) a to ještě před nájezdem k ČSPH, takže zákazníci z této oblasti, kteří přijížděli k čerpací stanici Greyhound - Shell, jsou nuceni odbočit z dálnice D1 dříve, než zde mohou natankovat a zajistit si případně další nákup, protože stávající sjezd z D1 na Jesenici a Říčany byl uzavřen.
Pozemky firmy Greyhound Company včetně budovy čerpací stanice Greyhound - Shell jsou přitom stále zablokovány zmíněným stavebním povolením na stavbu křížení Pražského okruhu a dálnice D1, takže je firma nemůže prodat, nebo je např. užít jako předmět zástavy při čerpání úvěru, apod.. Firmě Greyhound Company toto nezákonné zablokování vlastnických práv, o kterém neměla zprvu ani tušení, způsobuje další a další škody.
Škody způsobuje i fakt, že v projektu stavby, na které bylo vydáno stavební povolení, je uvedeno, že čerpací stanice má být demolována. Lidé zde žijí v nejistotě, kdy bude činnost čerpací stanice Greyhound - Shell ukončena a zda-li vůbec, je těžké je motivovat k setrvání v takových podmínkách.
Místo řádné stavby dle projektu, kdy měla být zmíněná čerpací stanice již dávno zbourána a místo ní měly stát komunikace, jedna jako nájezd na kolektorový most a druhá jako propojení D1 s D5, však ŘSD projektuje a staví nákladná, nezákonná a nebezpečná provizoria. Tato provizoria však v samotném důsledku budou dražší, než to řešení, které ŘSD samo nabídlo firmě Greyhound Company poté, co její zástupci náhodně zjistili, že se pozemky a nemovitost ČSPH zcela bez jejich bez vědomí a souhlasu ocitly ve stavebním povolení na stavbu křížení Pražského okruhu a dálnice D1. ŘSD pak svou vlastní nabídku na koupi nemovitosti ČSPH a přilehlých pozemků firmy Greyhound Company nedodrželo.

   
Kontakt:
Michal Kašpar
http://www.cgdf.cz


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

od zprovoznění 512 - 514 pokračujeme v novém vlákně http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=708

Thumbs up Thumbs down