2 23.10. 2018 16.01 Naposledy upravil: Prochaine (23.10. 2018 17.35)
Re: Hlávkův most
Údajně od zítřka nebudou z důvodů havarijního stavu po Hlávkově mostě jezdit tramvaje!
https://twitter.com/omh86cz/status/1054747422717591553
Upřesnění:
Týká se to zřejmě východního silničního mostu nad metrem Vltavská
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vl … 231802_gol
Re: Hlávkův most
Kvůli špatnému stavu se zavře most u metra Vltavská, nepojedou ani tramvaje
23. října 2018 18:01, aktualizováno 18:33
Most v Bubenské ulici v Praze, pod nímž podjíždějí tramvaje u stanice metra Vltavská, bude od půlnoci uzavřený. Opatření zkomplikuje městskou hromadnou dopravu i individuální automobilovou dopravu. Most je podle Technické správy komunikací nutné podepřít kvůli prasklinám v konstrukci.
Re: Hlávkův most
Most v Praze u metra Vltavská se musí zbourat, podepřením se nyní získá čas na přípravu projektu nové stavby.
Re: Hlávkův most
Už je potvrzené, že bourat se budou oba mosty v předpolí Hlávkova mostu.
Re: Hlávkův most
TSK vidí do budoucnosti
Stavaři si převzali staveniště pod mostem v Bubenské ulici ve čtvrtek odpoledne
24.10.2018
Zhotovitelem, který se postará o rychlé podepření mostu, bude společnost Hochtief. Ta ve čtrvtečních odpoledních hodinách převzala stavbu a začne okamžitě pracovat. Předpokládáme, že cena za toto podepření se bude pohybovat řádově v jednotkách milionů korun, přesná cena bude stanovena podle rozsahu skutečně odvedených prací.
Vzhledem k rychle se zhoršujícímu stavu mostu, ke zkušenostem s pádem Trojské lávky i mostu v italském Janově i s přihlédnutím k tomu, že je most na konci své životnosti, je otázka, zda bude jeho oprava vůbec ještě možná.
Kontroly mostu v Bubenské ulici
Most v Bubenské ulici (X022) TSK pravidelně hlídá a kontroluje už od 90. let. Kontrola mostu, která se uskutečnila v průběhu září, odhalila jeho zhoršující se stav a nové trhliny. „Právě proto jsme začali stav mostu detailně monitorovat pomocí speciálních měřicích přístrojů. Touto metodou bylo zjištěno, že se stav mostu v posledních 25 dnech zásadně zhoršil a některé trhliny se zvětšily až o pět milimetrů. To signalizuje neobvyklé chování nosné konstrukce mostu a jeho nepřípustné poškození,“ říká náměstek generálního ředitele TSK Matěj Fichtner.
Historie mostu v Bubenské ulici
Most X022 byl postaven při plnění požadavku na tehdejší ZAKOS (Základní komunikační systém hl. m. Prahy) v rámci výstavby Severojižní magistrály propojující sever Prahy s nově dostavěnou dálnicí D1 na jihu města. Most byl uveden do provozu v roce 1980 tehdy moderní technologií dodatečně předpínaných konstrukcí. Jejich výhodou byla snazší manipulace a umisťování nosníků na pilíře. Tyto nosníky byly skládány na skružích mezi pilíři, a to z lamel o výšce 145 cm, které se k sobě lepily pryskyřicí v takzvaných kontaktních spárách. Následně došlo k předpjetí celé konstrukce. Stavbu spodní konstrukce, tedy pilířů, tehdy prováděly Dopravní stavby Olomouc, nosnou konstrukci postavily Vojenské stavby Praha, oddělení Správy betonových konstrukcí.
Re: Hlávkův most
Větě "Most je na konci své životnosti" moc nerozumím.
Předpokládal jsem, že mosty se staví s životností min. 100 let, tj. měla by skončit někdy kolem roku 2080.