Re: Z tisku a médií
a co je to ÚČOV?
Ústřední Čistírna Odpadních Vod.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 … 52 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
a co je to ÚČOV?
Ústřední Čistírna Odpadních Vod.
neboli "sračkárna" http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=166
a co se třeba nejdřív zeptat např. pana gůgla?
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … alovankou/
Mezi MÚK Malovanka a tunely Blanka, budovanými z jámy Myslbekova, je výstavba hloubených tunelů SAT 2B navržena dvěma různými způsoby,“ popisuje Ing. Kohout. „Jejich delší část pod Patočkovou třídou vznikne čelním odtěžováním pomocí modifikované milánské metody. O něco kratší úsek vytvoří v křižovatce s Myslbekovou ulicí klenbové tunely, prováděné v otevřené jámě. Zde se budou navíc oba třípruhové tubusy, samostatné pro každý směr, rozšiřovat ještě o jednu jízdní dráhu.“
Naši pracovníci na stavbu SAT 2B nastoupili vloni v březnu. Převzali zajištěnou stavební jámu, vyhloubenou až pět metrů pod terén na úroveň budoucího stropu tunelů. Pracovníci firmy Zakládání staveb v ní dnes budují milánské stěny (foto č. 1), které vytvoří svislé konstrukce tubusů. Vzhledem k nepříznivým geologickým poměrům jsou hluboké i víc než 15 m, aby prošly vrstvami navážek a naplavenin v původním údolí potoka Brusnice a mohly být vetknuty do únosného podloží letenských břidlic.
Na zeminu mezi milánskými stěnami zaměstnanci divize 5 betonují stropy tubusů. Až bude pod nimi odtěžena hornina (foto č. 2), vrátí se do jižní a pak i do severní trouby, aby vybetonovali jejich spodní desky včetně kanálů.
„Tímto způsobem bychom měli vybudovat všech osm dilatačních celků,“ pokračuje v popisu Ing. Kohout. „Práci nám však komplikuje skutečnost, že v pátém z nich archeologové nečekaně objevili staré vojenské hroby. Možná pocházejí z roku 1741, kdy Prahu obsadila francouzsko-bavorská vojska. Mohou však být ještě o 100 let starší, z doby švédského obléhání na konci třicetileté války. Naše práce se proto přizpůsobí postupu archeologů.“
Aby divize 5 umožnila odtěžování zeminy pod stropem tubusů, odstranila odřezáním a pomocí neexplozivních hydraulických klínů DARDA provizorní železobetonová zaslepení mezi stavbami SAT 2A a 2B. Klenbové tunely v jámě na staveništi Myslbekova ještě betonovat nezačala. Její východní část totiž slouží pro ražbu tunelů Blanka a západní není zcela odtěžena. Svou práci na stavbě SAT 2B by měla divize 5 skončit příští rok v červnu.
V pondělí 10. ledna ukončilo slavnostní fárání ražby tunelového komplexu Blanka na stavbě s ev. číslem 0079 Špejchar–Pelc-Tyrolka (ŠPEL C). Kromě pracovníků Metrostavu a dalších pozvaných hostů při té příležitosti sestoupili do podzemí i nový první náměstek primátora hl. m. Prahy Ing. Karel Březina a generální ředitel naší společnosti Ing. Pavel Pilát (titulní foto zleva, uprostřed Ing. Miroslav Padevět z divize 2).
Tunel Blanka se zřejmě zpozdí a prodraží. Městu navíc chybí peníze
2. února 2011 10:30
Výstavba tunelu Blanka se nejen prodraží, ale také protáhne. Město totiž nemá dost peněz, navíc tunel prodraží vyšší DPH nebo změna technologií. Pokud tunel bude dražší než 27 miliard, exprimátor Bém navlékne montérky a odpracuje 50 hodin veřejně prospěšných prací. Vsadil se totiž, že tunel dražší nebude.
Tunel Blanka se zřejmě zpozdí a prodraží. Městu navíc chybí peníze
2. února 2011 10:30
Výstavba tunelu Blanka se nejen prodraží, ale také protáhne. Město totiž nemá dost peněz, navíc tunel prodraží vyšší DPH nebo změna technologií. Pokud tunel bude dražší než 27 miliard, exprimátor Bém navlékne montérky a odpracuje 50 hodin veřejně prospěšných prací. Vsadil se totiž, že tunel dražší nebude.
Pokud jde o Béma, tak že by natahoval montérky, se by se snad bát neměl. Bém už není primátorem, tunel tedy tunel by měl být levnější, aspoň před volbami to Březina a leckdo říkal
Jak to , že najednou nejsou peníze, když se v minulých letech nečerpaly ani ty co byly k dipozici a převáděly se do dalšího roku nebo na něco jiného ? Jak to, že se vedou nějaké řeči , že by se mělo dokonce zdražovat ?
Spojnice mezi pražskou Blankou a Malovankou
článek stejný jako v časopise Silnice želznice, jen v novinách metrostavu je fotka z čelního odtěžování pod Patočkovou ulicí.
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/022011.pdf
na poslední stránce fotoreportáž z tunelů
Tunel Blanka – co nás čeká
Rok 2011 nebude znamenat pro Letnou žádné převratné události...
no tak stále častěji píší o zprovoznění v roce 2014. Myslím, že se nezmýlím, když to upřesním - před komunálními volbami 2014.
Kdyby zůstal primátorem Bém, mohlo to být už o dva roky dříve.
Já věřím, že se peníze najdou a bude funkční celá soustava od Barrandova až po Troju v roce 2012. Nakonec se povleče ta administrativa a povolení.
Jo, mimochodem, jedna zajímavost pro příznivce suchdolské dálnice: v článku o Blance čtu, že bylo vytěženo 3/4Mm3 materiálu z tunelů. Plus řekněme do 1Mm3 z jam to činí ani ne 2M kubíků materiálu, a to se něco vrátí na zásyp. U Suchdola se počítá s vytěžením a odvezením ca. 3M kubíků! Ale to je jiné vlákno... Pardon.
INRI, je přeci jen rozdíl vozit materiál z Letné/Troji/Břevnova nebo ze Suchdola - přitom přes Suchdol by určitě ty náklaďáky nejezdily.
INRI: Nebál bych se toho, ta hornina nejspíš skončí opodál v náspu, v protihlukovém valu, nebo udělají dětem umělý kopec na sáňkování. Vyhláška, že vytěžená hornina je odpad a musí se ekologicky uložit na vyhrazené skládce, snad už neplatí.
Já se nechci pouštět do větších spekulací, odvezení zeminy není největší problém. Uvažuje se odvoz šífy kamsi na sever a něco pochopitelně přes Suchdol směr Úholičky, jako inertní odpad (to, co se nikam nehodí, ale neškodí). Protihlukové valy se tam tak obří nevejdou. Místo na umělý kopec už není. Bývalá skládka je zavezena, za silnicí je vybudováno městečko a hora s všelijakým materiálem, za obcí CHKO Kozí hřbety atd... Problém jsou ty obří brýle, co budou zet do krajiny přímo na krajích obce obce, totéž za řekou. Malovanka hadr. Je toho víc, nechci papouškovat, navíc ve špatném vláknu, jak jsem řekl...
V jámách po výstavbě tunelu Blanka vzniknou podzemní garáže
Lidé z Prahy 6 si stěžují na objížďku kvůli Blance
http://regiony.impuls.cz/zpravy/lide-z- … nce/592270
Autor: ČTK
Svoboda: Stavba tunelu Blanka se prodraží o deset miliard korun
http://praha.idnes.cz/svoboda-stavba-tu … -zpravy_js
Metrostav chce za tunel Blanka dalších deset miliard, řekl Svoboda
http://www.novinky.cz/domaci/224441-met … oboda.html
Pan Polák v pondělí (asi) oznámí, čím se ta cena tak navýšila.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-49824250-s … kl-svoboda
xxxxxxxxxx
k problematice "navýšení ceny" pokračujeme v novém vlákně, díky kasme
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23318#p23318
Interview ČT 24 - exprimátor Kasl: Výstavba Blanky je obětí dlouhodobých lží aneb "minimálně od počátku je všechno úplně špatně".
Na projekty, které zdraží Blanku o miliardy, nebyly potřeba ani smlouvy
http://praha.idnes.cz/na-projekty-ktere … -zpravy_ab
9. února 2011 19:29
Výstavba tunelu Blanka se může prodražit až o deset miliard korun. Mohou za to objednávky navíc. A ty umožňuje smlouva mezi Prahou a firmou Metrostav, která tunel pod městem kope. Žádné dodatky, žádné zvláštní kontrakty na akce navíc. Stačilo "si říct".
případnou diskusi prosím "jinde"
Pod Letnou je největší umělá „jeskyně“ v Praze. Vzduchotechnika Blanky
http://technet.idnes.cz/pod-letnou-je-n … ortaze_nyv
Blažek: O Blance jsme nikdy nejednali, měl ji na starost Bém
http://byznys.lidovky.cz/blazek-o-blanc … _domov_ogo
Vybírám:
...Byl jste v městské radě v době, kdy se pravděpodobně stavba nafukovala. To jste nikdy o žádném navýšení ceny tunelu nejednali?
...Nevím, nakolik byla nová podoba mostu nutná. Dokonce si nejsem ani jist, zda je samotný most tak nezbytný. Mluvil jsem o tom se starostou Prahy 7 a i on je na pochybách.
Prodražení Blanky na 37 miliard nemusí být konečné. Metrostav požaduje další půl miliardy
http://domaci.ihned.cz/c1-50148050-prod … l-miliardy
Miliarda sem, miliarda tam :-)
----------------
k tématu diskutujeme ve vlákně...
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23464#p23464
ČT24: pořad 168 hodin - "pěkné shrnutí" v první sedmiminutové reportáži
Starší ale nebylo to tady
LN: Bém si myje ruce. Z miliardového prodražení Blanky viní Svobodu
"Stavební firmy samozřejmě vítají, když se objeví nějaké položky, které chce investor navíc. Jejich cena se totiž stanovuje za pochodu a zpravidla to umožňuje, aby si za ně stavitel napočítal víc peněz, než kdyby byl vázán smlouvou," řekl LN expert na dopravní stavby František Lehovec.
Ten kritizoval i postup při výstavbě Trojského mostu, na který mělo podle něj město vypsat oddělené výběrové řízení a nezahrnovat ho do výstavby Blanky. Kdyby totiž vypsalo samostatný tendr, most by postavilo výrazně levněji a nemuselo kývnout na diktát Metrostavu. O zakázku by totiž soupeřilo více firem s konkurenčními cenami. "Dopředu se vědělo, že most se bude měnit, a stejně byl zahrnut do tendru. A to zcela účelově," dodává k tomu zdroj dobře obeznámený z výstavbou tunelu Blanka a jeho částí.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 … 52 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.152 s, vykonaných příkazů: 80.