Re: Trojský most
na Holešovické straně to vypadá,že tam operuje velký žlutý mobilní jeřáb
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 9.jpg.html
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Trojský most
Stránky Předchozí 1 … 15 16 17 18 19 … 35 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
na Holešovické straně to vypadá,že tam operuje velký žlutý mobilní jeřáb
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 9.jpg.html
na na mostě už jsou první díly konstrukce oblouku
http://gallery.ceskedalnice.cz/index.ph … a/IMG_6125
Na Holesovicke strane byly dnes v noci srovnany na stolici 3 kusy stredu oblouku. Ctvry kus byl jeste na podvalniku.
betonuje se mostovka od Troje (uprostřed mostu - číslo jsem zapomněl - asi 7)
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 5.jpg.html
demontují věžový jeřáb na holešovickém břehu
Připravuje se betonáž dalšího taktu mostovky od Troje.
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 324651.jpg
probíhá plavení bednění
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 8.jpg.html
a i video se vygenerovalo http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … deo_20.avi
Na milimetry přesná skládanka z 2000 tun oceli
Noviny Metrostavu - http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/052012.pdf, strana 2
Zaměstnanci provozu ocelových konstrukcí divize 3 dokončují v Horních Počernicích výrobu mohutných dílců pro oblouk Trojského mostu. Některé z nich už na holešovickém předpolí svařují do montážních celků a připravují je k přesunu na betonovou mostovku. Na trojském břehu se obdobně činí oceláři z firmy MCE Slaný. Všichni musí pracovat s milimetrovou přesností, aby z ocelové „stavebnice“ mohl být ve spolupráci s divizí 5 pomocí hydrauliky a věží z materiálu Pižmo sestaven 200 m dlouhý a 20 m vysoký mostní oblouk vážící přes 2000 tun. Preciznost díla všech zúčastněných, kteří budou pracovat symetricky proti sobě z obou břehů, prověří osazení prostřední, 600 tun těžké sestavy, která musí oblouk ve všech směrech přesně uzavřít.
Trojský most je sice směrově přímý, ale jeho oblouk povede nad výškově zakřivenou mostovkou a dvojice zárodků na holešovickém břehu leží navíc o cca 3 m níž než jejich protějšek v Troji. Vyprojektovat, vyrobit, sestavit a svařit jednotlivé dílce skládanky mostu proto není vůbec snadné. Při jejich sestavování totiž hraje roli třeba i zkrácení betonové mostovky po předepnutí lan v podélných ocelových táhlech mostu nebo objemové změny oceli, vyvolané okolní teplotou či osluněním.
„Pracujeme s tolerancí kolem 2 mm a konstrukce neustále přeměřujeme. A to i přesto, že už proběhla jejich dílenská přejímka,“ říká vedoucí projektu Ing. Jindřich Hátle, MBA, z divize 3. „Teď investor kontinuálně kontroluje a přejímá vyrobené dílce před jejich svařením do montážních celků na předpolí (foto č. 1). Vše probíhá hladce, protože pracovníci divize 5 ve spolupráci s kolegy z naší dceřiné společnosti CCE Praha správnost konstrukcí průběžně ověřují měřením.“
Souběžně se sestavováním oblouku svářeči k podélným táhlům mostu přivařují oka pro připevnění závěsů. Bude jich 200 a s táhly musí svírat předem stanovené úhly, aby je závěsy mohly dokonale propojit s 200 oky na oblouku (foto č. 2). Kvalitu montážních svarů, prováděných ve všech možných polohách a pod ochranou před klimatickými podmínkami, ověřuje ultrazvuk. Většina z nich musí být navíc esteticky zpracovaná. Svary totiž budou přiznané a jejich vzhled odsouhlasuje architekt.
Oceláři, jichž bude na mostě pracovat naráz až 40, se musí přizpůsobovat i pohybu tesařů, železářů a betonářů, kteří souběžně dokončují betonové konstrukce mostovky. Práci všech uzavírají natěrači protikorozní ochrany.
Hydraulika přesune svařené montážní celky na most do pozice před zvednutím, až když bude mostovka únosná a její táhla předepnutá. „I to bude rébus, protože každý její betonový příčník přenese maximální zatížení 50 tun,“ připomíná Ing. Hátle a uzavírá: „Pravidelně se však setkáváme se zástupci divizí 4 a 5 i se specialisty z centrály Metrostavu nebo projektanty a hledáme u všeho optimální řešení. I přesto, že nás nedávno trochu zdržely mrazy, věříme, že už v srpnu usazení prostřední 600 tun těžké sestavy dokáže, že jsme všichni pracovali kvalitně a přesně.“ S postupem výstavby Trojského mostu se můžete seznámit na www.metrostav.cz v sekci Reference.
co v článku nebylo
zbývá zabetonovat ještě 3 díly mostovky (3,4,5), jeden z Holešovic, dva z Troje
na mostovku se bude přesouvat celkem 6 celků (holešovické nohy ještě nejsou na místě)
díly jsou momentálně poskládány v pořadí (při pohledu z Holešovic)
1 chybí
3 vlevo http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html
2 vpravo http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
5 http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 5.JPG.html
6 http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
4 http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 5.JPG.html
5, 6, 4 http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 7.JPG.html
PiŽMo věže se začnou stavět cca za měsíc, budou ukotveny šrouby které již trčí z mostovky (žlutě omotané)
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 6.JPG.html
mezera mezi zárodky je jen o několik centimetrů širší než nejširší místo oblouku http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 6.JPG.html
rozdíl teplot mezi osluněnou a neosluněnou částí konstrukce byl včera 15 stupňů
stoličky na holešovickém břehu jsou červené proto, že jsou nově vyrobené - v Troji jsou již starší
tato podivná dutina s dírou ze spodu oblouku je prostor pro osvětlovací těleso a jeho napájení http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
i tato podivnost na krajích dílce 3 je stejná půldutina http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html
truhlíky pod mostem jsou trenažéry na protahování kabelů a lan http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 6.JPG.html
podivné tyčky na zárodcích sloužili k odvzdušnění zárodku při "tlakové" betonáži - půjdou uříznout - oblouk bude navrchu hladký
tedy možná tam ještě budou sněholamy - přeci jen plocha oblouku je velká
brzy budou podbetonována ložiska do definivní polohy - nyní je tam cca 2cm mezera http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 6.JPG.html
po předepnutí třetiny lan budou odstraněny dočasné pilířky na březích podpírající dočasnou ocelovou konstrukci
Troja http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 2.JPG.html
Holešovice http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html
až si na něco vzpomenu...
nebo mi něco připomeňte dotazem
Velkej Hanyš v Holešovicích to asi balí - je pravda, že než to svařej a odsunou, tak nebude potřeba
zřejmě betonují před před poslední (5.) díl mostovky
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 1.jpg.html
kdyby se vám zdálo, že tam tu pumpu nevidíte, tak mrkněte na odraz ve vodě
Něco se betonuje od Holešovic. Že by předposlední díl mostovky?
Vypadá to, že je přestěhován poslední díl bednění mostovky:
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 916087.jpg
no jo, fakt už tam není mezera
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 7.JPG.html
ostatní včerejší fotky http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … st/120404/
dle fotek se armuje předposlední díl mostovky a bední se poslední díl mostovky - k betonáži zbývají pouze dva úseky!
hmmm, to jsem se koukám trochu s betonážema přepočítal...
dnes betonují zřejmě podélné "truhlíky"
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 2.jpg.html
Betonuje se zřejmě předpolsední díl mostovky
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 1.jpg.html
dnes se betonuje betonážní díl č.5 (číslováno z Holešovic - celkem 13 betonážních dílů). Poslední betonáž bude díl č.4, který by se měl betonovat 23.4. Po desce ještě následují betonáže táhla.
Nový krásný obloukový most prý měl být ještě levnější, než ten vysoutěžený.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5545335 … a-miliardu
Probíhá betonáž poslední části mostovky mostu
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … 6.jpg.html
je to tak
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.jpg.html
časosběrné video z web kamery http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/troja/2 … deo_20.avi
áááá primátorská procházka na mostě
...ve středu 25. dubna 2012 v 15.00 hodin na prohlídku Trojského mostu,
která se uskuteční v rámci „posledního kubíku betonu na této stavbě“ a které se zúčastní primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.
Mohli tam ještě přidat obrázek.
tahaj (vlastně strkaj) se lana - až se třetina předepne spustí se kraje mostu z dočasných podpor 1 a 7
začnou stavět věže
dobetonují truhlíky, oka už jsou navařená skoro všechna
pomocí zvlášních vozíků se přesunou svařené celky na most - "koleje" položí na ty řady "čtverečků" uprostřed
na mostě by měly svařit díly 1-2 i 5-6 a ty následně zvednout do správné polohy
to by mělo být někdy v srpnu
pak se zvednou spojené díly 3-4
možná to není úplně přesně a určitě to není všechno
Díly 1-2 a 5-6 ze vztyčí údajně extra sofistikovaným kloubovým mechanismem. 3-4 se potom klasicky zvednou.
Ještě si jako zcela zásadní informaci pamatuju, že po různých kompromisech se došlo k počtu závěsných tyčí (z oblouku k mostovce) 200 (nebo 204? tak nějak).
Co se truhlíků s táhly týče, oka pro tyče vaří z trojské strany, takže tam je v některých místech už provedena i betonáž truhlíků kolem trub s předpínacími lany. Svářecí přístroj na oka je v budníku pod plachtou, neviděl jsem. Bohužel jsem nemohl při exkurzi po mostě fotit.
Stránky Předchozí 1 … 15 16 17 18 19 … 35 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Trojský most
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.201 s, vykonaných příkazů: 76.