Re: Zóny placeného stání (ZPS)
Tady už nezaparkujete jako dřív. Řidiče vyženou z Karlína i ze Smíchova
http://www.metro.cz/tady-uz-nezaparkuje … e-deje_row
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Zóny placeného stání (ZPS)
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 … 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Tady už nezaparkujete jako dřív. Řidiče vyženou z Karlína i ze Smíchova
http://www.metro.cz/tady-uz-nezaparkuje … e-deje_row
Za chvíli zjistíme, že sice každý má kde zaparkovat před svým barákem, ale nikam nemůže po Praze jet, protože jinde nezaparkuje.
On to je ale hlavní účel, proč se modré zóny zřizují - aby lidi nepoužívali ve městech auto, pokud nemusí. Ideální by byl parkovací systém jako ve Vídni - každý může parkovat kdekoliv, ale pokud není rezident nebo abonent, musí zaplatit. Přičemž na získání abonentní karty tam jsou mnohem přísnější podmínky než v Praze. Zároveň platba parkovného je tam pomocí sms nebo lístku z trafiky, čímž odpadnou ty hloupé parkovací automaty na ulici zabírající místo, na kterých vydělává hlavně vinci park. A krátkodobě do 10 minut tam může kdokoliv kdekoliv zaparkovat zdarma.
V Praze může kdokoliv v modré zóně parkovat už dnes, jen získání jednorázového parkovacího lístku do modré zóny není tak pohodlné - prodávají se na radnicích. Může si je tam ale aspoň koupit do zásoby.
Nevím, jestli by to stačilo. Například kolem Výstaviště je i po zavedení zón v určité časy absolutní parkovací neschopnost, kdy ani 6 bloků od domu člověk většinou nemá šanci a kde to jen jde, se parkuje ve dvou (někdy i třech) řadách na jedné straně ulice... míst jednoduše není zdaleka dost ani pro místní (údajně cca 3x méně).
...ale pokud není rezident nebo abonent, musí zaplatit. Přičemž na získání abonentní karty tam jsou mnohem přísnější podmínky než v Praze.
Také neumožňují parkování obyvatel s platnou nájemní smlouvou jako v Praze? Ani v Antverpách, ani ve Švýcarsku jsem takto diskriminován nebyl.
Bydlíme v Modřanech a jsem rád, že už máme kočárkové období (2 děti) za sebou. Polovina busů co k nám jezdí je ještě dnes stále standardních, přestupové harakiri nízkopodlažních se dá sice plánovat, ale těžko realizuje adhoc v praxi. Občas člověk potřebuje s děckem k lékaři nebo třeba starým nemocným rodičům v době, která se nedá plánovat. Samozřejmě, vždy to nějak jde, ale komfort auta je v tomto s alternativami co město nabízí naprosto nesrovnatelný a to jsem neřešil větší nákupy apd. Nemám problém si občas někde zaplatit za parkování, ale kdyby to mělo být pravidelné, spoustě chudším lidem to řádně zkomplikuje už tak složitý život. Při řešení parkovacích zón by se mělo k tomuhle nějak přihlédnout, osobně bych dopravu v Praze raději reguloval městským mýtem, vymezil v menší míře než dnes modré zóny jako uchranu místních a ostatní parkovací zóny zrušil.
Nevím, jestli by to stačilo. Například kolem Výstaviště je i po zavedení zón v určité časy absolutní parkovací neschopnost, kdy ani 6 bloků od domu člověk většinou nemá šanci a kde to jen jde, se parkuje ve dvou (někdy i třech) řadách na jedné straně ulice... míst jednoduše není zdaleka dost ani pro místní (údajně cca 3x méně).
Tak pokud by Praha 7 mohla regulovat počet abonentních karet, tak by to rezidentům určitě pomohlo.
Také neumožňují parkování obyvatel s platnou nájemní smlouvou jako v Praze? Ani v Antverpách, ani ve Švýcarsku jsem takto diskriminován nebyl.
Asi umožňuje, viz http://www.wien.gv.at/english/e-governm … ermit.html
Tohle ale určitě vyřeší nový občanský zákoník, sice je to paskvil, ale umožňuje si zřídit trvalý pobyt jen na základě nájemní smlouvy, souhlas pronajímatele není nutný.
spoustě chudším lidem to řádně zkomplikuje už tak složitý život. Při řešení parkovacích zón by se mělo k tomuhle nějak přihlédnout, osobně bych dopravu v Praze raději reguloval městským mýtem, vymezil v menší míře než dnes modré zóny jako uchranu místních a ostatní parkovací zóny zrušil.
A mýto by ty lidi nezatížilo? Navíc je to další systém, který by byl drahý na výstavbu a provoz a proč ho zavádět, když první systém - parkování - neplní regulační funkci jak má? Jak ZPS tak mýto mají stejný účel - omezit zbytné přesuny lidí po městě v autech. A pokud ten první není plně funkční, tak bych ho nejdřív upravil - po vzoru systémů jinde, které fungují, pokud to nebude stačit, tak bych teprve uvažoval o mýtném systému.
Tohle ale určitě vyřeší nový občanský zákoník, sice je to paskvil, ale umožňuje si zřídit trvalý pobyt jen na základě nájemní smlouvy, souhlas pronajímatele není nutný.
To, že je dnes potřeba souhlas pronajímatele, je mýtus. Stačí se zeptat jakéhokoliv advokáta. A přesun trvalého bydliště jednoduše není vždy možný - například následující:
- rodinu mám v Hradci Králové, kde jsou zóny, tam mám trvalé bydliště a přes víkend tam parkuji autem + pracuji v Praze a mám tu pronajatý byt, mám tu zóny, platím 36 tisíc za rok...
- využívám služební auto, ale jen pro služební účely (-> kartu nedostanu). Nicméně když se vracím ze služební cesty, zaparkuji před domem na periferii - proč bych jezdil do centra, kde má firma sídlo, a pak zase zpátky MHD
- jsem student z jiné země EU na výměnném pobytu, řekněmě na půl roku nebo na rok a chtěl jsem přijet do Prahy autem.
- ...
Navíc je dnes změna trvalého pobytu tak byrokraticky složitá (úřady, občanka, pas, řidičák, přepsat auto, doktoři, pojišťovny, banky, ...), že se na to spousta lidí vykašle (já bydlím v Praze už 8 let, a stále tu nemám trvalý pobyt jen a právě kvůli tomu).
Pravda, je třeba souhlas pronajímatele/majitele jen u podnájmů. Teď si nejsem jistý, jestli nový občanský zákoník zruší i toto.
V tom vídeňském parkovacím systému získá rezidentní kartu i: "persons who can demonstrate a vested interest in parking near the respective residence."
Mají tam i formulář v němčině, to už studovat nebudu, nicméně pro získání rezidentní karty mají evidentně ty pravidla měkčí, pro abonentní zase mnohem tvrdší. Takový systém by se mi líbil, nemám problém s tím, aby měl rezidentní kartu někdo, kdo tu reálně bydlí, ale nemá tu trvalé bydliště. Jen je potřeba počítat s tím, že někdo se může snažit získat rezidentní kartu, i když tady nebydlí a jen sem dojíždí, takže je to o nastavení pravidel, případně zveřejnění udělených výjimek (minimálně jejich počtu). Dobré by bylo, aby se naši radní poučili v zahraničí, kde to funguje.
Viděl bych to asi takhle:
1. Omezení počtu abonentních parkovacích karet systémem kritérií Vídeň
2. Zrušení zelených a oranžových zón, zavedení možnosti za jednorázový poplatek (např. přes sms nebo kupovaný stírací lístek v automatech v MHD) parkovat kdekoliv, kde je místo. Zrušení parkovacích automatů na chodnících.
3. Rozdělení města na logické okrsky, "ani velké ani malé", kde bude platit příslušná rezidentní/abonentní parkovací výjimka - karta.
To je asi první vlákno, kde musím s vlaknem souhlasit
Je mi to divné, ale proč ne Jde vlastně jen o kopírování vídeňského systému...
Blaueminence napsal:Nevím, jestli by to stačilo. Například kolem Výstaviště je i po zavedení zón v určité časy absolutní parkovací neschopnost, kdy ani 6 bloků od domu člověk většinou nemá šanci a kde to jen jde, se parkuje ve dvou (někdy i třech) řadách na jedné straně ulice... míst jednoduše není zdaleka dost ani pro místní (údajně cca 3x méně).
Tak pokud by Praha 7 mohla regulovat počet abonentních karet, tak by to rezidentům určitě pomohlo.
Někde jsem slyšel, že těch karet je v průměru zhruba trojnásobek oproti místům - bereme-li v potaz Prahu 7 jako průměr, a to se situace na Letné a poblíž Výstaviště liší dost markantně. Navíc místní městská policie tvrdí, že bez karty člověk smí parkovat ve druhé řadě (kde se přitom podle předpisů smí jen zastavit, nikoli stát), protože tam není nakreslená modrá čára. A dotyčného prý nesmějí odtáhnout, dokud nepřekáží ve výjezdu tomu, kdo odtažení požaduje. Dokud tedy policisté nebudou znát předpisy, nebude míst celkově dostatek a na radnicích nebude sedět povětšinou mafie, moc toho nevyřešíme.
Celkem zajímavě mají ekvivalent našich "modrých" zón řešený v Mnichově - od 8 do 19 parkování na automat (+ rezidenti zdarma), 19-23 jen rezidenti, 23-8 kdokoliv (možná se jednotlivé časy místo od místa liší, to nevím). Takže přes den může parkovat kdokoliv platící, večer rezidenti najdou místo a když nějaké zbyde, tak se tam na noc může postavit kdokoliv...
Celkem zajímavě mají ekvivalent našich "modrých" zón řešený v Mnichově - od 8 do 19 parkování na automat (+ rezidenti zdarma), 19-23 jen rezidenti, 23-8 kdokoliv (možná se jednotlivé časy místo od místa liší, to nevím). Takže přes den může parkovat kdokoliv platící, večer rezidenti najdou místo a když nějaké zbyde, tak se tam na noc může postavit kdokoliv...
Typicky německé řešení, takové složité Je pěkné, jak se to pokoušeli vyřešit, ale jsem pro jednoduchá řešení, navíc tohle neřeší problém rezidentů, co potřebují jezdit (a parkovat) třeba s dětmi během běžných pracovních hodin a stejně tak nepomůže někomu, kdo dělá noční směnu a domů přijede v devět (třeba v IT jsou noční směny často do 8. hodiny ranní). Proto bych do modré zóny pustil co nejméně "cizích".
Jo. Tak budeme mít radši modrou zónu, která je celý den poloprázdná a kdekoliv okolo zaparkovat nelze, protože místo prostě není. To mi jako řešení rozhodně nepřijde.
A pojíždění s dětmi to řeší - je tam parkovací automat (mimo to je vzdálenost do 2km ve městě rychlejší pěšky než autem). A noční směnu také - rezidenti parkují vždy zadarmo.
Je opravdu cílem snažit se mít modré zóny stále maximálně zaplněné? Já si to nemyslím. Pokud budou modré zóny vyznačeny v místech, kde lidé bydlí, mělo by tomu odpovídat i zatížení, jen nezbytně nutné, tedy pro potřeby rezidentů a jejich návštěv. Pokud tam za někým jedeš, je to ok, jestli tam jen necháš auto a jdeš jinam, je to problém a měl by se řešit systémově. To, že si někteří developeři postaví kanceláře s podzemním parkingem a pak tam nepustí ani soukromá vozidla zaměstnanců je obvyklý fakt, na kterém by se mělo stavět, tzn. stavíš kanceláře? Přispěješ městu na výstavbu parkovacích domů apd., které budou moci za rozumných podmínek využít návštěvníci byznys centra. Znám dobře Brumlovku a tam přesně tenhle princip zcela selhal, parkovalo se lidem kde se dalo, včetně chodníků a zeleně. Teď pozoruji stejné problémy v okolí Budějovické (mimo jiné kvůli výstavbě radnice MČ Praha 4, která též návštěvníkům žádné nové parkovací prostory nenabídla a ti zaplavují široké okolí). Samostatnou kapitolou jsou obchodní centra, která návštěvníky na dobré možnosti parkování lákají a je to služba, kterou pak ocení i drobní obchodníci v centru. Stejně by měli uvažovat i další podnikatelé, k nimž zákazníci vozidly putují, stejně tak by se měli o možnost parkování pro své zaměstnance starat i zaměstnavatelé. Rozdělení parkovacích zón na rezidentní a ostatní je podle mě naprosto v pořádku, město by mělo především podporovat, pomáhat takovému vývoji.
dobré by bylo, aby se naši radní poučili v zahraničí, kde to funguje.
Jen bych rad upozornil, ze toto vzdy nefunguje. Nektere zahranicni zakony a vyhlasky nepocitaji s mimoradne vyvinutou vychcanosti Cechu. Takovych pokusu uz tu bylo vice.
2 mrmarkus: Striktní rozdělení na rezidentní a jiné lokality snad může fungovat jen u satelitních městeček a sídlišť. Pokud se bavíme o žijícím městu (malé krámky v přízemí, firmičky, divadla a pod.), tak snad něco takového nechceme. Nebo ano?
Pokud budou modré zóny vyznačeny v místech, kde lidé bydlí, mělo by tomu odpovídat i zatížení, jen nezbytně nutné, tedy pro potřeby rezidentů a jejich návštěv.
To bych bral, ale stav v Praze je úplně jiný. Návštěva má dneska prostě "smolíčka" a nezaparkuje. Na modré zóně nesmí a jiné místo není. Kdo tam bude chtít bydlet, když k němu nikdo nemůže?
Na modré zóně může parkovat kdokoliv, ale musí mít jednorázový parkovací lístek do modré zóny, který nejde koupit jinde než na radnici, což je škoda.
O změně placení a výdeje lístků na nějaký inteligentnější pomocí sms nebo mobilní aplikace se mluví už pár let (přišel s tím Březina, možná už někdo před ním), ale nic se neděje, čeká se na nový systém, na kerém prý magistrát dělá. Parkovací automaty jsou taky přežitek, navíc se falšují lístky a je složité a časově náročné je kontrolovat. Existují systémy s online databází, kdy se kupuje parkovací lítek na SPZ, kontrolní auto projíždí ulici, kamera mu čte automaticky značky a hned vidí kdo parkuje neoprávněně. Je to mnohem levnější a účinnější způsob než když parkování řeší měšťáci (které za to musíme všichni draze platit). V normálních zemích parkování kontrolují aspoň civilní zaměstnanci, policii si platíme od něčeho jiného...
Ve Vídni mají parkovací lístky na krátkodobé stání, které se dají koupit jako lístek MHD v automatech a trafikách (nebo se platí pohodlně přes sms). Člověk na lístku vyznačí počáteční čas, může si ho dokoupit (přes sms na dálku), sms ho dokonce upozorní na blížící se konec zaplaceného stání.
Hlavně nemají zelené a oranžové zóny, dokonce ani vyznačené čáry na parkování. Nejsou totiž potřeba, zaparkují jen rezidenti, pár abonentů s výjimkou a zbytek všichni, kdo zaplatí euro za půl hodiny. Kdyby to tak bylo v Praze, IAD se výrazně zredukuje a cestovat po městě autem budou jen ti, co nezbytně musí (což je kýžený stav). Současně předpokládám, že respektovanost je ve Vídni mnohem vyšší než v Praze, možná i díky účinnější a levnější kontrole. Někde jsem viděl číslo, že v zelených a oranžových zónách je respektovanost pod 50%... a odtahy se dotují z daní, to je asi největší legrace.
Existují systémy s online databází, kdy se kupuje parkovací lítek na SPZ, kontrolní auto projíždí ulici, kamera mu čte automaticky značky a hned vidí kdo parkuje neoprávněně. Je to mnohem levnější
To by bylo pěkné, ale zase mi přijde ujeté muset zadávat při kupování lístku v automatu SPZku. Mimochodem, pracuji v IT a dělám odhady a nabídky, takový systém šajnuju na minimálně 100 mega (ano, možná by se to časem vyplatilo).
V normálních zemích parkování kontrolují aspoň civilní zaměstnanci, policii si platíme od něčeho jiného...
a ti civilní zaměstnanci to dělají dobrovolně, nebo je taky platí? Není to pak vlastně jedno?
a odtahy se dotují z daní, to je asi největší legrace.
nějakou dobu jsem pracoval pro firmu, která měla co do činění s odtahovými službami, tak se v tom trochu vyznám. Byl to velmi výdělečný podnik, v čem spočívá ta dotace? Jediný případ, který mě napadá, je odtažení auta, jehož majitel potom "nezaplatí", respketivě řeší věci jako věci osoba blízká, vzdálená, atd.
To by bylo pěkné, ale zase mi přijde ujeté muset zadávat při kupování lístku v automatu SPZku. Mimochodem, pracuji v IT a dělám odhady a nabídky, takový systém šajnuju na minimálně 100 mega (ano, možná by se to časem vyplatilo).
SPZ by se online registrovala při platbách přes sms a samozřejmě při vydání rezidentní karty a abonentní výjimky. Co by systém neodchytil by se teprve kontrolovalo fyzicky. Cena na pražském magistrátu je ve hvězdách...
a ti civilní zaměstnanci to dělají dobrovolně, nebo je taky platí? Není to pak vlastně jedno?
Ne, zadarmo to nedělají, ale nemají rizikové přirážky k platu ani se neinvestuje do jejich výcviku, aby potírali zločinnost v ulicích. Prostě jen kontrolují papírky za oknem a vypisují bločky.
nějakou dobu jsem pracoval pro firmu, která měla co do činění s odtahovými službami, tak se v tom trochu vyznám. Byl to velmi výdělečný podnik, v čem spočívá ta dotace? Jediný případ, který mě napadá, je odtažení auta, jehož majitel potom "nezaplatí", respketivě řeší věci jako věci osoba blízká, vzdálená, atd.
Myslel jsem tohle: „Odtahy nejsou výdělečná činnost. Město doplácelo za každé odtažení vozidla asi šest set korun. Není nadále možné, aby slušní Pražané dopláceli na službu těm, kteří nerespektují dopravní značení v ulicích,“ vysvětlil radní Lukáš Manhart (TOP 09), který má tuto problematiku ve své gesci.
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … dtahy.html
Praha 5 rozjede vlastní systém parkování. Pro místní bude zdarma
http://praha.idnes.cz/praha-5-spusti-vl … zpravy_bur
Od ledna bude fungovat pět parkovacích systémů. Společné zóny až za rok
http://www.metro.cz/od-ledna-bude-fungo … e-deje_row
Jen doufám, že ten nový systém bude něco inteligentního, např. podle vzoru Vídně.
Já zas doufám, že na začátku roku 2015 nepřijde nové zastupitelstvo s tím, že "tohle přece připravili ti před náma, tak to hodíme do kanálu a uděláme si během dvou let vlastní systém".
Já zas doufám, že na začátku roku 2015 nepřijde nové zastupitelstvo s tím, že "tohle přece připravili ti před náma, tak to hodíme do kanálu a uděláme si během dvou let vlastní systém".
To záleží na tom, kdo to vyhraje. Pokud nebude v koalici na MHMP TOP09, tak to na 99% půjde k ledu.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 … 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Zóny placeného stání (ZPS)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.452 s, vykonaných příkazů: 57.