Re: Zóny placeného stání (ZPS)
Celoměstský systém parkování chce Praha spustit od ledna 2015
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/c … -2015.html
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Zóny placeného stání (ZPS)
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 … 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Celoměstský systém parkování chce Praha spustit od ledna 2015
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/c … -2015.html
Parkování v Praze čekají změny. Magistrát chce omezit rezidentní zóny
http://praha.idnes.cz/parkovaci-zony-se … zpravy_zuf
Pražský deník 9.1.2014
Nové parkovací zóny Praha vyzkouší už v polovině roku
Celoměstský systém parkování definitivně spustí 1. ledna 2015. Pražané si zvolí typ parkovací karty podle potřeby
Praha – Magistrát včera konečně představil koncepci nového celoměstského systému parkování.
Je to dobrá zpráva především pro ty městské části, které ze zoufalství nad nedostatkem parkovacích míst pro vlastní rezidenty hodlaly ještě letos přikročit k vlastnímu nouzovému řešení. Podle resortně odpovědného náměstka primátora Jiřího Nouzy bude systém plně funkční úderem 1. ledna 2015. Na některých vybraných místech metropole však bude odzkoušen už v polovině letošního roku. Jak Pražský deník už dříve informoval a Nouza včera potvrdil, nové zóny by měly být funkčnější a vstřícnější nejen k rezidentům samotným, ale také k „přespolním“ řidičům. Ti budou moci pro příště parkovat v některých zónách, které jsou nyní, coby modré, určené výhradně rezidentům. Obyvatelé čtvrtí, kde budou zóny nově zavedeny, respektive nahrazeny novým systémem, pak dostanou možnost volby. Budou si moci vybrat mezi nákupem parkovací karty pro svůj automobil dle potřeby. Dražší, s platností
pro celou městskou část, případně levnější pro užší okolí svého bydliště.
Více parkovacích míst pro „přespolní řidiče“ i pro rezidenty. Tak by se v jedné větě dal shrnout cíl koncepce celoměstského systému parkovacích zón, kterou včera, po jednání se zástupci městských částí, představil náměstek primátora Jiří Nouza.
S definitivní platností má být za hranicí vnitřního městského okruhu spuštěn od ledna příštího roku. Na zkoušku ho ale řidiči pocítí už letos na konci léta a to zřejmě v některých lokalitách Prahy 4, 5, 6 a 8.
Méně modrých zón, nové „květinkové“
Na co se mají připravit?Vprvní řadě se některé stávající modré zóny v Praze 1, 2, 3 a 7, dosud plně nevyužívané rezidenty, promění na tak zvané zóny smíšené. To bude výhodné pro řidiče, kteří žijí v jiné části metropole, nebo mimo Prahu a do místa současné modré zóny dojíždějí, ať už za jakýmkoliv účelem.
„Rozhodně to ale nebude na úkor rezidentů,“ zdůraznil včera Nouza. Pro ty je zajímavá především další informace. Na parkování před svým domem, ve své ulici, či bloku od ledna 2015 ušetří. Tedy alespoň ti, kteří využijí novinku – tak zvané „květinkové“ zóny. Právě na ty hodlá magistrát po konzultacích s radnicemi rozdělit jednotlivé městské části.
„Každý rezident dostane možnost vybrat si, zda mu bude stačit levnější parkovací karta do květinkové zóny, tedy pro omezenou oblast v okolí bydliště, nebo dražší karta s platností pro celou městskou část,“ vysvětlil Nouza. Do celoměstského systému parkovacích zón by prý rád zapojil také komerční parkoviště. Vedle magistrátu by pro příště nad dodržováním pravidel celoměstského systému parkování měly dohlížet i samotné radnice. Ty budou finančně zainteresovány na výběru pokut od hříšníků, přičemž magistrát se nově stane odvolacím orgánem.
Aby se řidiči případnému postihu za špatné parkování mohli vyhnout, magistrát je plánuje informovat o množství volných parkovacích míst ve smíšených zónách, a to pomocí aplikace do chytrých mobilů, kooperující s jednoduchými čidly, instalovanými ve vozovce.
Magistrátní koncepci včera oficiálně přivítala radnice Prahy 6, které prý bez zavedení zón, o něž usiluje už pět let, hrozí kvůli otevření tunelu Blanka a metra A do Motola dopravní kolaps. Mluvčí Prahy 6 Adam Halmoši připomněl, že nadpoloviční většina obyvatel „šestky“ si zavedení zón přeje. „Dokonce až 83 procent obyvatel městské části má problémy s parkováním,“ uvedl mluvčí. Místostarosta Prahy 6 Jan Záruba ujistil, že magistrátní koncepce počítá s připomínkami Prahy 6 i dalších městských částí.
„Vítáme to. Jsme připraveni okamžitě začít aktualizovat náš projekt zón dle požadavků města a uděláme vše, aby zóny byly na přelomu srpna a září 2014 zavedeny,“ řekl Záruba.
„Každý rezident dostane možnost rozhodnout se, kterou parkovací kartu si koupí. Zda na celou městskou část, nebo jen na omezenou oblast.“ Jiří Nouza, náměstek primátora
Foto popis: PRVNÍ parkovací zóny se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. V současné době platí zóny pouze v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Nově by měly být pravděpodobně v oblasti uvnitř městského okruhu, přesné území ale ještě vymezeno není. Vlastní regulaci parkování chystají také radnice Prahy 5 a 8. V Praze 8 by měla platit od prvního čtvrtletí 2014, v Praze 5 zatím datum stanoveno není.
Chce se mi zvracet... já jsem doufal, že ten nový celopražský systém už nebude separovat oblasti, ale prostě Pražák bude moci parkovat v celé Praze. Zatím to vypadá, že jediná evoluce bude v tom, že bude méně modrých, a více oranžových/zelených.
Mluvčí Prahy 6 Adam Halmoši připomněl, že nadpoloviční většina obyvatel „šestky“ si zavedení zón přeje. „Dokonce až 83 procent obyvatel městské části má problémy s parkováním,“ uvedl mluvčí. Místostarosta Prahy 6 Jan Záruba ujistil, že magistrátní koncepce počítá s připomínkami Prahy 6 i dalších městských částí.
Tohle je taky perla, vsadím se, že na to, že většina obyvatel Prahy 6 chce parkovací zóny přišli otázkou "Máte problém s parkováním?"
Tam musí nějaká informace chybět. Proč by se jinak do toho cpal magistrát, aby pak řešili jen výběr mezi celou městskou částí nebo jen užším okolím svého bydliště, to si takhle mohly městské části rozhodnout samy bez magistrátu, k čemu ten pak máme? Takhle to vypadá jako typická ukázka rozhodnutí z kancelářské židle bez znalosti skutečných potřeb občanů - ti jaksi nežijí svůj život ohraničený hranicemi městské části, pohybují se po celé Praze. Tohle řešení by pomohlo tak maximálně zaměstnancům městské části, kteří se převážně pohybují jen po území své městské části. Jsem přesvědčený, že s nějakým celoměstským tarifem přijdou, jen se obávám, že si ho nechají také náležitě zaplatit.
Ideální by bylo, ve své části zdarma na modrých, v ostatních zdarma na oranžových a zelených.
"Ideální". Každý máme to slovo někde jinde. Pro mě je ideální městské mýto - platit za provoz vozidla ve městě. Mýtnými branami hlídat vjezd do oblasti i pohyb v ní, namátkově pak kontrolovat vozidly městské policie. Parkování řeší problém jen zčásti, my tu máme ale i problémy s pohybem vozidel, která parkují mimo městský systém - soukromé pozemky. Navíc by to umožnilo odlišný způsob tarifikace, jak prepaid, tak postpaid na základě změřených a účtovaných výkonů.
Tenhle systém může být dobrý, uvidíme ale konečnou realizace a detaily.
Nechápu volání po celoměstské zóně, takový systém by neměl vůbec smysl - každý by mohl parkovat kdekoliv bez omezení a všichni by platili stejně. Cílem by mělo být aby každý mohl zaparkovat kdekoliv a aby zaplatil podle toho odkud je - tedy aby existovala sleva pro rezidenty a ostatní platili "plnou cenu".
Jsem přesvědčený, že s nějakým celoměstským tarifem přijdou, jen se obávám, že si ho nechají také náležitě zaplatit.
A máte na mysli celoměstský tarif pro kohokoli nebo jen pro obyvatele Prahy?
Domníval jsem se, že modré zóny mají ulehčit parkování "v místě, kde bydlím" a ne udělit výhodu "občanu Prahy proti vidlákům z venkova".
Z tohoto pohledu mi přijde ohraničení na okolí bydliště rozumný přístup (pokud to bude levnější než celá oblast) - otázka je, jak se ty zóny budou definovat a kontrolovat. Obávám se, že to je téměř nerealizovatelné. Nechápu totiž rozdíl mezi obyvatelem Prahy z Bohnic a středočechem z Kralup, pokud chtějí zaparkovat na Praze 3. proč by jeden z nich měl mít nějakou výhodu?
Parkování a pohyb po městě vnímám jako dvě spojené nádoby, nelze regulovat jednu bez druhé a je třeba si stanovit nějaká ohraničení, včetně co je město a co není. Co je naprosto nutné jsou jiné sazby ve špičkách využití systému (jakéhokoliv) a mimo ně, dá se to pak vylepšit o průběžné vylepšování systému nějakým predikováním, ale to už není tak nutné. Řešit parkovací zóny bez regulace vozidel na soukromá parkoviště nepovažuji za šťastné a protože těžko někdo bude chtít systémy projit, je třeba si pomoci tím městským mýtem. Zvýhodnění obyvatel města by tam být mělo, jen to i v zájmu města, aby si občany udrželo.
Zvýhodnění obyvatel města by tam být mělo, jen to i v zájmu města, aby si občany udrželo.
Mám to chápat tak, že obyvatelé města budou zvýhodněni, tedy budou více jezdit IAD (i když jim u domu staví MHD), zatímco mimomestští budou znevýhodněni a budou "solit" (a to i když jinou možnost nemají)?
Můžete mi podrobněji vysvětlit, co Vás vede k těmto závěrům?
Dokud není dost parkovacích míst v některých oblastech dokonce ani pro místní, tak prostě není co řešit, i společná zóna pro celou Prahu by to tam dokázala dokonale popravit.
Stejně jako popravuje dopravu na krajích města dopravní zátěž, kterou generuje dojíždění za prací z okolních obcí a finance města registrace daňových poplatníků mimo město.
Nevím, ale "Celopražský systém" jsem si představoval trochu jinak. Např. (mimo P1) by mohli pražané parkovat kdekoliv.
Další variantou by bylo jednodušší získání parkovací karty (opět řekněme mimo P1) - a ne aby na P7 (a kdekoliv jinde) lpěli na trvalém bydlišti a současně zapsání vozidla na stejnou adresu. Na P8 stačí prohlášení majitele bytu a je to.
On je to opravdu docela problém pro:
1) Podnájemníky (kteří si prostě nechtějí dočasně měnit trvalé bydliště)
2) Ostatní (změna trvalého bydliště je pro mě jako podnikatele byrokratická - a spojená s celkem jistou návštěvou z FÚ)
3) Půjčená vozidla v rodině
4) Náhradní vozidla ze servisu
5) Služby (parkování řemeslníků)
6) Konkurence (řemeslník z Prahy 7 může nabídnout v dané městské části nižší cenu než řemeslník odjinud - divím se, že toto zvýhodnění ještě nikdo nenapadl u ÚHS)
7) Služební vozidla (povinnost doložit danění vozidla - což skoro nikdo nedělá)
Atd.
"Např. (mimo P1) by mohli pražané parkovat kdekoliv." Tak to ale není žádný parkovací systém ne? Jinak kdekoliv může kdokoliv zaparkovat samozřejmě už teď, ale musí za to zaplatit.
Jednodušší vydávání rezidentních karet pro podnájemníky proč ne, tak je to třeba ve Vídni. Jen je potřeba počítat s tím, že se to lidi budou snažit zneužívat a ten systém proti tomu zabezpečit.
Ad parkování řemeslníků - to jako že když řemeslník přijde pěšky nebo přijede na kole, tak mu to zakážeme, aby to neznevýhodňovalo konkurenci? To už by bylo trochu na hlavu...
...to jako že když řemeslník přijde pěšky nebo přijede na kole...
Tak to bych chtěl vidět
K nám řemeslníci chodí většinou pěšky (bydlím na Praze 1). Plynaři - kontrola kotle před sezónou, jsou tři ulice vedle, kominíci - místní - chodí taky pěšky. Pokud přijel někdo s dodávkou, tak měl lístek do modré zóny nebo parkoval na černo (jeho riziko). Problém tu ovšem bývá přes den vůbec zaparkovat, protože ulice je plná aut abonentů, kteří dopoledne přijedou, odpoledne odjedou...
V Praze mají abonenti automatický nárok na zlevněnou parkovací kartu, ve Vídni to tak vůbec není. A to je ten zásadní problém dopravy v Praze.
Já už se těším na to, až nám po zavedení zón začnou parkovat auta před garážemi, rozumějte u protilehlého chodníku. Už teď se mi to občas stává, a ono je docela problém z té garáže vyjet, když vám tam na délku zbývá půl metru. To mě dokáže vždycky tak naštvat a mívám silné nutkání při couvání obtisknout kouli do dveří toho auta. A pochybuji, že zrovna tady, by nám nakreslili nějakou zónu nebo dali zákaz stání.
Mě by asi zákazníci hnali, kdybych jim účtoval parkování, takže to odečítám ze svého zisku. A 2-hodinová parkovací karta za 120 Kč je pak docela znát.
A pokud si mám vybrat - raději pojedu k zákazníkovi, kde si vydělám o 120 Kč víc!
Praha 4 má zásadní připomínky k návrhu zón placeného stání
Praha 4 chtěla zavést zóny placeného stání od ledna 2014. Magistrát původní termín zrušil a nyní po dlouhých odkladech představil koncepci nového celoměstského systému parkování. Přichází však se zpožděním a má řadu nedostatků.
Těžko reformovat magistrát ze dne na den a tady to opět vypadá, že spoustu lidí mnohem více zajímá projekt ve smyslu změny věcí a subdodávek, než jaké bude mít výsledný systém skutečné přínosy. Viděl jsem to u openkradu, bezdrátové prahy, teď už si doufám občané lépe ohlídají, aby to podobně nedopadlo tady a ten systém měl šanci bez pochybností přežít déle.
Mě by asi zákazníci hnali, kdybych jim účtoval parkování, takže to odečítám ze svého zisku. A 2-hodinová parkovací karta za 120 Kč je pak docela znát.
A pokud si mám vybrat - raději pojedu k zákazníkovi, kde si vydělám o 120 Kč víc!
To je tvoje volba, nicméně se mi ještě nestalo, aby mě řemeslník odmítl kvůli tomu, že bydlím na Praze 1 - i když byl třeba mimopražský. Pokud nstal problém tak většinou v tom, že přes pracovní dny je modrá zóna plná dojížděčů, kteří mají (neopravněnou) slevu na parkování, jen aby si sem mohli dovést svůj zadek a smrdět mi před domem jak je rok dlouhý. Tihle lidé by měli platit přesně to co ten řemeslník, pak by nebyl žádný problém s parkováním, dopravou, zácpami ani se znečištěním ovzduší.
vlakno: Dělat restrikce vypadá jednoduše, ale tady je především třeba pochopit, co k tomu ty tvoje dojížděče vede. Něco vidět chceš a něco ne, tady především fatálně selhalo územní plánování města a teď se vytlouká klín klínem. Co já vidím, tak třeba v okolí Budějovické a Pankráce se s požehnáním města postavila spousta těžkých administrativních budov, město tím zcela rozbilo vztahy v oblasti a teď tam chce vrazit klín v podobě ZPS. Já jednoznačně vidím budoucnost v zapouzdření administrativních center do areálů / kampusů, kde bude zajištěna kvalitní dopravní obsluha (spolufinancovaná zřizovatelem/provozovatelem areálu), negativní vliv na rezidentní zástavbu pak bude výrazně snížen. Teď Praha roste na okrajích a co považuji za velké neštěstí, roste do šířky i za hranicemi, přitom lidí ve městě bude ubývat a už teď tu máme spoustu nevyužitého prostoru. Přitom Praze se velice nedaří přeměnit brownfieldy v novou zástavbu, no proč asi, když je tak snadné stavět na zelené louce. Je také třeba si uvědomit, že dnes jsou administrativní budovy plné externích spolupracovníků, kteří nemají přístup do podzemích garáží budovy, takže když přijedou vozidlem, zavedení ZPS bude tématem, konkrétně třeba v okolí Budějovické opravdu velkým tématem a dalším tématem bude logicky udivení místních, proč porostou ceny (měsíční paušály) na hlídaných parkovištích v okolí. Závěrem ještě jedna věc, ty bydlíš v centru, ale já jezdím každý den MHD z Modřan právě na Budějovickou a pravidelně stojím v dobytčáku na schodech. Je dost lidí, které za tohoto stavu věcí do MHD nedostanete.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 … 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Zóny placeného stání (ZPS)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.490 s, vykonaných příkazů: 56.