Re: Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Ten článek jsem moc nepochopil - důvodem zúžení přece byla snaha o snížení emisí hluku a zplodin, v článku se o nich ale nic nepíše a místo toho tam řeší, jak se (ne)změnila jízdní doba.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Magistrála (SJM) » Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ten článek jsem moc nepochopil - důvodem zúžení přece byla snaha o snížení emisí hluku a zplodin, v článku se o nich ale nic nepíše a místo toho tam řeší, jak se (ne)změnila jízdní doba.
Chystají se dvě studie dopravy na magistrále http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=037 … ;c=1335292
13. února 2010 0:00
PRAHA - Odborníci na silniční dopravu teď připravují nezávisle na sobě dvě studie, které mají říci, jak upravit provoz na magistrále, aby tato dopravní tepna přestala dusit centrum...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
Chystají se dvě studie dopravy na magistrále http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=037 … ;c=1335292
13. února 2010 0:00
PRAHA - Odborníci na silniční dopravu teď připravují nezávisle na sobě dvě studie, které mají říci, jak upravit provoz na magistrále, aby tato dopravní tepna přestala dusit centrum...Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
předpokládám, že zvýšená kvalita bydlení se pak promítne ve zvýšeném nájemném pro tam bydlící...
Ten článek je tak krátký, že stojí za to sem zkopírovat i zbytek:
Technická správa komunikací neuspěla ve čtvrtek se záměrem rozšířit Legerovu ulici ze tří na čtyři pruhy a dostala od dopravního výboru zastupitelstva úkol předložit koncepční řešení problému. Současně s tím vzniká už několik měsíců rozsáhlá studie na Útvaru rozvoje města. Ta má popsat řešení celé magistrály od Chodova až na druhý okraj Prahy.
Pražská Legerova ulice zůstane i po roce zúžená
Praha - Pražská magistrála v Legerově ulici zůstane i po roce zúžena na tři pruhy. Před měsícem zachování tohoto opatření doporučil zastupitelský výbor dopravy a úředníci z magistrátního odboru dopravy doporučení definitivně potvrdili, informoval o tom ředitel tohoto odboru Jan Heroudek. Podle něj v zataraseném pruhu vzniknou v budoucnu parkovací místa...
Dnes na výboru dopravy se probírala studie humanizace SJM. Oficiální čísla potvrdila zde dlouhodobě uváděná čísla:
Tranzit vně MO - vně MO: cca max 25% (tranzit vně PO - vně PO lim->0%
Vně MO - uvnitř MO: cca 50%
Uvnitř MO - uvnitř MO: cca 25%Tedy se potvrzuje, že MO bude mít na Magistrálu pouze omezený vliv.
Model dopravních vztahů ukázal, že magistrála funguje v území, jímž prochází jako hlavní obslužná komunikace. Tedy hlavně pro P4, P2, P1 a P7, ve kterých se nachází obrovská koncentrace pracovních příležitostí pro přilehlé oblasti města i pro region.
návazná diskuse na http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2084890
pamatuju dobu, kdy nebyl Nuselský most, tedy ani SJM. Provoz byl v 60. letech oproti dnešku minimální, na ulicích parkovala auta jen sem tam. Ale bez SJM ulice jako Táborská v Nuslích, či Bělehradská, Tylák, Italská, Baranova, Orionka a ulice a uličky na Novém Městě a Vinohradech byly snad provozem rušnější nežli dnes. Tenkrát se zato chodilo na Karlov na koupaliště a do Legerovy a Sokolské či na Fügnerák na procházky.
Stránky věnované zklidnění magistrály
Praha zahodila studii na zklidnění magistrály
V roce 2009 si nechal tehdejší pražský primátor Pavel Bém (ODS) vypracovat studii, jak zmírnit provoz na magistrále, po níž denně projede sto tisíc aut. Podle plánu by se magistrála zklidnila, aniž by došlo ke kolapsu dopravy. Poměrně rychle a levně. Ale magistrát ji smetl ze stolu a veřejnost s ní oficiálně neseznámil.
Praha zahodila studii na zklidnění magistrály ...
Praha zahodila studii na zklidnění magistrály
V roce 2009 si nechal tehdejší pražský primátor Pavel Bém (ODS) vypracovat studii, jak zmírnit provoz na magistrále, po níž denně projede sto tisíc aut. Podle plánu by se magistrála zklidnila, aniž by došlo ke kolapsu dopravy. Poměrně rychle a levně. Ale magistrát ji smetl ze stolu a veřejnost s ní oficiálně neseznámil.
Moc nerozumim tomu, jak chtějí zabránit kolapsu dopravy. Třeba semafor na křížení Jižní spojky a magistgrály sám o sobě kolaps zařídí. A zúžení magistrály taky. Navíc nevim kdo by se šel procházet na pěší zónu mezi dva ucpané směry magistrály.
Jojo, Praha vždycky něco zahazuje...pořád se dočítáme, že se bude zklidňovat magistrála, že se udělají tunely u Muzea a prd :-( A zase nejsou prachy, jako na nic :-( Ta SJM se fakt soudruhům nepovedla...sice byla dimenzovaná na méně aut, ale...středem Prahy? Jinak bydlím na Praze 4 a zúžení magistrály v Legerce moc nepodporuji....pěkně se nám to tu štosuje....aspon, že opravily 5. května, fakt je to znát :-)
(Ne) Funkčonosť SJM je potrebné vnímať v jej pôvodnom kontexte, t.j. v kontexte ZÁKOS-u.
Takže by sme sa mali tešiť, že sa nepostavilo viac.
Takže by sme sa mali tešiť, že sa nepostavilo viac.
No to rozhodně. Stačí se podívat do návrhu směrného územního plánu z roku 1964, co nás mohlo čekat v roštovém systému tří SJM a dvou tangent. Obzvláštní lahůdkou je I. SJM (MÚK Smíchov - Újezd - tunel pod Petřínem a hradem - výjezd U Prašného mostu - dvojMÚK Prašný most) a jižní tangenta (MÚK Smíchov - MÚK Botanická zahrada - tunel - kompletní čtyřlístek JAT/II. SJM na Karlově - jižní hrana Vinohrad nad Nuselským údolím - do Vršovic). O radiálách přes zbouraný Žižkov ani nemluvím.
Mohu požádat o postup, jak zobrazit ten návrh? (V IE to už vidím... díky Kasme :-)
No jasne, soudruzi meli pekne napady.....o tom ZAKOSu jsem leccos cetl.....nastesti se vsechno nepovedlo postavit.... Jinak asi opravdu v nejblizsich 10 letech se SJM asi nezklidni, jak to tak vypada :-(
Chtěl bych jen připomenout, že "roštový systém" magistral a tangent není výmysl 50 let, ale předválečných architektů a pražských radních, kteří se vzhledli v řešení komunikací New Yorku.
Tak první stavbou II.SJM bylo rozšíření Hlávkova mostu v 50.letech.
to už tu dlouho nebylo
Radnice Prahy 4 chce začít zklidňovat magistrálu již v příštím roce
Pavel Švec, Pavel Švec 16. listopadu 2011 7:20
Radnice Prahy 4 chce začít jednat o magistrále a chce, aby se začala zklidňovat už příští rok. Městské části, přes něž vede, se roky nejsou schopny domluvit, co s ní, a magistrát ji chce předělat až po dokončení okruhu. "Čtyřka" chce nyní společně sepsat konkrétní kroky ke zklidnění magistrály.
http://praha.idnes.cz/radnice-prahy-4-c … -zpravy_ab
Je to takové plácnutí od zastupitelů MČ Praha 4, pokud jezdíte po magistrále, tak víte, že v kombinaci se snížením rychlosti na 50 Km a novým povrchem je situace a hlučnost nadmíru lepší a proto se nebudou realizovat žádné skleněné tubusy apod. Vize na zklidnění magistrály, které byly několikrát v měsíčníku Tučňák uvedeny, jsou pěkné a všichni je zřejmě na čtyřce podporujeme, ale skutečně dříve než po dostavbě okruhu k žádnému snížení pruhů dojít nemůže, to byl byl nový spořilovský masakr:-)
fakt, ze efekt toho noveho asfaltu je v aute znatelny
Je to takové plácnutí od zastupitelů MČ Praha 4, pokud jezdíte po magistrále, tak víte, že v kombinaci se snížením rychlosti na 50 Km a novým povrchem je situace a hlučnost nadmíru lepší a proto se nebudou realizovat žádné skleněné tubusy apod. Vize na zklidnění magistrály, které byly několikrát v měsíčníku Tučňák uvedeny, jsou pěkné a všichni je zřejmě na čtyřce podporujeme, ale skutečně dříve než po dostavbě okruhu k žádnému snížení pruhů dojít nemůže, to byl byl nový spořilovský masakr:-)
Myslíš ty studie, že se to stáhne na jeden pruh v každém pruhu a uprostřed bude pěší zóna, na které se budou procházet maminky s kočárkama mezi dvěma kolonami aut? To nechápu jak může někdo podporovat. To je úplná blbost.
Přesně tak, ale studie jsou různé. Je celkem jedno, jestli bude uprostřed minipark a bude se tam prohánět maminka s kočárkem, faktem zůstává, že magistrála se prostě do budoucna v ulici 5 května zúží (minimálně od nájezdu z Pankráce po Nuselský most). A kdo to podporuje? Zřejmě všichni kdo bydlí v okolí. Kdybych dojížděl do práce z Jižního města nebo moje značka obsahovala esko, mluvil bych asi jinak...něco v tom smyslu, co si to na té čtyřce dovolují:-)
Domnívám se, že je to taková "silniční evoluce", jako tomu bylo u spojky. Po dostavění jižní části R1 se odklonili kamiony a má úvaha je taková, že po dostavění části MO se prostě magistrála minimálně v tomto úseku zúží.
Lepší sekce tu asi není:
http://www.ccea.cz/image/projects/ccea/ … straly.jpg
WORKSHOP:
Vize pražské magistrály, s výstavou věnovanou historii této pražské tepny.
Cílem této akce není jen hledaní odpovědí, jak vyřešit magistrálu, ale svojí účastí podpořit debatu mezi občanskýma iniciativami a úředníky, která v každodenní praxi - velice často i přes shodné cíle - stojí na opačných stranách.
Workshop bude probíhat od čtvrtka 08. 12. do soboty 10.12. 2011
v CCEA Lobby, Karolíny Světlé 31, Praha 1, 110 01 Praha 1
Program:
Čtvrtek 8.12.2011 - Potenciál pražské magistrály - moderuje Igor Kovacevic
- 16h00 - zahájení workshopu za účasti Ing.arch. Dominik Aleš – URM urbanista, historie magistrály, Ing. Václav Malina – dopravní inženýr, Ing.arch. Tomaš Cach – nezávislý urbanista, Ing.arch. Václav Škarda – architekt ATLIER K2, Ing. Karel Hák – URM vedoucí odboru dopravní infrastruktury, Ing. Vladimír Kadlec – TSK - oddělení rozvoje dopravního systému a BESIP
- 17h00 - diskuse za účasti občanů a občanských organizací
Pátek 9.12.2011 - Talk at five - moderuje Osamu Okamura
- 17h00 - diskuse na téma spolupráce samospráv a občanských iniciativ za účasti úředníků, občanských organizací a občanů
Vit Masare – Auto*Mat, Jarmila Johnová – Pražské matky, Kateřina Vídenova – Letná sobě, Tomáš Vích – Praguewatch, Ing. Jíří Vesely – radní pro dopravu Prahy 1, Ing.arch. Petra Šandová – vedoucí oddělení územního rozvoje Praha 2, Miloslava Vitásková – vedoucí odboru dopravy Praha 7
Sobota 10.12.2011 - Sobotní brunch
- 14h00 - diskuse u společného oběda oběd od umělce Tomáše Uhnáka
- 15h00 - magistrála očima dětí – přijďte s vašimi dětmi kreslit a malovat nové vize
Praha uvažuje o tom, že v létě na zkoušku zúží magistrálu v každém směru do dvou jízdních pruhů. Úprava by se měla týkat úseku mezi Spořilovem a Argentinskou ulicí. Město totiž stále hledá způsob, jak hlavní tah Prahou zklidnit. Tímto krokem chce magistrát v praxi zjistit, jak se změna odrazí v chování řidičů.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-planuje-zuz … zpravy_sfo
loni jí zúžil nuselák a oprava povrchu k Pankráci a letos se plánuje oprava dále k Jižní spojce
od Hiltnu je stejně dvoupruhová...
v létě toho stejně moc neotestují, když je půl Prahy pryč...
to jsem na to zvědav
v létě toho stejně moc neotestují, když je půl Prahy pryč...
To je přece pointa. Tak zvaně nezávisle se prokáže, že to zúžení nepřineslo žádné zásadní negativní efekty, a tudíž zůstane natrvalo. A napřesrok takto kvalitně město otestuje zúžení na jednopruh.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Magistrála (SJM) » Zklidnění magistrály a zúžení Legerovy
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.115 s, vykonaných příkazů: 83.