Re: Most Svatovítská a okolí
navazuje na předešlé vlákno http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=8763#p8763
ale rozdělené vlákno
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Most Svatovítská a okolí
navazuje na předešlé vlákno http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=8763#p8763
ale rozdělené vlákno
Ono bude co překládat, tady jsem našel dvě starší fotky zpod mostu
http://derilin.sweb.cz/_2009_02_14_854.jpg
http://derilin.sweb.cz/_2009_02_14_859.jpg
Dobrý den příznivci a zájemci o MO.
Nejsem stavař a tak mne zaráží, že mostovka u nově budovaného mostu Svatovítská nebude podle dnešních fotografií ležet na "ložiscích", ale přímo na hranách opěr. Jak se prosím bude řešit pohyb mostovky? Víte o tom někdo něco více?
Děkuji
Apimen
to Apimen:
je to tak, že mostovka je na úložných prazích uložena na vrubových kloubech, které jsou zajištěny rozpěrákovými trny (ty budou tam jak jsou ted ty černé chráničky) a zajišťujou rozepření úložných prahů spodní stavby.... snad sem to napsal srozumitelně
No von bude taky most širší než delší...
děkovat není třeba, všichni sem píšeme rádi
takovou to novou zprávou akorát natěšíte ostatní a po otevření je tam "jen" děkuji .... :)
a ne nějaký úžasný aktuální postřeh
Na mostě Svatovítská - je vyarmovaná spodní vrstva, osazeny kotevní bloky prp předpínání a pokládají trubky (ocelové husí krky) pro předpínací výztuž.
Dneska už se taky předepíná všechno... Na to jak je ten most krátký. Ale aspoň je to jen taková slabá deska.
Ta předpínací výztuž je zajímavá. Já myslel, že se natáhnou kabely skrznaskrz (a pak se to napne). Ono je tam ale dvakrát víc kabelů než těch kotevních bloků. Jeden konec jde vždycky skrz a druhý zatím trčí ven http://derilin.sweb.cz/_2009_10_16_255.jpg
Co jsem viděl, tak se to tak dělává...
kabel je ukotven v betonu tím "roztřepeným" koncem a druhý se protáhne ven. Tady je zajímavé, že kabely vedou téměř přes celý most... jinde je třeba jen přes dvě třetiny délky...
Ještě jsem to neviděl, tak jsem se poučil.
Znám klasické předpínání - průchozí svazek jednotlivých drátů na jední straně ukotvený, z druhé napínaný.
Tady je lano (vinuté), na konci rozpletené a zahnuté konce drátů jednotlivě vevázané do výztuže.
Oproti tomu "klasickému" to asi je účinnější, díky napínání z obou stran.
Řekl bych, že hlavní předností tohoto uspořádání je to, že mohou být lana rovnoměrněji rozmístěna, resp. blíž k sobě. Protože jednak je omezující minimální vzdálenost kotev na krajní hraně betonu a jednak jak tam jsou ty trny nad podporou, tak by lano do konce ani protáhnout nešlo.
Jinak je jedno, ze které strany se do lana vnese předpínací síla (viz. akce a reakce...). Výsledný efekt (tedy to, že v desce mostu vznikne po natažení lan napětí, které se odečte od napětí od budoucího zatížení) se tím nemění. Ale tuto variantu s ukotvením lana přímo do betonu jsem ještě taky neviděl a skoro bych nevěřil, že se to nevytrhne
Ještě drobný postřeh: Na bednění, tam kde jsou lana vytažena ven, je vidět, jak jsou vedena pod úhlem (půdorysně). Čili buď je mostovka šikmo vzhledem ke stěnám opěry a tedy i k železniční trati, nebo jsou lana šikmo proto, aby se z protějších stran navzájem vyhla (což je asi blbost ).
jen pro doplnění:
- zde je použito tzv. pasivní kotvení a to konkrétně cibulová kotva - lana se rozpletou a vypadá to jako "cibule" http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
- toto ukotvení je velmi dobré protože se kotví na větší loše něž kdyby bylo ukotvení pasivní, protože se to ukotví na větší ploše a pokud porovnáte předpínací napětí +- 1700MPa a pevnost betonu 30-40Mpa tak.....
- tlouštka betonové desky je +-700mm
- napočítal jsem 19 lan předpínací výztuže
to pegodlas:
- předpínací výztuž je rovnoběžně s osou mostu ale most má šikmou desku
To Mar3ek:
když jsi v tom vysvětlování - jakou funkci mají ty "vinuté pružiny" kolem kotvení? Domýšlím se, že mají chytit příčné síly, něco jako třmínky nebo ovinutí u kruhového sloupu, je to tak?
to Jenik:
přesně tak pomáhá zachytit příčné síly, které vznikají od předpětí, aby se to "neroztrhlo" (v extrému - nedrtil beton)
Ešte jedna dopňujúca otázka - na čo slúžia tie čierne husie krky?
Ešte jedna dopňujúca otázka - na čo slúžia tie čierne husie krky?
Jestli myslíš tyhlety http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html tak ty jsou na zainjektování předepnuté výztuže.
Ešte jedna dopňujúca otázka - na čo slúžia tie čierne husie krky?
Jestli myslíš ty tenké, co jdou z těch stříbrných...
tak po předepnutí kabelů uvnitř stříbrných krků, se pomocí černých krků stříbrné zaplní...
včera přibyla na severní straně nájezdová rampa(beton panely), uřízli plot a začalo se se zavážením prostoru za severní opěrou
...příprava na betonáž, která vypukne v sobotu v sedm ráno (to jako zítra)
tak doufám, že se tam dopoledne sejdeme...
...příprava na betonáž, která vypukne v sobotu v sedm ráno (to jako zítra)
tak doufám, že se tam dopoledne sejdeme...
A jak to víš, já jsem to právě přinesl jako novinku přímo z místa
kasme napsal:...příprava na betonáž, která vypukne v sobotu v sedm ráno (to jako zítra)
tak doufám, že se tam dopoledne sejdeme...
A jak to víš, já jsem to právě přinesl jako novinku přímo z místa
OT: mám své zdroje (a IC to není - narážka na přispěvek "z Letné")
příště třeba budeš první ty :)
Je dobetonováno. V 16:04 dopadly poslední kapky betonu ;-)
protihluková stěna je jen provizorní? nebo po stavbě bude jen dřevěná výplň vyměněná?
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.JPG.html
asi jak se bude místním líbit
a nebo až se vymění dlažba za asfalt...
auta i tramvaje budou jezdit blíž k domům
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Most Svatovítská a okolí
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.389 s, vykonaných příkazů: 88.