Re: Metro - trasa D
změna trasy linky D : http://zpravy.idnes.cz/planovane-metro- … _praha_itu
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - trasa D
změna trasy linky D : http://zpravy.idnes.cz/planovane-metro- … _praha_itu
Dárek pro Pražany, metro D za dva roky
Praha - Hlavní město slibuje zahájení stavby v roce 2011, metro A se začne prodlužovat ještě letos. Opozice tvrdí, že termíny není možné dodržet a akce se opozdí.
Ten termín 2011 zahájení skutečně stihnout asi možné není, ale pokud bude projekt PPP připraven dobře, může se na prvním úseku jezdit dva roky po zahájení prací. Kéž by to Praze vyšlo...
Podle informací, které jsem našel k prodloužení trasy A směrem na letiště to vypadá, že tunely budou ražené již od Dejvické. Přitom se krásně nabízí možnost, aby až někam na Veleslavín (3,5 km) byl tunel hloubený pod Evropskou. Je jasné, že by to zde asi velkým způsobem zkomplikovalo dopravu, na druhou stranu by úspory byly nezanedbatelné... co myslíte?
Omluva - toto patří do jiného vlákna :-(
Původní plány počítaly s hloubenými tunely, alespoň kus od Dejvické, nebo ne ? Během stavby Blanky uzavřít ještě Evropskou by bylo asi veselé...
Na metrowebu se psalo cosi o kompletní rekonstrukci vrchní desky stanice Dejvická, které by se mohlo zfouknout při tom. Ale už je to dlouho, co jsem to četl... To by znamenalo také přerušení provozu.
Zadavatel se často v prvním odhadu ceny splete
Praha - Dopravní podnik vyřadil z tendru na projekt trasy metra D firmu Mott MacDonald. Společnost nabídla ze tří uchazečů v soutěži na projekt metra D nejnižší částku. - „Přesně to...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=204 … ;c=1250136
Kdo nechce čekat na plné znění tak zde:
"Jste laciní, zakázku nedostanete"
Dopravní podnik vyřadil z tendru na plán metra D nejlevnější firmu. V soutěži zůstaly jen dvě firmy vlastněné stejným majitelem.
http://hn.ihned.cz/c1-38183890-jste-lac … edostanete
"Jste laciní, zakázku nedostanete" http://hn.ihned.cz/c1-38183890-jste-lac … edostanete
Se nám z HN stal pěkný bulvár. Nepodložené informace, nesmyslné informace, neustálé papouškování již popřených věcí, logické nesmysly... Ne že bych za tou cenou nečul nějakou levárnu, ale: A) Kačerům nevěřím ani slovo, ti by nám vyprojektovali něco úžasně levně alternativního, B) věta "DRAHÉ METRO. Trasa D se ještě nezačala stavět a už se ví, že bude dražší. Dopravní podnik totiž vyřadil nejlevnějšího projektanta" jest příkladnou ukázkou "práce" s informacemi.
A že to SUDOP a Krtkoprojekt projektují furt dokola už asi 15 let, takže to mají ze 3/4 hotový, je snad taky všeobecně známo.
Prochaine napsal:"Jste laciní, zakázku nedostanete" http://hn.ihned.cz/c1-38183890-jste-lac … edostanete
Se nám z HN stal pěkný bulvár. Nepodložené informace, nesmyslné informace, neustálé papouškování již popřených věcí, logické nesmysly... Ne že bych za tou cenou nečul nějakou levárnu, ale: A) Kačerům nevěřím ani slovo, ti by nám vyprojektovali něco úžasně levně alternativního, B) věta "DRAHÉ METRO. Trasa D se ještě nezačala stavět a už se ví, že bude dražší. Dopravní podnik totiž vyřadil nejlevnějšího projektanta" jest příkladnou ukázkou "práce" s informacemi.
A že to SUDOP a Krtkoprojekt projektují furt dokola už asi 15 let, takže to mají ze 3/4 hotový, je snad taky všeobecně známo.
už se to tady diskutovala vícekrát. Pokud někdo o dané problematice něco detailnějšího ví, tak zjišťuje, že naprostá většina informaci od novinářů (nejen HN) jsou nesmysly a propaganda. Prostě bud blbci nebo žumpa. Sorry pro pár vyjímek, ale ted si nemůžu vzpomenout..
Pokud chcete informaci kvalitní , tak snad odborný tisk či internet a WEBy jako třeba tento - díky !
Příprava trasy D se zdrží, úřad zkoumá tendr
Praha - Výstavbu nové trasy metra D doprovázejí hned od počátku potíže. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž dočasně zakázal pražskému Dopravnímu podniku oslovit vítězného projektanta...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=216 … ;c=1257585
Nová informace na základě změn územního plánu:
Odborníci Útvaru rozvoje města se také například odklonili od záměru budovat novou trasu metra D, jíž mají využívat obyvatelé Krče, Libuše a Písnice, z centra směrem na Žižkov. Podle nynějšího návrhu se má tunel podzemní dráhy z hlavního nádraží stočit směrem na západ a skončit na náměstí Republiky.
"To proto, že kdyby ´déčko´ vedlo na východ na Žižkov, neexistovala by přestupní vazba na metro B. Tou má být v budoucnu právě stanice Náměstí Republiky," řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Přestup na ´céčko´ zajistí stanice Hlavní nádraží a Pankrác, na ´áčko´ budou lidé přestupovat na Náměstí Míru.
Novinkou metra D je i nová stanice na opačném konci trasy v Písnici. Původně se uvažovalo o konečné u tržnice Libuš, nyní je jasné, že metro pojede ještě o stanici dál, až ke staré benešovské silnici, kde bude postaveno depo a nová konečná.
Příprava trasy D se zdrží, úřad zkoumá tendr
Praha - Výstavbu nové trasy metra D doprovázejí hned od počátku potíže. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž dočasně zakázal pražskému Dopravnímu podniku oslovit vítězného projektanta...Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=216 … ;c=1257585
Praha vyřadila zájemce o stavbu metra, byl prý moc laciný. Teď ho musí vrátit do hry
Zpochybněnou zakázku na vyprojektování trasy D musí pražský dopravní podnik rozhodnout znovu. Vrátit uchazeče do hry nařídil antimonopolní úřad...
na ČRo jsem zaslechl, že je nějaký problém s "tendrem"...
Problém s tendrem je, ale na D.
Brno 10. března (ČTK) - Pražský dopravní podnik (DPP) zřejmě chyboval v zakázce s předpokládanou cenou půl miliardy korun týkající se stavby první etapy nové trasy metra D. Neoprávněně z tendru vyřadil společnost Mott MacDonald Praha, která nabídla nejnižší cenu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) proto zrušil rozhodnutí DPP o vyloučení firmy z tendru a nařídil ji vrátit do soutěže. ČTK to dnes řekl předseda úřadu Petr Rafaj. Proti verdiktu ÚOHS se může DPP odvolat právě k Rafajovi.
"Zadavatel vyloučením uvedeného uchazeče porušil zákon o veřejných zakázkách," uvedl Rafaj. Svým postupem tak mohl podnik podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, dodal.
Dopravní podnik v tendru hledá firmu na zpracování projektové dokumentace pro územní a stavební řízení a výkon autorského dozoru na stavbu části trasy D. Zakázku vyhlásil loni v květnu.
Dopravní podnik firmu z tendru vyloučil, aniž by uvedl, z jakých důvodů považuje zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny za neopodstatněné. Podle antimonopolních úředníků také neuvedl, z jakých důvodů firma nesplnila kvalifikaci a z jakých důvodů neprokázala splnění části kvalifikace subdodavatelem.
První etapa trasy D bude zahrnovat deset stanic z Písnice až na náměstí Republiky. Nová trasa metra by měla být dlouhá téměř 11 kilometrů, podnik předběžně odhaduje náklady na 30 miliard až 35 miliard korun.
Antimonopolní úřad vrátil do hry příliš levný návrh na stavbu pražského metra.
http://zpravy.idnes.cz/antimonopolni-ur … _praha_lpo
Antimonopolní úřad vrátil do hry příliš levný návrh na stavbu pražského metra.
http://zpravy.idnes.cz/antimonopolni-ur … _praha_lpo
zjevně máme odborníky na stavby všude.
Na antimonopolním úřadě, na soudech i v ulici v holešovičkách. nebylo by přece jen jednodušší a levnější, kdyby metro investovala, stavěla i provozovala soukromá firma za vlastní peníze ?
zjevně máme odborníky na stavby všude.
Na antimonopolním úřadě, na soudech i v ulici v holešovičkách. nebylo by přece jen jednodušší a levnější, kdyby metro investovala, stavěla i provozovala soukromá firma za vlastní peníze ?
Není to už trošku demagogie?
To by se mohlo v tomhle duchu napsat :
"Nebylo by přece jen jednodušší a levnější, kdyby BLANKU investovala, stavěla i provozovala soukromá firma za vlastní peníze ?"
obr napsal:zjevně máme odborníky na stavby všude.
Na antimonopolním úřadě, na soudech i v ulici v holešovičkách. nebylo by přece jen jednodušší a levnější, kdyby metro investovala, stavěla i provozovala soukromá firma za vlastní peníze ?Není to už trošku demagogie?
To by se mohlo v tomhle duchu napsat :
"Nebylo by přece jen jednodušší a levnější, kdyby BLANKU investovala, stavěla i provozovala soukromá firma za vlastní peníze ?"
já jsem pro, dálnice v řadě zemí stavějí a provozují soukromé firmy a funguje to dobře.
Dobře, demagogicky zjednoduším. Na výstavbu a údržbu silnic (né jen dálnic) je ročně potřeba 100 000 000 000Kč. Přiměřený zisk (zadarmo ani kuře nehrabe) 20%, to je 120miliard. V ČR registrováno 1 000 000 vozidel. Takže každé vozidlo dá ročně 120 000Kč.
Osobních automobilů bylo k 31.12.2008 registrováno 4 423 370 ks
zdroj: http://www.periskop.cz/cz/clanky/pocet- … 4-milionu/
Aktuálny stav s nákladnámi bude trošku viac, tipujem okolo 7m
Ešet by to chcelo, koľko hodí spotrebná daň z benzínu a nafty.
Osobních automobilů bylo k 31.12.2008 registrováno 4 423 370 ks
zdroj: http://www.periskop.cz/cz/clanky/pocet- … 4-milionu/
Aktuálny stav s nákladnámi bude trošku viac, tipujem okolo 7mEšet by to chcelo, koľko hodí spotrebná daň z benzínu a nafty.
Spotřební DAŇ s tím nemá nic společného. Pokud to bude provozovat soukromá firma, tak na daně rozhodně nedosáhne. Daně jsou příjmem státu do celkového rozpočtu a to bez další specifikace odkud přišly a kam mají jít výdaje. Prosím neplést dohromady daně a náklady, to spolu skutečně nijak nesouvisí.
Slavnostní otevření neexistující linky metra D http://www.prazanezamhd.kvalitne.cz/otevrenimetra.html
Kdy: 21. března 2010 od 14.00 do 15.00
Kde: u výstupu ze stanice metra Kačerov
Program:
- přečtení požadavků Pražanů a Pražanek za MHD při příležitosti otevření linky metra D
- seriozní lidový bavič, Ladislav Čumba, přiveze zákládní kámen z Červeného vrchu
- Ondřej Kobza, happeningář za jinou Prahu, zajistí telefonní spojení s horou Mount Everest
- vystoupení odborníka/ce na MHD v Praze
- jízda metrem D v den otevření pro občany a občanky v podstatě zdarma
Iniciativa za MHD „otevřela“ neexistující trasu D pražského metra
21. března 2010 16:53
http://zpravy.idnes.cz/iniciativa-za-mh … _praha_ban
Dopravní podnik opět vyloučil nejlevnější firmu na stavbu metra D
PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy znovu vyřadil společnost Mott MacDonald ze soutěže o zpracování projektové dokumentace a dozor na stavbu první etapy nové trasy metra D. Uvedl to týdeník Ekonom s odvoláním na ředitele firmy Mott MacDonald Jiřího Petráka a zdroj z pražského magistrátu. DPP firmu vyřadil už loni na podzim. Přesto, že firma nabídla nejnižší cenu...
V příštím týdnu by vedení DPP mělo projednat materiál, doporučující k dalšímu sledování variantu výstavby, provozu a údržby linky metra D formou PPP.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - trasa D
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.205 s, vykonaných příkazů: 81.