Re: Zóny placeného stání (ZPS)
To asi nebude v modrých zónách ale v oranžových.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Zóny placeného stání (ZPS)
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
To asi nebude v modrých zónách ale v oranžových.
problém SMS je ,že z ní konečný poskytovatel vidí 48-52 procent... to by chtělo jiný systém (něco jako teď rozjíždí globus..) ale tam je zas problém s distribucí těch telefonů.. člověk si asi nevybere
Praha 5 zavede příští rok modré parkovací zóny. Nejdřív na Smíchově
Hana Rojková 9. listopadu 2011 20:51
Praha 5 bude mít zóny placeného stání. Městská část si na konci léta nechala vypracovat analýzu, která ukázala, že současná situace je katastrofální. Místním zabírají parkovací místa lidé, kteří na Smíchov dojíždějí do práce.
Na Smíchově zřejmě vzniknou placené parkovací zóny
13. 12. 2011 16:35, autor: ire
Praha – Obyvatelé centra Smíchova a části Košíř budou zřejmě už od příštího podzimu parkovat v placených zónách. Návrh dnes schválilo zastupitelstvo. Zavedení zón musí nyní posoudit pražský magistrát, řekl Luděk Sefzig z tiskového oddělení Prahy 5. Podle analýzy, kterou si radnice nechala zpracovat, vznikne 7 500 parkovacích míst. Za parkovací kartu zaplatí místní obyvatelé 700 korun ročně. Regulaci parkování zvažují i další městské části.
Praha 4 uvažuje o novém systému parkovacích zón, chce je hlavně u metra
sfo 2. ledna 2012 18:13
Nový systém parkování by na svém území ráda zavedla Praha 4. Šlo by o smíšené parkovací zóny podle nového modelu, ušitého na míru právě čtvrté městské části. Zavedené zóny by začaly fungovat nejprve podél trasy metra C od Vyšehradu po Kačerov, kde je problém s parkováním největší.
http://praha.idnes.cz/praha-4-uvazuje-o … zpravy_sfo
P ř í l o h a
k usnesení Zastupitelstva městské části Praha 4 č. 7Z-39/2011, ze dne 14. 12. 2011
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koncepce dopravy v klidu na Praze 4
Problematika dopravy v hlavním městě Praze je dlouhodobým problémem. Na jedné straně k tomu výrazně přispívá neustálý nárůst dopravních prostředků a na straně druhé, limitující kapacita již zastavěného prostoru. Jednotlivé městské části hl. města Prahy hledají v rámci svých možností a teritoriálního uspořádání svých obvodů co nejobjektivnější způsoby řešení. Nejinak je tomu na území Prahy 4.
http://praha4.cz/path/search/lang/zdroj … 1699412117
Praha 5 chce mít placené parkování
Na Smíchově a v některých částech Košíř budou zavedeny zóny placeného stání. Rozhodli o tom zastupitelé Prahy 5 na svém posledním jednání v roce 2011. Městská část chce tímto způsobem bojovat s nedostatkem parkovacích míst pro své obyvatele a se zhoršujícím se životním prostředím. O návrhu na zavedení zón rozhodne v nejbližší době magistrát.
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava … ovani.html
O parkovací zóny se hlásí další pražské čtvrti, mohly by být na podzim
Adéla Paclíková 10. ledna 2012 19:09
V Praze na podzim přibudou další placené parkovací zóny. Řidiči je najdou v části Prahy 6 a 5 a také na Jarově v Praze 3. O zavedení modrých zón uvažuje i čtyřka, zejména u stanic metra, a desítka, která o nich chce nechat rozhodovat místní obyvatele.
http://praha.idnes.cz/o-parkovaci-zony- … zpravy_sfo
Parkovací karta na všechny modré zóny v Praze? Starostové jsou proti
Eva Brendlová 12. ledna 2012 17:34
Pražané se stále častěji obracejí na magistrát, aby začal vydávat jednotné parkovací karty pro všechny části Prahy, kde platí modré zóny. Nápad ale odmítají jednotlivé radnice. Těm vadí, že by to do ulic přivedlo další auta a systém regulace dopravy by ztratil smysl. Magistrát jejich rozhodnutí respektoval.
Radní schválili nařízení, které umožňuje změny v provozu zón placeného stání
Radní schválili několik změn v provozu zón placeného stání. Novela nařízení hlavního města si ale neklade za cíl rozšiřovat vymezené oblasti, v nichž jsou zóny zřízeny.
17. leden 2012
/zpráva z 2. jednání rady hl. m. Prahy 17. ledna 2012/
„Ve všech schválených případech se jedná o místa, kde nebylo parkování možné, nebo o taková, kde se parkování vzhledem k jejich malé velikosti žádným způsobem neregulovalo. Protože se ale ukázala potřeba regulovat stání aut i v těchto místech, provedli jsme drobné úpravy,“uvedl radní pro veřejnou správu a legislativu Lukáš Manhart.
Rada akceptovala dvě připomínky od městských částí Praha 1 a 7. Podle jejich požadavku bude například na Malém náměstí omezen rozsah modrých zón a v Platnéřské ulici se návštěvnická zóna změní na smíšené stání. Naopak tomu bude v ulici U Pergamenky v Praze 7, kde se zruší smíšená zóna a navrátí se návštěvnické stání.
Obyvatelé Prahy 10 lidé rozhodnou v referendu, zda chtějí modré zóny
Pavel Švec 4. února 2012 8:48
Obyvatele Prahy 10 čeká referendum, ve kterém rozhodnou o budoucnosti parkovacích zón ve své městské části. Bude-li většina pro, zavede je radnice bez výjimky všude.
http://praha.idnes.cz/obyvatele-prahy-1 … zpravy_jpl
Jedno je ale jisté už teď. Pokud bude většina z nich pro modré zóny, radnice je zavede plošně na celém svém území. "Nechceme, aby se problém s parkováním jen přelil do jiné části Prahy 10, což by kvůli dobré obslužnosti městskou hromadnou dopravou patrně nastalo," vysvětlil Richter.
Město vybere správce parkovacích zón v dalších městských částech
Na žádost dotčených městských částí dnes Rada hl. m. Prahy schválila rozšíření zóny placeného stání na vybraná území městské části Praha 3, 5, 6 a 11. Rady městských částí už toto rozšíření schválily a změnu doporučily také provedené analýzy dopravy v klidu. Radní proto dnes souhlasili se zahájením otevřených zadávacích řízení na nadlimitní veřejné zakázky, které vyberou správce zón placeného stání na územích uvedených městských částí.
Praha 8 by mela zavest ZPS od zari 2013:
http://praha8.cz/System-parkovani-se-zm … lisum.html
Jaké je řešení, když za mnou přijede řemeslník, například instalatér nebo opravář?
V době od 18.00 do 8.00 hod. bude moci parkovat kdekoli zdarma. Jindy za poplatek ve smíšených nebo krátkodobých návštěvnických zónách.
Inu, vpravdě hraběcí rada. Buď dělejte rekonstrukci v noci, nebo materiál vozte tramvají.
Navíc z té mapky vůbec nevplývá, kde jaká zóna bude ("čistě rezidenční, smíšená krátkodobá, smíšená záchytná a návštěvnická krátkodobá"), je to jen celé vymodřené jako placené stání bez rozlišení.
i sem to patří...
"a od kdy do kdy?" http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.jpg.html
zřejmě inovace ve značení zón...
Modré zóny se možná rozšíří do dalších čtvrtí, zvažují je Praha 8 a 10
12. října 2012 20:30
V Praze pravděpodobně přibudou další placené parkovací zóny. Nově je chce zavést například Praha 8, která v současné době přemýšlí o tom, kde přesně by měly být. Proto nechá své obyvatele hlasovat. Praha 10 zase mapuje, kde její obyvatelé parkují, aby mohla začít přemýšlet o tom, jak nedostatek stání řešit.
Výsledky hlasování o parkovacích zónách v P8.
http://www.metro.cz/karlin-chce-parkova … e-deje_ava
Modré zóny se v Praze 4 neobjeví. Za parkování se ale platit bude
Robert Oppelt Metro.cz 5. listopadu 2012 9:28
Praha 4 je poslední částí v centru, kde obyvatelé čekají na vyřešení problémů s parkováním. Modrých zón jako jinde po metropoli se zde ale obyvatelé nedočkají.
"Plánujeme zavedení zón, ale nebude se jednat o modré zóny v pravém smyslu," uvedl pro deník Metro mluvčí Prahy 4 Michal Sochor. Mluví o zónách smíšených, kde bude možné parkovat na kartu i za poplatek v závislosti na délce stání.
Radnice nyní zpracovává projekt, kterému předcházelo třítýdenní počítání aut v Praze 4. Radnice prověřila území zhruba od hranice s Prahou 2 a 10 po Jeremenkovu ulici a Jižní spojku. "Byl bych rád, aby se projekt do konce roku 2013 nebo od začátku 2014 spustil," řekl zástupce starosty Jiří Bodenlos, který má na starosti dopravu.
Pro zavedení parkovacích zón byly v 1. fázi vybrány oblasti v blízkosti trasy metra C a přilehlých oblastech, zóny tedy nebudou zavedeny ihned na celém území. Podle Petra Horského, který se na projektu v Praze 4 podílí, ze studie vyplývá, že nejhorší situace s parkováním je v současnosti v Nuslích a Michli. Zhruba čtvrtinu parkujících tam přes den tvoří lidé, kteří v městské části nebydlí, ale pracují.
http://www.metro.cz/modre-zony-se-v-pra … e-deje_jbs
Praha zmodrá ještě víc. Parkovací zóny chtějí další radnice
6. listopadu 2012 18:01
Zóny placeného stání chce příští rok zavést sedm pražských radnic, dalších šest o tom uvažuje. Magistrát už předem uvedl, že jim vyhoví. Podle odborníků to však není dobrá cesta. Vedení města by prý mělo vytvořit koncepci pro celou metropoli, ne jenom vytlačovat řidiče z placených čtvrtí do neplacených.
a Vánoční parkování v Praze 7 opět bez omezení
Zóna placeného stání o vánočních svátcích
Na základě Usnesení Rady MČ P7 č. 779 ze dne 30.10.2012 sdělujeme, že Zóna placeného stání bude na vánoční svátky přerušená tak, jako roky minulé, od 20 h dne 23.12.2012 do 08 h dne 2.1.2013.
Už se smráká i u nás na Praze 13
Přejete si zavedení parkovacích zón?
Mnozí obyvatelé Prahy 13 si stěžují na nedostatek volných parkovacích míst v okolí metra. Jedním z důvodů je nedostatečná kapacita parkovišť P+R. Řidiči dojíždějící do Prahy do zaměstnání proto parkují na místních komunikacích v blízkosti stanic metra. Tento problém se dotýká Nových Butovic, Lužin a sídliště Stodůlky. Jaké je rozumné řešení?
Některé městské části se rozhodly řešit nedostatek parkovišť pro rezidenty zavedením tzv. zón placeného stání, se kterými se řidiči dosud setkávají v širším centru hlavního města. Kromě Prahy 11, kde stejně jako v naší městské části převládá panelová zástavba, se zóny placeného stání pravděpodobně objeví např. v Praze 6 nebo v Praze 5, která s námi sousedí. Z tohoto důvodu jsme museli na plánované změny reagovat i my. Nechali jsme zpracovat analýzu dopravy v klidu, jejíž součástí je návrh rozsahu zón na našem území. Případné vymezení zón placeného stání by se netýkalo sídliště Velká Ohrada, původní zástavby, to znamená Malé Ohrady, starých Stodůlek a samozřejmě ani Třebonic. Do návrhu není zařazena ani oblast vznikajícího Západního Města. Do zóny by spadaly místní komunikace na sídlištích Nové Butovice, Lužiny a Stodůlky. Jde o místní komunikace v okolí stanic metra Nové Butovice, Hůrka, Lužiny, Luka a Stodůlky. Seznam místních komunikací v zájmovém území je uveden pod článkem. Do zóny by neměla být zařazena některá parkoviště na okrajích sídlišť, která by mohla být využívána např. pro parkování návštěvníků.
Od obyvatel, kteří žijí v blízkém okolí metra, a uvedený problém se jich nejvíce dotýká, dostávám mnoho dotazů, kdy k zavedení zón placeného stání přistoupíme. Ve skutečnosti je to tak, že městské části si nemohou „šít“ parkovací zóny na míru, ale musí postupovat podle pravidel, platných pro celé hlavní město.
Nejvíce vás asi bude zajímat cena za parkování. Placená parkovací karta opravňuje k stání silničního motorového vozidla provozovaného za účelem podnikání právnickou nebo fyzickou osobou, která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti hlavního města Prahy, nebo k stání motorového vozidla fyzické osoby (občana), která má ve vymezené oblasti místo trvalého pobytu nebo tam vlastní nemovitost. Podrobný ceník je k dispozici na webových stránkách hlavního města Prahy (www.praha.eu) v sekci Doprava – Automobilová doprava – Parkování ve městě – mapy placeného stání.
V praxi by se nás týkaly ceny stanovené pro 3. cenové pásmo. Snížená cena pro první vozidlo provozované za účelem podnikání právnickou nebo fyzickou osobou, která má ve vymezené oblasti sídlo nebo provozovnu, nebo pro první vozidlo fyzické osoby, která je vlastníkem nemovitosti ve vymezené oblasti, je pro všechna pásma 12 000 Kč na rok. Snížená cena pro první vozidlo fyzické osoby, která má ve vymezené oblasti místo trvalého pobytu, je za 1. vozidlo 700 Kč/rok, za 2. vozidlo 7 000 Kč a za každé další vozidlo 14 000 Kč. První vozidlo fyzické osoby starší 65 let s trvalým pobytem ve vymezené oblasti je zpoplatněno částkou 350 Kč na rok. Řidiči mohou pro parkování v rezidenčních zónách využít i jednorázové parkovací karty za 120 Kč/2 hodiny nebo za 400 Kč/10 hodin. Na vymezených místních komunikacích nebo jejich úsecích by v případě zřízení zón byly navrženy tzv. smíšené zóny. Jedná se o časově omezené placené stání, kde bude kromě rezidentů umožněno parkování i ostatním řidičům. Jde o krátkodobé parkování po dobu hodin (oranžová zóna) nebo střednědobé parkování po dobu 6 hodin (zelená zóna). Cena v oranžové zóně je 10, 20 nebo 40 Kč/hodinu, v zelené zóně 15 nebo 30 Kč/hodinu, podle zvoleného tarifu, který závisí na schváleném projektu zóny. Je důležité si uvědomit, že zakoupení parkovací karty opravňuje držitele parkovat ve vyznačené zóně, ale nezaručuje mu, že vždy najde volné místo přímo ve „své ulici“. Parkovací zóny však omezují možnost parkování „cizích“ vozidel a výrazně tak snižují počet aut, které společně sdílejí určitý parkovací prostor.
Vyjádřete svůj názor na zavedení parkovacích zón! Napište nám!
Případné zavedení zón placeného stání na území Městské části Praha 13 by přineslo zcela zásadní změnu v systému parkování. Proto si dovoluji vás, obyvatele Prahy 13, oslovit a požádat o váš názor na zřízení zón v níže uvedených oblastech a za podmínek platných pro celou Prahu. Vaše vyjádření bude důležité pro rozhodování orgánů samosprávy o dalším postupu.
Své názory můžete zasílat do 10. 1. 2013 na e-mailovou adresu parkovaci.zony@p13.mepnet.cz.
Za váš projevený zájem předem děkuji.
Aleš Mareček, zástupce starosty Prahy 13
Opět demagogie... nedostatek parkovacích míst tam je ukrutný, ale není způsobený řidiči, kteří dojžídí na metro. Z vlastní zkušenosti vím, že největší problém zaparkovat tam byl kolem 20. hodiny večerní, kdy už moc dojíždějících v Praze není (bydlel jsem přímo u metra Luka).
Ale ne, radnice nejdřív udělá průzkum, aby zjistila že polovina z těch aut, co tam parkují, nemá pražskou SPZtku, a automaticky to prohlásí za dojíždějící.
Myslím, že kdyby si každý, kdo v Praze bydlí, nahlásil tady i trvalé bydliště, tak počet obyvatel Prahy vzroste tak o 300 000 ...
Opět demagogie... nedostatek parkovacích míst tam je ukrutný, ale není způsobený řidiči, kteří dojžídí na metro. Z vlastní zkušenosti vím, že největší problém zaparkovat tam byl kolem 20. hodiny večerní, kdy už moc dojíždějících v Praze není (bydlel jsem přímo u metra Luka).
Ale ne, radnice nejdřív udělá průzkum, aby zjistila že polovina z těch aut, co tam parkují, nemá pražskou SPZtku, a automaticky to prohlásí za dojíždějící.
Myslím, že kdyby si každý, kdo v Praze bydlí, nahlásil tady i trvalé bydliště, tak počet obyvatel Prahy vzroste tak o 300 000 ...
Moje zkušenost z Hůrky je, že skutečně najíždí mimopražští a parkují u metra a pokračují do práce metrem. Večer to začíná odjíždět a pak se tam dá v pohodě zaparkovat. Ale jakmile přijede člověk během dne, tak ani náhodou.
Mapa zón placeného stání na území MČ Praha 4
Přinášíme podrobnou mapu připravovaných zón placeného stání, které by měly vzniknout na území Prahy 4 na podzim roku 2013. Návrh zón je nyní postoupen ke schválení Magistrátu hl. m. Prahy.
Půjde o tři druhy placených parkovacích zón – o modrou, zelenou a oranžovou. Poslední dvě jmenované jsou zónami smíšenými. V modré bude možné parkovat denně od 8 do 18 hodin pouze s platnou parkovací kartou. V zelené zaparkujete ve stejné časové lhůtě jen s parkovací kartou nebo s parkovacím lístkem, totéž platí o oranžové s jednou výjimkou – s parkovacím lístkem bude stání povoleno pouze dvě hodiny. Pro všechny tři zóny platí, že v nich lze parkovat zdarma až po 18. hodině a o víkendech. V plánu je zavedení především zelených a modrých zón, ty z celkové kapacity připravených parkovacích zón zaberou přibližně 96 %.
Zóny jsou plánovány na území od Vyšehradu až po Kačerov, tedy podél trasy metra C. V této oblasti se nejvíce hromadí automobily s mimopražskými dopravními značkami. Zóny budou od Nuselské přes Michelskou, 5. května, Podolské nábřeží, Na Klaudiánce až po ulici Na Strži. Zaplatit parkovné bude možné v téměř 200 automatech. Městská část chtěla zavést i možnost placení pomocí SMS, ale na pražském magistrátu s tímto návrhem neuspěla.
Omlouvam se, ale ja se v te mape nevyznam. My jsme ulice U družstva Repo, jak ji tam jako mam najit, když mi nejde zvetsit? :-)
já si ji stáhnul a otevřel v acrobat a pak už zvětšit šla, jinak ty družstevní ulice vypadají jako do poloviny (směrem od pankráce) modře a od poloviny do špičky toho bloku zeleně.
V kombinaci se zhoršením kvality veřejné hromadné dopravy v oblasti celkem bezvýchodná situace, Praha 4 už opravdu není dobrá adresa.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Zóny placeného stání (ZPS)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.485 s, vykonaných příkazů: 81.