Re: Tramvajové tratě
Asi by to šlo někde dohledat, ale zatím se mi nepodařilo: Jakou výhodu výhodu má bezžlábková kolejnice oproti žlábkové?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Tramvajové tratě
Stránky Předchozí 1 … 9 10 11 12 13 … 16 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Asi by to šlo někde dohledat, ale zatím se mi nepodařilo: Jakou výhodu výhodu má bezžlábková kolejnice oproti žlábkové?
Jednoznačnou výhodou je cena tramvajové tratě s otevřeným svrškem. Nedělá se žádný zákryt pro pojíždění automobily...
Díky tomu lze provádět lehkou údržbu tratě v pravidelných intervalech s minimálními náklady, jelikož se nemusí odstraňovat a znovu obnovovat původní zákryt, ale k upevňovadlům je možné se dostat bezproblémově hned.
Důležitou a opomínanou výhodou je též možnost využít osové symetrie kolejnicového pásu a provést po určitém opotřebení prohození kolejnic v koleji.
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? … 2010031701
Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“
http://praha.idnes.cz/tramvaje-v-praze- … zpravy_sfo
Co vy na to? Ja bych radsi Vaclavak, ale.....takze jestli to dobře chápu - bude se opet jezdit v Opletalove ulici s napojenim na Bolzanovu? (jako koncem 70 let)
Podle mapky, ktera je u clanku ted, to vypada na planovane napojeni na Washingtonovu a pak skrz Sherwood primo pred nadrazi. Jen nejak netusim, jak hodlaji napojit trat od Vinohradske do Washingtonovy... :-)
No jak, vždyť je to tam namalované - třeba takhle. Nesmíš zapomínat, že magistrála bude v tu dobu již "humanizovaná" a půjde tak o naprosto běžnou křižovatku dvou běžných ulic, ne?
Zařve na to sice pár parkovacích míst a jeden rozřazovací pruh před křižovatkou směrem na Vinohradskou, ale co bychom neudělali pro "zlidštění" centra.
Už je ti to jasné?
Normálně takhle:
http://old.mapy.cz/#!x=14.431637&y= … 4LYJGlUl4Y
To by nebyl problém, podle mě je to dobrý nápad. Prostě tramvaje by si zapnula semafor a projela.
SSZ na Wilsonově ve směru Brno by se asi dalo posunout o pár desítek metrů zpět a současným "parčíkem" před novou budovou národního muzea to vzít do Washingtonovy, křižovatka bude jen o něco větší a komplikovanější.
Měl jsem na mysli hlavně sklony a podobné věci. Washingtonova je v tomhle místě dost nakloněná, nějak si nedokážu představit, že by měla zůstat výšková úroveň magistrály (odbočovací pruh směr VN) a zároveň chodníku od McD směr Hl.n bez toho, aby tam byla nějaká vysoká opěrná zeď u chodníku. (-> ohavnost).
ale nejsem stavař.
https://maps.google.com/maps?q=Wilsonov … 12,,0,20.7
No, to me hlava nebere, proc vezt tram trat parkem?? Když je tam siroka Opletalova, kde jesou ještě zbytky stare tram, kde tram normalne jezdili par let.....
Z toho co je na té fotce by asi muselo všechno pryč, předpokládám realizaci zatravněného svršku a výraznější zásah do terénu. Ideální by bylo spojit stavbu trati s důkladnou rekonstrukcí Wilsonovy ulice do finální užší podoby. Zrovna okolí Národního muzea by si nějaké čistější řešení zasloužilo.
od: 01.09.2013 00:00:00 do: 12.11.2013 00:00:00
ulice Poděbradská, mezi křižovatkami ulic U Harfy a Průmyslová, Praha 9, Praha, stavební práce, Od 01.09.2013 00:00 Do 12.11.2013 00:00, oprava tramvajové trati - uzavírka části jízdních pruhů, Vydal: Magistrát Hl. města Prahy
obsáhlý článek bez nových informací
Zkouška nervů pro řidiče potrvá kvůli opravám i v září
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 30826.html
Jedna nova informace by tu byla:
Mezi nejhorší úseky patří třeba tratě v centru a širším centru Prahy, například v Jindřišské, Štefánkově či Bělehradské ulici, nebo na Karlově náměstí.
Dnes v Metru psali, že se počátkem roku 2015 se začne budovat prodloužení tramvaje z Evropské na sídliště Dědina.
No, tak to je trochu předčasné, i když bych rád. Známe ty novináři. V oznámení záměru EIA je jako teremin realizace uvedeno 01/2015-08/2016, nic víc zatím známo není ;--)
Nezbývá než doufat, že před komunálníma volbama na podzim 2014 se bude chtít načálstvo blejsknout a už to bude v nějak realizovatelné fázi. Mimochodem - míra detailů, s jakou je oznámení dopracované, mě překvapila. Až po konkrétní množství konkrétních modelů stavebních strojů a počty jejich hodin přítomnosti na stavbě...
No, tak to je trochu předčasné, i když bych rád. Známe ty novináři. V oznámení záměru EIA je jako teremin realizace uvedeno 01/2015-08/2016, nic víc zatím známo není ;--)
Nezbývá než doufat, že před komunálníma volbama na podzim 2014 se bude chtít načálstvo blejsknout a už to bude v nějak realizovatelné fázi. Mimochodem - míra detailů, s jakou je oznámení dopracované, mě překvapila. Až po konkrétní množství konkrétních modelů stavebních strojů a počty jejich hodin přítomnosti na stavbě...
Ne že bych to Praze 6 nepřál, ale občas by mohli investice směřovat i do jiné části Prahy. Třeba by mohli prodloužít tramvaj z Modřan na Libuš.
A hlavně začít s tangentou Budějovická-Smíchovské nádraží
Trať na Dědinu totiž nemá problém s protestovači, proto ji chystají. Zatímco u té tangenty v Jeremenkově tramvaj nechtějí a u mostu se zas sousedící MČ nemohou shodnout, jestli má být přístupný i pro automobily nebo ne. Na té Libuši, jezdil by tím někdo? To snad až s metrem D.
Tj, stojí to na tom mostě. P4 tam nechce auta, P2 je tam chce (aby se doprava z magistrály líp rozložila). Smysl mi dává aby to pro auta bylo - pokud je cílem zrušit fosilní komunistickou SJM a IAD v centru rozložit a přeložit na okruh.
Ovšem hlavní problém je, že už ten most měl být dávno připravený a měl se stavět třeba místo nesmyslného a ultradrahého Áčka. Tramvaj v Jeremenkově by mohla být později, zatím tam mohly jezdit busy. Ovšem kdyby existovala nějaká dopravní koncepce města...
Nechápu jednu věc. Když budou prodlužovat tramvaj na Dědinu, proč jí neprodlouží na letiště a bude vyřešeno kvalitní spojení s letištěm. Stavět tam metro je moc drahé.
Protože tramvaj není kvalitní spojení s letištěm. Tramvaj má proti autobusu sice větší kapacitu a určitě by v tomhle ohledu byla lepší pro přepravu větších zavazadel, ale je strašně pomalá.
1) Tramvaj z Modřan na Libuš nedává smysl jinak než spojka ke stanici metra linky D. Smysl bez metra by dávala až v případě dotažení na Jižní město.
2) Spojení Budějovická - Smíchov díky teď už kloubovým busům linky 118 roste na popularitě (viz vlákno busy), s dalšími opatřeními preference MHD se s tím dá žít. Nový most ať už pro busy nebo tramvaje by byl další zlepšení, to určitě ano, ale už to co se udělalo přineslo dobrý efekt. Jen se musí průběžně zvedat kapacita, jinak si místní z Jeremenkovy do busu 118 nenastoupí - nebudou mít kam. Já osobně jezdím při dobytčáku alternativou - výletní okruh 124 - pár minut delší jízda, ale sedím a čtu si
3) Letiště - mě přijde nesmyslná tramvaj i metro. Správné řešení je něco, co spojí letiště a nějaký důležitý přestupní bod v centru s minimem mezizastávek a jízda bude co nejvíce nekonfliktní s IAD - jednoznačně preferuji železnici.
Dnes jsem projížděl po Evropské. Kromě rozjezdové splítkovýhybky na Dejvické směr Svatovítská/Jugo jsem zaznamenal i techniku za zastávkou Sídliště Červený vrch, u smyčky a okolo vokovické vozovny z obou stran. Vytrhávali gumy a kolejnice z panelů. Zdá se, že RTT Evropská začíná v celé plánované délce. Hosana.
Dnes jsem projížděl po Evropské. Kromě rozjezdové splítkovýhybky na Dejvické směr Svatovítská/Jugo jsem zaznamenal i techniku za zastávkou Sídliště Červený vrch, u smyčky a okolo vokovické vozovny z obou stran. Vytrhávali gumy a kolejnice z panelů. Zdá se, že RTT Evropská začíná v celé plánované délce. Hosana.
Je to tak. Viz článek v Šestce: http://www.sestka.cz/index.php?clanek=3682 - odstavec "Tramvaje po Evropské až na podzim".
A fotky zde
http://lukas20091.galerie.cz/6162686-9.9.2013
Stránky Předchozí 1 … 9 10 11 12 13 … 16 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Tramvajové tratě
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.211 s, vykonaných příkazů: 84.