51

Re: Tramvajové tratě

Oprava tramvajové trati v Praze na Národní třídě začne dřív http://zpravy.idnes.cz/oprava-tramvajov … _praha_itu

10. května 2010  12:40
Tramvajovou trať ve Spálené ulici v okolí zastávky Národní třída se v nejbližších týdnech začne opravovat. Původně se sice s opravou čekalo na nové Copa Centrum, které má vzniknout nad zdejší stanicí metra, vzhledem k řadě nejasností v posledních měsících v souvislosti s jeho výstavbou však Dopravní podnik opravu urychlil.

52

Re: Tramvajové tratě

V létě změní trasy téměř všechny pražské tramvaje
http://zpravy.idnes.cz/v-lete-zmeni-tra … _praha_itu

Jedna linka, různé trasy http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=108 … dc=1382801
mf DNES 11. května 2010 0:00
Na letní měsíce Dopravní podnik naplánoval rekordní počet výluk. Čtyři měsíce nebudou tramvaje jezdit do Řep, od zbytku sítě zůstanou čtvrt roku odříznuté Dejvice, opravovat se bude i trať na Národní třídě.

PRAHA Číslo 11 a 19 si dobře zapamatujte - tyto v pražské síti spíše méně významné tramvajové linky budou totiž jediné, které mezi červnem a říjnem nezmění svou trasu. Ostatní linky ji budou měnit - a mnohdy i několikrát. To kvůli opravám tramvajových tratí.

Na letošní sezonu si jich Dopravní podnik naplánoval skutečně mnoho a nejde o žádné „prkotiny“. Dělníci zasáhnou do dopravních stereotypů Pražanů na celé dlouhé měsíce.

Nejvýznamnější výlukou bude ta v Řepích. Třiadvacet tisíc obyvatel zdejšího sídliště se od 1. června bude muset spoléhat pouze na autobusy nebo svá vlastní auta. Dopravní podnik začne totiž opravovat koleje mezi Motolem a konečnou v Řepích. Následující úsek mezi Smíchovem a Motolem osiří o necelý měsíc později.

Tato trať ze sedmdesátých let se musí kompletně předělat - koleje jsou zprohýbané, zhruba na dvaceti místech tu nyní musí tramvajáci brzdit, aby nevykolejili.

Do Plzeňské ulice vyrazí náhradní autobusy. „Nevím, jak se budu s kočárkem tlačit v autobusu,“ děsí se plánovaných oprav obyvatelka Řep Soňa Tomišková. Podnik uvažuje o tom, že oproti dosavadním zvyklostem pošle jako náhradu své vlastní autobusy místo těch, které obvykle objednává u soukromníků. Lidem slibuje kloubové a nízkopodlažní vozy.

„Budou také posíleny linky kmetru Stodůlky,“ uvedl po zasedání představenstva minulý týden ředitel podniku Martin Dvořák.

Na tramvaj zapomeňte, jeďte do centra vlakem

Své spoje by měly posílit i České dráhy - z Řep na Smíchov vede totiž i železnice.

Potíž náhradních autobusů může být ta, že pojedou po Plzeňské a Vrchlického ulici, které jsou dennodenně ucpané auty. Autobusy s číslem X9 tak mohou nabírat zpoždění. Mezi Košíři a Smíchovem je vyznačen vyhrazený pruh pro autobusy, který by měl zpožděním zabránit. „Policie zde bude hlídat, aby tudy nejezdila osobní auta,“ podotkl náměstek primátora a místopředseda představenstva podniku Rudolf Blažek. Spoje do Motola začnou jezdit opět 1. září, do Řep oměsíc později.

Od začátku června zůstanou bez tramvajového spojení také Dejvice. Dělníci totiž začnou budovat nový Prašný most, který je jedinou tramvajovou spojnicí mezi Prahou 6 a centrem. Až do konce prázdnin tak budou Dejvice odříznuty od zbytku sítě a tramvaje budou v této čtvrti jezdit jen mezi Podbabou a Divokou Šárkou.

S omezením musí cestující počítat také v oblasti kolem Národní třídy. Nyní je zde uzavřena Myslíkova ulice, za tři týdny se uzavře Rašínovo nábřeží. Spálená a Národní ulice zůstanou bez tramvají o prázdninách.

Všechny linky změní v létě trasu, vyjma zmiňované 19 a 11. Linky číslo 2, 14 a 21 budu dokonce na čas zrušeny.

***

Plánované letní uzavírky tramvají

Hradčanská - Prašný most - Dejvická 1. června - 30. září Do začátku září bude uzavřena trať od Letné po Brusnici. Tím zůstanou dejvické tratě odříznuté od zbytku sítě. V září bude dál uzavřen úsek Prašný most - Brusnice.

Vozovna Motol - Sídliště Řepy 1. června - 30. září 2010 Kompletní oprava trati. Místo tramvají zde bude jezdit náhradní autobusová doprava X9. Budou posíleny i autobusové linky z Řep do Stodůlek na metro B.

Anděl - Vozovna Motol 26. června - 1. září Trať bude opravována společně s křižovatkou Anděl. Ta bude uzavírána postupně. Na trasu bude vyjíždět náhradní autobus X9, který bude mít vyhrazený pruh.

Palackého nám. - Nár. divadlo 1. června - 1. září (postupně) Nábřeží 1.-16. 6. Myslíkova 1. 6. - 8. 7. Karlovo nám. - Lazarská 26. 6. - 8. 7. Lazarská - Nár. divadlo 26. 7. - 1. 9. Moráň - Albertov 1.-30. 9.

Křižovatka Anděl 17. června - 30. září (postupně uzavírána) Úsek mezi Andělem a Na Knížecí bude uzavřen 1.-26. června, 23.-25. července bude uzavřena trať mezi Andělem a Újezdem.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * Petr Švec

53

Re: Tramvajové tratě

Praha 14. června (ČTK) - Pražský dopravní podnik letos začne s prodloužením tramvajové trati z Podbaby k plánované železniční zastávce Praha - Podbaba. Ředitel podniku Martin Dvořák dnes po jednání představenstva novinářům řekl, že stavební práce budou zahájeny na sklonku léta nebo na podzim. Podle mluvčí dopravního podniku Ilony Vysoudilové se náklady na výstavbu budou pohybovat kolem 500 milionů korun.
"Prodloužení trati v Podbabě je na spadnutí," uvedl Dvořák. Stavba by měla podle dřívějších informací Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) zahrnovat asi 400 metrů nové tratě, zároveň by mělo být rekonstruováno 300 metrů nynějších kolejnic. Vznikne také nová tramvajová smyčka. Uvažuje se o tom, že by se trať v budoucnu prodloužila do Suchdola.
Hlavním cílem prodloužení je vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj. Proti původním předpokladům bude ale podle DPP železniční zastávka Podbaba vybudována s několikaletým zpožděním, není tedy jasné, kdy se cestující přestupu dočkají.
DPP ale stavbu odkládat nechce především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci by mohl získat z operačního programu Praha - Konkurenceschopnost. Pokud by podnik s výstavbou v blízké době nezačal, musel by také opravit podbabskou tramvajovou smyčku, která je ve špatném technickém stavu.

Thumbs up Thumbs down

54

Re: Tramvajové tratě

Poslechněte si nejtišší tramvajovou trať v Praze. Více hluku nadělají auta kolem

http://technet.idnes.cz/poslechnete-si- … chnika_rja

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Tramvajové tratě

squish napsal:

Poslechněte si nejtišší tramvajovou trať v Praze. Více hluku nadělají auta kolem

http://technet.idnes.cz/poslechnete-si- … chnika_rja

ten článek popisuje samé výhody tratě s bezžlábkovými kolejemi. Nějak je mi divné, že tedy takové koleje nejsou všude a už řadu let. V čem byl či je problém ?

Thumbs up Thumbs down

56

Re: Tramvajové tratě

v přímé těžko říct....
v oblouku žlábková lépe vede...

Thumbs up Thumbs down

57

Re: Tramvajové tratě

Problém je v podstatě v původním soudečkovém tvaru kola, dále je ve žlábkovém profilu lepší průjezdnost kola, neboť z obou stran okolku je zajištěn dostatečný prostor a "pražská" kolejnice také lépe spolupracovala s původním tvarem okolku na kříženích a srdcovkách. Na novém tvaru okolku i obruče pracují odborníci již řadu let a nyní se místo VM vytvořil na DFJP UP profil PR 1. Ten by spolu s inovovaným profilem kolejnice, jakýmsi přechodem mezi NT 1 a S49 měl zajistit optimální provoz i v podmínkách centra města. Na tento nový profil kola by se mělo přejít na všech vozech DPP a průběžně by se měl DPP dobrat i k výměně kolejnic. Kdy se tak stane není zcela jisté, každopádně levnější S49 (tedy dnes 49E1) by se měly používat na tratích pro tyto účely vhodné (nehodí se zcela do prudkých Pražských oblouků).

Thumbs up Thumbs down

58 Naposledy upravil: Jenik (20.07. 2010 21.45)

Re: Tramvajové tratě

Domnívám se , že prvotním požadavkem pro vznik žlábkové kolejnice byla potřeba vytvořit potřebný vymezený  prostor pro nákolek v městském prostředí, kde bylo zapotřebí, aby kolejnice byly v rovině s pojízdnou poivrchovou úpravou ulice. Jestliže dneska spousta tramvajových tratí je po samostatném odděleném  tělese (jako vlak) tak tam asi žlábkové kolejnice nejsou nutné; samozřejmě opět s ohledem na povrchovou úpravu. A řešení přejezdů a přechodů na pražské vexle je jen technická záležitost.

Edit: Tomu, co píše medvěd  zcela nerozumím, přesné označení profilu kolejnice je mi neuchopitelné

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Tramvajové tratě

Informace k rekonstrukci tramvajové trati na Národní třídě a ve Spálené ulici
http://magistrat.praha-mesto.cz/84405_I … lene-ulici

Rekonstrukce tramvajové trati na Národní třídě a ve Spálené ulici bude zahájena 27. července. Investorem stavby je Dopravní podnik hl. m. Prahy, předpokládané náklady jsou 93 mil. korun (bez DPH). Provoz tramvají bude přerušen v úseku od křižovatky Lazarská x Spálená po křižovatku Újezd x Vítězná. Tramvajová trať bude zprovozněna 1. září 2010.

60

Re: Tramvajové tratě

Edit: Tomu, co píše medvěd  zcela nerozumím, přesné označení profilu kolejnice je mi neuchopitelné

Říkal jsem si že to asi budu muset rozvést :
kdysi dávno byla používána kola, jejichž tvar by se dal v kolmém řezu popsat jako rovina a palec. Ten palec tam byl proto, aby držel směr a ta rovinka (soudeček), aby pojížděla po rovném pásu (kolejnici). Jelikož kolejnice procházely všude možně a nedalo se zabezpečit bezpečný průjezd, byla vytvořena kolejnice žlábková.
Kolejnice a kolo tvoří z hlediska mechaniky jízdy celek a jako celek se musí posuzovat. Proto se v průběhu těch cca 200 let vývoje dochází k různým tvarům v závislosti na zatížení, velikosti oblouků, tvaru křížení, rychlosti atd. Na železnici se prosadila kolej u nás označovaná jako S 49, kde S je něco německy a 49 označuje váhu 1m kolejnice, dále třeba S65 atd. Dnes se S 49 označuje i jako 49E1. Na této kolejnici však původní rovné kolo není z nejstabilnějších a ani současný tvar není vhodný pro pojíždění po S 49, proto se vytváří jiný.
Praha měla vytvořenu žlábkovou kolejnici na základě různých okoukaných (jak se říká prověřených) tramvajových kolejišť. Dejme tomu že poslední a nejrozšířenější by měla být NT 1. Avšak s přechodem na novější profily kola z důvodu lepších jízdních vlastností se musel měnit i tvar hlavy kolejnice. Tato změna probíhala vždy pomaleji než změna u kola tramvaje.
V současnosti jsou tedy na některých tramvajích namontována kola s tvarem vytvořeným kolektivem Ing. Zelenky z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice, která se hodí pro kolej typu S 49 a zároveň i pro typ NT 1. Starší typ kola se ale na S49 nehodí (jak jsem psal výše) a tak na trať na Lehovec mohou jen upravené a speciálně označené vozy.
Uf. Jestli někdo schání bližší informace, tak se obraťte na strýčka Googla.

Thumbs up +1 Thumbs down

61 Naposledy upravil: obr (21.07. 2010 08.03)

Re: Tramvajové tratě

medvědě díky, takže tomu rozumím, že změněná kolejnice znamená měnit/přizpůsobit kola/obruče tramvají, což je tím problémem.

odkazy na google ke kolejnicím

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kolejnice

http://www.trz.cz/vyrd/30F58C62DD2D706DC125701C0033EF93

http://cs.wikipedia.org/wiki/Obru%C4%8D

Thumbs up −1 Thumbs down

62

Re: Tramvajové tratě

OBRAZEM: Nová trať na Národní třídě už se rýsuje

Praha - Vplném proudu jsou v těchto dnech práce v úseku ulic Lazarská, Národní třída až Újezd.


http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/o … 00810.html

Thumbs up Thumbs down

63 Naposledy upravil: andy (27.09. 2010 17.18)

Re: Tramvajové tratě

Bylo zahájeno stavební řízení na prodloužení tramvajové tratě k budoucí zastávce ČD Podbaba:

OZNÁMENÍ o zahájení stavebního řízení veřejnou vyhláškou

A tady je k tomu světelná signalizace křižovatky Podbabská – Ve Struhách:

OZNÁMENÍ o zahájení spojeného územního a stavebního řízení veřejnou vyhláškou „SSZ 6.164 Podbabská“

Thumbs up Thumbs down

64

Re: Tramvajové tratě

STAVEBNÍ POVOLENÍ pro stavbu:
„TT Podbaba – ČD Podbaba – 1. etapa“

http://magistrat.praha-mesto.cz/path/ap … p;ids=9010

Thumbs up Thumbs down

65

Re: Tramvajové tratě

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 01102.html

Prodlouží trať v Podbabě, ale nebude, kam přestupovat
Praha 6 - Místo mělo být přestupním bodem z vlaků do tramvají, železniční zastávka ale chybí.

Už skoro nic nebrání tomu, aby byla zahájena stavba prodloužení tramvajové trati v Podbabě. Pražský dopravní podnik (DP) má zajištěné financování a také byl vybrán dodavatel stavby.
Zastávka bude až za několik let
Jedinou kaňkou na celé akci tak zůstává, že účelnost celé stavby v tuto chvíli není příliš veliká a ztrácí na významu. Někteří by dokonce mohli hovořit o vyhozených penězích, což by ale byla chyba. „Faktem je, že prodloužení do stanice Nádraží Podbaba bylo v plánu zejména kvůli tomu, že by zde pro cestující vznikl atraktivní přestupní bod z vlaků jedoucích od Kralup a Roztok na MHD. Jenže oproti předpokladům bude železniční zastávka v Podbabě zřejmě až za několik let,“ řekl před časem Deníku generální ředitel DP Martin Dvořák.

Podle jeho slov by ale dopravní podnik udělal chybu, kdyby trať nepostavil. Dopravní podnik totiž na akci získá peníze z fondů Evropské unie, takže by bylo hloupé je vracet. „Navíc v budoucnu je v rámci rozvoje tratí v plánu, že by odtud pokračovaly tramvaje až do Suchdola,“ doplnil Dvořák.

Thumbs up Thumbs down

66 Naposledy upravil: obr (05.11. 2010 11.11)

Re: Tramvajové tratě

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … stavitele/

Prodloužení tramvajové trati v pražské Podbabě postaví společnost Eurovia CS. Stavba už má také stavební povolení. Mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová ČTK řekla, že projekční práce by měly být zahájeny ještě tento měsíc, stavět se začne na přelomu roku. Stavba za zhruba 282 milionů korun by měla být hotova na konci června příštího roku. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) na vybudování získá peníze z evropských fondů.

Tramvajová trať, která nyní končí před hotelem Crowne Plaza (někdejší hotel International) na bývalém náměstí Družby, bude prodloužena zhruba o 260 metrů nové dvoukolejné trasy. Dalších asi 290 metrů kolejí bude položeno v nové tramvajové smyčce u plánované železniční zastávky Praha - Podbaba. Zároveň bude rekonstruováno asi 300 metrů současné tratě z Vítězného náměstí.

Během výstavby bude zrušena současná smyčka. Nový úsek bude podle Vysoudilové pokračovat Podbabskou ulicí ke křižovatce s ulicemi Pod Paťankou a Ve Struhách. Na tuto křižovatku naváže vjezd do nové smyčky, kde bude vybudováno také nové sociální zařízení. Kvůli nové smyčce bude částečně přeložena ulice Pod Paťankou a bude demolován most železniční vlečky.

Thumbs up 0 Thumbs down

67

Re: Tramvajové tratě

Tramvajová trať do Podbaby má stavební povolení. Stavět se začne letos
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvajova-trat-d … -zpravy_ab

68

Re: Tramvajové tratě

Prodloužení tramvajové tratě v Podbabě
http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisl … 2010120501

Přestože je prodloužení v poslední době více prezentováno jako zřízení přestupního terminálu na vlakovou dopravu, nic takového se dlouho dít nebude. Modernizace průjezdu železničním uzlem Praha v úseku Podbaba - Holešovice je v nedohlednu, stejně jako výstavba vlakové zastávky. Navíc, i po zřízení zastávky tomu tak v podstatě nebude. Docházková vzdálenost přes půl kilometru, nevhodná vzájemná poloha zastávek s množstvím schodů na přestupové trase...

69

Re: Tramvajové tratě

Tramvaje po pražském Václavském náměstí už nejezdí přesně 30 let
http://praha.idnes.cz/tramvaje-po-prazs … -zpravy_ab

70

Re: Tramvajové tratě

obr napsal:

Prodloužení tramvajové trati v pražské Podbabě ....
...
Kvůli nové smyčce bude částečně přeložena ulice Pod Paťankou a bude demolován most železniční vlečky.

Most železniční vlečky se už rozebírá.

Thumbs up Thumbs down

71

Re: Tramvajové tratě

jeho konec by měl být v neděli...

MHMP napsal:

Od 15. ledna od 20.00 hodin do 16. ledna 2011 do 17.00 hodin
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=22831#p22831

72 Naposledy upravil: Mr_nobody (15.01. 2011 23.49)

Re: Tramvajové tratě

Fotky z dnešního bourání mostu bývalé vlečky v Podbabě:

http://mrnobody.rajce.idnes.cz/2011-01- … u_podbaba/

Edit: přidal jsem fotky z večerního sundavání střední části mostu a pár videí v malém rozlišení natočených foťákem.

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Tramvajové tratě

stav v 12.40
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 7.JPG.html

a dalších milon fotek smile
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1101/podbaba/

a né moc akční video
http://www.youtube.com/watch?v=l_3OmEu_CLs

74

Re: Tramvajové tratě

Po třech letech vzniká v Praze nová tramvajová trať. Možná zbytečně

Po třech letech se v Praze začíná stavět nová tramvajová trať. O tomto víkendu těžká technika rozložila most bývalé železniční vlečky nad silnicí mezi Vítězným náměstím a Suchdolem, blízko bývalého hotelu International. Místo mostu má být nová konečná zastávka. Celá stavba tramvajové trati je ale sporná. Prodloužení trati o čtvrt kilometru je zatím samoúčelné a také dost drahé.

Dělníci v noci odstranili most železniční vlečky v pražské Podbabě. Sejmutí mostu je součástí přípravných prací na výstavbu tramvajové trati

http://www.rozhlas.cz/zpravy/kauzy/_zpr … ne--837746

75

Re: Tramvajové tratě

vizualizace nové tramvajové tratě do Podbaby
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … e/Podbaba/

zdroj: facebook Prahy 6