76

Re: Z tisku a médií

Praha chystá další tunel, ještě o deset miliard dražší než komplex Blanka. Hledá projektanty

Kateřina Frouzová, Marek Pokorný   

24. 11. 2016 00:00 (aktualizováno 11:42) Události 0

    Praha chystá další tunelový komplex.
    Stavba na magistrátu přezdívaná Blanka 2 má stát kolem padesáti miliard korun.
    Její přesnou podobu určí projektanti, které město nyní začíná hledat.


http://archiv.ihned.cz/c1-65529830-prah … lex-blanka

77

Re: Z tisku a médií

Výpadek elektřiny ve Zlíchovském tunelu zkomplikoval dopravu v Praze
    11. prosince 2016  11:31

    Výpadek elektrického proudu ve Zlíchovském tunelu zablokoval ulici Dobříšská ve směru na Barrandovský most. Na místě se tvoří kolony a provoz v ulicích se ucpává také v dalších částech Prahy.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/zlichovsky-tunel- … zpravy_fer

78

Re: Z tisku a médií

Praha nechá vypracovat studii alternativní trasy městského okruhu

Praha - Zástupci pražské koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL) se domluvili, že nechají vypracovat studii takzvané povrchové varianty vedení městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Práce na dosud připravované variantě vedené přes Balabenku tunely se ale nezastaví. Tendr na dodavatele studie má město vypsat v polovině července a konečnou variantu vybrat na jaře 2018. ČTK to řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a zastupitel Matěj Stropnický (SZ). Dohodu dnes ještě projednají pražští radní.
ANO s ČSSD prosazují variantu pracovně nazývanou Vlasta s několika tunely přes Balabenku. S tou Trojkoalice nesouhlasí a požaduje rozpracování druhé, převážně povrchové varianty.
"V půlce července město zadá externí studii, která prověří možnost zkapacitnění některých komunikací. Zároveň paní náměstkyně (Petra) Kolínská (SZ) předloží v půlce července zadání započetí změny územního plánu v tom rozsahu, jaký potřebuje městský investor a následně projektanti," řekl Dolínek.
Podle Stropnického se přípravy na výstavbě okruhu dnešní dohodou nezastavují. "Město ale předtím, než se definitivně rozhodne, tak bude mít na stole dvě porovnatelné varianty, jednu z nich vzešlou ze soutěže. Teprve na jaře příštího roku se rozhodne, zda bude investovat do té drahé varianty, nebo do té levnější, o kterou budeme usilovat my," řekl Stropnický.
Město nyní soutěží projektanty dostavby okruhu. To dnešní dohoda nezastavila.
Stavba trasy, kterou prosazují ANO a ČSSD, by v případě schválení mohla začít v roce 2023 a náklady jsou odhadovány na 40 miliard korun. Délka trasy má být 10,25 kilometru a bude se skládat ze tří úseků.
Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/praha- … hu/1496256

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií

Praha schválila zakázku na dostavbu Městského okruhu. Stavba může začít v roce 2024


Praha - Praha začne připravovat tendr na dostavbu části vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. V úterý o tom rozhodli radní. Projekční práce mají podle odhadu vyjít na 350 milionů, a pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v roce 2024 a skončit v roce 2031.
Zakázku podpořili i radní za Trojkoalici, přestože původně měli k návrhu výhrady. Zastupitelé tisk projednají nikoliv ve čtvrtek, ale až na listopadovém jednání, tedy po sněmovních volbách.
"Jsem ráda, že jsme na radě našli shodu a hlasy celé koalice prošel návrh pokračování Městského okruhu v původně zamýšlené variantě," uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Dodala, že tuto variantu podporuje celý zastupitelský klub ANO.
Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) se neúspěšně pokusil nechat zakázku schválit už minulý týden na mimořádné radě. Tehdy narazil na odpor Trojkoalice, která před časem prosadila vypracování studie alternativní trasy okruhu. Tato studie má být hotova až v polovině příštího roku.
Město by se po zpracování studie mělo rozhodnout, jestli zvolí stávající projekt, který už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), nebo povrchové řešení, které navrhla Trojkoalice. "Kdyby došlo k jinému dopravnímu řešení, tak město může od smlouvy odstoupit," uvedl Dolínek.
Aby měli zastupitelé čas si tisk prostudovat, předloží ho koalice až na následujícím zasedání zastupitelstva v listopadu. Opoziční TOP 09 to kritizuje. "Je to naprosto nehorázná manipulace tématem, kdy se chtějí všichni tvářit, že okruh chtějí, ale pouze to odsouvají na termín po volbách," uvedl šéf zastupitelského klubu TOP 09 Václav Novotný. Dodal, že jeho strana bude na čtvrtečním zastupitelstvu prosazovat okamžité projednání zakázky, a pokud neuspěje, zváží svolání mimořádného zastupitelstva ještě před volbami.
Trasa, které se zakázka týká a kterou preferují ČSSD a ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů. Pokud město ve finále zvolí tuto variantu, v ideálním případě by mělo v roce 2021 získat územní rozhodnutí a v roce 2023 stavební povolení.
Trojkoalicí preferovaná alternativní trasa vychází ze staršího návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah … 1472285196

Thumbs up Thumbs down

80

Re: Z tisku a médií

Praha chce dokončit vnitřní okruh do roku 2031. Vypíše zakázku za 344 milionů

    PRAHA Praha vypíše zakázku za 344,3 milionu korun bez DPH na projekt dokončení vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou. Zadání tendru ve čtvrtek schválili zastupitelé. Podle harmonogramu by v roce 2018 nebo 2019 měly začít průzkumné práce, v roce 2023 by město mělo vybrat dodavatele a o rok později začít stavět.

    Zdroj: https://byznys.lidovky.cz/zastupitele-p … oprava_ele

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Z tisku a médií

Zůstává ve hře o dostavbu Městského okruhu více variant?

Pražští zastupitelé schválili začátkem listopadu drtivou většinou hlasů zakázku za 344 milionů korun. Její podstatou je výběr projektanta pro přípravu poslední, severovýchodní části vnitřního silničního okruhu. Stavba se bude projektovat ve verzi připomínající „dálnici ve městě“, s přibližně polovinou trasy v tunelech. Variantu, která se lidově přezdívá Blanka 2, podporuje i většina opozičních politiků. Naopak zastupitelé a radní z koaliční Strany zelených dlouhodobě prosazují, aby šanci dostala i alternativní a levnější verze dostavby – tzv. duální, se dvěma větvemi a s využitím stávajících komunikací.

Zdroj:
https://prazsky.denik.cz/dva-pohledy/zu … 71120.html

Ostatně soudím, že zelení by měli zaznamenat v komunálních volbách stejný úspěch, jako v parlamentních.

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Z tisku a médií

Co mají zelení proti obyvatelům Prahy, že jim chtějí zbytečně ničit zdraví?

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Z tisku a médií

Nikdy jsem nechápal proč zrovna zelení požadují povrchovou variantu. Vždyť oni by měly být první, kteří by měli prosazovat tunely a dát dopravu pod zem.

Thumbs up Thumbs down

84

Re: Z tisku a médií

To je přece jednoduché, zvykli si bojovat proti jakýmkoli dopravním stavbám tím, že požadují drahá tunelová řešení i tam, kde to nedává smysl.
Tady jim magistrát vzal "vítr z plachet" návrhem varianty, ke které nějakou dražší alternativu najdou jen těžko, tak navrhují levnější.
Já si z toho beru jediné: nejde jim ani o přírodu ani o lidi, chtějí jen a pouze zdržovat.

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Z tisku a médií

Souhlas, jen bych vzávěru použil jinou formulaci: nejde jim ani o přírodu ani o lidi, chtějí jen a pouze škodit, především lidem, a v důsledku i přírodě.

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Z tisku a médií

Možná jen pochopili, že víc dopravy pod zemí znamená ještě víc dopravy na povrchu. Díky indukci, jak ukázala mj. Blanka. Tady, zdá se, to nepochopil zatím nikdo.

Thumbs up Thumbs down

87

Re: Z tisku a médií

Mě přijde, že na povrchu je po otevření Blanky méně dopravy. Ale asi mám jen špatný dojem.

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Z tisku a médií

jak kde, letná, a dolu do holešovic rozhodně, vítězné náměstí, patočkova jsou na tom hůř

Thumbs up Thumbs down

89

Re: Z tisku a médií

To sice ano, ale ty nejsou nad tunelem ale mimo něj.

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Z tisku a médií

Platí tady elasticita poptávky, v dopravě se uvádí v dlouhodobém horizontu cca -1, tedy snížení cestovního času o 1 % indukuje 1 % růst objemu dopravy. Dálnice skrz město zásadně zkracují jízdní dobu, což vede k většímu využívání aut a projevuje se to pochopitelně i na povrchu. V případě Blanky nekompenzuje pokles intenzit na Praze 7 nárůst zejména na Praze 8 a 6.
Viz změny intenzit na sledované síti. https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ … e=5A903A67

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Z tisku a médií

To možná ano, ale Blanka řešila problémy s průjezdností na Praze 6 a7. Kolem kulaťáku a na P8 to mají řešit jiné stavby.

Thumbs up Thumbs down

92

Re: Z tisku a médií

Optimistické tiché podmíněné dočasné "ufff".

Praha nebude zkoumat alternativy ve vedení trasy vnitřního okruhu

Pražský magistrát nebude zkoumat alternativní vedení trasy vnitřního silničního okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol po povrchu a bude pracovat pouze na tunelové variantě zvané Vlasta. Vyplývá to z materiálu, který dnes schválili pražští radní. Zrušili tak své dřívější usnesení, aby úředníci připravili i alternativní variantu.
Vytvoření dokumentu požadovali zástupci Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), naopak ANO a ČSSD chce variantu Vlasta. Vnitřní okruh chybí v severovýchodní části Prahy.
„Celou dobu prosazuji výstavbu městského okruhu podle stávajícího návrhu a jsem rád, že město nebude vynakládat peníze a čas odborníků na varianty, které nikomu nic nepřinášejí. Hlavní je udělat všechny kroky k získání potřebných povolení k výstavbě varianty Vlasta,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Podle dokumentu, který radní schválili, povrchová varianta zvaná duál nemá například platné stanovisko EIA, které určuje vliv stavby na životní prostředí. To by opozdilo jeho výstavbu. „Povrchové řešení je v podstatě stav současný s drobnými úpravami bez možnosti dalšího rozvoje,“ píše se v dokumentu.
Diskuse o vedení trasy způsobila v minulosti rozkol ve vládnoucí koalici. ANO a ČSSD prosazují variantu Vlasta z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol s několika tunely. Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Hotov je v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

https://praha.idnes.cz/praha-vnitrni-ok … zpravy_nuc

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Z tisku a médií

Blanka 2: Město vybralo firmy, které provedou 81 průzkumných vrtů

Pražští radní udělali další krok k dostavbě silničního městského okruhu, když schválili zhotovitele geotechnického průzkumu. Zakázku získalo sdružení firem SG Geotechnika a PUDIS s cenou 18,9 milionu korun bez DPH.
Geotechnický průzkum navazuje na dendrologický a biologický průzkum a je součástí prací pro vyhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí. Začne v březnu a potrvá deset měsíců. Firmy provedou celkem 81 vrtů o hloubce 100 až 150 metrů.
„Následujících deset měsíců prozradí zásadní poznatky o vlastnostech hornin v oblasti, podzemích vodách nebo zemině. Některé z poznatků budeme dále podrobovat i laboratorním zkouškám,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Městský okruh v Praze je z více než dvou třetin hotový, poslední dokončenou částí je tunel Blanka. Zbývá tak dokončit úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou, kterému se dosud vesměs říkalo Vlasta, nově jej město označuje jako Blanka 2.
Jeho podoba přitom donedávna nebyla vyjasněna. Až loni v září město představilo výrazně přepracovaný návrh, který připravil tým architektů a projektantů. Z deseti kilometrů má vést 8,5 kilometru v tunelu, původní plány počítaly s poloviční délkou trasy pod zemí.
„Důležitý je také mentální posun, kdy se o okruhu začalo uvažovat úplně jinak. Nechceme v Praze dálnici, ale důležitou obchvatovou komunikaci, která bude nábojem i potenciálem pro další rozvoj hlavního města,” dodal Scheinherr.
Hned po výjezdu z Blanky počítá nově město s dalším tunelem Bílá Skála, původní projekt počítal částečně s vedením trasy ulicí Povltavská. Ta bude nově zcela bez aut, na jejím místě má vzniknout rekreační oblast. Na trase je pak celkem sedm mimoúrovňových křižovatek, podoba některých se oproti původní verzi změnila. Auta z tunelu vyjedou až v Malešicích.
Podle architekta a bývalého pražského primátora Jana Kasla, který se na návrhu podílel, by se mohlo začít stavět v roce 2023. Scheinherr ale v září tak optimistický nebyl, přesný termín neuvedl.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

https://zdopravy.cz/blanka-2-mesto-vybr … rtu-41641/

Thumbs up Thumbs down