Re: Tybinky zo Slovenska, železnice vs. kamiony
řešili se různé tybinky na rovinu a oblouk a různě pevné kvůli zatížení, ale nakonec jsou všechny stejné
rozdíl by byl minimální a byly by např. "logistické" komplikace...
Historická vzpomínka: rozhodli nám, že složitý průmyslový objekt bude ŽB prefabrikovaný. Bylo potřeba po sloupech porůznu přivařovat technologické lávky, chtěli jsme proto sloupy průběžně okovat pasovinou a úhelníky. Odpověď byla "To nejde, my jsme hodnocení za úsporu železa". Výsledek: spousta práce navíc a každý sloup z několika set byl jiný. Technický pokrok to pak napravil, při změně zařízení už se místo vaření do sloupů vrtaly kotvy.
prstence se daj navzájem pootáčet po krocích 22,5 stupně
To jsem viděl krásně názorně ilustrované v nějakém "tunelovém" dokumentu - rozkrájel šišku salámu semtam šikmými řezy (jakoby na lichoběžníky), a pootáčením "prstenců" vytvářel zatáčku požadovaného poloměru.
A vlastně: nepatří to spíš do technologie?