Re: Z tisku a médií
odkazy....
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Železniční uzel Praha » Z tisku a médií
Dělníci začali opravovat poslední část hlavního nádraží
Pražské nádražní čekárny mocných aneb kam se běžný cestující nedostane
Na mnoha nádražích v Česku jsou prostory, kam běžný cestující nemá šanci ani nahlédnout. Byly vyhrazeny pro nejvzácnější hosty, monarchy, prezidenty a později komunistické potentáty. Hofsalony neboli dvorní, prezidentské či později vládní čekárny. Praha má tři - na Hlavním nádraží, Masarykově a v Dejvicích...
Pražská nádraží v pořadu Z Metropole http://www.ct24.cz/vysilani/10116288835-z-metropole/
Tragické důsledky 65 let starého omylu, aneb výročí bombardování Prahy
Neutěšený stav velkých pražských nádraží
Tři pražské stavby přibyly mezi národní památky
Dráhy prodají část Masarykova nádraží, z výtěžku ho opraví
České dráhy prodají část pražského Masarykova nádraží a výtěžek použijí na opravu jeho historické a státem chráněné výpravní budovy...
MfD připomíná, že o opravě a přeměně celého nádraží se mluví od roku 1998, kdy si dráhy v tendru vybraly za investora společnost MSD, v níž samy mají podíl. Kromě drah se na projektu podílí ještě ING, Sudop a Morávka centrum.
"Je to pro nás možnost, jak postoupit v projektu rychleji," řekl o dohodě šéf MSD Tomáš Kadeřábek. MfD píše, že firma zatím neví, co konkrétně na pozemcích postaví - to má ukázat až architektonická studie. "Půjde ale nejspíše o kombinaci obchodů, kanceláří a bytů," uvedl Kadeřábek...
Jestli se jedna o tuhle oblast, tak uz aby to bylo...
Nemělo tam někde být nástupiště nové kladenské dráhy?
dobrá připomínka... a taky tudy měla posléze vést podzemní trať z Florence na Hlavní nádraží (podle ÚP a výstavy Vize pro dopravu v Praze)
Před 25 lety se nádraží Těšnov zřítilo k zemi, ustoupilo pražské magistrále
http://zpravy.idnes.cz/pred-25-lety-se- … _praha_itu
...ale v době bourání budovy už se po magistrále jezdilo...
No jasně. Všichni ten blábol z ČTK opisují. Magistrále ustoupila jenom severní část někdy krátce po uzavření nádraží (1973?, v knížce Od koňky k metru z roku 1975 je fotka).
Někde mám doma časopis PRAHA, ve kterém je namalovaný projekt, jak se z toho udělá vysokoškolská menza s přístavbou skleníku na místě části té severní budovy. Velmi výživné.
Výživných nápadů bylo tenkrát podle dědy dost, já si pamatuji akorát ten odstřel (....tak Zbyněčku zakrej si ouška, udělá to bum !) Snad jsou někde i fotky, ale ségra mě alba nechce pujčit. Mimochodem : taky máte někdo za sourozence ekologickýho demagoga ? No a mě se asi nejvíc líbil nápad na muzeum Prahy/MHD/železnice. Jo a existuje i společnost za obnovu Těšnovského nádraží...
Zprávy z 15.3.1985 - příprava
http://www.ct24.cz/vysilani/2010/03/15/ … d-25-lety/
Z 16.3.1985 - výbuch
http://www.ct24.cz/vysilani/2010/03/16/ … d-25-lety/
V obou případech kolem 7:30. Je jasně vidět že v době odstřelu již SJM stojí .......
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1727722
Tady je na pripominku vyroci par linku na web, ktere jsem nasel o Tesnove, kdyz jsem se dnes snazil najit nejakou tu aktualni akci.
16.3.1985 +
Nektere foto jsou opravdu velmi zajimave, napr. historicke mapy na Wikipedii. Pochopil jsem, ze v jiste dobe to snad ani nebylo slepe rameno Vltavy, ale proste normalni rameno, od Helmovych mlynu:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map … m_1910.jpghttp://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 … d-25-lety/
http://www.hornictvi.info/techpam/tesnov/tesnov.htm
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? … 2008122703
http://cs.wikipedia.org/wiki/Nádraží_Praha-Těšnov
http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=2779
http://www.zelpage.cz/clanky/krok-za-kr … ov?oddil=2Nektere fotky jsou opravdu hodne exkluzivni, az dnes jsem si vsiml, ze na nekterych se vlastne jasne rysuje ten prkny prikryty podjezd do Pobrezni ulice..
Zajimavy je tenhle snimek z Prazskych Tramvaji a jsou tam dalsi vynikajici historicke fotky: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php … ef=28/1174
V jižním křídle (a v cetrální hale) bylo po uzavření nádraží a zboření severní části dlouhá léta zařízení staveniště pro stavbu metra.
Demolici prosadil před spartakiádou soudruh Kapek (předseda MěVKSČ, tedy pražský místodržící, vysoko nad primátorem), tehdy se říkalo jako největší urážka "nejsi kapku blbej" (taky prosazoval kompletní demolici Žižkova - "to buržoazní bydlení musí pryč")
Pamatuji si ještě konec reporáže/fejetonu z Hlasu Ameriky - " a na místě zbořeného nádraží bude v (pro socialismus) neuvěřitelně krátké době tří měsíců vybudován trávník"
P.S. No jo Kasme, podjezd do pobřežní, a elegantně utlitární architektura skladů s krásně tvarovanými závlačemi u kleštin. A v Šaldově ulici byl taky podjezd na Rohan, a kousek vedle za vozovnou (ještě nedávno) podchod pod tratí.
A ještě se pochlubím - v již zrušeném nádraží jsem odcizil poslední jízdní řád (tištěný, formít asi A1) - eště ho mám schovanej
Nektere foto jsou opravdu velmi zajimave, napr. historicke mapy na Wikipedii. Pochopil jsem, ze v jiste dobe to snad ani nebylo slepe rameno Vltavy, ale proste normalni rameno, od Helmovych mlynu:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map … m_1910.jpg
To rameno se začalo zasypávat někdy za první republiky a zasypávalo se ještě "relativně nedávno". Např před čtyřiceti lety se tam vozila suť z demolovaného stalinova pomníku na Letné. A přesto se to pořád jmenuje Rohanský OSTROV a ulice Pobřežní, to je holt ta historická paměť
Někde mám doma časopis PRAHA, ve kterém je namalovaný projekt, jak se z toho udělá vysokoškolská menza s přístavbou skleníku na místě části té severní budovy. Velmi výživné.
Našel, naskenoval, PDF vyrobil, uploadnul.
EIA: To se nám ta příprava modernizace Běchovice-Úvaly zase pěkně protáhne (někam to přesuňte, vhodnější téma zatím není)
Žižkov přijde o funkcionalistickou chloubu, radnice o „barabiznu“ nestojí http://zpravy.idnes.cz/zizkov-prijde-o- … domaci_lpo
14. dubna 2010 9:13
Funkcionalistická budova nákladového nádraží Žižkov má ustoupit nové obytné čtvrti, v plánech se s ní už nepočítá. Na jejím místě nejspíš povede hlavní ulice. Zatímco radnice Prahy 3 to neřeší a nechává debatu o "barabizně" na odborné veřejnosti, architekti litují ztráty industriálního unikátu.
Praha 13. května (ČTK) - Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) podle zástupců hlavního města podceňuje investice do rozvoje železnice v Praze. Členové výboru dopravy pražského zastupitelstva proto dnes doporučili požádat ministerstvo dopravy o další peníze především na opravu trati z Holešovic přes Bubeneč se zastávkou v Podbabě nebo na modernizaci trati do Kladna s odbočkou na ruzyňské letiště. Vyjádření ministerstva dopravy se ČTK nepodařilo získat.
Podle materiálu, který pro členy výboru zpracovala městská organizace Ropid, SFDI v rozpočtu na letošek s výhledem na další dva roky počítá pouze s financováním opravy úseku Běchovice - Úvaly a Lysá nad Labem - Vysočany
za zhruba 2,4 miliardy korun.
Praha ale považuje za důležitější jiné tratě. Chtěla by rekonstruovat železnici z Holešovic do Podbaby, protože plánuje k chystané nové železniční stanici prodloužit také tramvajovou trať. "Tato stavba je připravena, v podstatě by se mohlo začít stavět okamžitě, kdyby byla vůle," řekl na jednání výboru Pavel Adámek z Ropidu.
Jako prioritu vnímá magistrát také modernizaci úseku Praha - Kladno s odbočkou na letiště, kterou slíbilo také před dvěma roky podepsané memorandum. Podle materiálu je jasné, že rychlodráha na letiště nebude jezdit v roce 2013, jak se původně uvažovalo. Podle Adámka se navíc uvažuje o zredukování projektu, trať by tak nebyla elektrifikovaná, v úseku
Veleslavín - Bubny by byla jednokolejná a nepočítalo by se se zastávkou Výstaviště. "Jednokolejný úsek znehodnocuje celou modernizaci. Nechceme, aby některé vlaky končily ve Veleslavíně," uvedl Adámek.
Materiál uvádí také další železniční stavby, které údajně nemají v nejbližších letech zajištěno financování, a není tedy jasné, kdy se s nimi začne. Jedná se například o zdvoukolejnění úseku Libeň - Malešice s vytvořením zastávky Depo Hostivař, modernizaci trati z Hlavního nádraží do Hostivaře s novými zastávkami Zahradní Město a Eden nebo modernizaci trati do Berouna.
Praha mezi volbami spěchá. Místo nádraží chce nové domy
Praha - Čtyři měsíce před komunálními volbami udělali pražští zastupitelé první krok k tomu, aby hlavní město pustilo developery na lukrativní pozemky tří nádraží - Masarykova, Smíchovského a Nákladového nádraží na Žižkově...
Nádraží Vyšehrad letos nevzkřísí nic
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 00621.html
„Je to jedna z posledních budov na území Prahy 2, která je v tak dezolátním stavu. Kdyby ji na nás před lety České dráhy (ČD) převedly, dnes už by byla stoprocentně opravena a sloužila by novým účelům,“ konstatovala starostka druhé městské části Jana Černochová (ODS). Jenže částka, za niž tehdy ČD nádraží prodávaly, byla pro Prahu 2 nepřípustná a požadovala spíše bezúplatný převod s tím, že by budovy zachránila.
Rozpadající se objekt koupila na podzim roku 2007 od ČD za 42 milionů korun firma TIP Estate.
Dráhy prodají část Masarykova nádraží, z výtěžku ho opraví
České dráhy prodají část pražského Masarykova nádraží a výtěžek použijí na opravu jeho historické a státem chráněné výpravní budovy...
MfD připomíná, že o opravě a přeměně celého nádraží se mluví od roku 1998, kdy si dráhy v tendru vybraly za investora společnost MSD, v níž samy mají podíl. Kromě drah se na projektu podílí ještě ING, Sudop a Morávka centrum.
"Je to pro nás možnost, jak postoupit v projektu rychleji," řekl o dohodě šéf MSD Tomáš Kadeřábek. MfD píše, že firma zatím neví, co konkrétně na pozemcích postaví - to má ukázat až architektonická studie. "Půjde ale nejspíše o kombinaci obchodů, kanceláří a bytů," uvedl Kadeřábek...
Všechno je jinak..
České dráhy si pražské Masarykovo nádraží opraví samy
PRAHA - Krach plánů společného projektu firmy Masaryk Station Development(MSD) a Českých drah donutí státní firmu, aby do celkové opravy pražského Masarykova nádraží investovala sama. Podle generálního ředitele Českých drah Petra Žaludy společnosti ING Real Estate Development, Sudop Group a Morávka Centrum sdružené do MSD neplní podmínky smlouvy. Dráhy proto dosavadní smlouvy změní a k opravě přistoupí samy...
21. 9. 2010 – úterý – Den Pražské integrované dopravy
• jízdy zvláštním historickým vlakem s bufetovým vozem – poslední možnost svezení se na Nákladové nádraží Žižkov
o trasa: Masarykovo nádraží – Libeň – Malešice – Nákladové nádraží Žižkov a zpět
o rozsah provozu: 4 páry spojů s odjezdy v 10:30, 12:30, 14:30, 16:30 z Masarykova nádraží
Odbavovací hala pražského hlavního nádraží bude v prosinci v novém
Praha – Před koncem roku skončí i rekonstrukce odbavovací haly pražského hlavního nádraží...
Hala Hlavního nádraží je hotova, bude tu parfumerie i supermarket
http://byznys.lidovky.cz/hala-prazskeho … oprava_nev
PRAHA - Odbavovací hala pražského Hlavního nádraží je po čtyřech letech prací kompletně zrekonstruovaná. Po krátkém úklidu zpřístupní dělníci cestujícím ještě tento týden poslední uzavřenou jižní část, kam se vzápětí začnou stěhovat obchodníci.
Praha 30. listopadu (ČTK) - Jižní část odbavovací haly pražského Hlavního nádraží se dnes otevřela cestujícím, čímž po čtyřech letech definitivně skončila hlavní část rekonstrukce stanice. ČTK to sdělil zástupce investorské společnosti Grandi Stazioni Martin Hamšík.
Prostor pro cestující se tak zvětšil skoro na dvojnásobek, mimo jiné jim začnou sloužit dva nové výtahy a znovuotevřený jižní tunel vedoucí k nástupištím. Nové prostory postupně obsadí také obchodníci, někteří podle Hamšíka otevřou ještě před Vánoci.
Rekonstrukce největší železniční stanice v republice začala přesně před čtyřmi lety. Během této doby se z nevábně vyhlížející tmavé haly stalo moderní obchodní a dopravní centrum.
Poslední fází rekonstrukce za celkem miliardu korun bude oprava secesní Fantovy budovy, která ale ztratila svou původní funkci už v 70. letech minulého století po otevření nové budovy směrem do Vrchlického sadů.
Hlavní nádraží je nejfrekventovanější v ČR, měsíčně tudy projde až milion "vlakových" cestujících, další desítky tisíc lidí se sem dostanou z metra nebo z ulice. Grandi Stazioni má od Českých drah nádraží v pronájmu na 30 let.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Železniční uzel Praha » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.310 s, vykonaných příkazů: 80.