Téma: "Plodné debaty" - IAD vs. MHD & obr vs. MP :)
Praha má čtvrtou nejlepší veřejnou dopravu v Evropě
http://www.novinky.cz/ekonomika/192508- … vrope.html
Zkuste to, prosím, nějak utajit před obrem, nemusel by to rozdýchat.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Když vůbec nevíme kam s tím... » "Plodné debaty" - IAD vs. MHD & obr vs. MP :)
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Praha má čtvrtou nejlepší veřejnou dopravu v Evropě
http://www.novinky.cz/ekonomika/192508- … vrope.html
Zkuste to, prosím, nějak utajit před obrem, nemusel by to rozdýchat.
vondr napsal:Praha má čtvrtou nejlepší veřejnou dopravu v Evropě
http://www.novinky.cz/ekonomika/192508- … vrope.htmlZkuste to, prosím, nějak utajit před obrem, nemusel by to rozdýchat.
proč, tyhle propagandistické výkřiky, kdy si někdo nechává o sobě psát jak je výborný, nejsou nic nového. Kdysi jsem byl zaměstnán ve firmě, která si taky platila udílení různých "světových" ocenění.
Jen doufám, že jste si všiml, že ta výbornost Prahy spočívá údajně v tom, že se jezdí "levně" - tedy když to platí cizinci. Pro české daňové poplatníky je MHD velice drahou...
MP napsal:vondr napsal:Praha má čtvrtou nejlepší veřejnou dopravu v Evropě
http://www.novinky.cz/ekonomika/192508- … vrope.htmlZkuste to, prosím, nějak utajit před obrem, nemusel by to rozdýchat.
proč, tyhle propagandistické výkřiky, kdy si někdo nechává o sobě psát jak je výborný, nejsou nic nového. Kdysi jsem byl zaměstnán ve firmě, která si taky platila udílení různých "světových" ocenění.
Jen doufám, že jste si všiml, že ta výbornost Prahy spočívá údajně v tom, že se jezdí "levně" - tedy když to platí cizinci. Pro české daňové poplatníky je MHD velice drahou...
No comment
obr napsal:MP napsal:Zkuste to, prosím, nějak utajit před obrem, nemusel by to rozdýchat.
proč, tyhle propagandistické výkřiky, kdy si někdo nechává o sobě psát jak je výborný, nejsou nic nového. Kdysi jsem byl zaměstnán ve firmě, která si taky platila udílení různých "světových" ocenění.
Jen doufám, že jste si všiml, že ta výbornost Prahy spočívá údajně v tom, že se jezdí "levně" - tedy když to platí cizinci. Pro české daňové poplatníky je MHD velice drahou...No comment
no taky nemáte co komentovat, třeba nedávno si několik pražských hotelů o sobě zase nechalo napsat, že jsou nejlepší na světě.. viz http://relax.lidovky.cz/ln-cestovani.as … tovani_mtr či http://ekonomika.idnes.cz/prazsky-le-pa … nomika_spi
pro MP - Praha pátý nejbohatší region v EU http://www.novinky.cz/ekonomika/192543- … le-eu.html - no vidíte a ted si o tom můžete psát s někým třeba z "chudšího" Mnichova a divit se že tam v chudém regionu mají tak drahou byť jinak výbornou MHD
levnější, pohodlnější a spolehlivější nežli dotované ČD a DP jsou jistě auta...volba lidí a trvalý odklon od ČD a MHD je jasný. Soudruh Štěch a spol tento proces jen urychlují.
Zajímavé je, že když jde o závažné věci (v případě železnice špatné zabezpečení ala Moravany, v případě Prahy nedostatek peněz na městem objednanou MHD, ale dostatek peněz na olympiádu, Opencard a jiné tunely), na stávku nakonec nikdy nedojde, ale pokud jde o nevýznamné p**oviny ala stravenky, tak se stávkuje.
Zajímavé je, že když jde o závažné věci (v případě železnice špatné zabezpečení ala Moravany, v případě Prahy nedostatek peněz na městem objednanou MHD, ale dostatek peněz na olympiádu, Opencard a jiné tunely), na stávku nakonec nikdy nedojde, ale pokud jde o nevýznamné p**oviny ala stravenky, tak se stávkuje.
pokud jde o nějaký "tunel" tak tím největším v Praze je MHD a konzumuje ho vlastně každý dodavatel, zaměstnanec a cestující v MHD.
Že padly OH je pro Prahu a ČR velká škoda - v době krize mohly být vytvořeny na řadu let tisíce pracovních míst, urychleno vybudování infrastruktury a ta by tady zůstala. Jistě lepší investice nežli platit nezaměstnaným podpory a dotace na MHD.
Opencard souvisí s MHD - obojí nesmyslně dotováno - proč je terčem kritiky zrovna jen Opencard ?
Stravenky nejsou určitě nevýznamné - stávkují lidé, jejichž práce je ostatními považována za "společensky nepotřebnou" (lidé nejsou ochotni platit tržní cenu a za tržní by nejezdili v takovém rozsahu), to je významné, protože je to obyčejné vydírání.
ještě k "společensky nepotřebná". Doprava je především hospodářskou činností. A v ekonomii se "společenská užitečnost" - to je zda potřebná a za kolik, měří trhem, zda jsou lidé ochotni a kolik platit.
levnější, pohodlnější a spolehlivější nežli dotované ČD a DP jsou jistě auta...volba lidí a trvalý odklon od ČD a MHD je jasný. Soudruh Štěch a spol tento proces jen urychlují.
Tak tuhle větu mi připomeňte v pondělí, až budou všechna auta v Praze pouze stát v zacpaných ulicích
obr napsal:levnější, pohodlnější a spolehlivější nežli dotované ČD a DP jsou jistě auta...volba lidí a trvalý odklon od ČD a MHD je jasný. Soudruh Štěch a spol tento proces jen urychlují.
Tak tuhle větu mi připomeňte v pondělí, až budou všechna auta v Praze pouze stát v zacpaných ulicích
v ulicích stojí auta denodenně, protože se zanedbala a zanedbává výstavba potřebné infrastruktury. Ale jinak co to má dlouhodobě společného s dotacemi a stávkou do MHD ? Lidé budou MHD jezdit když to bude vyhodnější nežli auto, ale ta "výhodnost" musí být nalezena přirozeně, bez dotací.
MP napsal:obr napsal:levnější, pohodlnější a spolehlivější nežli dotované ČD a DP jsou jistě auta...volba lidí a trvalý odklon od ČD a MHD je jasný. Soudruh Štěch a spol tento proces jen urychlují.
Tak tuhle větu mi připomeňte v pondělí, až budou všechna auta v Praze pouze stát v zacpaných ulicích
v ulicích stojí auta denodenně, protože se zanedbala a zanedbává výstavba potřebné infrastruktury. Ale jinak co to má dlouhodobě společného s dotacemi a stávkou do MHD ? Lidé budou MHD jezdit když to bude vyhodnější nežli auto, ale ta "výhodnost" musí být nalezena přirozeně, bez dotací.
To jsme tu už probírali mnohokrát. Jen jedna poznámka: výstavba silnice je taky "dotace", protože za její používání se neplatí a ta je podle Vás vpořádku. To je věc, které ve Vašem "superliberálním" pohledu nerozumím. I když jinak nejsem přítelem žádných dotací.
obr napsal:MP napsal:Tak tuhle větu mi připomeňte v pondělí, až budou všechna auta v Praze pouze stát v zacpaných ulicích
v ulicích stojí auta denodenně, protože se zanedbala a zanedbává výstavba potřebné infrastruktury. Ale jinak co to má dlouhodobě společného s dotacemi a stávkou do MHD ? Lidé budou MHD jezdit když to bude vyhodnější nežli auto, ale ta "výhodnost" musí být nalezena přirozeně, bez dotací.
To jsme tu už probírali mnohokrát. Jen jedna poznámka: výstavba silnice je taky "dotace", protože za její používání se neplatí a ta je podle Vás vpořádku. To je věc, které ve Vašem "superliberálním" pohledu nerozumím. I když jinak nejsem přítelem žádných dotací.
na rozdíl od ČD a MHD automobilisté do rozpočtu přispívají více nežli "čerpají". Ale máte pravdu v tom, že by bylo spravedlivější, aby za používání dálnic a silnic platil každý podle toho, kolik skutečně ujede, jako třeba ve Francii nebo Itálii atd. Ono to k tomu elektronizací i u nás směřuje.
MP napsal:obr napsal:v ulicích stojí auta denodenně, protože se zanedbala a zanedbává výstavba potřebné infrastruktury. Ale jinak co to má dlouhodobě společného s dotacemi a stávkou do MHD ? Lidé budou MHD jezdit když to bude vyhodnější nežli auto, ale ta "výhodnost" musí být nalezena přirozeně, bez dotací.
To jsme tu už probírali mnohokrát. Jen jedna poznámka: výstavba silnice je taky "dotace", protože za její používání se neplatí a ta je podle Vás vpořádku. To je věc, které ve Vašem "superliberálním" pohledu nerozumím. I když jinak nejsem přítelem žádných dotací.
na rozdíl od ČD a MHD automobilisté do rozpočtu přispívají více nežli "čerpají". Ale máte pravdu v tom, že by bylo spravedlivější, aby za používání dálnic a silnic platil každý podle toho, kolik skutečně ujede, jako třeba ve Francii nebo Itálii atd. Ono to k tomu elektronizací i u nás směřuje.
A tím se dostaneme na jinou cenu cesty autem (odkudkoliv kamkoliv) a na jiný poměr ceny mezi autem a MHD (byť nedotovanou), ale je to tolik neznámých, že se to (dle mého) ani porovnávat nedá. Rozhodně bych nedoporučoval zrušit jednu dotaci a ponechat jinou - ať už na stranu MHD nebo IAD. Postupné snižování příspěvků z rozpočtu a navyšování plateb uživatelů se nejspíš dočkáme v obou případech.
PS: I když se mnou nemusíte souhlasit, pro mě osobně je při stejném dopravním čase MHD mnohem pohodlnější, než auto.
obr napsal:MP napsal:To jsme tu už probírali mnohokrát. Jen jedna poznámka: výstavba silnice je taky "dotace", protože za její používání se neplatí a ta je podle Vás vpořádku. To je věc, které ve Vašem "superliberálním" pohledu nerozumím. I když jinak nejsem přítelem žádných dotací.
na rozdíl od ČD a MHD automobilisté do rozpočtu přispívají více nežli "čerpají". Ale máte pravdu v tom, že by bylo spravedlivější, aby za používání dálnic a silnic platil každý podle toho, kolik skutečně ujede, jako třeba ve Francii nebo Itálii atd. Ono to k tomu elektronizací i u nás směřuje.
A tím se dostaneme na jinou cenu cesty autem (odkudkoliv kamkoliv) a na jiný poměr ceny mezi autem a MHD (byť nedotovanou), ale je to tolik neznámých, že se to (dle mého) ani porovnávat nedá. Rozhodně bych nedoporučoval zrušit jednu dotaci a ponechat jinou - ať už na stranu MHD nebo IAD. Postupné snižování příspěvků z rozpočtu a navyšování plateb uživatelů se nejspíš dočkáme v obou případech.
PS: I když se mnou nemusíte souhlasit, pro mě osobně je při stejném dopravním čase MHD mnohem pohodlnější, než auto.
především autodoprava jako celek dotávána není, to je něco jiného nežli že jeden jezdí autem více a jiný méně, navíc podstatná část daní je z PHM a tedy platí ti, kdo jezdí.
MHD a ČD jako celek dotovány jsou a tedy každý dodavatel, zaměstnanec, cestující jezdí za peníze jiných. Jestli je pro vás MHD pohodlnější, tak tedy máte bud auto naprostou šunku nebo jezdíte v MHD tam, kam auta nesmějí nebo si to opravdu nedovedu vysvětlit.
především autodoprava jako celek dotávána není, to je něco jiného nežli že jeden jezdí autem více a jiný méně, navíc podstatná část daní je z PHM a tedy platí ti, kdo jezdí.
MHD a ČD jako celek dotovány jsou a tedy každý dodavatel, zaměstnanec, cestující jezdí za peníze jiných. Jestli je pro vás MHD pohodlnější, tak tedy máte bud auto naprostou šunku nebo jezdíte v MHD tam, kam auta nesmějí nebo si to opravdu nedovedu vysvětlit.
Jak to, že není? Před chvílí jsme se shodli, že výstavba komunikace, za jejíž používání neplatím, je také DOTACE. Tu komunikaci postavil někdo za nějaké peníze, ale jezdí po ní jen zlomek těch, jejichž peníze se na její výstavbu výstavbu použili. Z čeho je jaká část daní je úplně jiná věc. Příjem a výdej rozpočtu nelze vázat na "stejnou oblast". Z čeho byste pak chtěl platit policii, soudy, záchranáře, vládu apod.? Ti přece žádný "přímý příjem" z daní nemají. To skutečně nejde.
Ad pohodlnost MHD: mám-li jet autem 30-40 minut, postávat v zácpě a stále myslet za "závodníky" kolem sebe, kteří mne neustále ohrožují (během hodinové jízdy po Praze takové potkáte min. jednoho až dva), to je pro mne skutečně POHODLNĚJŠÍ sednout na jednom konci města do tramvaje a buď tupě zírat "do blba", nebo si v klidu přečíst část knihy. Dojedu za 40 minut a nemusím se potom 1/2 hodiny uklidňovat a děkovat bohu, že jsem to přežil bez nehody. A jen pro doplnění, jezdím ve slušném autě střední třídy (Opel Vectra) a za posledních 20 let jsem najezdil cca 30.000 km ročně, takže rozhodně nelze říct, že bych byl začátečníkem. Jen už v řízení auta nenacházím potěšení a používám auto skutečně jen k přemístění z místa na místo. Toť vše.
motoristi jako celek za používání silnic platí (dań z PHM, silniční daň atd.) , já napsal, že neplatí každý z nich zcela spravedlivě i když kdo víc jezdí platí více daně z PHM.
A jak vy jezdíte a co považujete za pohodlí je Vaše věc, já bych jen uvítal, kdybyste (a každý jiný) jezdil za své.
Nápodobně! Jako fyzická osoba žádnou silniční daň neplatíte, za "pronájem" silnice neplatíte taky nic. Jediné, co platíte je spotřební daň z PHM. A (viz výše) tato daň (jako každá jiná) není určena jen pro motoristy. Takže laskavě brzděte s tím Vaším KAŽDÝ ZA SVÉ, ano?
Kasme, funguje už to přejmenování starých threadů? Jestli ano, navrhuju změnit název tohoto na MHD směs & MP vs. obr )
obr napsal:A jak vy jezdíte a co považujete za pohodlí je Vaše věc, já bych jen uvítal, kdybyste (a každý jiný) jezdil za své.
Nápodobně! Jako fyzická osoba žádnou silniční daň neplatíte, za "pronájem" silnice neplatíte taky nic. Jediné, co platíte je spotřební daň z PHM. A (viz výše) tato daň (jako každá jiná) není určena jen pro motoristy. Takže laskavě brzděte s tím Vaším KAŽDÝ ZA SVÉ, ano?
sice platím jako osvč i silniční daň, ale soukromé osoby opravdu ne - ale silniční daň je jen malou částí toho, co motoristé platí..
MP opakujeme se a zjevně zůstaneme na svých stanoviscích a hlavně stejně to nezměníme, nechme toho.
Mám radost , že se v poslední době přece jen staví, dneska zase přišly dobré zprávy o rekonstrukci 515 a snad se pohne i R52.
Ekoteroristi jsou zdiskreditovaní a snad ve volbách končí a i potřebná infrastruktura silnic se bude stavět snáze, tedy pokud budou peníze a nebudou vyhazovány do černých děr (mezi něž patří bohužel i ČD a MHD). Ty kteří stavějí, vč. stavby Blanky je třeba proti kazišukům podpořit...to je podstané a nadějné.
No vidíte, že se na něčem shodneme. Proti tomuto názoru nemám vůbec nic a že se staví mám stejnou radost jako Vy
Kasme, funguje už to přejmenování starých threadů? Jestli ano, navrhuju změnit název tohoto na MHD směs & MP vs. obr )
Zatím ne, ale funguje přesouvání příspěvků
Jen to tu nechte, už jsme skončili
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Když vůbec nevíme kam s tím... » "Plodné debaty" - IAD vs. MHD & obr vs. MP :)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.150 s, vykonaných příkazů: 85.