Re: Z tisku a médií
Který vůl posunul Blanku? Podle http://bydleni.idnes.cz/tunel-blanka-cy … clanek-box cituji: "Třeba fialový pruh říká, že jste v prostoru pod Pražským hradem a chrámem svatého Víta." Teď jsem ztracený, jsem v pr....
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 … 31 32 33 34 35 … 52 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Který vůl posunul Blanku? Podle http://bydleni.idnes.cz/tunel-blanka-cy … clanek-box cituji: "Třeba fialový pruh říká, že jste v prostoru pod Pražským hradem a chrámem svatého Víta." Teď jsem ztracený, jsem v pr....
oni to tam potom dodávají vedoucí "obrazně pod", ale běžného kaštana to dost zmate
Praha 28. listopadu (ČTK) - Praha v řádu několika dní zaplatí firmě Metrostav za práce na stavební části tunelu Blanka dluh zhruba 960 milionů korun dluh. Radní hlavního města dnes schválili přijetí prominutí části tohoto dluhu, které vyplacení peněz na základě rozhodnutí rozhodčího soudu podmiňovalo. Firma městu odečetla zhruba 2,2 milionu korun za neoprávněně připočítané DPH. Novinářům to dnes řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). "Teď už nic nebrání tomu, aby Praha zaplatila firmě Metrostav rozhodčí komisí určenou částku," řekl Dolínek.
Na arbitrážní soud se Praha a Metrostav obrátily zhruba před rokem kvůli nezaplaceným fakturám. Arbitři v průběhu několikaměsíčního řízení nařídili Praze zaplatit dluh a zároveň nařídili Metrostavu dokončit stavební práce do konce letošního září. Firma práce dokončila. Součástí zhruba miliardového dluhu byla i nesprávně užitá částka DPH ve výši 2,2 milionu. "Tím, že jsme udělali toto vypořádání, je vyplacení zbylých peněz otázkou dnů," řekl Dolínek.
Praha v souvislosti s výstavbou tunelového komplexu Blanka musí ještě vyřešit spor s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která provádí dozor stavby. Ta po Praze požaduje doplatit více než 150 milionů korun, práce na tunelu se totiž protáhly a firmě prý vznikly další náklady. Tunel je podle Metrostavu takřka dokončený.
Ta souvislost fialové liturgické barvy a blízkosti chrámu by mě nenapadla!
Blanka se měla otevírat. Proč zůstává zavřená?
SPECIÁL ČT24
Praha – Již tři roky měl dopravě v pražských ulicích odlehčovat podzemní silniční tunel propojující Troju, Holešovice, Hradčany a Střešovice. Právě dnes "propadl" čtvrtý z termínů, kdy se měl otevřít. Tunelový komplex Blanka přispěl k neslavnému konci tří pražských primátorů, často bývá označován za zbytečně předraženou stavbu, čemu ostatně nahrává postupný nárůst ceny o celou polovinu. Na Blance tak uvázla hořká pachuť, která přehlušila takřka vše, čím je výjimečná. Problémům kolem výstavby tunelu se věnuje dnes od 20:00 Speciál ČT24, v němž se vyjádří experti na dopravní stavby i pražští politici.
Historie tunelového komplexu Blanka, ke kterému kromě samotné soustavy tří ražených tunelů patří Trojský most či rekonstrukce navazujících komunikací a křižovatek, se začala psát již počátkem 90. let. Po prvotních diskusích, kudy vést vnitřní silniční okruh – jehož součástí Blanka je – v návaznosti na Strahovský tunel, a zda má vést po povrchu nebo pod zemí, byla zvolena varianta tunelů pod Letenskou plání a Stromovkou ústící na pravém břehu Vltavy v blízkosti mimoúrovňové křižovatky Pelc-Tyrolka.
Stavba začala v roce 2007. První dokončenou součástí byl Trojský most, který bude sloužit jako přivaděč do Blanky z dolních Holešovic – odcházející vládnoucí pražská garnitura ho stihla otevřít těsně před volbami v říjnu 2014. Protože ale tunely zůstaly uzavřené, spíše než tento úspěch, připomněla fiasko v podobě nekončících průtahů stavby, ke kterým sama významně přispěla.
Původní schéma: Otevření tunelu - 2011, cena - 23 miliard
Soutěže, které se týkaly stavby tunelového komplexu, proběhly v roce 2006. Největší zakázku získal Metrostav s cenou 17,8 miliardy korun bez DPH. Firma měla na starost samotnou stavbu. Technologie měla za 4,5 miliardy dodat ČKD Praha DIZ. Město také vyhlásilo soutěž o stavební dozor, který potom prováděla společnost Inženýring dopravních staveb (IDS) za 200 milionů korun. Celkem tedy měla Blanka přijít asi na 23 miliard korun (tehdejší primátor Pavel Bém původně hovořil o 21 miliardách).
Od počátku bylo jasné, že přinejmenším kvůli valorizaci bude cena vyšší. Že ale stoupne bezmála o tři čtvrtiny na dnes udávaných 38 miliard, by si byl tehdy vsadil jen málokdo. Někdejší šéf investičního odboru na magistrátu Jiří Toman však loni řekl časopisu Respekt, že pro něj takový výsledek překvapivý není. "Vím, že už v roce 2002 bylo v podkladech k rozpočtu plánováno na Blanku přes 30 miliard, to žádné překvapení není," řekl loni Toman, který stál u přípravy projektu. Přesto se o možném prodražení veřejnost poprvé doslechla až v době, kdy Bém už na pražské radnici nebyl.
Samotné prodražování souvisí podle Metrostavu výhradně s nutnými úpravami projektu v závislosti na podloží zejména Letné a Stromovky. "Tunel se dvakrát propadl, musela se postavit řada věcí nově a jinak, a proto se jeho cena zdvihla," tvrdí bývalý primátor Bohuslav Svoboda. Otázkou může být, proč o tom projektanti a pracovníci Metrostavu, kteří kalkulovali cenu, nevěděli, když například s problematickou ražbou na Letné počítali již tvůrci Letenského tunelu ve 40. a 50. letech. Mluvčí Metrostavu František Polák ovšem mnohokrát zdůrazňoval, že všechny vícepráce stavební dozor schválil a stavbaři si nenechali nic proplatit svévolně.
Stejně jako se Blanka prodražovala, odsouval se termín jejího dokončení. Když se začínalo stavět, byl termínem otevření konec roku 2011. Náznaky, že by se to nemuselo podařit, začaly prosakovat v roce 2009, kdy měla být výstavba v polovině. Již v roce 2008 (a poté znovu o dva roky později) došlo při ražbě pod Stromovkou (později i na dalších místech) k sesuvům půdy, ovšem ještě na jaře 2009 Miloslav Hadrava z Metrostavu ujišťoval, že do léta práce pod Stromovkou skončí. Pavel Bém potom ujišťoval: "Nemůže dojít k žádnému prodloužení termínu. To, co zůstává stejné a neměnné, je vysoutěžená cena stavby." IDS ale v listopadu oznámil, že dokončení v roce 2011 je nereálné, a začal Pražany připravovat, že se otevření zpozdí o rok.
Až do voleb na podzim 2010 měla Blanka a její stavitelé jasnou podporu pražského politického vedení – byl to ostatně Pavel Bém a jeho lidé, kteří smlouvy zadávali. To se po roce 2010 začalo měnit, a když skupina kolem Bohuslava Svobody na čas ovládla nejenom radnici, ale i pražskou ODS, přístup k Blance se začal měnit. Svoboda byl první, kdo v souvislosti s otevřením hovořil o roce 2014 a také začalo vycházet najevo obří prodražení stavby. Obrat od vřelých vztahů magistrátu a firem, které měly výstavbu na starost, k velmi chladné pospolitosti dokonal další převrat na radnici.
Nový primátor Tomáš Hudeček šel do ostré konfrontace s Metrostavem, když přišel s tím, že by smlouvy s ním nemusely být platné. Město proto přestalo za stavbu platit. Vše skončilo přerušením stavby a arbitráží, která však skončila verdiktem, že smlouvy platí – a že má platit také město, aby stavba mohla pokračovat. Mezitím ale bezvýsledně vypršel termín otevření Blanky 1. května 2013.
Letos v září Metrostav konečně oznámil, že je komplex Blanka stavebně hotov. Neznamenalo to ale, že by byl připraven k otevření. Pokračovalo osazování technologií, a přestože politici, pro které mělo být otevření Blanky předvolebním trumfem, na otevření spěchali, začínalo být zřejmé, že se tunely nebude jezdit nejenom před volbami, ale ani koncem roku. Lepší to ovšem bylo s Trojským mostem, jehož příběh již má za sebou šťastné vyvrcholení.
Stavba tří primátorů – a jedné primátorky?
Osudy tunelového komplexu Blanka vždy úzce souvisely s pražskou politikou. Nezanedbatelný byl však i opačný vliv. Již před sněmovními volbami v roce 2010, ve kterých kandidoval i primátor Bém, se v Praze objevily plakáty spojujícího ho se stavbou charakterizovanou jako "nejdražší tunel světa". Když se na přelomu let 2012 a 2013 začaly zhoršovat vztahy tehdejší magistrátní koalice ODS a TOP 09, která se nakonec na jaře rozpadla, vyčítali představitelé TOP 09 svým partnerům mimo jiné právě váhavý přístup ke stavbě. Když se však TOP 09 ujala vlády ve městě sama, dovedla stavbu po tři čtvrtě roce k úplnému přerušení. Namísto otevření na jaře nebo alespoň těsně před volbami tak Pražané dostali jen neurčité sliby o prosinci, které s nástupem nového vedení Prahy padly úplně. Vzhledem k dosavadnímu vývoji tak nemusí být fantasmagorická ani otázka: Bude čerstvě zvolená Adriana Krnáčová opravdu tou primátorkou, která na Blance přestřihne pásku?
Resumé z toho speciálu ČT24: Blanka se prodražila "jen" o 6 miliard – mostem i zvelebením čtvrtí kolem
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … rti-kolem/
Záznam v iVysílání pro odvážné: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … ex-blanka/
Trocha demagogie od Auto*Mat:
Trocha demagogie od Auto*Mat:
to je klasika - podle automatu je VSECHNO spatne, jak ma potom clovek brat jakoukoliv jejich studii vazne ....
Měla se tu stříhat páska. Místo toho se tunel Blanka vysouší
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-se-d … zpravy_bur
a v jiných novinách to asi bude podobné
to je klasika - podle automatu je VSECHNO spatne, jak ma potom clovek brat jakoukoliv jejich studii vazne ....
Celkem logicky když je vadná dopravní koncepce, jsou její jednotlivé části také vadné. Nicméně oni navrhují i opatření, které by tu stavbu alespoň trochu ospravedlnily (Dejme Blance smysl) http://tunel-blanka.cz/chci-pomoci/reseni/
Pokud by se nic z toho neudělalo, pak opravdu Praha vyhodila do vzduchu 45 Mld Kč, pár desítkám tisíc lidí usnadnila o něco víc pohyb po městě v autech a nenávratně zprasila několik lokalit u nových mimoúrovňových křižovatek uvnitř města.
jannk napsal:to je klasika - podle automatu je VSECHNO spatne, jak ma potom clovek brat jakoukoliv jejich studii vazne ....
Celkem logicky když je vadná dopravní koncepce, jsou její jednotlivé části také vadné. Nicméně oni navrhují i opatření, které by tu stavbu alespoň trochu ospravedlnily (Dejme Blance smysl) http://tunel-blanka.cz/chci-pomoci/reseni/
Pokud by se nic z toho neudělalo, pak opravdu Praha vyhodila do vzduchu 45 Mld Kč, pár desítkám tisíc lidí usnadnila o něco víc pohyb po městě v autech a nenávratně zprasila několik lokalit u nových mimoúrovňových křižovatek uvnitř města.
Pokud pod eufemismus "oni navrhují i opatření" zahrnete zákazy, příkazy a omezení, tak potom ano. Ale já si pod "opatřením" představuji něco úplně jiného. To, co dotyční navrhují, vidím jako velice přísnou restrikci vedoucí ve svém důsledku k celkem masivnímu vylidnění nikoliv historického centra města (což probíhá už nyní), ale širšího centra zahrnujícího mimo jiné Nové Město, Vinohrady, Žižkov, Nusle a část Smíchova. Chápete-li otevření Blanky jako "příležitost" k zadušení města, poto je toto ta nejlepší cesta.
kdyz ve me se porad perou ruzne vlivy
treba Dejvicka - kdyz se podivam na vizualizace automatu, tak se mi pochopitelne libi. Na druhou stranu si nejde nevsimnout, ze prostor vznikl proste zrusenim vetsiny parkovani. Vetsinu roku sice jezdim na kole, v zime vetsinou MHD (protoze na cekani v aute nemam cas) - ale porad spatne nesu jak totalne zredukovali pocet parkovani okolo Spejcharu za poslednich par let. Takze kdyz prijedu odpo domu autem, tak kvuli (peknym) travnikum a dalsim 'vylepsenim' proste nezaparkuji ! Takze co je spatne? Nemam jezdit vubec autem? Mam se prestehovat nekde za Prahu? Vzdyt si to misto ani nemuzu zaplatit
jannk napsal:to je klasika - podle automatu je VSECHNO spatne, jak ma potom clovek brat jakoukoliv jejich studii vazne ....
Celkem logicky když je vadná dopravní koncepce, jsou její jednotlivé části také vadné. Nicméně oni navrhují i opatření, které by tu stavbu alespoň trochu ospravedlnily (Dejme Blance smysl) http://tunel-blanka.cz/chci-pomoci/reseni/
Pokud by se nic z toho neudělalo, pak opravdu Praha vyhodila do vzduchu 45 Mld Kč, pár desítkám tisíc lidí usnadnila o něco víc pohyb po městě v autech a nenávratně zprasila několik lokalit u nových mimoúrovňových křižovatek uvnitř města.
Mě koncepce vadná nepřijde, pokud by se dotáhla do konce, tak je dle mého názoru plně funkční, a klidně bych pak zavedl mýto uprostřed MO. Aby Blanka byla skutečně dobře využita, tak by to chtělo udělat Pelc-Tyrolku mimoúrovňově a je nutné postavit alespoň Radlickou radiálu.
porad spatne nesu jak totalne zredukovali pocet parkovani okolo Spejcharu za poslednich par let. Takze kdyz prijedu odpo domu autem, tak kvuli (peknym) travnikum a dalsim 'vylepsenim' proste nezaparkuji ! Takze co je spatne? Nemam jezdit vubec autem? Mam se prestehovat nekde za Prahu? Vzdyt si to misto ani nemuzu zaplatit
Špatně je parkovací systém (slevy na parkování pro abonenty, kteří zabírají místo rezidentům), dále nízké ceny za parkování, (oboje dohromady znamená, že je vydán i dvojnásobný počet karet než je míst v modré zóně), neschopnost MP efektivně řešit divoké parkování a nakonec neochota řidičů za parkování platit (logicky, když parkovací anarchie není trestána). Mmch, na Špejcharu se v rámci výstavby Blanky postavilo v podzemí přes 800 parkovacích míst.
Ad mýto do centra: Pokud někdo Prahou projíždí, do centra města vůbec jezdit nemusí, takže čekání na jakýsi chimérický okruh není argument. A pokud si myslí že centrem projet musí, proč by neměl mýto zaplatit? Druhá věc je, proč zavádět nový drahý mýtný systém, když už jeden máme, bohužel v současných parametrech a podmínkách nefunkční - ZPS.
na P6 zadne zony nejsou, proste jenom zrusili vetsinu mist okolo Spejcharu, "nizke ceny" za parkovani asi vetsina obyvatel vidi jinak - nebo ma byt parkovani jen pro bohate?, nova parkovaci mista zatim nejsou a az jednou budou tak jsou soustredena na miste - neni moc pohodlne nakup z Letne vezt tramvaji domu - byt 1 zastavku. Tj na specharu rozhodne zadna nova mista nejsou - ani jedno! (Sparta neni Spejchar)
A mluvil jsem o pripadne rekonstrukci Dejvicke - bylo by realne tam postavit tolik mist, kolik by jich zrusili na povrchu (aspon podle obrazku)?
a mimochodem - takze nova parkovaci mista postavena s Blankou povazujete za pozitivni prinos tehle stavby?
na P6 zadne zony nejsou, proste jenom zrusili vetsinu mist okolo Spejcharu
Takže je tam parkování zadarmo pro všechny, proč se potom divit, že tam není místo.
"nizke ceny" za parkovani asi vetsina obyvatel vidi jinak - nebo ma byt parkovani jen pro bohate?
Jasně, platit nechce nikdo za nic, proč vůbec platit za zábory místa. Vždyť to místo je "všech". Když si tam odložím kontejner nebo unimo buňku na neurčito, komu to může vadit.
, nova parkovaci mista zatim nejsou a az jednou budou tak jsou soustredena na miste - neni moc pohodlne nakup z Letne vezt tramvaji domu - byt 1 zastavku. Tj na specharu rozhodne zadna nova mista nejsou - ani jedno! (Sparta neni Spejchar)
Jasně, jedna zastávka tramvají, to je dálka no.
A mluvil jsem o pripadne rekonstrukci Dejvicke - bylo by realne tam postavit tolik mist, kolik by jich zrusili na povrchu (aspon podle obrazku)?
Nejdřív bych zjistil poptávku po parkování za příslušnou cenu, tj. bez ZPS budou Dejvice vždycky P+R.
takze nova parkovaci mista postavena s Blankou povazujete za pozitivni prinos tehle stavby?
Pokud by se stejný počet zrušil na povrchu, tak ano. V Holandsku fungují podobná P+R na krajích center měst, která jsou ovšem díky tomu zcela car-free.
, nova parkovaci mista zatim nejsou a az jednou budou tak jsou soustredena na miste - neni moc pohodlne nakup z Letne vezt tramvaji domu - byt 1 zastavku. Tj na specharu rozhodne zadna nova mista nejsou - ani jedno! (Sparta neni Spejchar)
Jasně, jedna zastávka tramvají, to je dálka no.
Ty jo, tohle se mi vzdycky libi Bydlim na kulataku a pokud to jde mizim na vikend z Prahy. Pokazde v aute manzelka, 3 deti a narvanej kombik. Predstava ze to vykladam/nakladam pouhou jednu zastavku tramvaji daleko ....
P.S. On staci nakup na tyden pro peticlennou rodinu - to neni neco co se da odvezt MHDckem.
... a podobne jsem chtel reagovat na dalsi body, ale asi bude lepsi se shodnout, ze se neshodneme
Mládenci, divím se, že po zkušenostech s panem Vlákno s ním ještě diskutujete. On je antiautomobilový fanatik a s fanatiky diskutovat nelze (protože si myslí že: bod 1: máme vždycky pravdu; bod 2: stane-li se čirou náhodou, že nemáme pravdu, potom platí bod 1:).
Možná se s ním bude možno rozprávět, až si založí rodinu a bude muset vozit nákupy, děti, manželku a vůbec se rodině mobilně věnovat. Pokud ovšem nedoufá, že minimálně dvě děti + manželku naloží, podobně jako v Thajsku, na jedno kolo zvané bicykl byť s přehazovačko, a vyrazí na nákupy, zábavou či jinou činností, třeba na návštěvu, aby se pochlubil s novým přibližovadlem.
By mě zajímalo, jak to dělají lidi co mají garáž na kraji města. No asi zastaví před domem na blikačky, vyloží co potřebují, pak tam s tím autem odjedou, zagarážují a vrátí se MHD/pěšky/na kole. Říká se tomu logistika a důvtip .
Tahle debata sem stejně nepatří, parkování jsme už řešili jinde.
By mě zajímalo, jak to dělají lidi co mají garáž na kraji města. No asi zastaví před domem na blikačky, vyloží co potřebují, pak tam s tím autem odjedou, zagarážují a vrátí se MHD/pěšky/na kole. Říká se tomu logistika a důvtip .
Tahle debata sem stejně nepatří, parkování jsme už řešili jinde.
Ano, tahle debata sem nepatří, ale hlavně je naprosto zbytečná. Ty máš prostě svůj pohled na svět, odlišný od většiny ostatních diskutérů zde, většina tvých příspěvků se snaží ostatní o něčem přesvědčovat, jenže tvůj pohled je tak diametrálně odlišný, že zde k žádnému doplňování nedochází, celé to pak působí jako zbytečný trolling. Nejsem moderátor tohoto fóra ani mu nebudu fušovat do řemesla, ale nelíbí se mi, že tyto zbytečné výstřely do vzduchu ničí možné konstruktivní debaty a říkám si, je to snad účel? Tak hluboko lze klesnout, když už argumenty a říci něco jen jednou nepomáhají?
Jo, je to občas trochu dialog hluchých. Na druhou stranu, v ZPS jsem se tu s někým dokonce shodnul . A tady jsem ty argumenty v podstatě jen zopakoval. Nechodím sem někoho přesvědčovat, spíš mě zajímají argumenty skalních fanoušků Blanky a dálnic ve městě, leccos mi to vyjasňuje. S příspěvky to tu nepřeháním .
no to je ten kamen urazu - mezi "skalnimi fanousky Blanky a dalnic ve meste" a "nakupy vylozim pred domem, odjedu zaparkovat na kraj mesta a potom nalozim deti na nosic a vratim se domu na kole" se toho prece musi vejit daleko vice
Prioritou je dostat Pražany z aut do MHD, říká nový radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD)
http://www.novinky.cz/domaci/355765-pri … pravu.html
Máte jako radní na starost dopravu. Jak by se měla doprava v Praze zlepšit?
První záležitost, která už musí být ukončena, je vypořádat se s otevřením tunelového komplexu. Další, co je důležité, je nastavit systém parkovacích zón....
.....
Jako první jste jmenoval tunel Blanka. Kdy by se měl komplex otevřít?
Zatím se snažíme fungovat podle harmonogramu, který Metrostav předal Praze v okamžiku, kdy se znovu vrátil na stavbu. Předpokládá otevření na přelomu března a dubna a já pevně doufám, že se nám podaří podle harmonogramu pokračovat. Nicméně tunel bude otevřen v okamžiku, kdy bude bezpečný pro uživatele, tedy až dostane veškerá povolení, a ne dříve. Na prvním místě u mě není teď říct konkrétní datum a pak se případně někde chválit, že jsem to datum zvládl, nebo se stydět, že jsem to datum nezvládl, ale pro mě je důležité, že tunel musí být bezpečný pro uživatele. Uvidíme, jestli se to podaří na přelomu března a dubna.
To znamená, že se může otevření klidně protáhnout zase o další měsíce?
To nechci predikovat, protože mimo jedno místo, kde se nyní řeší vlhká místa, na nichž leží kabely, běží ve zbylých částech komplexu jednotlivé zkoušky. Nezastavila se tam práce, nečeká se na výměnu pár kabelů, tam se normálně dál pracuje. Zároveň se vyhotovuje složitá dokumentace, která je nutná před otevřením, takže doufám, že se to dá zvládnout.
Jaký podle vás bude mít otevření Blanky dopad na dopravu ve městě?
Samozřejmě k tomu existují nějaké predikce, na druhou stranu od doby, kdy se rozhodlo o Blance, do dnešních dnů už se zase jinak vyvinula doprava. Asi nikdo netušil, že hned první den, kdy se otevře Trojský most, tam budou zácpy, což se od té doby nemění. Taktéž i zde se nedá stoprocentně říct, že to všechno jenom zklidní nebo naopak že to všechno zhorší. Nicméně pevně doufám, že tunelový komplex napomůže dopravě v Praze, že budeme mít možnost skrz něj odvádět dopravu i z centra a zklidní trošku i širší centrum pro individuální dopravu.
Musí uplynout několik měsíců, abychom věděli, jak si to sedne. Během toho už dojde v rámci otevření pokračování metra A i Blanky k úpravě MHD, zároveň pak musí dojít k úpravě některých lokálních dopravních návazností a následně musí být během pár měsíců vyhodnoceno, co to znamená pro Prahu a udělat případně další dopravní opatření. Ale pevně věřím, že když už ten tunel budeme mít, že budeme schopni ho využít ku prospěchu, k zkvalitnění dopravy v Praze.
Ovšem za poměrně vysokou částku...
Já jsem o něm nehlasoval, nerozhodoval, pouze beru za svoji povinnost, když už to zde máme, tak to zaprvé dokončit a zadruhé použít tak efektivně, aby to Praze alespoň pomohlo.
.....
Praha 18. prosince (ČTK) - Firma Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby tunelu Blanka, dnes pohrozila Praze, že 15. ledna zastaví práce. Chce po městu, aby zaplatilo dlužné částky. IDS tvrdí, že bez ní nebudou moci ve stavbě pokračovat ani další firmy. ČTK to řekl mluvčí IDS Pavel Kočiš. Tunel Blanka, jehož stavbu provází problémy, vyjde na 37 miliard korun, tedy o několik miliard více, než bylo plánováno. Po několika odkladech by se podle stávajícího vedení města měl řidičům otevřít v březnu nebo dubnu.
Stránky Předchozí 1 … 31 32 33 34 35 … 52 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.485 s, vykonaných příkazů: 41.