1

Téma: PID tarif

info o tarifu

2

Re: PID tarif

mám pocit, že jsem moc info nikde nezaznamenal...

ale pravda je ta, že se zdražuje jízdné v PID mimo Prahu a rozdělují se pražské a mimopražské jízdenky
už neplatí že pásma jsou odstupňována po 6,-Kč ale na dou místech je to 8,-
9ti pásmová jízdenka je dražší o 12,- Kč

přehled: http://www.ropid.cz/tarif/cenik-jednotl … x1109.html

např. taky máme dvě různé jízdenky za 18,-

18     20 minut     2 pásma / území Prahy (P nebo 0, B)
18     30 minut     2 pásma, neplatí v pásmech P, 0 [povolené kombinace: B,1 nebo 1,2 nebo 2,3 nebo 3,4 nebo 4,5]


to bude zas zmatek... sad
takže už není vždy finančně výhodné ve vlaku používat jízdenky PID...

3

Re: PID tarif

a už se píše smile

    Cesta do Prahy příměstskými autobusy od příštího roku podraží

    Od příštího roku si lidé, kteří bydlí ve středních Čechách a jezdí za prací do Prahy příměstskými linkami, připlatí. Jedna jízda autobusem bude stát až o dvacet korun víc. Průměrně se cena zvýší o dvacet procent. Stejné to bude i u všech ostatních autobusových spojů, které si objednává Středočeský kraj.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-do-prahy-pr … zpravy_sfo

4

Re: PID tarif

Nejčastější dotazy ke změně Tarifu PID od 1.7.2011
http://www.ropid.cz/tiskove-informace/- … x1200.html

5

Re: PID tarif

asi sem smile

MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY napsal:

V úterý 7. října 2014 v 10.00 hodin
bude zahájen testovací provoz prvních jízdenkových automatů nové generace
v odbavovací hale pražského Hlavního nádraží.

Při této příležitosti se uskuteční neformální briefing za účasti
náměstka primátora hl. m. Prahy Jiřího Nouzy,
radního hl. m. Prahy Jiřího Pařízka,
pověřeného ředitele ROPID Pavla Procházky
a zástupce Dopravního podniku hl. m. Prahy.

6

Re: PID tarif

Bezkontaktní karty wink

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

7

Re: PID tarif

mrmarkus napsal:

Bezkontaktní karty wink

tak ty už umí "potapěč"* na Národní

* repasovaný stávající automat

Praha zkouší, jak platit za jízdenky kartou. Napoprvé automat selhal
    7. října 2014  13:10

    V pražských automatech na jízdenky MHD už cestující nemusí platit jenom mincemi. Od úterý stojí na hlavním nádraží a také na ruzyňském letišti celkem čtyři moderní stroje, ve kterých je možné platit kromě drobných i bankovkami a platební kartou. Hned při první zkoušce však přišly problémy.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/platba-kartou-za- … -zpravy_dc

http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … oradi.html

http://www.metro.cz/za-listek-na-mhd-uz … e-deje_jbs

8

Re: PID tarif

V tramvajích se za jízdenky bude platit bezkontaktně, zatím jen ve dvou

Bezkontaktní platbu za jízdenky přímo v tramvajích schválila v pátek Rada hl. m. Prahy. Projekt bude spuštěn zatím ve dvou soupravách na lince číslo 22.


S návrhem pilotního projektu přišel náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek, podle kterého se tím usnadní cestování v MHD.

„Pražanům i návštěvníkům Prahy by to významně usnadnilo cestování a ještě více zatraktivnilo využívání MHD,“ uvedl Dolínek.

Pro začátek budou speciálními validátory vybaveny jen dvě tramvajové linky typu T15, jezdící na trase Bílá Hora - Nádraží Hostivař.

V každém voze budou tři validátory. Jízdenka zaplacená bezkontaktní platební kartou bude v momentě vytisknutí již považována za označenou.

http://praha.idnes.cz/bezkontaktni-plat … zpravy_rsr

9

Re: PID tarif

a sakra smile

Nový odbavovací systém změní pražskou hromadnou dopravu
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … zskou.html

Praha zahájí přípravu projektu, kterým plánuje revolučně změnit systém dopravního odbavení na území hlavního města Prahy, a také na území pokrytém systémem společného Integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje. Jedná se o tzv. Multikanálový odbavovací systém (MOS).

    20. prosinec 2016

MOS má v roce 2018 plně nahradit současný koncepčně zastaralý Dopravně odbavovací systém (DOS), a ve svém cílovém stavu umožní mnohem komfortnější a modernější způsob používání hromadné dopravy nejdříve v Praze a posléze v celém Středočeském kraji.

Pro koncové uživatele bude jistě nejzajímavější, že MOS, vedle Lítačky, umožní i použití dalších uživatelsky komfortních nosičů elektronických jízdenek, kterými budou třeba platební karta či nositelná elektronika (tzv. wearables). Časové i jednorázové jízdenky bude možné snadno a rychle nakupovat či spravovat prostřednictvím mobilní aplikace. Kompletní migrací odbavovacího systému do on-line režimu také dojde k eliminaci nepopulárních validátorů.

„Multikanálový odbavovací systém umožní nahrát kupon na další nosiče jako platební kartu nebo mobilní aplikaci. Přijde mi to v dnešní době jako standard, ale bohužel ne všechno, co se tu dříve dělo, bylo zaměřeno na lidi. Já tvrdím od začátku, že plast by měl být jen jedním z nosičů, stejně třeba jako papír, mnohem efektivnější je ale využití mobilní aplikace nebo právě bezkontaktních karet. V podstatě tím splňujeme můj slib z ledna letošního roku, kdy jsem říkala, že jízdní kupon bude možné nahrát na různé nosiče,“ říká pražská primátorka Adriana Krnáčová.

A jedním z největších přínosů nového systému pro návštěvníky Prahy, ale i její obyvatele, kteří hromadnou dopravu využívají nepravidelně, by měl být tzv. tap-in/tap-out systém. Cestující nebude muset znát tarify, ani dopředu vědět, jak dlouho a kolikrát za den bude jezdit hromadnou dopravou. Zkrátka v každém dopravním prostředku přiloží svou platební kartu ke čtečce a cestuje podle své potřeby. Na konci dne mu pak MOS vypočítá cenu jízdenky zpětně, podle toho, kolik opravdu projezdil. A to vždy nejnižší možnou částku podle skutečného využití hromadné dopravy, ať už to bude standardní nebo prodloužená jízdenka, či zvýhodněné celodenní jízdné.

Zpracováním Prováděcího projektu MOS, tedy jeho kompletní přípravou před samotnou realizací, byla rozhodnutím Rady hl.m. Prahy dne 20. 12. 2016 pověřena městská společnost Operátor ICT, a.s.

Jedná se o rozsáhlý projekt, který vyžaduje úzkou spolupráci několika subjektů, proto i do Projektového týmu MOS jsou nominováni zástupci společností Operátor ICT, ROPID a DPP. Hotový prováděcí projekt má být odevzdán nejpozději do 31. 5. 2017, a má sloužit jako kompletní podklad pro zahájení realizace projektu.

Cena za vypracování prováděcího projektu byla stanovena ve výši 5.702.000 Kč, která je určena zejména pro pokrytí interních a externích personálních nákladů až dvanáctičlenného týmu z OICT, které v projektovém týmu doplní až sedm zástupců z ROPIDu, DPP a Středočeského kraje. Částka 3.902.000,- Kč bude hrazena ze zdrojů MHMP a 1.800.000 Kč ze zdrojů ROPID.

Kontakt pro média - Katarína Landlová, e-mail: landlova@operatorict.cz

10 Naposledy upravil: MP (22.12. 2016 10.25)

Re: PID tarif

No, ono to nebude tak horké, jak to vypadá.
Pokud by mělo skutečně nastat to, co je tam napsané, tak by mě zajímalo, jak ten systém pro zpětný výpočet jízdného pozná, kam jsem vlastně jel. Je sice hezké, že "...v každém dopravním prostředku přiloží svou platební kartu ke čtečce a cestuje podle své potřeby...", ale ten druhý konec cesty tam jaksi chybí.
Buď jsem se zbláznil já, nebo paní primátorka. A nebo je ještě třetí možnost - kompletní změna tarifu, ale to nepředpokládám. tongue

Thumbs up Thumbs down

11

Re: PID tarif

to je taky pravda, že to nepozná 32 od 24... takže můžou předělat na jednotlivé jízdné... a pak když pípnu víc jak 4x za den tak mi to místo toho prodá celodenní apod..

Thumbs up Thumbs down

12

Re: PID tarif

Tak sorry, nečetl jsem to důkladně, je tam uvedeno " ...by měl být tzv. tap-in/tap-out systém.... ", takže opravuji: systém pozná konec cesty tak, že si cestující při výstupu opět "pípne". Když to ale z jakéhokoli důvodu neudělá, to se budou dít věci. hmm

Thumbs up Thumbs down

13

Re: PID tarif

Bude to zřejmě fungovat jako v Londýně.
Platí se za každou cestu, ale je denní a týdenní strop, který nelze překročit.
Navíc v různé časy jsou různé ceny (typicky rána v pracovní dny!)