51

Re: Tunel Muzeum

za dvacet let bude v Praze žít většina důchodců. Ti nebudou moci chodit pěšky ani jezdit na kole ani docházet někam na MHD.

Taky nevím proč tady ekoteroristi operují nějakým hlukem a smradem z aut - dnes se stavějí a plánují komunikace, po kterých přeci budou jezdit už ta ekoauta , tichá a na řepku smile

Thumbs up Thumbs down

52

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

za dvacet let bude v Praze žít většina důchodců. Ti nebudou moci chodit pěšky ani jezdit na kole ani docházet někam na MHD.

Ale no tak. Stačí se podívat na jakoukoliv vesnici jak se dopravují důchodci - pěšky a na kole. Autem naprosto vyjímečně či nikdy. A kdybys občas vylezl z auta a jel třeba tramvají, tak zjistíš, že minimálně polovina lidí (mimo špičku) jsou důchodci. A pokud se důchodce nedokáže pohybovat pěšky či MHD, tak na tom bude zdravotně tak špatně, že stejně nedostane povolení od lékaře pro řízení auta.

Thumbs up Thumbs down

53

Re: Tunel Muzeum

kubajsu, ti dnešní důchodci z velké části na auta přeci jen nebyli tak zvyklí. Ti budoucí -  dnešní střední a mladé generace - již budou více zhýčkaní smile

Thumbs up Thumbs down

54

Re: Tunel Muzeum

Obr: ano, to je právě ono, zhýčkanost,  když si každý chce vozit zadnici v autě nemá pak ta Praha být tak zasekaná :-)

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Tunel Muzeum

Mirajz napsal:

Ještě mne napadla taková kacířská myšlenka. ...a potom udělat střed města naprosto neprůjezdný odkudkoliv. Systém smyček třeba i jednosměrných. Potřebuješ jet do středu? No prosím, jeď si ale vyjedeš tam odkud jsi do něj vjel!

To jsi nepřišel na nic nového. Stará známá myšlenka. Jenže když dojde na věc, najde se vždycky spousta důvodů, proč to nejde...

Thumbs up Thumbs down

56

Re: Tunel Muzeum

k tomu "omezování" - k tomu je projekt mýta - může jet každý, kdo si zaplatí, cena se přizpůsobí poptávce/nabídce + "free" karty policii, hasičům, případně invalidům atd. To ostatně jako "objektivní soudce" funguje téměř u kterékoliv spotřeby.
V každém připadě  je třeba realizovat projekty, které dopravu po Praze učiní účelnější a hospodárnější - tedy efektivnější. Dopravní obslužnost centra bude stále třeba a intenzita bude s ekonomickým růstem a zvyšující se životní úrovní spíše větší. T tím projektem k efektivnosti je projekt okruhů a radiál a já bych dodal co nejvíce parkovacích míst, tak aby parkující auta zmizla z ulic. A dbát na to, aby STK+emise prošla jen auta technicky na úrovni.

Thumbs up Thumbs down

57

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

k tomu "omezování" - k tomu je projekt mýta - může jet každý, kdo si zaplatí, cena se přizpůsobí poptávce/nabídce + "free" karty policii, hasičům, případně invalidům atd. To ostatně jako "objektivní soudce" funguje téměř u kterékoliv spotřeby.

V obecné rovině souhlasím, jsem ale velice skeptický k jeho realizaci v podmínkách současné ČR. U nás to funguje tak, že těch výjimek bude tolik, že to na provozu ani nepoznáte. sad

Thumbs up Thumbs down

58

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

k tomu "omezování" - k tomu je projekt mýta - může jet každý, kdo si zaplatí, cena se přizpůsobí poptávce/nabídce ...

No tak na mýto bych nespoléhal. Lidi mají dost peněz, aby něco takového zaplatili. A pokud nejedou soukromě, tak jedou určitě pro nějakou firmu, které si to může s přehledem dovolit. Dotyčný řidič si to zajisté obhájí i kdyby tam jel soukromě.

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Tunel Muzeum

Pane Vratislave, s vaším velmi obsáhlým příspěvkem asi nemá cenu příliš diskutovat, zřejmě jste dostatečně ekologisticky indoktrinován, některé výroky jsou snad přímo z příručky.
Přesto připojím  pár poznámek k zamyšlení:
1.píšete: "Skutečná svoboda je v co nejširší možnosti VOLBY dopravního prostředku."  Podle vašich výroků spíš vyznáváte svobodu ostatním zakázat to, co jim je  příjemnější, pohodlnější, výhodnější, než co prosazujete vy.

2. píšete: "...garáže... tak aspoň třeba přímé výstupy k tramvajím na Prašném Mostě a u Sparty." Vám připadá stanice přes ulici nějak vzdálená? To byste požadoval výtah na refýž nebo rovnou do tramvaje?

3. píšete: "natož právě zahajované Áčko do Motola)." Připadá vám normální, že největší nemocnice v Evropě (zda je to vhodná koncepce sem nepatří) je už padesát let přístupná MHD se šesti přestupy a kilometr dojít nebo jen nenáviděným autem? Protesty proti metru k Motolské nemocnici postrádají sebemenší racionální jádro a čiší z nich pouze nenávist k tomu, že se "něco" staví. Zda je to nenávist politická, ideologická nebo osobní těžko říct.

Thumbs up +3 Thumbs down

60

Re: Tunel Muzeum

pro info

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … a-pod-zem/

32 fotovizualizací

Praha se nevzává plánu na to, aby desítky tisíc aut u Národního muzea poslala pod zem a zklidnila tím tuto část městského centra. Zastupitelé dokonce souhlasili s tím, aby se začalo pracovat na možnosti protáhnout tunel u Muzea až k Nuselskému mostu.
Zatím hlavním problémem jsou peníze. Jen krátký tunel u Národního muzea by vyšel a více než 10 miliard korun, Praha peníze nemá a stát se zatím zdráhá na tuto dopravní stavbu přispět. Naposledy o ní jednali ekonomičtí ministři v květnu, ovšem žádný závěr nepřijali a k tématu se zase někdy vrátí. Sdružení Auto*Mat spolu s opoziční Stranou zelených upozorňuje, že této části metropole k čistšímu vzduchu napomlže krátký, ani dlouhý tunel.
Pokud se ambiciózní projekt dotáhne do konce, Václavské náměstí by se po mnoha letech mohlo znovu spojit s Národním muzeem. Podívejte se na tuto část plánovaného tunelu u Národního muzea.
Autor: Pavel Baroch

Thumbs up Thumbs down

61

Re: Tunel Muzeum

pane mirajzi - pokud něco spolehlivě reguluje poptávku/nabídku a udržuje ji v rovnováze, tak je to cena.  Důvody, proč je někdo ochoten cenu platit, nechte na kupujícím, tedy pokud utrácí vlastní peníze.

Thumbs up +1 Thumbs down

62

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

kubajsu, ti dnešní důchodci z velké části na auta přeci jen nebyli tak zvyklí. Ti budoucí -  dnešní střední a mladé generace - již budou více zhýčkaní smile

Ale to nic nezmění na tom, že stáří značně omezuje schopnosti řídit (obecně). Prodlužuje se reakční doba, zhoršuje prostorové vnímání, koordinace pohybů a hromada dalších věcí. Část důchodců určitě bude řídit stále, ale určitě ne zanedbatelná část jich (nás) pověsí klíčky na hřebík, protože si do stále rychlejšího a hustšího (částečně asi pouze z důchodcovské perspektivy pohledu) prostě netroufnou...

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Tunel Muzeum

jannnn napsal:

1) ano, pokud chceme slovíčkařit, tak opravdu část zaberou. ale ta část je tak nepatrná, že to nestojí za zmínku. obsahově je ta věta korektní, ale formulována je tak, aby evokovala že na letné bude vybetonovaná plocha plná aut. a to je právě to "výhodné" překroucení faktů wink

2) malovanka - plocha křižovatky se rozšíří o pouhých cca 90 arů
prašný most - plocha křižovatky se rozšíří o pouhých cca 40 arů (celá změna je ve vyústění jedné rampy do prostoru kde dříve byly stejně nálety a bordel)
(pro představu zmiňovaná dálniční křižovatka - tak i ty nejkompaktnější zaberou 500+ arů, takže opět účelové přehánění)

3) tunely již z principu nevytváří žádné překážky, jelikož jsou pod zemí. ano, na povrchu to šlo řešit někde lépe (třeba ty nepochopitelný schody na Malovance), ale i tak bude situace pro cyklisty o kus lepší než byla dřív. takže tunely bariéry nevytváří, pouze zde při jejich výstavbě nebyla využita možnost je výrazně zmenšit.


1) Uznávám, že text je trošku tendenční. Na druhou stranu formulace "(...) ve výsledném efektu dojde k (...)  ke značnému zlepšení životního prostředí v oblasti na hranicích historického centra Prahy" na webu Tunelblanka.cz je přihnutá asi tak stejně. Nejlepší kandidát na vyvážené informování o stavbě bude nakonec  tohle fórum ;-)

2) Jsou to mimoúrovňové křižovatky, i když se nejedná o dálnici (ale o "místní komunikaci" ;-/ ). Rozloha Malovanky: Ano, oceňuji kompaktnost, ale stejně je to (vzhledem ke kontextu lokality) moc. No, třeba nad to půjde natáhnout plachta, když je to takový rendlík (viz některé projekty na výstavě Městské zásahy v DOXu). Na Prašném mostě vznikla úplná zbytečnost (ten podchod), tam to mohlo zůstat v úrovni, s tím jedním přibyvším ramenem.

3) No právě, ten povrch se opravdu nepodařil - "nevyužít možnost zmenšení bariér" je docela eufemismus. Koneckonců, k čemu jinému má převedení staveb pod zem sloužit jinému, než k omezení bariérovosti, kterou daná komunikace tvořila na povrchu? Z hlediska IAD tedy tunel dobrý, ale všichni ostatní (VHD, pěší, cyklo) z toho nebudou mít skoro nic. To považuju za obrovsky promarněnou šanci.

64

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

pane mirajzi - pokud něco spolehlivě reguluje poptávku/nabídku a udržuje ji v rovnováze, tak je to cena.  Důvody, proč je někdo ochoten cenu platit, nechte na kupujícím, tedy pokud utrácí vlastní peníze.

Souhlaím. Má to však jeden háček a to ten, že v případě SMJ se cena může vyšplhat tak vysoko, že dovolit si to bude moci jenom pár zazobaných a stejně se tím nic nevyřeší. Je to podobné jako s omezováním rychlosti. Dotyčný mlamoj (= mladý moderní jinoch) s bohatým papínkem za zadkem prohučí obcí stoosmdesátkou a mnoha tisícovou pokutu zaplatí bez mrknutí oka. Bez mýta tam stejně budou jezdit rezidenti (ti konec konců musí), ale bude spousta výjimek jako v případě parkování. Jsou kartičky, nálepky a jiná udělátka a místo stejně není. V případě SMJ jde o zklidnění okolí muzea a podle mne to tržní ekonomika nevyřeší, kdyby se na hlavu stavěla. Pro podobné případy konec konců existují instituce jako jsou třeba vlády, protože to by potom byla cochcárna ještě větší, než je v současnosti.

Thumbs up Thumbs down

65

Re: Tunel Muzeum

mirajzi - ano, a proto, aby se z centra nestala nějaká rezervace, ale zůstalo normálním prostorem k životu a práci, je třeba udělat přístup do centra vč. SJM takový, aby kapacitně pro dopravu vč. IAD stačil.
Jen je třeba upravit to, co obtěžuje - proto je tunelová varianta SJM dobrá a proto je třeba stavět i parkovací domy/garáže, aby parkující auta zmizla z ulic. A proto je třeba dbát na to, aby jezdila auta tichá a nesmrdící - což se taky postupně děje, autopark se modernizuje a  normy zpřísňují.

Thumbs up Thumbs down

66 Naposledy upravil: baggins (11.06. 2010 16.13)

Re: Tunel Muzeum

Vratislav napsal:

2) Jsou to mimoúrovňové křižovatky, i když se nejedná o dálnici (ale o "místní komunikaci" ;-/ ). Rozloha Malovanky: Ano, oceňuji kompaktnost, ale stejně je to (vzhledem ke kontextu lokality) moc. No, třeba nad to půjde natáhnout plachta, když je to takový rendlík (viz některé projekty na výstavě Městské zásahy v DOXu). Na Prašném mostě vznikla úplná zbytečnost (ten podchod), tam to mohlo zůstat v úrovni, s tím jedním přibyvším ramenem.

Dovoluji si upozornit, že kromě Malovanky jsou všechny 3 ostatní křižovatky na povrchu úrovňové či semiúrovňové a světelné ... a vzhledem k očekávání, že se sníží počet aut na povrchu (doufejme), je jenom samotná existence tunelu zlepšením situace na povrchu - samozřejmě kromě doufejme že výjimečných situací uzavření tunelu ...

Thumbs up Thumbs down

67

Re: Tunel Muzeum

Vratislav napsal:

Na Prašném mostě vznikla úplná zbytečnost (ten podchod), tam to mohlo zůstat v úrovni, s tím jedním přibyvším ramenem

Proč je ten podchod zbytečný? Nezmenšuje snad "bariérovost" komunikace?

Thumbs up Thumbs down

68

Re: Tunel Muzeum

Vratislav napsal:

Na Prašném mostě vznikla úplná zbytečnost (ten podchod), tam to mohlo zůstat v úrovni, s tím jedním přibyvším ramenem.

Vy v té oblasti asi nebydlíte, že? Pokuste se tohle říci před místníma maminama. To uvidíte ten mazec. Pokud si pamatuju, tak již před dávnou dobou tu dokonce kolovala petice.

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Tunel Muzeum

souhlasim se Strejdou - jeste lepsi (drazsi, slozitejsi a mozna hodne spatne realizovatelne - i kdyz vsechno jde) by bylo reseni, aby chodci byli porad na povrchu a auta je podjizdela.
Asi jste to uz nekde ve svete videli - jako kdyby nadchod nad vozovkou, ale porad v urovni chodniku a auta se na 30-50m zanori o ~5m hloubeji a potom zase vyjedou.

Thumbs up Thumbs down

70

Re: Tunel Muzeum

Baggins, Strejda a Prašný most: Když tam tak úžasně klesnou intenzity, tak proč tam dělat podchod? Petice se vyjadřovala ke stavu současného provozu na MH, teď tam přece nebude jezdit skoro nic... (a nebo že by ano?).
Na názor mamin z P-6 se můžeme zeptat, až ten podchod bude dva roky v provozu a bude to tam vypadat jako na kočárkové rampě k mostu přes Seifertovu nebo jako v podchodu pod Hlávkovým mostem.

71

Re: Tunel Muzeum

obr napsal:

(...) a proto, aby se z centra nestala nějaká rezervace, ale zůstalo normálním prostorem k životu a práci, je třeba udělat přístup do centra vč. SJM takový, aby kapacitně pro dopravu vč. IAD stačil.

Tak teď jste mě vážně rozesmál. Uděláte z městského centra místo k životu tím, že do něj nacpete další auta? (s argumentem o tom, že když nebudou moct do centra jezdit auta podle chuti, nedovezou mi do krámu rohlíky, ať na mě nikdo nechodí; skutečně jsem netušil, že kravaťáci sedící v 90% aut jsou ve skutečnosti maskovaní zásobovači místních pekařství).

obr napsal:

proto je třeba stavět i parkovací domy/garáže, aby parkující auta zmizla z ulic.

Zde souhlasím, parkovací domy skutečně za jistých okolností mohou zmenšit počet aut parkujících v ulicích.
Ale k tomu "A" (stavět parkovací domy a garáže) je třeba říct také "B": JAK zajistíte, aby ta auta z ulic skutečně zmizela? Dovedete si představit, že po stavbě parkovacího domu (neptejme se teď, jestli za městské nebo soukromé peníze) bude jakákoliv vůle snížit odpovídajícím způsobem parkovacích míst na ulici?

Závěrem musím říct, že nápad pokusit se najít nějaké styčné body mezi názorem dopravních inženýrů a ekologů mě začíná docela přecházet potom, co jsem si přečetl článek z časopisu Stavebnictví "Současný stav a vývoj komunikačního systému hlavního města Prahy". Vzbudilo to ve mě stejný odpor, jaký asi musíte cítit vy, když zabrousíte na stránky Auto*Matu.

72

Re: Tunel Muzeum

jannk napsal:

souhlasim se Strejdou - jeste lepsi (drazsi, slozitejsi a mozna hodne spatne realizovatelne - i kdyz vsechno jde) by bylo reseni, aby chodci byli porad na povrchu a auta je podjizdela.
Asi jste to uz nekde ve svete videli - jako kdyby nadchod nad vozovkou, ale porad v urovni chodniku a auta se na 30-50m zanori o ~5m hloubeji a potom zase vyjedou.

Podobně Vídeň, Südtirolierplatz, tam je takhle podstřelená celá křižovatka, na povrchu zůstal příčný směr se snesitelnými intenzitami, chodci a cyklisté.

73

Re: Tunel Muzeum

Vratislave, kdo psal že na křižovatce Prašný most klesnou intenzity ? to tady podsouváte vy.

Intenzity na křižovatce MH/Svatovítská (Prašném mostě) nepoklesnou, naopak vzrostou -  na tu křižovatku bude svedena doprava z R7 od letiště (obchvatem Kulaťáku), od Petřin, od Suchdola atd. - směrem na Městský okruh, kde z velké části zmizí pod zem.  - Zároveň mimoúrovňovým křížením bude autodoprava plynulejší a pro chodce bezpečnější, a to další podstatné  tím intenzity klesnou (zklidní se)  Ořechovka, v Bubenči/Korunovační, na Letné.

Prosím přečtěte si něco o projektu Blanka jiného nežli nesmysly různých škodičů, nebo ty dezinformace šíříte umýslně ?

Thumbs up Thumbs down

74

Re: Tunel Muzeum

vratislave váš 8.37 - sdělil jste vaše pocity - uznávám, že pocity jsou pro každého důležité, nejen pro Vás. Vím to z vlastní zkušenosti - když jsme stavěli náš barák, tak jsem snad nejvíce energie vynaložil na souboj s pocity vlastní ženy. Nějaké racionelní argumenty neměly smysl, chtělo to třeba obligátní dáreček nebo jiné potěšení...tohle určitě ani stavitelé Blanky nesmějí podceňovat.

Thumbs up 0 Thumbs down

75

Re: Tunel Muzeum

tohle vlakno je myslim docela dobra ilustrace toho, jak tezke je se na cemkoliv okolo dopravy dohodnout :-)
(prosim nezarazujte me ani na jednu stranu barikady; jako vsichni ostatni chci co nejprivetivejsi mesto a zaroven se rychle dostat vsude, kde potrebuji :-)

(a asi by to chtelo extra vlakno)

Thumbs up +2 Thumbs down