Téma: Nízkoemisní zóny
Praha zavede nízkoemisní zóny od ledna 2016, budou i mimo centrum
http://www.denik.cz/praha/praha-zavede- … -ntcm.html
Názory?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Nízkoemisní zóny
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Praha zavede nízkoemisní zóny od ledna 2016, budou i mimo centrum
http://www.denik.cz/praha/praha-zavede- … -ntcm.html
Názory?
Co si od toho slibujou? V Praze je nejnižší věk aut a tak to nebude mít žádný vliv. Kdo má straší auto a jede do centra, tak je buď rezident, nebo historické auto/sanitka. A ti všichni budou mít výjimku.
Hlavně, jak se to bude kontrolovat?
Ouřednící a zastupitelstvo musí vykazovat jakoukoliv činnost, protože jinak by se mohlo dojít k poznání, že jsou zbyteční.
A o 2 roky později budou smět jet auta s E4 a vyšší... E4 už je docela vysoko, to nemá ani leckterá novější "oktáfka v tédéíčku"
Hlavně, jak se to bude kontrolovat?
Každý si bude muset za pár stovek pořídit emisní plaketu (pevně věřím, že zachovají kompatibilitu s německým modelem). Není to tak dávno, co některá auta měla zelenou nálepku S2 na čelním okně? Nevíte co přesně to tehdy bylo?
Další variantou je hlídání pomocí kamer (jako v zóna Londýně).
E4 už je docela vysoko, to nemá ani leckterá novější "oktáfka v tédéíčku"
V zásadě všechny vozy Octavia od roku 2004 (tj. motory 1.9 TDI 77 kW + 2.0 TDI 103 kW a novější).
Ano, tedy dnes desetileté auto.
Právě kvůli tomu si myslím, že kompatibilita s německým modelem nebude. K německé nálepce mi přibude další česká, no...
Pokud to bude znamenat konec dieselových ojetin v obydlené zástavbě tak říkám jen houšť a větší kapky!
Co si o tom myslím? Je to zbytečně diskriminační řešení. Vozový park se obměňuje přirozeným způsobem. Jestliže vedení města (kdo jiný tohle vlastně chce? bylo referendum? Měly to strany ve svém volebním programu?) není spokojeno s rychlostí této obměny, není vlastně spokojeno s ekonomickou sílou automobilizovaných obyvatel města, což asi není message co chtělo město vyslat. Kolik z těch lidí co jezdí starými auty by nechtělo jezdit novými? Ale nemají na to prostředky a nebudou je mít ani ve chvíli, kdy půjdou svá stará nevyhovující vozidla prodat (jejich cena tímto opatřením ještě více poklesne). Závěr mám ze svého pohledu jasný, nízkoemisní opatření je jen nástroj, záminka, aby v Praze obecně ubylo aut, což je ten pravý problém, co vedení města trápí. Snažší než dobudovávat adekvátním způsobem infrastrukturu pro IAD je snížit počet vozidel IAD ve městě, to je to pravé, o co tu jde. Nízkoemisní zóny jsou pro město levný a účinný způsob regulace, zejména v krátkodobém horizontu dojde k úbytku vozidel, za což se jistě pánové budou řádně plácat po ramenou.
By mě zajímalo, jestli taky budou kontrolovat, jestli auto náhodou nemá vykuchaný filtr pevných částic... Jinak jsou nové emisní normy dost o ničem...
Ta úvaha o tom, že člověk jezdí tím nejnovějším, co si může dovolit trochu kulhá... Sám jsem uvažoval o tom, že bych si do města koupil nějakou plečku za pár tisíc (pravda, benzín), u které mi nebude vadit jízda po katastrofálním povrchu ulic v Praze a permanentní obouchávání (minimálně dveřmi na parkovišti) od okolních "řidičů"...
A tu kompatibilitu s Německem bych teda dost uvítal; jinak za chvíli přes čelní sklo skoro neuvidím...
Snažší než dobudovávat adekvátním způsobem infrastrukturu pro IAD je snížit počet vozidel IAD ve městě
Vy asi prostě voláte po té komunistické samoobsluze, kdy každému, kdo si koupí za 20 tisíc ojetý diesel z Německa, který měl být dávno ve šrotu a shodou nešťastných náhod skončil v českém autobazaru, máme ze svých daní přispívat na budování betonových obchvatů, tunelů a průtahů, aby se tyto vraky mohly volně pohybovat skrz město. Kromě toho, že ta snaha je marná, protože ani desítky miliard Kč našich daní utopených v silničních stavbách ve městě dopravní problémy a kolony nevyřeší, taková komunistická samoobsluha by v konečném důsledku znamenalo vybydlené a zbankrotované město.
Ehm, nervíky? Lidé ať si kupují co uznají za vhodné a splňuje technické podmínky pro provoz na komunikacích. Za své peníze chtějí to pro ně nejlepší, to je normální tržní chování a stejně tak si postupem času budou kupovat novější vozidla, takže k obměně dochází. Koukám že sám jste přešel od ekologie k obecné regulaci celkového počtu vozidel čímž potvrzujete mou myšlenku, že tu jde především o ní a pak až o ekologii. Co tu nepado, zóna má hranici a těsně za tou hranicí bude docházet k novým problémům, budou tam parkovat ti, co do zóny nesmějí, což se ve výsledku vyžádá další investice. Podnikatelé budou platit za různé výjimky, které nejspíše požere byrokracie města kolem toho a jen to lidem zdraží služby. Nemám rád tohle přiživování se na obchodu mezi podnikatelem a zákazníkem a tohle je další takový případ. Konečně se vám nelíbí systém "komunistické samoobsluhy" - no to je panečku ale drahá samoobsluha! Koupit si starou ojetinu je levné, ale provoz toho starého auta je často kvůli častějšímu servisu dražší než novějšího a lidé si to samozřejmě uvědomují. Stále platí, vyberou si co je pro ně za ty peníze nejlepší, chte je si vybrat, neomezujme je. Povinné ručení také člověk neobejde, oželet může tak havarijko. To vše placené z peněz, co už byly jednou zdaněné, když mu je vyplatil zaměstnavatel. Daní se tu kolem aut vybere spousta, ale ty peníze jdou i do jiných oblastí, bylo by v pořádku, kdyby to byla třeba podpora hromadné dopravy, ale ono se to rozpustí do mnoha dalších zcela nesouvisejících oblastí a to je ten skutečný socialismus, kterým celý ten systém pak trpí. Věci je potřeba zjednodušovat, daně odbourávat a věci dělat více napřímo, i proto opakuji, za mě jsou nízkoemisní zóny špatný krok.
Paradoxně by víc aut v centru ubylo, kdyby tam nesměla vozidla s EU3 a vyšší :-)
Vy asi prostě voláte po té komunistické samoobsluze, kdy každému, kdo si koupí za 20 tisíc ojetý diesel z Německa, který měl být dávno ve šrotu a shodou nešťastných náhod skončil v českém autobazaru, ...
Člověče, co sem pletete komunistickou samoobsluhu? Vždyť tyto manýry byly zavedeny až v devadesátých letech a to u vesla už komunisté nebyli. To si ale asi nemůžete pamatovat, protože to jste byl podle všeho ještě na houbách, nebo v kolíbce. Takže prosím, mluvte pouze a jen z vlastní zkušenosti a ne z odposlechnutých výmyslů. Že se kupovaly západní ojetiny to je fakt. To však bylo umožněno legislativou, která hurá stylem bujela coby demokratické zákony. Hurá styl byl veden snahou honem něco udělat, protože kdejaký rádoby politik-odborník aby se zviditelnil, do všeho kecal, a nedomýšlel důsledky se kterými se dodnes potýkáme. Příkladů je víc než dost.
Daní se tu kolem aut vybere spousta, ale ty peníze jdou i do jiných oblastí, bylo by v pořádku, kdyby to byla třeba podpora hromadné dopravy, ale ono se to rozpustí do mnoha dalších zcela nesouvisejících oblastí a to je ten skutečný socialismus, kterým celý ten systém pak trpí.
Řekl bych že městský rozpočet nemá z daní okolo aut nic, nebo skoro nic. Uživatele automobilů ve městech by měli zaplatit všechny negativní externality které způsobují, infrastrukturou a záborem ploch to jenom začíná. Bohužel se těžko vyčíslují třeba zdravotní dopady IAD, přitom jsou nejzávažnější. Kterou alergii nebo astma způsobily auta, kterou něco jiného... studie v zahraničí na to ale existují a jsou dohledatelné.
Já jako člověk, který auto pro pohyb po městě (skoro) nepoužívám, platím vyšší daně než průměrný uživatel auta. Peníze neutrácím za palivo, ale za jiné zboží a služby, které toto město poskytuje. Pokud by většina lidí co utrácí za palivo pro přesuny po městě peníze utratila za jiné služby ve městě, bylo by celé město mnohem bohatší a zdravější.
Mě nikdo nebude přikazovat kam s Shediwim a Volfíčkem můžu a kam ne. Před lety jsme nesměli málem ani do Plzně a dneska nemůžu se svým autem za mámou do Holešovic ? Tak to ku.va ani omylem. Holt jedno auto dostane máma a druhý třeba brácha. Cestuji jak potřebuji a je to z mého rozhodnutí kam, kdy a jak.
Na spotřební dani z minerálních olejů se každý rok vybere kolem 80 miliard Kč. Dále je třeba započítat daň z přidané hodnoty, což jestli dobře počítám bude dalších cca. 40 miliard Kč. Městský rozpočet nemá ze spotřební daně nic, z daně z přidané hodnoty dostane cca. pětinu. Letošní rozpočet SFDI je jen lehce nad 60 miliardami Kč. Jak Vlakno správně poznamenal, rozpočtové určení daní v oblasti dopravy pro Prahu nefunguje a připravuje jí o další peníze. (můžeme "poděkovat" TOP09, která ještě více tento efekt podtrhla vyšším podílem pro malé obce na úkor těch velkých). SFDI na území Prahy investuje jen minimálně. Je to pokřivený trh a je vlastně logické, že město "díky" tomuto systému přerozdělování daní považuje IAD za problém na místo vítaného zdroje příjmu, jak to bere stát.
Protože Vlakno načal i zdravotnictví, tak tedy celý systém zdravotnictví má náklady cca. 300 miliard Kč, z toho více než 75% je uhrazeno přes zdravotní pojištění. Byla by to samo o sobě zajímavé téma na debatu, jak by měl ideální systém financování zdravotnictví, úrovně služeb, přerozdělování přes obce (část zdravotnictví jde přes obce) fungovat, ale to sem už vážně napatří, jen jsem doplnil fakta.
Dle zadávací dokumentace pro tisk budou emisní plakety jiné než v Německu, tvar osmiúhelníku.
https://ezak.mzp.cz/document_audit_1318 … entace.pdf
To pořád ještě nemusí znamenat, že se nemůžou vzájemně s Německem uznávat... I když, jak znám náš stát, se ta pravděpodobnost limitně blíží k nule
Jenže pokud jsem správně pochopil tak pravidla pro označování vozidel barvou budou u nás jiná... Abych dostal v Německu "zelenou", tak mi stačí relativně staré benzínové auto.
U nás pro hranatou zelenou budu potřebovat asi Euro4, což je dost rozdíl...
Nízkoemisní zóna v Praze nebude (dřív, než bude hotový okruh)
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Praha - obecně » Nízkoemisní zóny
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.308 s, vykonaných příkazů: 80.