51

Re: Ražený tunel Královská obora

Na postupu prací http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=115 uvádějí obezdívky a izolace v počtu sekcí.
Nevíte někdo jak je taková sekce dlouhá?

Thumbs up Thumbs down

52

Re: Ražený tunel Královská obora

Derilin napsal:

Na postupu prací http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=115 uvádějí obezdívky a izolace v počtu sekcí.
Nevíte někdo jak je taková sekce dlouhá?

V minulém postupu prací uváděli 12 metrů.

Thumbs up Thumbs down

53

Re: Ražený tunel Královská obora

Derilin napsal:

Na postupu prací http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=115 uvádějí obezdívky a izolace v počtu sekcí.
Nevíte někdo jak je taková sekce dlouhá?

12m. Viz. http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=106

Thumbs up Thumbs down

54

Re: Ražený tunel Královská obora

Důchodce napsal:
Derilin napsal:

Na postupu prací http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=115 uvádějí obezdívky a izolace v počtu sekcí.
Nevíte někdo jak je taková sekce dlouhá?

V minulém postupu prací uváděli 12 metrů.

Ty sekce jsou v podstatě toto nebo toto a jejich pracovní délka je právě těch 12 metrů.

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Ražený tunel Královská obora

Nevím zda to sem patří, ale zajímalo by mne podle jakých kritériií se staví ochranná lešení v ulicích nad raženým tunelem. Některé domy jsou vynechány . Je důvodem nesouhlas majitele ? Nepřijde mi že se ty domy něčím liší.

Thumbs up Thumbs down

56

Re: Ražený tunel Královská obora

ano, důvoděm bývá nesouhlas majitele
podle posledních zpráv, ale začínají i dost tlačit na ty majitele kteří původně nesouhlasili(vyhrožování neplatností pojistky kdyby se cokoliv stalo apod...)

Thumbs up Thumbs down

57

Re: Ražený tunel Královská obora

nic nového, uklízíme... smile

deník Právo 21.10. napsal:

Blanka má být proražena před Vánoci
Stavbaři pod domy postupují rychlostí až pět metrů za den * Skála se odstřeluje dvakrát týdně Ražba tunelů Blanka mezi Letenskou plání a Pelc-Tyrolkou se dostala do poslední fáze.

jk2 napsal:
P_V napsal:

Dvakrát týdně odstřel, pět metrů denně od Letné = 18 m záběr na jeden odstřel? Zdá se mi technicky nemožné.

Proč? To je jen věc správného ládování big_smile

AGa.. napsal:

Jestli to nemá být dvakrát denně...

kofola napsal:
valenta napsal:

No já nevím. Bydlím v Jana Zajíce a rány a intenzivní rachot jako když se něco sype , se ozývají zhruba jednou za hodinu, poslední pravidelně mezi 20:15 a 20:30 a někdy i po 21:00. Přes den nejsem moc doma a je i hluk v okolí , tak přehled nemám.

Já bydlím v Havanské  a taky jsou slyšet intenzivní rány a rachot.Jinak rány se ozívají do 9 večer dvakrát během hodiny  většinou večer jsou slyšet a cítít otřesy (že by střílení). Jinak kamarád bydlí na spartě v přízemí a to je teprve něco to se jim rozklepe celý byt nezávidim mu to

58

Re: Ražený tunel Královská obora

Na WWW je info že do konce ražby úseku Královská obora
v severním tunelu zbývá 391m, dokázal by někdo dokreslit do mapy kde zhruba jsou s ražbou nyní ?? Pro představu, protože 400 metrů je opravdu už "kousek"

Thumbs up Thumbs down

59 Naposledy upravil: jannnn (24.10. 2009 10.28)

Re: Ražený tunel Královská obora

Teoreticky by mělo jít (přibližně) o tento kus:
http://mapy.cz/#mm=FP@dm=133068096+1360 … 01632@z=15

Thumbs up Thumbs down

60

Re: Ražený tunel Královská obora

Tak to už je v klídku, to je lehký kousek, protože nad tím už nic není. Teda kromě těch pár domů...

Thumbs up Thumbs down

61

Re: Ražený tunel Královská obora

huberokororo napsal:

Tak to už je v klídku, to je lehký kousek, protože nad tím už nic není. Teda kromě těch pár domů...

Jenom pár domů no :-DDD je to docela sranda slyšet jak razej tunel

Thumbs up Thumbs down

62

Re: Ražený tunel Královská obora

kofola napsal:
huberokororo napsal:

Tak to už je v klídku, to je lehký kousek, protože nad tím už nic není. Teda kromě těch pár domů...

Jenom pár domů no :-DDD je to docela sranda slyšet jak razej tunel

Ty na tím přímo bydlíš? To musí být divný pocit, že ti někdo kutá pár metrů pod barákem.

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Ražený tunel Královská obora

Ano bydlim.Ze začátku to bylo takový divný a když byli slyšet první rány a zvuk jako když šoupeš skříň tak sem se docela bál :-) ale člověk si zvykne na všechno zdi nepraskaj obrazy taky nepadaj tak je to v pořádku .

Thumbs up Thumbs down

64

Re: Ražený tunel Královská obora

přemístění příspěvků:

Kubajsu napsal:
tomis napsal:

282 metrů to už je kousek:-)
ještě by to chtělo kolik zbývá do ražby k tomu VZT objektu pod kralovskou oborou:-)

To je těžký říct, protože má 3 připojení... Z Letný už je tunel za tím jižním, z Troje zbývá zhruba 80 m k tomu severnímu a střední s tím "podchodem" tunelů je zhruba uprostřed obou ražeb...

65

Re: Ražený tunel Královská obora

dovoluji si připomínku - u informace"do konce ražby zbývá" v tom kterém tunelu - bylo by možné přidat datum, kdy aktualizováno ? Takhle to vypadá, že se nic neděje...

Thumbs up Thumbs down

66

Re: Ražený tunel Královská obora

obr napsal:

dovoluji si připomínku - u informace "do konce ražby zbývá" v tom kterém tunelu - bylo by možné přidat datum, kdy aktualizováno ? Takhle to vypadá, že se nic neděje...

tak to se budeš muset obrátit na tunelblanka.cz smile Datum a čas aktualizace stránek neznamená aktualizaci údaje "do konce ražby zbývá"...

67

Re: Ražený tunel Královská obora

jestli jsem dobře počítal, tak v JTT chybí ještě 91 sekcí ( cca 1092 m)izolace dna a budou na letné smile

68 Naposledy upravil: Kubajsu (27.11. 2009 08.52)

Re: Ražený tunel Královská obora

Zbývá 381,5 a 175,8 m ražby kalot.

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Ražený tunel Královská obora

364 a 154,9

Thumbs up Thumbs down

70

Re: Ražený tunel Královská obora

Kubajsu napsal:

364 a 154,9

jedou pěkným tempem, do vánoc by mohli prorazit

71

Re: Ražený tunel Královská obora

vondr napsal:

jedou pěkným tempem, do vánoc by mohli prorazit

Pochybuju - určitě se ještě vyskytne nějaký nepředpokládaný problém, takže do vánoc ne... A mezi vánocemi a novým rokem budou mít všichni papaláši dovolenou, takže si slávu nechají až na začátek ledna sad

Thumbs up Thumbs down

72

Re: Ražený tunel Královská obora

Z webu Prahy7:

Vzhledem k většímu množství dotazů s obdobnou tématikou, týkající se ražení tunelů pod Letnou a dalších záležitostí s tímto spojených,  zde vkládám souhrnnou odpověď spol. Metrostav. Jedná se o obecné vysvětlení stávající situace. V textu je uveden rovněž kontakt na odpovědného pracovníka, s nímž lze řešit jakékoli podrobnosti související s danou problematikou.

Se srdečným pozdravem

Martin Vokuš, tiskový mluvčí MČ Praha 7


Vážení občané, obyvatelé Letné.

V současné době probíhá v prostoru obytné zástavby Letné ražba tunelů stavby Městského okruhu č. 0079 Špejchar – Pelc – Tyrolka. Tunely jsou realizovány technologií „Nové rakouské tunelovaní metody“ s využitím trhacích prací, a to v souladu s podmínkami stavebního povolení vydaného odborem dopravy MHMP pod číslem jednacím 141756/2005/SPDOP-01Ar z 27.11.2006 a rozhodnutím Obvodního báňského úřadu v Kladně č.j. 05034/2007/02/03 ze dne 5.10.2007.

Velmi pevné písčité břidlice letenského souvrství jiný způsob rozpojování bohužel neumožňují. Trhací práce jsou v souladu s výše uvedenými povoleními prováděny v časovém období 7 až 22 hodin. V nočním období od 22 do 7 hodin se neprovádí rozpojování horniny ale z bezpečnostních důvodů je nutno zajistit začištění výrubu po trhacích pracích. Toto začištění se provádí sbíjením horniny, která vadí instalaci primárního ostění. Zhotovitel razičských prací vyvíjí maximální úsilí, aby rozsah těchto prací byl v nočním období co možná nejmenší.

Pro monitorování nepříznivých dopadů z této činnosti na objekty nadzemní zástavby se provádí měření hluku vnějšího i vnitřního chráněného prostoru. Dosud všechna provedená měření vyhověla platným hygienickým limitům, jak pro denní tak noční období. Zprávy z těchto měření jsou k dispozici k nahlédnutí v informačním centru na Letné.

Dalším nepříznivým vlivem na objekty nadzemní zástavby jsou seismické účinky. Projektem definovaná maximální rychlost kmitání je souhrnně pro všechny objekty na Letné stanovena na 10 mm/s, což je hluboko pod skutečnou, zjištěnou odolností těchto objektu, která by mohla ohrozit statiku konstrukcí. Kontrola je prováděna kontinuálně pomocí samosběrných seismických stanic s okamžitým dálkovým přenosem získaných dat a dále vybranými solitérními měřeními. Ani v tomto případě nebylo zatím zaznamenáno překročení povolených limitů.

V předcházejících měsících byly ve všech objektech, u kterých se předpokládá ovlivnění výstavbou tunelu, provedeny prohlídky specializovanými odborníky ( pasportizace resp. repasportizace objektů ). U vybraných objektů a v závislosti na jejich stavu a míře ovlivnění ražbou tunelu byl proveden stavebně technický průzkum, který ověřil kvalitu materiálů nosných konstrukcí. Pro všechny objekty byly provedeny statické výpočty a stanovena jejich odolnost. Tam, kde nebyla zjištěna dostatečná odolnost a to se započítáním značné rezervy, byla navržena a jsou s předstihem realizována dodatečná opatření, tzv. zajištění objektů nadzemní zástavby.

V současné době se pohybují poklesy na terénu a objektech v rozmezí 2 – 10 mm a sklon poklesové kotliny nepřekračuje hodnotu 1 : 1 000. Tento stav zdaleka není nebezpečný, může však vést ke vzniku drobných poruch, které by neměly mýt vliv na bezpečnost ani užívání objektů. V případě, že vznik takových poruch zaznamenáte, volejte prosím na kontaktní osobu zhotovitele – Ing. Miroslav Padevět, mobil: 725 792 543. Bude s Vámi dohodnuta návštěva odborných specialistů a zahájeno monitorování těchto poruch, případně provedeno dodatečné zajištění objektu. Stejným způsobem je možno postupovat i v případě obtěžující hlukové zátěže, kdy pracovníci specializované laboratoře provedou ve Vašem bytě akustické měření hladiny hluku a zjistí, zda nedochází k překračování hygienických limitů

Mohu Vás ujistit, že ražbou tunelů nehrozí obyvatelům a návštěvníkům Letné žádné nebezpečí. Více informací je možno získat každou středu od 14 do 18 hodin v informačním centru stavby na Letné, naproti stadionu Sparty. V období od 16 do 17 hodin budou přítomni i zástupci projektanta a pracovníci monitoringu. Aktuální informace o postupu prací můžete také získat na webových stránkách www.tunelblanka.cz.

V období vánočních a novoročních svátků – od 24.12.2009 do 2.1.2010 – budou veškeré práce na ražbách tunelů v denních i nočních hodinách přerušeny.

    Ing. Miroslav Padevět – Metrostav a.s.

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Ražený tunel Královská obora

A takto odpovídal Ing. Padevět v novinách metrostavu v březnu 2008 . Asi se už skřítci rozlobili trochu více :-)

http://80.250.10.17/pdf/noviny/052008.pdf

Otázka :
Ražby běží nepřetržitě. Neruší noční práce okolí?
Odpoveď :
Určitě ne. Postoupili jsme totiž tak daleko do hory, že už
můžeme používat trhací práce dokonce na obou čelbách.
A pro ty platí velmi přísné hygienické limity hluku. Střílet
můžeme, až když měření ukáže, že nepřekračujeme přípustné
hodnoty, což je zhruba ve vzdálenosti asi 400 m od
portálů. Abychom splnili termíny výstavby, musí práce na
tunelech probíhat v nepřetržitém provozu – ve dvou směnách
denně a v šestidenních turnusech. Není ale pravda,
že ražby jsou nepřerušované. Chvilku před půlnocí a chvíli
po ní musí být podle starého hornického pravidla v hoře
ticho. Kdyby se v té době do ní sahalo, mohli by se objevit
podzemní skřítci a mohli by začít dělat neplechu...

Thumbs up Thumbs down

74

Re: Ražený tunel Královská obora

no...
lidi začínaj šílet....
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 1.jpg.html
ty požadavky zní rozumně, problém je pak s tím termínem.... to se to na to zase shodí
aneb "máme problém s termínem tak naštevm lidi, ti nás omezí a má se to na co svést"...

Thumbs up Thumbs down

75

Re: Ražený tunel Královská obora

tomis napsal:

no...
lidi začínaj šílet....
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 1.jpg.html
ty požadavky zní rozumně, problém je pak s tím termínem.... to se to na to zase shodí
aneb "máme problém s termínem tak naštevm lidi, ti nás omezí a má se to na co svést"...

Starý známý problém s MTS... Prostě si odpálíme kdy chcem a jak chcem - hodina sem, hodina tam, všechno jedno sad

Thumbs up Thumbs down