Re: Z tisku a médií (SJM)
V časopise Tučnák vizualizace zklidnění ulice 5. Května
http://www.praha4.cz/zdroj.aspx?typ=4&a … sh=6836480
Hezké ale v současné situaci dobré sci-fi
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Magistrála (SJM) » Z tisku a médií (SJM)
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
V časopise Tučnák vizualizace zklidnění ulice 5. Května
http://www.praha4.cz/zdroj.aspx?typ=4&a … sh=6836480
Hezké ale v současné situaci dobré sci-fi
Utlumíme magistrálu v Praze, slibuje levice. Pravice hlavní tah městem hájí
Řidiči i kritici aut by měli zpozornět. Politické strany se začaly dohadovat, co udělají s hlavním tahem přes Prahu, severojižní magistrálou. Politici levice, ČSSD a zelených, vytáhli překvapivý slib, že ji utlumí. Zástupci pravicových stran ODS a TOP 09 magistrálu hájí.
Praha 4 chce zúžit magistrálu, jeden pruh má být střídavě pro oba směry
http://www.novinky.cz/domaci/213618-pra … smery.html
Stejný článek na idnesu, je tam více vizualizací včetně Nuselského mostu
Parčík s promenádou uprostřed rušné silnice - jen až budou auta jezdit na elektriku, do té doby nezdravý nesmysl. Samostatné stromy bez promenády bych bral. Píšou že se inspirovali pařížskými bulváry, jenže ty vznikaly v době, kdy automobilismus byl v plenkách. Cyklisti by měli dostat místo v klidnější trase, ne je za každou cenu cpát na magistrálu.
Střídavý pátý pruh... tak buď chtějí provoz redukovat, pak čtyřpruh, nebo nechtějí, pak nechat šestipruh. Ale spíš chtějí přihrát kšeft eltodu a kochat se sraženými cyklisty.
uprostřed rušné silnice
Pokud by se zavedlo mýtné tak ne. Bude zajímavé sledovat, čím se vlastně řidiči donutí jet po okruhu a ne stále byť i zklidněnou magistrálou.
představa, že z SJM bude promenáda je hodně hloupá. Provoz do centra bude spíše větší nežli dnes, protože doprava se tam musí někudy dostat. Pokud by se uzavřela SJM, budou auta jezdit jako kdysi Nuslemi, Italskou, z Orionky Baranovou, prostě opět se zacpe celá Praha. Jediné řešení jak zklidnit Legerovu/SOkolskou/u Muzea je tunel Hl. nádraží/Nuselský most
To by se pak musela dát do tunelu i od Nuseláku až k Michelské. Pka bychom si tu magistrálu zakonzervovali navždy. Víceméně se schoduji s tímto názorem: http://dopravni.net/silnice/7506/magist … #more-7506
Je snad magistrála něco špatného a měli bychom se jí zbavit? Z urbanistického hlediska špatná je, ale z dopravního je potřebná. V okolí je spousta bytů, kanceláří, a jejich uživatelé používají auta, která v součtu udělají přes 100 000 kousků za den. A je lepší když se za vzdálenějšími cíli valí ve vyhrazeném koridoru, než všude možně plošně. Takže řešení není magistrálu výhledově potlačit a čekat že auta zmizí a že se vůbec nepřelijí jinam, ale naopak ji vymístit tam kde nevadí. Jsme ve městě kde už volné místo na povrchu není, takže máme jen dvě možnosti: tunel, nebo zbořit zástavbu v hygienicky závadné zóně v blízkosti. Alternativa je jen nějaké odrazovací opatření vůči uživatelům automobilů, vysoké mýto, povolenky, atd. Vyberte si.
Vůbec nevím co si pod tou "citlivou urbanistickou prací" mám představit, spíš mám dojem že autor neví sám, ale nějaký učený závěr napsat musel.
Můj osobní názor je, že pro jízdy ve městě do práce/z práce, auto vůbec není potřeba, běžné nákupy jsou pohodlnější v sámošce za rohem nežli v hypermarketu na periferii, a zabírat na ulici 10 m2 v autě namísto 0,5 m2 v autobusu, je bezohledné, když pro to není praktický důvod. (Kdyby autem jeli jen ti, kteří opravdu musí, stačilo by navýšit MHD cca o 2/3, a ulice by byly skoro prázdné.) Ale jiní mají jiné preference, a představa že se dají převychovat, směřuje kamsi hodně doleva.
Právě že se přechází z roštového systému magistrál na městský okruh. Proto se staví Blanka a ne další magistrála. Proto je jakékoliv "upgradování" magistrály nesmyslné a proto se musí stávající komunikace zklidnit, ponížit jen na obyčejnou ulici. Jinak bychom neměli městský okruh, ale městský půlkruh
V tom článku píšou, že 3/4 aut na magistrále má východisko nebo cíl uvnitř MO. Řekněme že okruh použije ta 1/4 tranzitujících a také 1/4 z těch co jsou zevnitř, ale mají to na MO blízko. Co pak s tou zbylou polovinou, které MO nepomůže zkrátit cestu ve vnitřní oblasti, ani kdyby si zajeli přes MO? 50 000 vozidel denně je ještě furt moc na obyčejnou ulici, takže ještě stále stojíme před tím, jak je účinně zapudit, aby se nepřesunuli ani tam, kde je dnes relativně klidněji.
Praha 4 chce zúžit magistrálu, jeden pruh má být střídavě pro oba směry
http://www.novinky.cz/domaci/213618-pra … smery.html
By mě zajímalo, jestli dotyční někdy jeli na kole. Bylo by vážně moc příjemné jet přímo proti autům v celkem úzkém, ale rovném a vysokou rychlost umožňujícím, pruhu oddělen pouze bílou čárou... Já bych tam asi rád nejezdil...
By mě zajímalo, jestli dotyční někdy jeli na kole. Bylo by vážně moc příjemné jet přímo proti autům v celkem úzkém, ale rovném a vysokou rychlost umožňujícím, pruhu oddělen pouze bílou čárou... Já bych tam asi rád nejezdil...
Přiznám se, že se mi to také nelíbí. Ani pro chodce by to nebylo ideální, museli by přecházet silnici na třikrát. To už by bylo lepší tam ten jeden pruh nemít vůbec.
Ještě víc vizualizací
nepřipadá Vám tohle celé kolem SJM, jen takové předvolební pšoukání... kdyby raději bylo jasné, kdy se dokončí 511 , to bude paralelní spojení D8-D1 a to odveze ze SJM celý tranzit vč. os. aut a východ MO - pak bude SJM opravdu jen pro dopravu z/do centra. Taky pomůže Blanka, protože je to spojení levého břehu Vltavy k D8
viz http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … v-zeleny-/ - ten nápis a název "VIZE 2020" - jo, bůhví co bude...zejména jsem se pobavil těmi rekreujícími se. Aby se SJM takto zklidnila, museli by ještě uzavřít Nuselský most, zase by doprava jela Nuslemi a Bělehradskou a přes Tylák nebo , jako do postavení Nuseláku
Jo, s tou představou, že IAD nadále poroste ("máme na to plán", že?), tu magistrála zůstane navždy.
Poněkud mě nedávno překvapila informace, že pražané prostě jezdí víc a na větší vzdálenosti než třeba obyvatelé Vídně. Takže máme i při vyšším podílu MHD současně vyšší počet cest IAD než ve Vídni. Ale jak je to možné? To ti Vídeňáci nepotřebují jezdit do práce? Nebo máme tu Prahu po dvaceti letech urbanistické nekoncepce tak blbě dopravně zorganizovanou, že musí každý jezdit přes celé město, když by mohl méně? Nevede tedy cesta pro Prahu jako takovou spíš v postupném tlumení té zjevně nadbytečné mobility (protože Vídeňáci se bez ní zjevně obejdou i když jejich město nabízí nejvyšší dosažitelnou kvalitu života)?
Podle mě zde hraje roli několik faktorů:
Stoupnul počet lidí žijící na periferii a dojíždějící do Prahy. Když manželka, potřebuje jinam než manžel, může jedna rodina využít až dvě auta, s počtem studujících dětí a s rostoucí životní úrovní to může být i více aut
Je skupina lidí co mají auto za sociální satus (to je ten rozdíl oproti západu) a do "socky" by nesedli protože je to pod jejich úroveň.
Je skupina lidí kteří prostě zpohodlněli
Firmy se začali cpát víc do centra
atd.
To je jen takový výcuc, samozřejmě že tu hraje i roli že lidi jsou na ní zvyklí a bude jim trvat než začnou používat třeba okruh.
V Praze poslední dobou slyšíme, že věci se vyřeší "až se postaví něco". Podlě mě se musí začít pracovat a plánovat už teď, zklidnění magistrály není otázka jen měststkých okruhů, souvisí i např. s výstavbou metra D, atd.
vratislave - proč někdo jezdí přes celé město ? - asi má důvod. není to vůbec v "urbanistické koncepci", ale v možnostech a ochotě se stěhovat za prací. Naštěstí v Praze je stále více volného trhu s byty, ale stejně regulčík či majitel bytu/RD se stěhovat nebude a raději bude jezdit.
squish - máte nějaké statistiky, že se firmy stěhují do centra ? já tedy statistiky žádné nemám, ale spíše si myslím, že velké firmy centrum opouštějí a stavějí si moderní domy s možností parkování a dojezdu autem na okraji Prahy. Z centra se stává skanzen pro turisty - nemají ty hotely nakonec větší potřebu dopravní obslužnosti nežli byty a firmy ?
Jaká je realita - auto si dnes už kupuje každá dospělá osoba, řada lidí si kupuje i další "hobby" auta, je to lidská přirozenost. Regulovat to lze efektivně jen penězi/zdaněním, ale proč ?
Několik poznámek:
2Vratislav: z čeho vycházíte při tvrzení, že se v Praze cestuje víc než ve Vídni? (Já to nezpochybňuji, jen bych rád ta data viděl )
... máme tu Prahu po dvaceti letech urbanistické nekoncepce tak blbě dopravně zorganizovanou, že musí každý jezdit přes celé město
Jak to spolu souvisí? Osobně jezdím opravdu přes celou Prahu a důvod je jednoduchý: blíže jsem zaměstnání nesehnal. A proč se nepřestěhuju? Odpověď je taky jednoduchá: rodinu tvoří 4 členové, všichni navázaní na region trvalého pobytu, já "zůstal sám", a tak mi nic jiného nezbývá. Možná v té Vídni skutečně "vydělává jen hlava rodiny" a potom je možno se stěhovat za jejím zaměstnáním (míněno té "hlavy"), v ČR to tak není a troufám si tvrdit, že ani nikdy nebude.
Obr: čísla žádná nemám, ano firmy rostou spíš na okraji města, ale i v tom centru došlo k určitému nárůstu. Prostě tam narostly ty cíle kam se lidi potřebují dopravit.
Problém magistrály je možná i ten, že tenkrát soudruzi nepočítali, že po ní bude jezdit tolik aut. Její koncept je prostě zastaralý a je potřeba s ní něco dělat, nejlépe ji zrušit a místo ní mít normální městou komunikaci. Nebo se nám budou furt smát, že v Praze máme na světě jedinou dálnici, kterou křižují tramvaje
Proč bychom měli mít jedinou dálnici, kterou křižují tramvaje ?
Berlín - konec dálnice 100 - křižují tramvaje
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ie … rent=5,0,1
Obr: čísla žádná nemám, ano firmy rostou spíš na okraji města, ale i v tom centru došlo k určitému nárůstu. Prostě tam narostly ty cíle kam se lidi potřebují dopravit.
Problém magistrály je možná i ten, že tenkrát soudruzi nepočítali, že po ní bude jezdit tolik aut. Její koncept je prostě zastaralý a je potřeba s ní něco dělat, nejlépe ji zrušit a místo ní mít normální městou komunikaci. Nebo se nám budou furt smát, že v Praze máme na světě jedinou dálnici, kterou křižují tramvaje
Tak napřed trochu historie: koncepce zavedení dopravy do centra je z dvacátých let (již Starý Bechyně projektoval přemostění Nuselského údolí), samozřejmě souběžně s okruhy. Bohužel se tato koncencepce realizovala až v období rozvinutého socialismu na přelomu šedesátých a sedmdesátých let (ovšem skoro současně s jižní spojkou a Barrandovským mostem), tehdy se totiž už důrazně ukázalo, že průjezd po bývalých polních cestách je neúnosný. Zboření napřed části, ap otom úplná demolice nejkrásnějšího nádraží v Evropě je ale plně k tíži soudruhů.
Bohužel se tehdy podařilo z tehdejšího konceptu postavit jen pár kousků bez návazností (např. část pražského průmyslového polokru, i to byl problém prosadit), a s dlouhým zpožděním (Strahovský tunel se začal stavět několik let potom co měl být zprovozněný), a pak zase na dlouho utrum .
Alk co to tady vyprávím cyklistům. kteří chtějí ty dnes už vyasfaltované polní cesty pro sebe a auta zakázat. Jak by asi vypadal test, kdyby se zablokoval nuselský most a strahovský tunel a pár dalších "komunistických " staveb.
A squishi, který zelený tě indoktrinoval, že magistrála je dálnice?
edit: a samozřejmě, současné běsnění považuji za předvolební tanečky pro b.....ky
Nějak nerozumím jak toto téma souvisí s cyklistama ?
Proč se občas magistrála nazývá dálnicí ? Řekl bych, že toto zlidovění vzniklo jednoduše, nemusí v tom mít ani prsty zelení, oranžoví, modří či jinak barevní ale prostě když jedu od Brna tak kromě značky označující konec dálnice a snížení rychlosti se toho moc nezmění. Komunikace je stále třípruhová a je vedena mimoúrovně až do Legerovy, kde je teprve první semafor.
Magistrála může fungovat s menším počtem aut, v současné situaci musí být nahrazena městským okruhem, stačí se podívat, jak tam probíhá špička, nebo tebe tam baví poskakovat ?
Magistrála může fungovat s menším počtem aut, v současné situaci musí být nahrazena městským okruhem
Myslíte, že nějaký okruh ji nahradí například pro cestu od Brna do Karlína? Nebo od Teplic na Vinohrady? Skutečně?
MP: uvidíme za deset let, takovou dobu myslím ještě magistrála přežije v celé své kráse Pak uvidíme co s ní bude. Teď se o tom můžeme bavit jen na teoretické úrovni.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Magistrála (SJM) » Z tisku a médií (SJM)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.342 s, vykonaných příkazů: 86.