Re: BUSy
Jako že vozidla a tak...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Nový BUS SORCITY NB18 najíždí po Praze první kilometry...
Hlavně je potřeba zjistit jestli zvládne projet všechny trasy, má délku 18 750 mm...
Dnes ráno v obratišti Kačerov.
ten jsem také nedávno viděl na SJM a říkal si co to tu dělá :-) a některé zatáčky u I.P.Pavlova měl co dělat teda....
Není náhodou rasizmus, nebo něco podobného, když jezdí do Písnice žlutej autobus??
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 2.JPG.html
Nový BUS SORCITY NB18 najíždí po Praze první kilometry...
Hlavně je potřeba zjistit jestli zvládne projet všechny trasy, má délku 18 750 mm...
Jo, včera jsem se v něm projel. Je třeba připomenout, že toto vozidlo je zapůjčeno od výrobce, a má najeto kolem 20 kkm. V několika ohledech se vozidla pro Prahu mají lišit (upřesňuje Technický úsek).
Zaujalo :
1) nádrž na naftu má nalévací hrdla z obou stran (pro Prahu bude jen zprava - zleva bude zaslepená)
2) pojistky jsou v levém stropním panelu nad 1. kolem
3) AKU jsou úplně vpravo vzadu a nad sebou (2 x 12V 225 Ah Varta - u DPP asi Banner)
4) PNEU rozhodně nejdou vyndat z podběhů jinak než za pomoci hrubé síly
5) Vozidlo se dá nejen naklonit v zastávce (jako u některých C-B), ale i přizvednout / spustit pro přejezd překážky
6) problém při manipulaci - při odjezdu od obrubníku se vozidlo v oblasti kloubu může zadrhnout o obrubník (vybočuje)
7) vytočit se s tím krámem z terminálu u Smíchovského nádraží je možno pouze přes TT a směr do centra
8) motorový prostor má celkem 15 deklů - 10 uvnitř (i pod a za sedačkama) a 5 zvenku
9) E4 - jezdí na naftu s příměsí močoviny (nalévací hrdlo v příhodné výšce)
10) dva alternátory na jednom seřizovacím šroubu a jednom řemenu
11) Vestinghaus, čtyřcesťák, filtry, odlučovač a vysoušeč - vše v jednom kuse
12) dobře se mi v tom sedělo celkem všude (kdo zná moji postavičku ví, že to nemám jednoduché)
13) hezký světla
14) MYPOL a AUDIS bude rozstrkaný po celém předku
15) táhnout nebo tlačit, případně být tažen = sundat přední dekl (celý) čuba vzadu dělá dost rozpačitý dojem (jsou tam dvě - ?)
Atd.
V Praze začnou příští týden jezdit nové autobusy
http://ekonomika.idnes.cz/v-praze-zacno … oprava_vem
Zbrusu nové autobusy míří do ulic
Praha - Dvacítka nízkopodlažních autobusů má čtvery dveře místo tří, umí se naklonit blíže k hraně nástupního ostrůvku. Za osmiletou zakázku, kdy dopravní podnik postupně dostane 720 vozů, zaplatí spolu s hlavním městem přibližně 4,5 miliardy korun.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 90831.html
Dvacet nových autobusů zažije 1. září svůj první pracovní den
V Praze začnou příští týden jezdit nové autobusy
http://ekonomika.idnes.cz/v-praze-zacno … oprava_vem
Novější článek na stejné téma:
Do pražských ulic vyjede dvacítka nových autobusů
Nové busy jsou stále vděčné téma:
Na nové pražské autobusy padá kritika: jsou jak pro kamzíky, svezou méně lidí
Místo elektrobusů vyjedou k pražské nemocnici pod Petřínem „nafťáky“
skupina BUS SORCITY NB18 v garážích Hostivař
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 1.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html
Příjemně mě překvapilo, že DP nakoupil tento nový typ nízkopodlažních SORek, protože jsem se obával, že by to mohly být ty starší polonízkopodlažní s hrbem a ty jsou děsné. Sorcity je po designové stránce povedený a např. srovnávat s Citelisem snad ani nemá smysl. Nedokážu ohodnotit kvalitu a jízdní vlastnosti SORů, ale obdivuhodné je, jaká se z původní přidružené výroby JZD stala rozjetá fabrika.
Jo, pěkné to jsou, provedení je horší. Navíc tím že máme nové autobusy a budou i nové tramvaje opravňuje Petana snížení stavu zaměstnanců v dílenských profesích a manipulačních řidičů o 15 až 45 procent. První zkušenosti z Hostivaře k hovoří opačně, naposledy se neprokázala doživotní záruka na pístnice kloubu u vozů SOR 18.
Nechci tady zakládat flame, ale přístup vedení DP Praha, tedy že vše outsorcujeme a "ušetříme" vidím za trochu krátkozraký.
Jo, zkuste se lidi kouknout na České Teplo (myslím že a.s.), nebo už jen ten personální audit, co běžel 4 roky za podmínek které nikdo nezná a nakonec se musel ještě udělat "od stolu" jeden interní. Jinak bych rád upozornil ty z Vás kdo necestují SORkama, že staré vozy z Hostivaře jsou předávány na jiné provozovny, přičemž na nich naejméně poslední 2 až 3 měsíce probíhá jakási podivná údržba (alespoň pokud vidím v jakém stavu jsou dodávány).
pravděpodobně testovací (má Pardubickou RZ) BUS SORCITY NB18 se (zřejmě nejen) dnes prohání pod vlajkou Veolia Transport na lince 339 (v 19 stál na Budějovické)
miniatutrizace vládne světu...
Nevím, jestli se tomu dá říkat ještě autoBUS... http://www.citybus.cz/fotodatabaze/php/ … it=%20DESC
Elektrobusy jsou dva a měly by brzy jezdit na lince 292 Malostranské náměstí - Nemocnice pod Petřínem
Dnes jsem u STK v Motole viděl tento busík, který jel na (asi dovozovou) STK. Praze ho podle převozní značky prodal Charouz.
Tak už je i obarvenej
a na idosu je i mapička trasy... http://idos.dpp.cz/IDOS/
jestli bude odkaz fungovat...
Místo Dejvic na Veleslavín
velikost textu:6. ledna 2010 0:00
U nové stanice metra bude vybudováno autobusové nádraží. Přesunou se sem spoje z Dejvické
Veleslavín - Ve stanici Dejvická vystupuje nebo nastupuje do metra každý den skoro 117 tisíc lidí. Je to po stanici I. P. Pavlova nejvíce ze všech stanic v celé pražské síti podzemní dráhy.
Lidé se sem při cestě do centra sjíždějí z celé Prahy 6, ale také z velké části středních Čech - zejména z Kladna a okolí. Většina z nich přijede na Dejvickou meziměstskými autobusy, kterých se tu denně vystřídá na 350. Spolu s městskými autobusy nyní končí nebo začínají na Vítězném náměstí či v přilehlých ulicích na improvizovaných zastávkách pod okny dejvických činžáků.
Autobusy skončí už na Ruzyni Přítrž tomu má učinit autobusový terminál, který vznikne s výstavbou metra do Motola u železničního nádraží ve Veleslavíně.
K tomu se upínají i zraky politiků, kteří slibují, že Dejvicím umožní dýchat. „Metro s konečnou platností osvobodí centrum Dejvic - Vítězné náměstí - od náporu městských i příměstských autobusů,“ řekl třeba při podpisu smlouvy mezi Dopravním podnikem a stavebními firmami, jež budou metro do Motola stavět, primátor Pavel Bém. „Věřím, že projekt uleví přetížené dopravě v Praze 6,“ přidal se i ředitel podniku Martin Dvořák.
Z dokumentace ke stavbě, kterou má MF DNES k dispozici, lze ale vyčíst, že terminál není dostatečně velký, aby dokázal zmiňované stovky autobusů za den odbavit.
Ve Veleslavíně sice budou mít autobusy samostatný ovál se zastávkami a dispečerským stanovištěm, ale parkovat zde bude moci jen minimum vozů.
Prý to postačí. Je totiž nutné brát v potaz, že i dnešní konečná v Dejvicích mnoho stání nenabízí, stejně jako například konečná meziměstských autobusů Na Knížecí u metra Anděl - a také fungují. Na druhou stranu obrovský terminál v Letňanech nyní působí skoro opuštěně, což dokazuje, že rozsáhlá nádraží metropole příliš nepotřebuje.
Navíc se počítá s výstavbou rychlodráhy na trase Praha-Letiště Ruzyně - Kladno se zastávkou na Dlouhé míli, kde je v plánech výstavba velkorysého přestupního terminálu, kterýmá zadržet autobusy přijíždějící do metropole od Rakovníka a Slaného. Terminál bude hotov nejdříve za tři roky.
* Metro do Motola Informace o trase Počet stanic 4 Délka 6 km Cena 18,7 mld. Kč Způsob stavby ražené tunely Zásah stavby poklesy max. 5 mm Cestujících cca 61 tis. denně Zprovoznění 2014 Nové stanice metra Stanice Červený vrch Kde bude: mezi křižovatkami ulic Evropské s Horoměřickou a s Kamerunskou Hloubka: 28,6 m Výstupy: jeden do podzemního vestibulu Stanice Veleslavín Kde bude: pod Evropskou ulicí a železniční tratí Hloubka: 20,4 m Výstupy: jeden do podzemního vestibulu s podchodem k železniční zastávce a k novému autobusovému terminálu Stanice Petřiny Kde bude: pod ulicí Brunclíkova Hloubka: 37,2 m Výstupy: jeden do povrchového vestibulu na křižovatce s ulicí Na Petřinách Stanice Motol Kde bude: u Kukulovy ulice Hloubka: 6,7 m Výstupy: budou nad terénem
292: (od 13.1.2010) http://www.ropid.cz/trvale/zmeny-v-ledn … 8x885.html
* nová linka vedená v trase: Nemocnice pod Petřínem (T) - Malostranské náměstí (T) - Nerudova (T) - Šporkova (T) - Nemocnice pod Petřínem (T)
* umístění zastávek:
o Nemocnice pod Petřínem - na západní straně parkoviště nemocnice Milosrdných sester svatého Karla Boromejského u zdi kostela
o Malostranské náměstí - na komunikaci na východní straně Malostranského nám. za křiž. s ul. Mostecká
o Nerudova - na komunikaci na západní straně Malostranského nám. za křiž. s ul. Nerudova
o Šporkova - v ul. Vlašská na křiž. s ul. Šporkova
* rozsah provozu: CT cca od 05:30 do 20:00 v intervalu 15 min.
* typ vozidel: midibus na elektrický pohon
* dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Výrobce garantuje pouze 80 km, nikoli 120. Realita samozřejmě je o dost víc, ale na realitu nelze spoléhat. Organizace provozu bude taková, že vždy jeden vůz se bude přes noc nabíjet v nemocnici a druhý v garáži. Ráno řidič s vozem přijede z garáže a odjezdí půl dne a pak vůz odstaví na nabíječku do nemocnice. Odpoledne se bude jezdit s druhým vozem, se kterým i odjede do garáže. Vzhledem k přítomnosti přísněji střežených objaktů na trase bude autobusy vždy před výjezdem na linku kontrolovat bezpečnostní agentura, která zapečetí všechny uzaviratelné části vozidla, aby se průběžné kontroly mohly omezit. Jak to bude v praxi vypadat můžete okukovat už 11.1., kdy začne zkušební provoz linky bez cestujících.
Výjezd z Hostivaře je skutečně nějakých 20 kilometrů a víc než délka trasy bude možná na závadu rychlost vozidla, které (přestože výrobce deklaruje 50 km/h) bylo schopno na rovině vyvinout maximální rychlost 43 km/h (víc to nejelo). Naštěstí jinde než na výjezdu / zátahu nebude potřeba vyšší rychlost, než je 30 km/h.
MOp napsal:Tak se dnes vesele testovalo..
Testovalo, nabíjelo a zdobilo :-)
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
Praha 1 podruhé představila elektrobus, cestující bude vozit pod Petřín
http://zpravy.idnes.cz/praha-1-podruhe- … _praha_taj
a těmito fotkami asi se o lince 292 odmlčíme
moc pěkné http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
to není zastávka - to je kontrola u "Američanů" "STOP, dej přednost POLICII" http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.245 s, vykonaných příkazů: 86.