A POZOR!!
S_M_Lomoz napsal:Průser je v tom, že do tohohle stavebního povolení nespadají jenom ty sítě v tunelech a garáže, ale prakticky veškeré přeložky sítí týkající se rekonstrukce povrchů.
Deník Právo 10.3.2010 napsal:Obavy z dalšího vývoje mají i odborníci. "Průser je v tom, že do tohohle stavebního povolení nespadají jenom ty sítě v tunelech a garáže, ale prakticky veškeré přeložky sítí týkající se rekonstrukce povrchů," uvedl na odborném serveru Silnice, dálnice, okruhy diskutující, který se označil za poradce ministra dopravy.
celý článek...
Právo 10.3.2010 Tunelům Blanka chybí stavební povolení
Sdružení Za naši budoucnost bude trvat na posouzení dopadů na životní prostředí (EIA) u celé Blanky
Stavbě tunelu Blanka hrozí další zdržení. Nejvyšší správní soud (NSS) zrušil jedno ze stavebních povolení na tunely Blanka.
Soud koncem února odmítl kasační stížnost ministerstva pro místní rozvoj (MMR), a dal tak za pravdu sdružení Za naši budoucnost, které povolení napadlo. NSS uznal argumentaci pražského městského soudu, že stavební povolení z roku 2006 mělo vady, a tak se nedalo podle soudu přezkoumat. Z odůvodnění rozhodnutí plyne, že MMR musí při posuzování odvolání vzít v úvahu námitky a předložené důkazy, " a pokud opět dojde k závěru, že pro rozhodnutí nemají význam, musí svůj závěr přesvědčivě zdůvodnit". "Za takové vypořádání nelze považovat odmítnutí odvolacích námitek bez bližší argumentace o jejich nedůvodnosti," uvedla v odůvodnění verdiktu předsedkyně senátu Miluše Došková. Kasační stížnost přitom neměla odkladný účinek.
"Uspěli jsme v celé třetině důležitých stavebních povolení," sdělila Právu Vlastislava Šenarová ze sdružení, které u NSS uspělo.
Podle ní jde o veškeré kabely, elektrické a elektronické vedení po celé trase a o garáže na Letenské pláni. Při novém stavebním řízení může nastat značné zdržení, sdružení bude trvat na posouzení dopadů na životní prostředí (EIA), a to podle Šenarové u celé Blanky a ulice V Holešovičkách, již sdružení považuje za novou radiálu.
Sdružení se obává, že po dokončení tunelového komplexu bude Povltavím jezdit sto tisíc aut denně. Odpůrci stavby Blanky a jejích dopravních dopadů mohou nyní patrně žádat odstranění stavby. "Budeme ještě konzultovat s právníky i zkušenosti EU," uvedla Šenarová.
Radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) na otázku Práva, co verdikt NSS znamená, odpověděl: "Dle mého názoru nic zásadního, jedná se o jedno dílčí stavební povolení, a to nikoliv na hlavní stavební části tunelového komplexu."
Metrostav, který Blanku staví, se rozhodnutím soudu ještě neřídí. "Takovou informaci nemáme," řekl Právu mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něho jde o věc investora, který musí rozhodnutí soudu dostat úřední cestou, a Metrostav s pracemi začíná po vydání platného stavebního povolení.
Jan Heroudek, šéf magistrátního odboru dopravy, jehož oddělení speciálního stavebního úřadu zrušené povolení vydalo, Právu nepřímo sdělil, že se na novém ještě nepracuje.
"Musím konstatovat, že žalovanou stranou bylo MMR, takže odbor dopravy musí počkat na postup ministerstva," uvedl Heroudek. Proti zamítnutí kasační stížnosti nejsou možné opravné prostředky.
Radost z vývoje nemá ani radniční opozice. "Jestliže se prokážou chyby konkrétních magistrátních úředníků, kteří schválili špatné stavební povolení, musejí být potrestáni. Bude také nutné, aby magistrát připravil nové kvalitnější stavební povolení, které by obstálo u soudů při případných žalobách oponentů," reagoval šéf finančního výboru Petr Hulinský (ČSSD).
Obavy z dalšího vývoje mají i odborníci. "Průser je v tom, že do tohohle stavebního povolení nespadají jenom ty sítě v tunelech a garáže, ale prakticky veškeré přeložky sítí týkající se rekonstrukce povrchů," uvedl na odborném serveru Silnice, dálnice, okruhy diskutující, který se označil za poradce ministra dopravy.
***
Uspěli jsme v celé třetině důležitých stavebních povolení Vlastislava Šenarová, občanské sdružení