Takže to trochu objasním. Stručný postup v 15 krocích:
1. Výsuv provizorní příhradové konstrukce, jejíž horní části tvoří dvě definitivní táhla oblouku, i se zabudovanými příčníky, přes pět provizorních podpěr. Jeden záběr = 16 m. Usazení na výsuvná ložiska provizorních podpěr.
2. Postupná betonáž mostovky, opět v krocích po 16 m. Po každé dílčí betonáži příčné předpětí mostovky.
3. Betonáž spřažené konstrukce ocelobetonových táhel oblouku (to jsou ty dva podélné trámce na mostovce), vylití patek oblouku vysokopevnostním betonem (C80/95).
4. Vnesení 1/3 podélného předpětí do táhel oblouku a desky mostu (víc neumožní provizorní příhradová konstrukce pod mostem).
5. Vystavění věží PIŽMO na mostovku, navezení tří dílů oblouku, jejich zvednutí a svaření. Svařením se oblouk stává samonosným (částečně předepnutá táhla a mostovka už jej udrží).
6. Odstranění věží na mostovce.
7. Výplet - po skupinách v 5-ti krocích. Nainstalované závěsy (tyče o průměru 76 až 105 mm) se napnou na cca 5 - 10% své únosnosti, podle poměrně složité vztahové matice, aby nedošlo k nesymetrické deformaci oblouku.
8. Odstranění dolní pásnice pomocné příhradoviny pod mostovkou.
9. Vnesení další třetiny podélného předpětí do táhel oblouku a desky mostu.
10. Spuštění celého mostu z výsuvných ložisek pomocných podpěr. Střed mostu by měl klesnout asi o čtvrt metru. Tím se plně aktivují tyčové závěsy. Od té chvíle je most Mostem.
11. Odstranění zbytku provizorní příhradové konstrukce a provizorních podpor v řece (budou odříznuty od pilot asi metr pode dnem řeky).
12. Dopnutí poslední třetiny podélného předpětí.
13. Kontrola napětí v táhlech, jejich rektifikace.
14. Dokončení ostatních konstrukcí mostu (chodníkové konzoly, vozovka, tram trať, osvětlení, zábradlí atd. atd.)
15. Veleslavnostní otevření, nejlépe tři týdny před volbama.
Taky nejsem statik, ale opisuju z časopisu Stavebnictví, č. 11-12/12 (šest stran podrobného technického textu s fotkama příslušných detailů).