Re: BUSy
135 v kloubu: jo proto v Anglické na Mírák uřízli ten dementní ostrůvek...
Re: BUSy
V Praze uvázl autobus na kolejích, vyprostit ho musel speciální jeřáb
http://praha.idnes.cz/autobus-uvizl-na- … clanek-box
Sokolovská, autobus pražské MHD. Linka tram č.16 omezena:
- vozidlo odstavené v průjezdním profilu
Najetý autobus v kolejovém svršku, linka ve směru z centra odkloněna, náhradní doprava souběžně jedoucí linkou metra B.
Re: BUSy
Už zase? Ale z té fotky stejně nechápu, kam a proč s tím couval. By mě reálně zajímalo, jaké byly do teď náklady na provoz téhle linky ...
Bouračka autobusu v Pařížské
http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=14121737361
180 19.01. 2015 06.51 Naposledy upravil: mrmarkus (19.01. 2015 07.28)
Re: BUSy
Ach jo, nedají si pokoj a nedají!
"121 V úseku Na Staré cestě – Višňová jede nově přes Rosečskou a Nad Havlem."
Jestli to dobře chápu, tak tam přidají tohle na místo současné přímé trasy: http://mapy.cz/s/fiGV
Ano, je to můj osobní pohled a opět mi to ku**í. Odpolední špička, nejen, že to jezdí narvané, ale ještě to pošlou zajížďkou. Hloupou zajížďkou, protože právě odpoledne stojí kolona aut na křižovatce Na strži x Podzámčí, odbočování vlevo, auta chtějí na Jižní spojku a ROPID do té kolony postaví bus. Výborně, po té, co si vystojí 121 troje světla z Antala Staška na Na Strži, postojí si další tady. Výborná znalost místní situace, jako vždy ... ](*,)
Ráno to mám podobně, 121 byla do teď časově nejlepší linka pro spojení Lhotka - Ryšánka (10 minut jízdy, přes Nemocnici Krč a 193 se to pod 20 minut nevleze), s touhle zajížďkou přes mnoho problematických křižovatek už nebude.
http://praha.idnes.cz/navrh-zmen-v-praz … zpravy_jan
Re: BUSy
no a ta 118 bude metrobus nejen tím že pojede snad delší trasu než slavná 177, ale navíc pojede tunelem jak metro...
182 19.01. 2015 09.20 Naposledy upravil: mrmarkus (19.01. 2015 09.36)
Re: BUSy
Pokud bude DP schopný nasadit od prostředka operativní zálohy při problému, nemám s tou 118 problém. Je dobře, že se nám tu objevují okružní trasy. Tady nebude problém se souběhy, jak to má 139/150/157 na jihu. Tam je vláček všech těchto busů odjíždějících z Kačerova na denním pořádku a pak tam metro vyplivne dva náklady aniž by lidem něco na jih přijelo ... Jo v těch změnách mě ještě pobavilo se 118 související - změna 124. ROPID nejprve před pár lety zmrzačil 205, která jezdila v kloubech a dovolovala lidem snadné spojení mimo jiné z jihu na Budějovickou, kde se mnohem lépe bezbariérově přestupuje na metro a je tam důležitá poliklinika a 205 končila až za Zeleným pruhem. Z 205 se tak stal standardní místní bus s trasou Zelený pruh - Budějovická. Jedním z hlasitých argumentů tehdy bylo nevytížení kloubu mezi Budějovickou a Zeleným pruhem. Takže jsem velice pobavený, když vidím nové trasování 124 Želivského – Zelený pruh a nasazení kloubových vozidel. Úlohu 124 z úseku Dvorce - Zelený pruh převezme prodloužená 205, takže ze Zeleného pruhu pojede na Budějovickou kloub 124 i standard 205. Ta si mimochodem vysloužila označení metrobus, asi za vrcholový výkon při výjezdu úzkými uličkami z Gončarenkovy na Dobešku, tam se totiž metrobus opravdu hodí parádně! Přešlapování na místě, to ROPIDu jde opravdu báječně
PS: Dnes ráno jsem spočítal lidi ve 121 směr do centra ze zastávky Višňová. Ve standardním busu byla všechna místa k sezení obsazena a dále se vezlo 22 lidí. Všichni tito lidé budou proto velice jásat, že si ke své cestě přidají výletní trasu přes Rosečskou a Nad Havlem ...
Re: BUSy
Aha, už tomu rozumím tak oni tu 121 rozijou, protože si lidi stěžovali na 293, to je fakt rozumný důvod. Tomu říkám vytloukat hřebík klínem.
Četné připomínky od cestujících nejen na přehlednost trasy a rovněž vyhodnocené přepravní
průzkumy rozhodly, že je linka 293 v celé své trase nahrazena jinými linkami, aniž by došlo
k omezení počtu spojů. V oblasti Krče je linka 293 nahrazena linkou 121, která nově projíždí
lokalitami Rosečská, Nad Rybníky a Nad Havlem a propojí je se zdravotními zařízeními a
úřadem u metra Budějovická.
Re: BUSy
Já nechápu, proč přehozeni 139 a 196 v Nuslích/Michli...?
185 19.01. 2015 14.45 Naposledy upravil: mrmarkus (19.01. 2015 14.46)
Re: BUSy
Možná bych měl poděkovat někomu z vás, že se pokusil v rozhovoru s ROPIDem. Já se ani nepokoušel, no dopadlo to jak jsem čekal, arogance pokračuje ...
OTÁZKA: Dobrý den. Co zlého vám provedli lidé z Vavřenovy? Proč intervalově mrzačíte linku 121 (mezi Poliklinikou a Filosofskou současný interval nestačí, 60-80 cestujících v krátkém autobusu je běžných a bylo by adekvátních 10 minut v ranní i odpolední špičce), provedený "průzkum obsazenosti" byl výsměch - starší pán seděl na zastávce mimo uvedenou oblast a jen do desek zapisoval náhodná čísla. L. 121 po zrušení 170 a 203 obsluhuje spodní část sídliště Vavřenova a přilehlou školu, zatímco 106 proháníte vilkami v předimenzovaném intervalu. Proč? Proč raději neupravíte a částečně neprohodíte jejich trasu (s náhradou zastávek Filosofská a Zatáčka ve Vavřenově ulici)? Proč nyní ještě chcete 121 směřovat do naprosto nesmyslné trasy přes zastávky Nad Rybníky (nulová frekvence) a Rosečská (v pěší dostupnosti metro) a ještě více prodloužit cestujícím cestu? A prosím neuvádějte nepravdivé informace o obsazenosti k linkám 170, 203 a 121, jimiž se oháněl radní Nosek a p. Jelínek (viz. výše "průzkum"). Petr
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím, linka 121 by měla jezdit stejně často jako dnes... 19.1.2015 14:38
Závěr: Říkejme co chceme říci, nepříjemné zprávy prostě neříkejme.
186 20.01. 2015 10.37 Naposledy upravil: mrmarkus (20.01. 2015 10.38)
Re: BUSy
Předem se omlouvám, že tu stále řeším 121, ale mě prostě začalo zajímat, jak se věci mají. Tohle je postoj Prahy 4, mimo jiné je zajímavé, že mluví o PRVNÍM setkání s ROPIDem, takže se vážně nic nezměnilo, ROPID si to stále plánuje od stolu bez znalosti místní situace!
Otázka: zrušení linky 293, trasa linky 121 (chládková 19.01.2015 14:46) – Doprava a parkování
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda bude radnice řešit s ROPIDEM změny MHD, které mají nastat v dubnu. Dle článku v novinách je linka 293 zrušena. Linka 121 má opět změněnou trasu jízdy. Na plánku trasy je zřejmě i zrušena zastávna Nádraží Krč. Nastupujeme na zastávce Višňová. V dopravní "špičce" máme nyní interval mezi linkami 15 minut, mimo špičku je to 30 minut. Co se týče dopravní dostupnosti, je to jako kdyby jsme bydleli někde v příměstské části.
Děkuji za odpověď.Odpověď: (tiskový referent David Polák, 19.1.2015 16:12)
Dobrý den,
první schůzka mezi zástupci městské části Praha 4 a společností ROPID ohledně nové podoby změn MHD proběhne v tomto týdnu. O výsledcích budou občani informováni prostřednictvím našich webových stránek a časopisu Tučňák.S pozdravem
David Polák,
tiskový referent
Re: BUSy
jo, oni tam psali že to je první návrh a budou ho diskutovat s městskými částmi...
ale nějak mi ten postup stejně nedochází
Re: BUSy
VIDEO: Úzké uličky a „lízání vrátnice“. Tudy jezdí autobus centrem Prahy
2. února 2015 10:50
Trpělivostí se musejí obrnit řidiči midibusů, kteří se na lince číslo 294 proplétají centrem Prahy. Přestože cesta z nástupní stanice na Florenci na konečnou Nemocnice pod Petřínem má trvat přibližně 25 minut, kvůli úzkým uličkám a v nich špatně parkujícím autům si řidiči cestu často neplánovaně prodlouží.
Re: BUSy
Linka 2 - 0 - 0 - 2 - 0 - 1 - 0 - 0 - tram? - tram? - 0 - Das Ende. To byly počty cestujících na zastávkách. Od počátku nechápu, někdo prostě moc myslel a teď to bude jezdit i kdyby trakaře padaly. Zajímalo by mě číslo, kolik mimořádných událostí už na lince 294 bylo. Kdyby ty busy raději použili jako místí vymetače třeba na obsluhu těch pár odlehlých zastávek v Krči a neku*vili trasy linek jako 121, které mají cestujících dost a před zku*vením měly zajímavé jízdní časy mezi důležitými místními zastávkami.
Re: BUSy
Vsak 294 v dubnu zrusi (rozdeli, precisluji, preriznouz, splachnou...) :-) Mozna ji i rozsekaji....:-)
121 je fajn, myslim, ze po dubnu zustane stejna, lidi se dosti bouri....a doufam, ze bude jezdit v CELE trase aspon 3x do hodny, a ne 2x jak tedka, pak bude zajimavejsi....
Re: BUSy
A jééééje vypukne další část reko Kodaňské:
http://www.ropid.cz/mimoradnosti/vrsovi … x2928.html
Re: BUSy
Otloukánek po půlroce trápení končí. Nahradí ho dvě nové linky
http://www.metro.cz/otloukanek-po-pulro … e-deje_jsk
Re: BUSy
Podle plánku ROPIDu se budou linky 161, 312 a další jezdit s otevřením metra V.A z Bořislavky točit ne do nového obratiště "v tunelu" za pojišťovnou, ale někam dále dolů po Evropské.
Re: BUSy
jj, protože nové obratiště je jen průjezd a nedostali by se z něj do "svých" zastávek
a taky si musí někde odpočinout
Re: BUSy
Konec ťukancům, uličkami v centru se protáhnou nejmenší pražské autobusy
7. dubna 2015 20:01
Projedou i úzkými ulicemi, kde po obou stranách parkují auta, vyberou ty nejostřejší zatáčky. Historické centrum Prahy od úterý křižují na nové lince 194 dva speciálně upravené minibusy. Od června by navíc oba mohly jezdit na plynový pohon.
Re: BUSy
Pražské letiště sní o modrém autobusu, brzdí ho spor o ceně polepu
http://ekonomika.idnes.cz/prazske-letis … ntent=top6
Re: BUSy
Obvykle tu jiné dopravce než DPP nemáme kvůli nižší kvalitě obvykle moc rádi. Nicméně pozoruji zajímavý paradox. Na lince 205 jezdilo ČSAD Střední Čechy se Solaris Urbino 12, čistý bus technicky zcela v pořádku, ale to hlavní, řidiči s tím jezdili vždy velmi plynule, žádná brzda/plyn, zejména pak velice komfortní přejíždění retardéru v podobě zvýšeného přechodu. Stejně tak se teď opakuje situace se Stenbusem v podobě staršího, ale z pohledu cestujícího v perfektní kondici Mercedes-Benz Citaro, který řidič opět vede, jak kdyby vezl vzadu křehký náklad. Předpokládám, že mají od zaměstnavatele důrazně vysvětleno, jak se k technice a snad i cestujícím mají chovat. Mrzí mě ten rozdíl, když pak jedu standardním kloubem DPP z Kačerova na jih. Ty busy jsou nejen ve špatném technickém stavu, kde mě fascinují opravy interiéru stylem Babica, ale také špinavé (v koutech nános bordelu, to fakt není z pár dní provozu bez čištění) a někteří řidiči (bohužel jich není málo, to bych o tom nepsal) s tím jezdí jak kdyby to dostali za trest, mimo jiné mě fascinuje létání retardérů, divoké průjezdy křižovatek na poslední chvíli, ať už to projede nebo zadupne či úplně zbytečný přílet na zastávku a zabrždění tu metr před tu metr za zastávkovým sloupkem. Proč tomu tak je? Je na tolik jiný mindset v DPP a u jiných dopravců? Nebo jim jinde dávají více věcí na odpovědnost, tak se bojí, jako vím, že tomu je u Student Agency?
Re: BUSy
Mám známého coby řidiče busů u DP. Ten mi vysvětlil, že řidiči u DP jsou sledováni jakýmsi zařízením (zřejmě přijímačem a vysílačem asi na bázi GPS) přes družice, coby do polohy (místopis) a přesnosti příjezdů a odjezdů na zastávky pod děsivou pokutou až 300.-Kč/sekundu (slovy tři sta Kč za jednu vteřinu mimo jízdní řád)! Potom se jeden nediví, že jezdí tak razantně, aby ho dodrželi, pokaváde nechtějí při výplatě otočit směr předávaných peněz. Údajně to můžete vysledovat zvláště u autobusů, vybavených obrazovkou , kde se mění stanice. Po odjezdu ze zastávky, se automaticky cca po ujetí asi 20-50m změní obraz a naskočí další stanice. Takto jsou vybavenu všechny autobusy DP. Externích přepravců se toto nejspíš netýká.
Re: BUSy
To je případ příliš brzkých odjezdů ze zastávky, pokuty neumím posoudit, ale rozumím potřebě tohle dodržovat jinak by přestupy byly k ničemu. Z toho plyne i občas stojící bus v zastávce nebo velice pomalu jedoucí, musí počkat. Zpoždění jsou těžko postihnutelná, když je doprava nepředívatelná.